Nem feltétlen kell a féket szétszedni, Belelátni, hogy elég vastag-e. Bár egy betétkivevés és felcsiszolás sosem árt.
A jogsis kérdés csak vicc volt, és azért tettem fel, mert te ismerted el, hogy semmit sem tudsz a motorral.
Első féket akkor szétbontom a hétvégén, gondolom nem nagy művelet, köszi a tippet.
Jogsit úgy szereztem, hogy kijártam a "továbbképző" tanfolyamot Nem értem a kérdést.
Tervbe vettem már, hogy forgalmatlan úton megpróbálunk kicsit jobban összeismerkedni, ezért volt jó tegnap este is, mert alig volt autó. Viszont addig is közlekednem kell/szeretnék, mert a kocsikázás a könyökömön jön ki itt Budapesten.
Óvatos leszek (vagyok). Amúgy sem vagyok egy gyorshajtó alkat...
Akkor csak 1 kérdésem van: hogy szereztél jogsit?
Egyesbe csak álló, vagy majdnem álló motort rakunk!
Az első fék betétjeit meg kell vizsgálni, elég ferodol van-e rajta. Egyszerű szemrevételezéssel kiderül.
Azt javaslom, amíg bele nem jössz, csak forgalmatlan utakon gyakorolj, minnél többet. Fog az menni!
Megtettem első legális körömet a motorral. Kb. 40 km volt és a következőkre jöttem rá:
- Nem tudok váltani
- Nem tudok kanyarodni
- Nem tudok fékezni
A több nagyjából megy.
Amit pedig a gép "produkált"
- 1esbe visszatéve nagyon óvatosnak kellett lennem, hogy ne fogja meg a kereket
- A váltó néha elég kellemetlenül viselkedik. Nehéz kapcsolni (vagy csak béna vagyok).
- Az első fék meghúzásakor olyan hangot hallok, mint amikor egy ABS működik (halkan kattog/ciripel, független attól mennyire húzom).
- Mindenféle gépes ciripelések jönnek a motorból, de ez gondolom normális csak nekem szokatlan .
- 100 fölött kicsit zajosá válik a dolog .
- A hangja pedig egyszerűen zseniális .
Nagyon élveztem, holnap Nimróddal megyek dolgozni és suliba... Persze csak óvatosan, nagyon kezdő vagyok...
Üdv !
Eztetatippett is köszönöm.
Mostmán megnyugodtam,hogy elb.. khm.-szúrás
nélkül megoldom életem nagy problémáját.
/tényleg féltem!/
ogabinak is kösz !
Alkoholt megisz, körömlakk ekoboz
nőtagoktól,köv matrica evve próbál.
Vazzeg: ha egyszer rajta vóót
ikovacs55!
Én most "matricáztam" LE egy motor-idomzatot, és foltbenzint használtam lepedővászonnal. (Előtte, a matrica levételénél hajszárítóval alaposan átmelegítettem a matricát én is.) Nagyon szépen leszedi a ragasztó maradékát, a fényezést pedig nem bántja, mert gyorsabban párolog, mint bármilyen oldószer. Mondjuk dörzsölni kell rendesen.Ha gondolod, próbáld meg. Minden háztartási, vagy "gazdaságos" bóóótban kapható.
Az alkoholt meginni!
JJ valahol leírta a tutit,
Igaz, cogi azóta jár manikűröshöz...
A matrica eltünt! Javaslom! Vásárláskor, MATRICA nélkül!
kérni a járgányt!
Sziasztok!
Szóval itt a kép a masináról (bocs telefonnal készült)!
Az óra hibájához még egy hülye kérdes - előfordulhat, hogy a kuplung madzagja kelti a zavart? Teljesen kifordítva a kormányt ugyanis hozzáér a nullázó-gombhoz, és mozgatja is a számot.
Egyébként ezen hiba miatt jött össze tegnap este óta a több mint hatszáz km ).
Köszi
Üdv Mindenkinek !
Egy piti ügyben kérnék segítséget !
A banzintankról levettem a gyári matricát,
de a k...a ragasztóhoz nem merek hozzányúlni,
hogy ne sértsem meg a fényezést.
-melegvíz.... finomsúroló... oldószer...-?
Előre is kösz !
Szerintem te is egy klasszikusban láttad a deszkás módszert. Ez az alap mű pedig az MZ/ETZ gépkönyve! Nekem onnan vannak meg az emlékeim... abból az időből, amikor nem csak alapvetéseket írtak bele egy kezelési útmutatóba.
Egyébként az egyenesfutás állítására a deszka tuti módszer! Feltéve, ha nem vetemedett... de egy "vas" is jó, ha elég hosszú!
A jelöléseknek nem kell ám hinni. Elég elnagyolt a méretezés. A kis "nyilacska" feje is van vagy 1,5 mm széles és a jelölések is jó vastag karcok. Ha minden pontos, akkor is lehet benne lazán 2-3 mm eltérés.
Mivel páran kérték, hogy írjam le, hogy akkor most mi a helyzet az ideiglenes jogsival és társaival, kifaggattam az ügyintéző nénit
Tehát.
1. Kapunk egy papírt a gyakorlati vizsga után. Ez NEM JOGOSÍT vezetésre. El lehet menni vele az FKF központjába (3 munkanap múlva) és akkor ott ennek a bemutatásával kapunk egy másik papírt.
2. FKF-ben tényleg kapunk egy másik papírt, aminek az információ tartalma kb. 90%-ban megegyezik az előbbivel. Nem akartam faggatni a nénit, hogy ez miért jó, nem hiszem, hogy ő találta ki és magamat sem akartam idegesíteni. Immáron van 2 papírfecnink. Mehetünk az ocsmányirodába (akár rögtön). EZZEL SEM lehet vezetni.
3. Ha most itt azt írnám, hogy kapunk egy jogsit, akkor nyilván nem Magyarországon lennénk. Itt több lehetőség kínálkozik.
- A legkézenfekvőbb egy ideiglenes jogosítvány (1800Ft), ami 60 napig érvényes mindenre, ami addig a jogsinkban volt, meg arra is, amit most kezdeményeztünk bejegyeztetni.
- Ha ilyet nem akarunk akkor kapunk 2 A4-es papírt, amire rá van írva az összes meglévő és kezdeményezett kategóriánk érvényessége is. Ez a RÉGI JOGSIVAL EGYÜTT felmutatva érvényes, ha KATEGÓRIÁT HOSSZABBÍTUNK.
Jön a kérdés: mi van akkor ha kategóriát bővítünk (mert ugye erre a lapra ez is rákerül)? Az van, hogy itt egy jogi hézag. De komolyan. Ugyanis sehol nincs egy szó sem arról, hogy ilyen esetben hogyan kell(ene) eljárni, mert a jogszabályban csak a kategória hosszabbítás van benne.
A néni azt mondta, hogy ezt lehet használni nyugodtan és később "kenjek az okmányirodára mindent" amikor a rendőr megállít. Bevett szokás, hogy a rendőrök ezt a papírt a meglévő jogsival elfogadják már. Jeee.
4. Befizeted a 4000 Ft-ot és csinálnak neked 2 hét alatt egy új jogsit, amiért BE KELL MENNI az ocsmányirodába. Azért kell bemenni, mert KATEGÓRIA BŐVÍTÉSRE nincs megintcsak jogszabály, hogy mit is kellene az új jogsival csinálni, ezért legyártják és beteszik a fiókba, be lehet menni érte. Ha kategóriát hosszabbítasz, azt kiküldik (ha kéred), mert ez benne van a jogszabályban...
Pécsi repúlőtér...