Ezügyben passzolok, de mivel nem az "erősség" a lényeg így nem tudom.
Az hogy milyen gépen használod a GPS-t az egy dolog, hiszen pl filmet is nézhetsz egy P2-es gépen és egy P4-esen is.....
Manapság mindegyikben SirfStar3-as vevő van ami 20 vagy 30(?) mühód-dal tart kapcsolatot, vagyis azon van a lényeg.
Nekem az a lényeg, hogy az ucsó infóm szerint a rendőr bácsik is 144-re lővik be a trafit - gondolom azért, mert a GPS-ek is itt mérnek 130-at.......és sokan ugye nem is nézik az órát (Én se nagyon), és a GPS ilyenkor rinyál hogy "GYorsan mész"
Az elméleti kérdés érdekfeszítő, de tényleg megmagyarázhatná valaki nekem, gyakorlatilag mi hasznom van abból, ha ismerem az abszolút sebességem?
Hiszen ez mindig viszonylagos! Valamit viszonyítok valamihez. Ha a randőrbási trafijához viszonyítok, akkor úgyis mindegy, hogy mit mutatott az órám/gps-m,pna-m/pda-m. És nem ildomos megkérdezni: Bakker! Jól mér ez a sz*r?
Ez olyan, mint hogy miért akkora az 1 m, amekkora? Ha anno nem egy határozatlanul széttárt kar hosszát választják etalonnak, hanem mondjuk egy arra járó ló alkatrészét, akkor Lf-ban mérne, számolna a világ hosszúságot? Nem mindegy? Csak akkor fontos, ha már két mért értéket hasonlítok össze. Ez meg megint viszonyítás.
De lehet, rosszul gondolom. Vagy mégse?
Plöm- Plöm....
Ezt azért gondold át még egyszer. A pontosságot befolyásolja pl a látott műholdak darabszáma. Ezt meg a vevő érzékenysége határozza meg. Itt egy-egy márkában komoly eltérések vannak (pl antenna). Az hogy 3 v. 8 esetleg több méteres pontossággal dolgozik a vevő nem mérvadó általában a mert a térképszoftverek "ráhúzzák" az útra.
Egyébként a pontosság a sebesség növekedésével csökken.
A GPS vevők ugyanazok, tökmindegy, hogy PDA-ba vagy PNA-ba teszik, vagy egy külön kütyü, amit USB-n vagy Bluetooth-on keresztül kapcsolsz pl. egy számítógéphez.
Van pár típus, és ezek mennek mindenbe.
"(a számolásokhoz csak egy kis megjegyzés - ha egy kicsit kopottab a láncod, a fogaskarekeid, lánckerekeid, akkor már nem biztos hogy a gyári értéken működnek...)"
Na ezek biztosan nem változnak. Attól, hogy kopott a fogaskerék/lánc, az áttétel nem változik.
Azért is hívják ezeket kényszerhajtásnak.
Annál inkább a gumi kopása miatt (egyre kisebb lesz a kerék)
Esetleg a kuplung csúszhat.
Az óra pedig nem azért csal, mert nem tudják jobbra megcsinálni, hanem szándékosan.
Ha akarnák lehetne teljesen pontos is, csak a gumikopás okozta változást lenne nehéz lekövetni.
Padon mérve a banditám 8,2%-al többet mutatott 100-nál. Most a Zümommal ua sebességet mutatja.
Két lehetőség van:
1. a 650-es és 1250-es bandita mérési módszerében ennyi eltérés van .
2. Nem túl erős a GPS vevőd.
Én a 2.-ra tippelek mert a PDA-s GPS vevők tudomásom szerint nem túl precízek.
Szerintem egyszer egy GPS-sel mérd le, vagy valakivel aki tudja mit mutat az óra, ugyanis az analóg óra nem a "jófej bácsik" miatt csal, hanem a működési elvéből adódóan (valami indukciós móka, ha jól tudom), ergo biztos hogy csal a Tied is (a számolásokhoz csak egy kis megjegyzés - ha egy kicsit kopottab a láncod, a fogaskarekeid, lánckerekeid, akkor már nem biztos hogy a gyári értéken működnek...)
gratulálok a mocihoz, várjuk a képeket!
Egyébként beteg ne akarj lenni, én kedd este óta ma tudok először nyelni rendesen a torokgyulladásom miatt (és persze azóta motorozás sincs...)
VÉDD AZ ERDŐT! EGYÉL HÓDOT!
Az hogy milyen gépen használod a GPS-t az egy dolog, hiszen pl filmet is nézhetsz egy P2-es gépen és egy P4-esen is.....
Manapság mindegyikben SirfStar3-as vevő van ami 20 vagy 30(?) mühód-dal tart kapcsolatot, vagyis azon van a lényeg.
Nekem az a lényeg, hogy az ucsó infóm szerint a rendőr bácsik is 144-re lővik be a trafit - gondolom azért, mert a GPS-ek is itt mérnek 130-at.......és sokan ugye nem is nézik az órát (Én se nagyon), és a GPS ilyenkor rinyál hogy "GYorsan mész"
Jó reggelteket!
" voltam egy 8654 LF magas hegyen:-)"
Hiszen ez mindig viszonylagos! Valamit viszonyítok valamihez. Ha a randőrbási trafijához viszonyítok, akkor úgyis mindegy, hogy mit mutatott az órám/gps-m,pna-m/pda-m. És nem ildomos megkérdezni: Bakker! Jól mér ez a sz*r?
Ez olyan, mint hogy miért akkora az 1 m, amekkora? Ha anno nem egy határozatlanul széttárt kar hosszát választják etalonnak, hanem mondjuk egy arra járó ló alkatrészét, akkor Lf-ban mérne, számolna a világ hosszúságot? Nem mindegy? Csak akkor fontos, ha már két mért értéket hasonlítok össze. Ez meg megint viszonyítás.
De lehet, rosszul gondolom. Vagy mégse?
Plöm- Plöm....
Hétvégén meg krumpliszedés...
Egyébként a pontosság a sebesség növekedésével csökken.
A mai nap végkövetkeztetése: az óra nem pontos
Van pár típus, és ezek mennek mindenbe.
Na ezek biztosan nem változnak. Attól, hogy kopott a fogaskerék/lánc, az áttétel nem változik.
Azért is hívják ezeket kényszerhajtásnak.
Annál inkább a gumi kopása miatt (egyre kisebb lesz a kerék)
Esetleg a kuplung csúszhat.
Az óra pedig nem azért csal, mert nem tudják jobbra megcsinálni, hanem szándékosan.
Ha akarnák lehetne teljesen pontos is, csak a gumikopás okozta változást lenne nehéz lekövetni.
Két lehetőség van:
1. a 650-es és 1250-es bandita mérési módszerében ennyi eltérés van .
2. Nem túl erős a GPS vevőd.
Én a 2.-ra tippelek mert a PDA-s GPS vevők tudomásom szerint nem túl precízek.
Nem ám!
Jobbulást kívánok én is!
Egyébként beteg ne akarj lenni, én kedd este óta ma tudok először nyelni rendesen a torokgyulladásom miatt (és persze azóta motorozás sincs...)
A mai délután is dinamikusan telt...
Nálam a PC is haldoklik...