A választott képformátumnál nem szabad a fájl méretet alapul venni. 3 formátummal érdemes foglalkozni
1. RAW
2. TIFF (veszteségmentesen tömörített)
3. JPG
A jpg-nek az a hátránya hogy veszteséges tömörítést használ. Tehát minden mentéskor információt vesztesz a képből. Tehát ezt akkor érdemes használni ha nem akarsz módosítani a képen vagy nem érdekes hogy hogyan néz ki a képen látható "adat".
Én RAW-ban fotózok. Hátránya hogy minden képet "elő kell hívni". Külön szoftverrel fel kell dolgozni mert a RAW-ban az érzékelő lapka adatai vannak és nem egy konkrét kép.
Cserébe utólag a fehéregyensúly szabadon állítható +- 1FÉ büntetés nélkül állítható úgy hogy a képből információt nem vesztek.
Panoráma kép esetén a RAW-ból veszteségmentes TIFF-et csinálok majd a PTGUI-val jpg.
Ha jpg-ből indulnák ki akkor a korrekciók után mentés (tehát képrészlet vesztés) majd PTGUI.
Egyet értek Blu-val a PTGUI a legjobb (végterméket tekintve) bár nem a legegyszerűbb. A triál verzíóját nem ismerem mennyivel tud kevesebbet. Érdemes energiát fordítani a megismerésére ha panoráma képeket akarsz csinálni. De akkor is jól jön ha nagyon közel állsz egy épülethez és nem fér bele egy felvételbe. Ekkor csinálsz 4 fotót és PTGUI-val összerakod.
Egyébként a bolondbiztos panorámakészítőknél a végtermékeken sokkal nagyobb eséllyel észreveszed az illesztési helyeket.
Jól emlékezel Piet!
Viszont az okok nem a "gőzborotvára" vezethetők vissza. Az enyém ugyanis egyszer volt mosva magas nyomású mosóval, saját kezem által.
A csapágyamban és a tengelyen egy centi zsír nem volt... a gyárban kimaradt belőle. (Ha tele van zsírral és jók a szimmeringek, akkor azt moshatod órákon át, akkor sem kerül oda víz...
Fel is teszem riasztásnak a képeket újra... TÁÁÁÁÁÁÁVOZZZZ RONTÓ SZELLEM!
Teddy volt ma DL-t tesztelni. Cirka 50 km-t tekeregtem vele városi forgalomban és országúton. Hááát, megvan a következő motorom. Nagyon tetszett a moci! Már csak az a kérdés, hogy meddig kell rá várnom... remélem, hogy egy éven belül bele tudok vágni. Kell egy ilyen nekem!
(És megőrülök, hogy el kellett odáznom a cserét... )
Gif-be főleg az animált képeket mentik (mozgó képek) amugy nagy a tömöritése
Tiff-PNG - meg specc nem használom mert bajos......amugy az is már csak tömörités.......
Szóval Én a JPG-re teszem a voksom, mert méretileg, minőségileg ott van..........
Egy kérdés, szoktam látni, hogy a motorosok a kocsiknak készített nagynyomású vízsugaras autótisztítókban mossák a motort...
ki hogy szokta ápolgatni a motort, lehet ilyen nagynyomású vízzel is?
bár nem gondolom h beázik, mert mért ázna, de azért mégis :P....
A választott képformátumnál nem szabad a fájl méretet alapul venni. 3 formátummal érdemes foglalkozni
1. RAW
2. TIFF (veszteségmentesen tömörített)
3. JPG
A jpg-nek az a hátránya hogy veszteséges tömörítést használ. Tehát minden mentéskor információt vesztesz a képből. Tehát ezt akkor érdemes használni ha nem akarsz módosítani a képen vagy nem érdekes hogy hogyan néz ki a képen látható "adat".
Én RAW-ban fotózok. Hátránya hogy minden képet "elő kell hívni". Külön szoftverrel fel kell dolgozni mert a RAW-ban az érzékelő lapka adatai vannak és nem egy konkrét kép.
Cserébe utólag a fehéregyensúly szabadon állítható +- 1FÉ büntetés nélkül állítható úgy hogy a képből információt nem vesztek.
Panoráma kép esetén a RAW-ból veszteségmentes TIFF-et csinálok majd a PTGUI-val jpg.
Ha jpg-ből indulnák ki akkor a korrekciók után mentés (tehát képrészlet vesztés) majd PTGUI.
HDR képeket szoktatok csinálni?
Egyébként a bolondbiztos panorámakészítőknél a végtermékeken sokkal nagyobb eséllyel észreveszed az illesztési helyeket.
Viszont az okok nem a "gőzborotvára" vezethetők vissza. Az enyém ugyanis egyszer volt mosva magas nyomású mosóval, saját kezem által.
A csapágyamban és a tengelyen egy centi zsír nem volt... a gyárban kimaradt belőle. (Ha tele van zsírral és jók a szimmeringek, akkor azt moshatod órákon át, akkor sem kerül oda víz...
Fel is teszem riasztásnak a képeket újra... TÁÁÁÁÁÁÁVOZZZZ RONTÓ SZELLEM!
De min van ha hozzászokik és nekiesik egy vízesnek egyszer?
ha a láncot utána újra beolajozom akkor az se olyan gáz nem? ( száradás után... :P persze )
Teddy volt ma DL-t tesztelni. Cirka 50 km-t tekeregtem vele városi forgalomban és országúton. Hááát, megvan a következő motorom. Nagyon tetszett a moci! Már csak az a kérdés, hogy meddig kell rá várnom... remélem, hogy egy éven belül bele tudok vágni. Kell egy ilyen nekem!
(És megőrülök, hogy el kellett odáznom a cserét... )
Befújom brigéciollal.......kimegyek a kútra......és leveretem........
Igy nem kell különféle kefékkel nyúlkálni pl a hátsó rugóhoz....
A gáz - a vízhűtönél van - hiszen ott a lamelákkat összekócolhatod.......
Ha tele vagy memóriával akkor BMP
Gif-be főleg az animált képeket mentik (mozgó képek) amugy nagy a tömöritése
Tiff-PNG - meg specc nem használom mert bajos......amugy az is már csak tömörités.......
Szóval Én a JPG-re teszem a voksom, mert méretileg, minőségileg ott van..........
Egy példa:
ez a kép
JPG = 119kb
PNG = 1172kb
BMP = 1456kb
TIF = 1458kb
keress rá a google-ba
PTGui_8.0_trial_Setup.exe
ilyet csinál:
Én az autót 200-ból körbemosom, a mocira kell egy ezres.
Egy kérdés, szoktam látni, hogy a motorosok a kocsiknak készített nagynyomású vízsugaras autótisztítókban mossák a motort...
ki hogy szokta ápolgatni a motort, lehet ilyen nagynyomású vízzel is?
bár nem gondolom h beázik, mert mért ázna, de azért mégis :P....
Kellene egy nagy segítség nekem.
Fényképnél melyik beállítást válasszam.
1: JPEG
2: BMP
3: GIF
4: TIFF
5: PNG
Szerintetek melyik a legmegfelelőbb választás?
Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm.
Én sima képszerkesztővel szoktam egybefűzni...