A magasabb oktánszám mindössze annyit jelent, hogy a benzinnek nagyobb a hő és kompressziótűrése, tehát később kezd kopogni. A GS-ben amúgy is kicsi a kompresszió, nem nagyon érdekli a gépet, hogy milyen benzin van benne.
A magasabb oktánszám mindössze annyit jelent, hogy a benzinnek nagyobb a hő és kompressziótűrése, tehát később kezd kopogni. A GS-ben amúgy is kicsi a kompresszió, nem nagyon érdekli a gépet, hogy milyen benzin van benne.
Erre a kérdésre a válasz Blue üzenetében foglaltatik. Én annyival kiegészíteném, hogy olvastam egy cikket 5-6 évvel ezelőtt, amikor minden forgalmazó gőzerővel ráfeküdt a "prémium" üzemanyagok forgalmazásával. A tesztmotor valami 50 köbcentis paripa volt, mivel a kis köbcentinél érezhető a legjobban a különbség. A teszt végén a MOL "sima" 95-ösét hozták ki nyerőnek. Nem volt teljesen objektív a dolog, de iránymutatásnak jó.
Eriket meg azzal egészíteném ki, hogy a gyújtás állítása mellett az égéstér módosításai is szükséges... a hengerfejből le kell szedni "valamennyi" századot... , ha magasabb oktánszámmal közlekednél. A teljesítmény növekedése talán tized lóerőben mérhető, de ez betudható a hengerfej gyalulásának.
És még egy okosság! A léghűtéses mociknak nem tesz jót, ha melegebben járnak... a magas oktánszámmal ez is együtt jár. Írom ezt úgy, hogy nem vagyok szakértő.
Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy a kicsikocsim a shellt kevésbé ette a télen . (Tehát simán lehet, hogy 15 km-el többet gurultál sztem...) Továbbá a moci az omv-vel valahogy virgoncabbnak tűnt mint a mol- anyaggal...
A magasabb oktánszámú benzin magasabb hőfokon is ég.
NEM HIÁBA VAN ELŐIRVA hogy melyik mociba MIT TANKOLJ!
Pl az ER5-be és talán a GS-be is 91-es az ELŐÍRÁS!
De mivel nincs igy ugye 95-ös van benne.....
Magasabbat (98) fölösleges, mert ugye a MOLnál már nincs 98-as, máshol meg drágább, miközben a 98-as nem mindig volt 98.......
volt hogy 95,2 volt hogy 100
Az evo 99-et meg ugye aranyárban mérik......miközben a hallomások nem azt mondják hogy HŰŰŰŰŰŰ DE QURVA JÓ.....
Szóval nem érdemes sem anyagilag, sem motoros szempontból jobbat tankolni.
Olyan volt nekem is, hogy pl a Shell 95-ösöével plusz 15km-ert tudtam menni, de ez nem tényfeltáró, hiszen lehet hogy nem húztam neki annyira, nem bőgettem 1x.....stb.
Majd megtárgyaljuk most már szigorúan. Az április-május már megint besűrűsödött nekünk is... Háromszor egy hét Pesten, oskolában, meg május 29-én vizsga.... Már a t... tele van...!
Nem éri meg, más gyújtás kell hozzá, így magasabb a fogyi!
Drágább benzinből magasabb fogyi, nem épp pénztárca kímélő!
Egyes katalizátoros motoroki tudják kezelni a dolgot, a többinél fabatkát sem ér! Nekem a gs-el a 91es benzinnel volt a legjobb fogyim!
Nem bírtam megülni a valagamon. Este 6-kor nekiindultam mocizni. 220 km lett a vége, és ronggyá áztam... de nagyon jó volt!
Most forró fürdő, esőruha teregetés és nagy alvás lesz!
Az 530-ast a nagyvasnál kb 40-ből úszod meg!
Azért kérdezd meg Kokót is!
Ja, és az utolsó pillanatig használd ki a régit, ha rángat mint állat és a hangja szörnyű, akkor cseréld!
A szarakodás után még 2500-at elment!
De csak négy napos!
És ismét egy boldog, munkával tölthető, hetecske...
Eriket meg azzal egészíteném ki, hogy a gyújtás állítása mellett az égéstér módosításai is szükséges... a hengerfejből le kell szedni "valamennyi" századot... , ha magasabb oktánszámmal közlekednél. A teljesítmény növekedése talán tized lóerőben mérhető, de ez betudható a hengerfej gyalulásának.
És még egy okosság! A léghűtéses mociknak nem tesz jót, ha melegebben járnak... a magas oktánszámmal ez is együtt jár. Írom ezt úgy, hogy nem vagyok szakértő.
Az adatlapomon van némi segítség a választáshoz.
Elteszem magam holnapra, jó fog esni a pihi!
Mindenkinek jó éjt!
U.i.: Dzsoki, szép az a sok pitypang így, nem kell őket lefejezni azzal a barbár gépezettel!
Ha lehet tippelni: a harmadik kép Tiszafüred?!
A magasabb oktánszámú benzin magasabb hőfokon is ég.
NEM HIÁBA VAN ELŐIRVA hogy melyik mociba MIT TANKOLJ!
Pl az ER5-be és talán a GS-be is 91-es az ELŐÍRÁS!
De mivel nincs igy ugye 95-ös van benne.....
Magasabbat (98) fölösleges, mert ugye a MOLnál már nincs 98-as, máshol meg drágább, miközben a 98-as nem mindig volt 98.......
volt hogy 95,2 volt hogy 100
Az evo 99-et meg ugye aranyárban mérik......miközben a hallomások nem azt mondják hogy HŰŰŰŰŰŰ DE QURVA JÓ.....
Szóval nem érdemes sem anyagilag, sem motoros szempontból jobbat tankolni.
Olyan volt nekem is, hogy pl a Shell 95-ösöével plusz 15km-ert tudtam menni, de ez nem tényfeltáró, hiszen lehet hogy nem húztam neki annyira, nem bőgettem 1x.....stb.
fogaskerekekkel együtt?
KOKO vélemény?
Ezt mennyiért tudod prezentálni?
Drágább benzinből magasabb fogyi, nem épp pénztárca kímélő!
Egyes katalizátoros motoroki tudják kezelni a dolgot, a többinél fabatkát sem ér! Nekem a gs-el a 91es benzinnel volt a legjobb fogyim!
Nem bírtam megülni a valagamon. Este 6-kor nekiindultam mocizni. 220 km lett a vége, és ronggyá áztam... de nagyon jó volt!
Most forró fürdő, esőruha teregetés és nagy alvás lesz!
Oszt, Jóccakát!
A magasabb oktánszámú benzin növeli a motor teljesítményét?
Megéri az árát?
Várom válaszaitokat!
Üdv
Azért kérdezd meg Kokót is!
Ja, és az utolsó pillanatig használd ki a régit, ha rángat mint állat és a hangja szörnyű, akkor cseréld!
A szarakodás után még 2500-at elment!
NTibi most ment el tőlem, klassz a xenonja.
Na és én merre jártam ma?
Igaz nem mocival, de volt "filing"...
Ha tudtam volna, hogy jössz, kikészítettem volna fűnyírót!
A sósperec pedig kiváló volt!
Azért tegnap is, ma is kanyarogtunk a hegyekben a menyecskével!
Én ott konkrétan bőgtem, olyan szépséges volt