Sziasztok!
Biztosítós „túraleírást” tartok nektek, hátha segítek vele!
Szóval az előzmények, röviden tömören: Belém jött a zebránál állva egy Mini hátulról. A motor átment repülőbe, (így még sosem gyorsult) és nem ment neki, így hát lezuhant.
A kinek van igaza egyértelműségét mérlegelve, kerültem a rendőri intézkedést, ami jelenleg még nem, de még elképzelhető, hogy hiba volt. Tanukat, ha nagyon muszáj kerítek az útszéli boltok dolgozói közül, vagy hasonló, de az sem árt, ha a bámészkodók közül telefonszámot cserélünk egy-két emberrel…Sőt, ha fényképezős a telefonod, akkor azonnal lövöldözz!
A hölgy eléggé kompromisszum kész hála az égnek, amire szükségem is van egy KÖBE esetében.
Szóval a betétlapommal és a maradék motorommal elmentem a biztosítóhoz, és ott lefotózták a sérüléseket. Majd másnap már telefonáltam is (a neten olvasottak alapján kissé ingerülten), de megnyugtató választ kaptam, már ki is számolták a „jussomat”. Hát egy kipufogódobot veszek a pénzből, de abból sem valami sport dobot, leginkább még a gyárit sem! Na most a dob egy tétel az esetemben a 10 -ből! Hát újabb agyvérzés közeli állapotban segítség reményében beugrottam a szerelőmhöz, aki ismét kihúzott a bajból és közölte, hogy pótszemle, ami nekem kell, és ezt ők intézik, de úgy „ahogyan én szeretném”. Kimegy a biztosító (KÖBE) és az igazi árak alapján számol nekik a szerelőm: munkadíjat, anyagszükségletet, meg amit még kérek, mert pl. nem vették észre. Ezt pedig kötelesek elfogadni! A biztosítómét pedig nem! Vicces…
Ennek tudatában és olvasva a BENZINTANKJAVÍTÁST (mert feltalálták a kiskalapácsot, ami befér a betöltőnyíláson és kiütik a horpadást ugye…) elindultam a Köbéhez és bejelentettem a szakszerűtlen felmérés miatti pótigényemet! A fűszer pedig, hogy mindkét villám meghajlott, az nekik egy bal kormányszarv csere…
A beadványt elfogadták, kimennek a szervizhez majd, és újból indul a tortúra!
Ami lényeges és itt-ott útközben kiderült:
Az én biztosítómhoz nem fordulhatok (Allianz), nem lehet megfordítani a dolgot, hogy ők fizetnek nekem és behajtják a Köbéktől. (Pontos infó, egyenesen az Allianz –tól.)
Maximum pénzért adnak egy felmérést, amit nem köteles elfogadni a másik társaság.
Szóval a toalettpapírt olcsóbban veszem…
A másik félnek az autója is kell! Minden MOTOROS balesetnél mindkét járművet szemlézik!
Majdnem megjavította a hölgy, ha nem kérdezek rá, hogy „ugye nem javíttatsz” meg is teszi!
És onnantól én többet nem látom a pénzemet, mivel nincs nyoma, nincs baleset, hát és ők alig várják, hogy ezt mondhassák, pláne rendőri dokumentumok híján. Így a hölgy meggyorsítva a történetet, bevontatja a kocsit a köbéhez, hogy szemlézzék gyorsan, haladjuk, és ő is javíttathasson! Jó pár telefonomban benne volt és kell hozzá egy ilyen fél is...
És egyelőre ennyi a történet. A szemle, holnap reggelre elkészül, az autóról és már indulhatnak is a szerelőmhöz a Köbések. Várjuk őket nagyon!
Amit pedig másképp tennék: Hívnék rendőrt. Fotóznék. Kerítenék tanukat akkor és ott. Nem üvöltöznék a baleset után, lehet, hogy rendes attól még, mert elütött…
Az pedig teljesen mindegy, hogy te, vagyis a sérült fél milyen biztosítónál van, hacsak nem casco–ról van szó. Sajnos!
Ha pedig valaki arra gondol, hogy meg sem mutatja a biztosítónak, csak a szervizesnek, le kell lombozzam a szerviz, csak a biztosítós kárfelvételi lap alapján teheti meg az ajánlatát.
Ha már muszáj „átesni rajta”, mindenkinek legalább ilyen szerencsésen!
Biztosítóval kapcsoltaban. Nekem szerencsére csak egyszer kellett szembenéznem a problémával. Tapasztalat hijján, én inkább kihívtam a zsarukat. sajnos. Belém jött hátulról egy öreg papa a féltve örzött 2104-es ladájával, mert elmerengett egy kicsit. Az öreg mondta, hogy inkább egyezzünk meg, adott volna 70000 Ft-ot és pá! Na itt b@sztam el. Ugyanis én meg egy 2 ütemű trabival voltam. Már akkor sem ért sokkal többen 70 rongynál. De Én csak kihívtam a zsarukat. Ő elismerte a vétkességét és a biztosító, miután gazdasági totálkárra vette a kedvenc trabimat, fizetett 37000 FORINTOT! ! ! A K*RVA @NNYÁT! ! !
Most úgy vagyok vele, hogy legközelebb valahogy így lépek majd. BÁR REMÉLEM ERRE NEM KERÜL SOR...
Baleset...
cigi & meditálás...
mérlegelés...
intézkedés...
hazame
gyek és dugok egy jót...
Indulok is a köbéhez lassan, még "átnyálazom" a kapott infókat, amiket nagyon köszönök!
És megint nem tűnök el végső tapasztalatcsere nélkül, ígérem!
Egyébként hát természetes, hogy nem kértem rendőri intézkedést, sosem volt jó tapasztalaotm velük.Szerintem egy rossz jelzőlámpát ki lkehet váltani egy rendőrrel, másrna nem jók. :-P
A zebra előtt állva belémjött ez a szerencsétlen és átrepült a gépcsodám a zebra túloldalára.Én pedig huppantam egyet, de addigra szerencsére megállt és nem ment át rajtam...
Szóval gondoltam mindek rendőr?!?Itt egy "5 éves" is tud dönteni...Hát legközelebb nem fogom így gondolni...
Szóval ennyi. Az ügyem pedig nem előrehaladott, 2 napja történt, csak mindennap a nyakukra járok, ezért halad. :-D
Egyébként Allianzos vagyok, úgyhogy lehet, mire hazajövök a kékruhások megoldották és idehordták nekem az alkatrészeket, hogy még az idény maradékján, hadd húzzam a nyavajásom fülét...
Na de nem szaporítom a szót...
Én így csináltam.
Másnap már hivtak is, harmadnap már jött a kárfelmérő.....
utána a rendőrségi jegyzőkönyvre kell várni (30 nap)
esetemben mivel kutyás eset volt - letelt a 30 nap.......mivel állattartás - így a rendőrők 30 nap után átadták a helyi jegyzőnek az esetett aki szintén ülhet rajta 30 napot.......
Érdemes rámászni a biztosítóra, és közös megegyezést erőltetni. Hiszen a kárfelmérő az utolsó kis karcot is felírja. Így egy szervíz végzi el a munkát - JÓÓÓÓÓ SOK PÉNZÉRT.......
Ha közös megállapodás van, akkor neked fizetnek - és gyorsabban, hiszen nem annyit kell nekik, mint a szervíznek - ellenben ugye akkor neked kell megcsináltatni.
Ha hiteles a moci, akkor ajánlatos inkább megegyezni, nehogy a bankod - tört, értékcsökkent motorra vegye a gépet - és akkor egy összegben kérheti tőled a hátralévő pénzt.
Persze ennek a jó oldala is megvan - hiszen a bankod szállhat rá a biztósítóra.........mivel Te a károsult vagy....így miért fizetnél.........
Ellenben ekkor már ugye a jogászok harcolnak......bírosági ügy........ami ott kezdődik hogy szembesítés jó sok hónap múlva........első-második tárgyalás.........Szóval meglesz a géped.....1-2-3 év múlva
Úgy ám, ebben biztos vagyok. Hiszen ingyen sör nincs... már jó ideje. Sőt, maga a biztosítás is egy jó combos lehúzás... de talán jobb, ha tapasztalt emberek intézik az ügyet, és nem nekem kell rohangálni.
Tegnap utána olvasgattam, és úgy látom érdemes lesz kitanulni a "szakmát". Némely cikk piszok nagy "bentmaradó" pénzekről beszél...
Ezek például érdekes cikkek. Azt hiszem memorizálom, hogy mennyire kedves állatok a MITÉVŐ LEGYEK:
Pedig nem nehéz megérteni. Alaphelyzetben a károsult a károkozó biztosítójával egyezkedik, hiszen az okozó oda fizet! A tiéd már finomított változat, a te biztosítód átvállalja az ügyintézést. Nem puszira, ne hidd! Valahol leveszik rajtad úgyis.
Na, most már magam sem tudom...
Elolvastam a szerződésem ide vonatkozó részét. Nálam az én biztosítóm kárszakért, és intézi az ügyem... Hála a magasságosnak.
Szóval, akkor a szerződésben ez le vagyon írva vala...
Nem éppen az volt mostanában gond a MÁVosokkal hogy ha kárt okoznak, nem fizet a MÁV biztositó?Ha a saját biztositóm intéz mindent, megelőlegezi, a kártéritést akkor az csak biztositók közötti probléma lett volna.
Piet!
Te ezt nagyon rosszul gondolod.
Kivel állsz szerződésben? Hát persze, hogy a saját biztosítóddal... Akkor mi közöd is van a másikhoz? Nagyjából semmi...
Esetleg azt megnézed, hogy van-e biztosítási szelvénye. És, ha nincs? No, akkor is a saját biztosítód intézi. Bebakna, ha extra szolgáltatás lenne a kárügyintézés.
Szóval, a véleményem szerint a helyszíneltetés és a saját biztosítós kárfelvétel az alapja mindennek. De mindjárt keresek egy cikket hozzá, mert ezt csak én gondolom a csepp agyammal.
Hát szerintem alapban a károkozó biztositójával csak van dolga, hiszen annak kell állni a kártéritést.
A jobb biztositók állitólag átvállalják a károsult helyett (ügyintézést), de ez már extra szolgáltatás, de rendes tőlűk
Az Alianz nagyon akar segiteni, alig férnek bele a TV képernyőbe, annyian vannak
Hali!
Sajnálom az eseményeket.
Biztosítási ügyekben nem vagyok szaki, de nyilván a saját biztosítód is kárszakértett. Ha nem, akkor nem sok minden tenni való lehet. Nem ártana egy rendőri helyszínelési jegyzőkönyv sem...
Elvileg neked a Te biztosítód fizet, s majd utána rendezi a másikkal.
Az manapság nagyon kevés, hogy az "Európai baleseti bejelntőn" elismeri a vétkességét az illető. Sajnos.
Ahogy látom az ügy előrehaladott állapotban van. Nem tudom, hogy bele lehet-e nyúlni. Szerintem nem a KÖBE-vel van baj. Gyanítom, hogy nem helyszíneltettél... Hiszen még egyszer... neked semmi dolgod nincs a másik biztosítójával.
A segítségeteket szeretném kérni kárügyintézésben a KÖBE -varázslatus társulattal megfűszerezve...
Belémjött hátulról egy kiscsaj a piros kisautójával! És még ráadásul KÖBE-biztosítós is!Akkor azt még nem tudtam mekkora a baj!
Egy ép rész nincs a motoromon.A kipuf eltört a hátsó sárhányó eltört a lámpám eltört (első) a tankom behorpadt a kormánytól, a villáim elhajlottak és egy nevetséges kb 100-as al kiszúrnák a szemem. 97-es Suzuki gGS500E a motorom egyébként.
Hogyan tudnék a nyakukra lépni és mit tudok tenni?Nem mehetnék a saját biztosítómhoz pl valahogy, hogy velük egyezkedjek?Az Allianz-hoz?
Bármilyen megoldás, tanács érdekelne!
Jajj de kár, hogy én Honda párti vok! Így most nekem tartozik a DL a "majdnem lett egy ilyenem" kategóriába... Teddy! Az egynégyben több a nyomaték egy kerékre nézve, mint a SUBARU IMPREZA BOXER-DIESEL-ben. Őőőőő! Szóval gumipénzt kell rá külön félretenni, de asszem ezt már beszéltük a bogrács mellet. A csapágyat meg egye-fene elhittük, de rég is vót! vagy két hónapja!
Ja, és Viktornak is meg Teddynek is üzenem: Akkor kell DL-t venni, amikor már majdnem elfogyott az országból! Ez már csak olyan bevett szokás...
Az ülésen a kést a szomszédok ellen tartod?