Üdv zabk !
Bocs, hogy megkeresés nélkül beleug...
Nekem a régi mocim ülését T.bálinton csinálták
meg, a Gs-ét meg Érden. Korrekt volt mindkét cég!
/Ha érdekel./ Van még" fórumozó" aki Gs ülést faragtatott,
lehet Ő is tud segíteni .
Más:Könnyes szemmel megnéztem a 04.04-et.
A szíííííííívem hasadt meg, hogy nem tudtam elmenni !
GRATULA !
További szép napot mindenkinek !
Így is van, ötletet gyűjteni így a jó. Én egyszer egy lézeres kütyüt láttam üzemben, ami a felni síkját vetítette a tengellyel össze, ott is volt ez a párhuzamosság, csak hát vörös fénnyel. Szerintem egy vinklivel és egy vízmértékkel ugyanúgy meg lehet oldani, ha van egy segítő kézpár a közelben.
Ádám az nsr-en gyakran nyújtja láncot (nem is értem, hogy csinálja) ezzel a számlálós módszerrel viszont még sosem nyúltunk félre.
De jut eszembe...mostanság döntötted ki a hátsó kereket? Miért volt szükség rá?
Passzolok, én nem próbálkoztam vele, de erős a gyanúm, hogy csak a leperemezett keret felfeszegetésével jön szét az óra. Ezért is írtam, hogy keress nyomokat.
Nem vagyok ideges! Csak elméláztam a kérdéses problémán. Aztán több szem többet lát alapon gondoltam megkérdezem a fórumozókat is.
Egyszer láttam valahol egy képet leírással - csak már nem tudom, hol - a két kerék párhuzamosságának a vizsgálatáról. Valami deszkák voltak a hátsóhoz szorítva, és az szépen kihozta az eltérést. Mert az első keréknek is párhuzamosnak kell lennie a deszkával, sőt, egyenlő távolságnak is kell lennie a deszka mellett, mivel az első kerék vékonyabb.
Én azt gondolom, hogy mindent mérj át, és ha nincs gond, akkor elég, ha a fülednek hiszel. Ha nincs lánchang sem alacsony fordulaton, sem meghúzatva, akkor nagy gond nem lehet. Egyébként is 1-2 fok eltérést bőven elbír, hiszen terhelésnél is tekeredik annyit az egész.(váz, rugózás, lánc együtt.)
Aztán meg, ahogy telik az idő, megy bele a km, az eredeti beállítások sem mérvadóak. Ha egyforma a két feszítő csavar, akkor meg végképp az a legpontosabb, amivel lézer nélkül viszonyíthatsz.
Nyugodj bele, jól csináltad!
A számláló úgy működik, hogy a 9-eseknél van egy bütyök, ami a következő sort viszi magával. Tehát itt lehet valami bibi. Viszont erre nem jellemző a kopás, általában buheráláskor szokott elromlani. A buheráláson a számláló visszatekerését értem, a kedves vevőt átrázandó. Én kivenném az órát, és bontási nyomokat keresnék rajta. Amennyiben nincs, úgy lehet, hogy csak tényleg elromlott. Elvileg a napi számlálónál nem tragikus ez a hiba.
Igen, én pont így csináltam. Annyit még hozzá, hogy a csavaroknak is egyforma hosszúnak kell lenniük - a menetemelkedés nyilván egyezik.
A dilemmám a következő: így beállítva a villán lévő jeleknél van némi (2-3 mm) eltérés. Kérdés: minek higgyek? A jelnek vagy a menetnek? A motor egyébként szépen megy, nincs lánchang.
még márciusban írtál egy kárpitosról, aki az ülésedet csinálta. szerinted lehet őt zaklatni ennek az ülésével is?
Szeretném eladni, de gondoltam megcsináltatom az ülést, mert így szegény rosszul néz ki.
Tegnap elhoztam végre a mocit (képek később) , és egyből egy kérdésem van: a napi kilométer számláló százas számjegye valamilyen hibából kifolyólag néha ugrik egyet akkor is amikor nem 99-ről 00-ra ugrik az utolsó két számjegy (most éppen 65 körül megy át 4-esről 5-ösre, annak ellenére, hogy 0-nak kellene lennie).
Most még gyorsan olajcsere, szűrőcsere...
Hali esSO!
Én is szétszedés előtt mérek. Visszarakásnál ütközésig előre engedem a tengelyt, majd a láncfeszítő behajtásánál precízen számolok, hogy azonos legyen mind a két oldal menetszáma a kellő feszesség elérésekor.( A feszítőcsavarok menetemelkedésének azonosnak kell lennie!) A végén még egy mérőszalagos ellenőrzés és kész.
Én a hátsó lengővillához állítom. A GS-é szimmetrikus, így tudom mérni a villa belseje és a felni pereme közti távolságot. Egy sima mérőszalag kell hozzá. Nekem eddig bevált...
Íme egy műszaki kérdés!(végre )
Tk az érdekelne, hogy kinek milyen módszere van - saját, látta, hallotta - a hátsó kerék kivétele, majd visszarakása utáni láncbeállításról. Nem a feszesség érdekel, hanem a kerék párhuzamosságának beállítása.
Írjatok, majd este jövök olvasni.
A régi szép idők! Amikor még vissza kellett váltani, ha jött egy szellő, vagy egy dombocska... Nekem nagyon hiányzik az MZ-m. Ha akkor lett volna fölösleges 80e Ft-om, megtartottam volna hobbimotornak.
"- Mi a különbség E. T. és a férfiak között?
- E.T. legalább hazatelefonált..."
Nemzetiségi honfitárs a kezdő Aranyhalhoz:
- Azt kívánom akkor, hogy Afrikát told hozzá Európához, Ausztráliát Ázsiához, Antarktiszt pedig az egyenlítőre!
- De mondom, hogy én csak kezdő vagyok még!
- Rendben, akkor ússz lejjebb 100 métert, a feleségem ott mos a parton.Csinálj belőle egy szőke bombázót!
Egy perc múlva az Aranyhal jön is vissza.
-Te! Hogy is volt az a kontinensekkel?
Én az MZ-nél, megtanultam nem besz@rni. Annak aztán volt minden féle hangja néha. És amikor cimbik kérdezték, hogy mi ez, vagy az a hang, akkor csak annyit mondtam: Jár a motor.
Szia! én is miklósi vagyok, és van egy megbízható szerelőm a városban, akit merek ajánlani. Esetleg elvihetnéd hozzájuk is. Ha gondolod megadom az elérhetőséget. üdv.
Nekem azt mondta a szerelőm, amikor meséltem neki, hogy hangokat hallok: Menjek el orvoshoz, mert ennek fele sem tréfa.
Viccet félretéve, sok embertől hallottam, már én is, hogy ilyen meg olyan hangja van a blokknak.
pl.: 2003 GS-ekre volt állítólag egy visszahívókampány, mert módosítottak valamit a vezérműtengelyen és elb@szták. Ez a probléma, nem okoz semmilyen meghibásodást a szakik szerint, csak kicsit hangosabb a blokk. Kicsit ciripel. Főleg alacsonyabb fordulaton.
Vagy hasonló jelenség volt az is, amikor sok ember jelezte ugyan ezt a problémát (nem tudom, hogy mikori GS-ekre), ott meg kifelejtettek egy alátétet valahonnan. (Talán a láncfeszítőtől?) Ezt is több GS tulajtól hallottam, emlékeim szerint.
- Mi a különbség E. T. és a férfiak között?
- E.T. legalább hazatelefonált...
Mááá gyűjtök reája !/
jár még 2db. .. az egyik e-re