Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Csináltam "tudományos alapon" egy excel táblát, ahol láthatjátok, hogy mennyi a motor VALÓS sebessége adott fordulatszámokon, mert ugye a km óra az bizony csal(hat). Én mondjuk úgy figyeltem meg, hogy az enyém nem csal vagy a csaláshoz hozzáigazították a fordulatszámmérőt :)

A lényeg amúgy, hogy kiszoroztam az áttételeket és a kerék átmérőjét és így jön ki az "elméleti" sebesség.



Tehát íme:



ford 1 2 3 4 5 6
500 3 4 6 7 8 9
750 5 7 9 11 12 14
1000 6 9 11 14 16 19
1250 8 11 14 18 21 23
1500 10 13 17 21 25 28
1750 11 16 20 25 29 33
2000 13 18 23 28 33 37
2250 14 20 26 32 37 42
2500 16 22 29 35 41 47
2750 18 25 32 39 45 51
3000 19 27 34 42 49 56
3250 21 29 37 46 54 60
3500 23 31 40 49 58 65
3750 24 33 43 53 62 70
4000 26 36 46 56 66 74
4250 27 38 49 60 70 79
4500 29 40 52 63 74 84
4750 31 42 55 67 78 88
5000 32 45 57 70 82 93
5250 34 47 60 74 87 98
5500 35 49 63 77 91 102
5750 37 51 66 81 95 107
6000 39 53 69 84 99 112
6250 40 56 72 88 103 116
6500 42 58 75 92 107 121
6750 43 60 77 95 111 126
7000 45 62 80 99 115 130
7250 47 65 83 102 120 135
7500 48 67 86 106 124 140 nyomaték maximum
7750 50 69 89 109 128 144
8000 51 71 92 113 132 149
8250 53 74 95 116 136 154
8500 55 76 98 120 140 158
8750 56 78 100 123 144 163
9000 58 80 103 127 148 168
9250 60 82 106 130 152 172 teljesítmény maximum
9500 61 85 109 134 157 177
9750 63 87 112 137 161 181
10000 64 89 115 141 165 186
10250 66 91 118 144 169 191
10500 68 94 121 148 173 195
10750 69 96 123 151 177 200
11000 71 98 126 155 181 205



Számomra ebből kitűnik valami.

A sebességek elosztása nem igazán passzol a motor karakterisztikájához.

Jól látható, hogy 1-2-ben az ideális fölé kell huzatni a gépet, hogy nyomatékcsúcsra essen vissza a teljesítmény. Gondolom emögött valami olyasmi lehet, hogy akkor még úgyis van ereje az ideális tartományon túl is meg ha ezt a két sebességet rövidebbre vennénk, akkor már nagyon rövidek lennének.

3-4-ben gyakorlatilag ideális a váltási pont.

5-ben viszont az 1-2-vel ellentétben szerintem alacsonyan van. Persze ebben pedig az lehet, hogy minek kelljen kihuzatni az 5-öst. Inkább váltsuk el.



Na de majd a nálam hozzáértőbb emberek úgyis megmondják a tutit :)
Majdnem nyertél! És még Viktor se tudta.
A megfejtés: Diósgyőr.
Nem akartam ilyet, mert túl nehéz lett volna:
Sziasztok.
Sportdobokkal kapcsolatban kéne egy kis infó. Mikor fogadják el egy dobot legálisnak, hogy a rendőr ne büntessen. Kell róla műbizonylat, vagy csak az [e4] rajtalegyen?
ŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ

Ne
m tudom.

Nem ismerem ezt a helyet.

Szabad a gazda.
aham. de nem a betonon kell ücsörögni, hanem a vízben uszonyokat növeszteni.
Ez a betonozott-partos hely közvetlen az út mellett?
Mi a Tihany alatti Gödrös fedőnevű szabadstrandra szoktunk menni, és általában elviselhető a "tömeg". a víz is mély azon a részen. De jó lenne most ott pancsolni...
Nálunk meg remélem senki nem volt...
Mi otthon voltunk, és alig voltak páran....
Ezek szerint Csopak volt népszerű...
(Másnap Alsóörsre mentünk, és ott is lényegesen kevesebben voltak.)
Mi Almádiban voltunk pénteken, és simán találtunk helyet a hatalmas törcsiknek, sőőőőt, a vízben is úszkáltunk
Szevasztok!
Ismét itthon, ismét számítógépközelben...

21-én Csopakon voltam a strandon, és most már tudom, milyen az, ha tele van a strand... Kb 10 cm volt a törölközök/plédek között, az emberek egymás szájába lógtak, a vízben annyi hely nem lett volna, hogy egy kisebb csoport labdázzon, a pancsolóhelyen alig lehetett a víz közelébe menni, annyian voltak ott is...

Ja és ha valamikor jártok Balatonfüreden, nézzétek meg a Tagore-sétányt és környékét, nagyon szép lett!
Várjál!...Ne segíts!...Kitalálom!
A DVTK Sporttelepnél?
Főleg Viktornak!
Na, hol jártunk?
A Dragan tónál van ez a gát.
A szelephézag ellenőrzést-állítást teljesen hideg motornál kell elvégezni.
Ha ott tartották egy napot a motort, akkor van rá esély, hogy megnézték. Ha nem, akkor nem néztek rá, vagy melegen elállították, de nem kicsit! Inkább az előbbi lehet a firnyák...
Ennek ellenére azt mondom, hogy szerviz. És azt mondom, ha lehet állj mellettük, ha nem bízol a szerelőben... azt a 2-3 órát megérheti. Javaslom, ha így álltak hozzád, akkor válts műhelyt. A fővárosiak majd ajánlanak megbízhatót, vagy ismeretséget a "régi" helyen.

Azért mondtam a szelephézagot, mert a karbitól nem csilingel... semennyire. A karbiszinkron pedig arra lesz jó, hogy alapjárattól egyformán dolgozzanak a porlasztók. Az elállítódást egymástól nem veszed észre nagyobb fordulaton, csak alapjáraton. Én kipucolnám a karburátorokat, ha feljebb rakoncátlankodik...

Szóval, ennyi "baj" után penge lesz ismét a masina!

(magasabb fordulaton dadog... A gyertyáiddal hogy állsz?)
Köszönöm hogy írtál.
Az az igazság hogy 6000km nél már csilingelt.
Szervizvél elöadták hogy szelephézagot állítottak.
De egy pár ezer km után megint csilingelt.
Akkor olvastam hogy talán karbi szinkron?
A nagykörösi uton voltam a motoradnál.
Mondom a szerelönek hogy itt valami nincs rendben.........
Ö meghalgatta..........
A föuttol 10 méterre.........
Ahol percenként 100 autó elhuz...........
Azt mondta,FORGASD!
"Egyszóval leszarta hogy mi a gondom,hisz nem az ő motorja"
Persze hogy tesz rá,hisz csak egy gs500! (szerinte)
Megjártam vele horvátórszágot 2 személlyel és kb 30kg dobozzal!
Ja és nem fordulatszámméröt néztem,nyeleztem mint hülye gyerek a babettát!
Egyszóval a szerelő is ember és nem hiszem hogy nekem akar jót!




Majd képecskéket prezentálj légy szíves... csak párat! Én is vágyom azt a vidéket. Jövőre el is látogatok a "lyukba"... mert az valóban szürke folt nekem is. Jártam már arra, de csak kocsival-busszal...
Szép a hely! Mi csak elverettünk a közelében, mert a hazaút hosszú volt. De ez is egy olyan vidék, ahová érdemes visszatérni!
Hali!

Én ebben az esetben elvinném szervizbe. Nem a szinkron miatt, mert az értő kezeknek 20 perc. Nálad időszerű lesz egy szelephézag-állítás, ha csilingel, és ennyi kilométer után érdemes ránézni a vezérműlánc automata feszítőjére is. Néha nem végzi a dolgát, ha valamitől "eltömődik". Szóval, javaslom, hogy ne spórolj most... nagyjából 10000-15000-ből megleszel szervizileg, hiszen elméletileg 1000 kilométeres az olajad, és a szűrőid. Tehát anyag nem kell hozzá.
Nem láttam még ilyen gátat, és kíváncsi lennék rá.
Na, mi ez a sieccség? Amúgy ott minden 5. faluban van egy duzzasztott patak, ergo gát is. Bár, lehet, hogy akkora a tó, hogy a gát tíz faluval odébb van.
Nyugi, persze, hogy szólok. Most is szóltam!