Azthiszem kiszállok belőle egyelőre, valóban és javíttatás nélkül. "Madarat" pedig nem akarok, nem vagyok az az átverős figura... Rohadtul rühellném, ha velem játszanák el ezt azthiszem. Az a dűhítő, hogy szép volt, vigyáztam rá télen a benzinszagban aludtam, garázs híjján és jön egy ilyen idióta aki rommá zúzza...
Na mindegy, többet nem tudok tenni.
Jó Neked! Én autózom...
Viszont, szombaton gurulunk egyet Szlovákiában,
nem tudom mikor indulunk Bogácsról (először oda kell érni...),
Valamikor kora délelőtt rádcsörgök, ha megfelel. Ha nem, akkor is!
Pontosítom a dolgokat egy kicsit.
Többféle kivonás létezik, és azok is többféle esetben indulhatnak meg.
Van kérelmre induló, és van hivatalból induló.
1. Kérelemre- ügyfél (tulajdonos/üzembentartó, meghatalmazott) bejön, és kéri.
a., ideiglenesen egyfolytában 6 hónapra, vagy kevesebb időre lehet kivonni. A kivonás letelte után automatikusan forgalomba helyeződik, ha akarod, ha nem, ha van rajta műszaki ha nincs. A kivonás letelte után, vagy előtte ismét kivonthatod, de csak max. 6 hónapra. Ha valakinek megéri örökösen kivonatni egy kihasználatlan roncsot, akkor azt az ő pénztárcája bánja.
b., végleges- Úgy indulsz neki, hogy soha többé nem akarod használni a motort, mert roncsra tört, beállt a motorja, nem akarsz már rákölteni, stb. Leadod a forgalmit, rendszámot, törzskönyvet, fizetsz 1800Ft-ot. A forgalmit, törzskönyvet kilyukakasztva visszakapod, a rendszámra keresztet vethetesz (bevonják).
Innen, még ha nagyon gazdag leszel, és jól meggondolod a dolgot motorblokkot cserélsz benne, kikalapálod, felújítod, megy mint egy zsír új gép: A visszakapott forgalmival, törzskönyvvel, meg a motorblokkról szóló számláddal elviszed műszakira (biztosítást is kötsz rá), majd eredetiségvizsgálatra, a papírokkal bemész az okmir-ba, akkor visszahelyeztetheted: Új forgalmi, törzskönyv, rendszám, műszaki címke -cirka: 12000+4200+450 Ft-ból megúszod. Ki-ki meggondolja, hogy megéri-e neki.
2. Hivatalból- valamely hatóság indítványozza (pl. pénzintézet, mert nem fizeted a részleteket; rendőrség, mert műszakilag alkalmatlan a közlekedésre a motor /kopott a gumi, vagy kormányművel, vagy futóművel valami gond van, emiatt balesetveszélyes a járgány/, illetve baleset következtében lett közlekedésre alkalmatlan).
A feljelentést, hivatali kérelmet megküldik a tulaj/üzembentartó szerinti okmányirodának, és kérik az eljárást.
Az okmányiroda fogja kivonni a tényállástól függően, és bekéreti a rendszámot, meg a forgalmit (ha nem veszik el a helyszínen). A hivatalbóli kivonásnál csak kérelemre helyeződik forgalomba a motor, de ahhoz teljesíteni kell.
Pl. guminál, kormánynál, futóműnél - új műszaki; hiteltartozásnál - ismét fizetni, míg el nem viszik alólad a motort; A hivatalbóli kivonásnál az ismételt forgalomba helyezésért fizetni kell 8400Ft-ot, meg ha szükséges cserélni kell a forgalmit (betelt, megrongálódott, stb.).
Tomika 650
Ezt a S.Hollos irta le mint hivatalos javitási árajánlat
Nem akarok bobtott , javitott ,buherált alkatrészeket felrakatni .
( a pacim2007 .dec. 06. án vettem ujonan )
Sziasztok!
Én köszönöm az infokat a kárügyintézésről. Szerencsémre a vétkes kötelező biztosítása az Unionnál van és nagyon készségesen áltak a dologhoz. Csak három hete várok a rendőrségre mert ennyi idő alatt nem tudott átmenni a látletem a kórházból A biztosítótol már kaptam is egy levelet hogy milyen ügyszámra hivatkozva küldjem a követeléseimet, munkából kiesést, ruha árakat, bukót, stb. A Motort a márkaszervíz intézi, pótszemle ajánlat stb. Szóval úgy néz ki mindent kifizet a biztosító csak jönne már meg a rendőrségi határozat. A végén egész jól fogok kijönni belőle remélem. A szerencse hogy még új volt a motor. A végzek az egésszel leírom nektek mit fizetett a biztosító és mi hogy ment pontosan.
T Mindenki
A képek csunyábbak mint a valoság , elrettentő szándékal osztottam meg jelenlevökkel
ÉN MEGSZIVTAM ...... TI NE tegyétek /Idegen csapat, szaridő, taknyos utburkolat / STB STB
Az együtérző szavakat köszönöm mindenkinek ,tegnap beszéltem a szervizzel :megnyugtatak CSAK 604825 magyar forintér már csinálják is !
TANULSÁGUL : a motor csak vas +müanyag de KIBASZOTT DRÁGA
Főni!
A Lé-napkor mondtad, hogy idén még egyszer ennél fóliás husikát! A programod nem tudom, de részemről most is okés. Még motorozós idő van, ha az idődbe-zsebedbe belefér, szivesen látlak! Én csütörtök reggel végzek, onnantól vasárnap reggelig jó. Ha gondolod.
Nos éppen ezt akartam tisztázni, mert eddig nem volt elég preciz a fogamazás.
Szoval a rendőr ideiglenesen kivonja, ha a motor a balesetben megsérül (elég ha a felni vagy a kormány sérül). Nyilván akkor is, ha késöbb kiderül hogy gazdasági totálkáros lett vagy simán totálkáros.
De ugye az ideiglenes kivonás még nem olyan nagy csapás, ha 6 hónap alatt vissz lehet helyezni a forgalomba.
Másik probléma: ha akár gazdasági totálkáros a gép és helyreállitják akkor fizet-e a biztositó egy ujabb baleset esetén? mert ha nem akkor nagy szívás
Nekem van egy jégverte kocsim(azon kivűl nagyon szuper állapotban van), Németországból hozták. Volt aki felvetette hogy ,nem-e vették gazdasági totálkárrá kint . Igazán nem is merek utánnajárni, mert felidegesitene a dolog. Inkább nem hagyom összetörni
Persze nem tudom hogy ez igaz-e ,hogy ha régen a gazd. totálkárosra vett jármüre nem fizet a biztositó?
Jah, és igen! Ha gazdasági totálkárt állapít meg a biztosító később, akkor nagy valószínűséggel közlekedésre alkalmatlan a helyszínen a mocit. Tehát, végső soron helyben vagyunk. Ez a klasszikus példa is lehetne: "Nem minden rovar bogár, de minden bogár rovar!"
Nem tudok a buxádban turkálni. Ha neked megéri megcsináltatni, és meg akarod tartani sokáig a mocit, akkor javíttasd! Ha amúgy is cserélni szerettél volna, akkor még javíthatod, így talán elviszi egy "madár"... vagy leadod a roncsot és elkezdesz gyűjteni... A forintos dolgokat neked kell összepakolnod, ebben nem tudok segíteni.
Viszont abban igen, hogy miért van "kevés" eladó GS. Mert bizony, ahhoz képest, hogy mennyi szaladgál az országban, igencsak keveset ad el a gazdája. Azért van kevés eladó, mert jó, olcsó és szép. Van aki dédelgeti, és nem válik meg tőle, van aki második "szaladgálós" mocinak tartja, van akinek ez a maximum, amit megengedhet magának és sorolhatnám...
Ha nullán (vagy pici buktával) ki tudsz jönni a matek szerint, akkor azt a megoldást válaszd! Nyerni csak szerencsével tudsz ebben az esetben, azt hiszem.
Piet!
Arról szólt az írás, hogy a "járásképtelen", közlekedésre alkalmatlan motort vonhatja ki a rendőr a forgalomból a baleset helyszínén. Nem a gazdasági totálkárról volt szó... azt egy rendőr neked nem állapítja meg. Azt viszont igen, hogy rommá tört a felnid és nem tudsz tovább gurulni... (PÉLDÁUL).
A gazdasági totálkár megállapítására is megvannak a szabályok... ezt az ezzel foglalkozó szaki, nevezetten a kárfelmérő határozza meg.
Ne forgassuk a szót minden felé, mert még jobban összekavarodunk!
Azthiszem kiszállok belőle egyelőre, valóban és javíttatás nélkül. "Madarat" pedig nem akarok, nem vagyok az az átverős figura... Rohadtul rühellném, ha velem játszanák el ezt azthiszem. Az a dűhítő, hogy szép volt, vigyáztam rá télen a benzinszagban aludtam, garázs híjján és jön egy ilyen idióta aki rommá zúzza...
Na mindegy, többet nem tudok tenni.
Sziasztok és nem ám végleg!