egy újabb kérdés (bocs mindenkitől aki már unja a kérdéseimet, de így tanul a gyerek ):
Az első teleszkópom egy kicsit puhának tűnik, gondoltam kicserélném/feltölteném benne az olajat. A kérdésem az lenne, hogy lehet-e ezt az olajat úgy kicserélni, hogy ne keljen a motor teljes elejét lebontani? (Nézegetem közben az akmt-s oldalakat, de nem lettem teljesen okos még). Az megoldás, hogy a helyén kicsavarom a felső nagy csavart a beöntéshez? Ha igen akkor ugye ezt erősen le kell szorítanom kicsavarás közben?
köszi/zabk
A kispolszkiszerelőm volt ezzel így amikor elvittem hozzá a váltómat (hátizsákban, motoron). Azért harmadikra sikerült jól összerakni.
A végén ugyan mikor az árat kérdeztem, csak annyit mondott, hogy legalább megtanult megint váltot szerelni...
Ha jól emléxem, a lámpa környékén, de legalábbis ott hátul fogja még 2 csavar. Vagy az a közepe? És úgy jön le az oldala? Asszem igen. De lehet, hogy 4 csavar.
Na, ezt jól megmondtam!
sziasztok!
Köszi az infókat, egyébként a rá vonatkozó kérdést kitaláltátok - érdemes-e ilyet venni, vagy úgy sz*r az egész ahogy van?
Egyébként egyenlőre csak hátsó dobozon gondolkodom, a felfogatásnál hbali-féle megoldásra gondoltam (köszi mégegyszer a képeket róla).
Erről jut eszembe, hogyan célszerű levenni az oldalidomokat?
Odáig vágom, hogy majrévas le (egy csőkulcsszűkítőm már eltört , olyan jól meg volt húzva), majd mindkét oldalon két-két csavar (ha jól emlékszem hatos) kicsavar, de ezután már nem nagyon akartam feszegetni (persze a két műanyag fület is kiakasztottam oldalt). Hátul tartja még valami (mintha a hátsó lámpa körül szorulna)? Vagy először a középső/hátsó elemet kell valahogy kivenni előtte?
Mivel goliat nem olvas, vagy csak ritkán, ezért Dooorcsi válaszol, beavatottként
A Lofty jól néz ki, óriás méretű, de nekünk nem bírta a szelet oldalt. Fogta magát és cca. 110-nél kinyílt Szóval, ha egy gumipókkal feltekered, akkor oldalra is tökély, hátsó doboznak sztem nem lehet vele nagy gáz. Asszen Georgenak van ilyen hátul, kicsit mahinált a zárral, és már jó is neki.
Van itt egy "Lopott motorok" topic... hasonló címmel a motorozz.hu-n is. Tedd fel oda is JJ! Daninak is ajánlom ezeket, ha még nem próbálta meg eddig.
Remélem meglesznek... volt már rá példa, de nagyon kevés...
Szia,
Azért kell lefúrni olyan mélyre, mert a fúrt kút csak így tud elegendő vizet "termelni" - minumum 10 méteres vízoszlop kell. Egyébként nálunk is van víz kb 14-16 méter mélyen, de hogy legyen megfelelő hozam, le kellett fúrni 30 méterig. Ettől egyébként az ásott kútban lehet elég víz 16-17 méter mélységben, mert ásott kút esetén elég "csak" kb 2 méter vízoszlop. Csak úgy infóképpen egy kútgyűrűt (kb 70-80 cm) nagyságrendileg 20-25 ezr forintért ásnak le...
Üdv/zabk
Áhhhh, rossz hír.....
Kollégám Banditját ellopták az éjjel:
Suzuki Bandit 600S
UCB-856
2001-es, fekete, fejidomos, xenon lámpás.
Farokidom jobb hátsó részén két X-alakú karc.
alvázszám: JS1A8111100111106
motorszám: N721127440
Igazából én a GS-t 2 hónapja vettem. Előtte egész télen és egész ősszel az után kutattam, hogy GS legyen vagy ER5 legyen. Felkerestem sok embert és sok fórumot (az itt lévők igazolhatják a temérdek idegesítő kérdést, amit feltettem ), infókat gyűjtöttem. Ha teszteket olvasol egyszer ez lesz a jobb, egyszer az lesz a jobb. Igazából egyik sem jobb mint a másik.
Én azért vettem végül GS-t, mert sok van belőle és nagyon egyszerű konstrukció. Meg amúgy sokkal szebb a hangja is, bár ez nem volt elsődleges szempont
Május 8-ára virradó éjszaka falbontásos módszerrel elloptak 2 gyerek CROSS MOTORT Ceglédről!
KTM SX 50 -2008as 50ccm-es alvázszáma:VBKMRA2398MO37460 (narancssárga, #47es rajt számmal (ha még rajta van))
és
SUZUKI RM 65 -2005ös 65ccm-es alvázszáma:JKSKX065ABA014953 (citromsárga, az országban ebböl a tipusból csak kb 3 van)
Szerintem megoldja egy jó esztergályos. DE! Kérdés, hogy az öntvény mennyire van méretezve. Ha éppen elbírja a jelenlegi terhelést, akkor az 1 mm végzetes! Talán célszerűbb volna a nagyobb villához való kormánykiflit beszerezni, és a kormánycsapágy környékénél operálni. Ha szerencséd van, még össze is jöhet a váz nyakával. Nagy meló lesz, és pontos számolást igényel majd... türelmet, és kitartást kívánok hozzá.
Addig egyezik, hogy 500-as 2 hengeres...
Egyébként teljesen más motor. Ha jól tudom vízhűtéses (ergo csendesebben jár), néhány lóerővel erősebb és fiatalabb konstrukció. A GS központi hátsó rugós, az ER-5 hátulja rugópáron van... ennyit tudok...
Nano elmondása szerint (neki volt Kawája), tuti kis bringa az ER-5. Én nem tudnék előnyöket-hátrányokat felsorolni. Szerintem mindkettőre igaz, hogy olcsó a fenntartása, és már igazi motoros élményt is nyújt. Ha vételen gondolkozol, akkor szerintem majdnem mindegy, hogy melyiket választod. (De a neten van néhány összehasonlító teszt, és a youtube-on is láttam videot valami német műsorban...)
Én azt mondom nagy általánosságban, hogy gondos gazdától vásárolva egyikkel sem lősz mellé.
Szia!
Van egy fórum az Index.hu-n, ahol ezt a témát vitatják meg az emberek (a topic címe is valami ilyesmi).
De - ahogy kérted - röviden: "Végül a Kawasaki ER5 és a Suzuki GS500 maradt a pakliban, majd az ER5 is kiesett. A GS500 teljesen egyszerű, primitív és sokkal több van belőle, tehát minden olcsó hozzá."
Ezt ebből másoltam (saját ítéletem):
http://totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&c
at_id=98877
Kérdeznék.
Röviden, pro-kontrákba szedve le tudnátok nekem írni, hogy a Kawasaki ER-5 miben jobb/rosszabb/hasonló, mint a Suzuki GS500 ?
Kíváncsi vagyok a véleményetekre!
Az első teleszkópom egy kicsit puhának tűnik, gondoltam kicserélném/feltölteném benne az olajat. A kérdésem az lenne, hogy lehet-e ezt az olajat úgy kicserélni, hogy ne keljen a motor teljes elejét lebontani? (Nézegetem közben az akmt-s oldalakat, de nem lettem teljesen okos még). Az megoldás, hogy a helyén kicsavarom a felső nagy csavart a beöntéshez? Ha igen akkor ugye ezt erősen le kell szorítanom kicsavarás közben?
köszi/zabk