esSO kimonda a leglényegesebb dolog. MINDENKINEK MEG KELL TANULNI MÁSOK FEJÉVEL GONDOLKODNI. És előrelátni, hogy vajon Macska János észrevett-e, és nem fog kijönni elém, vagy ha bizonytalan vagyok akkor mérséklem a sebességet és felkészülök, hogy meg tudjak állni.
Nálad az igazság! Nem kő elesni! Ilyen eccerű! Körültekintően kell közlekedni, az autós fejével is gondolkodni, állandóan résen lenni! És motorozni sem árt megtanulni!
Ezek az általános érvényű okosságok.
Szerintem nincs ilyen KRESZ szabály. A motorosoknál is csak vizsgán kötelező a zárt cucc kesztyű + stb. Gondolod, ha lenne ilyen szabály akkor nem büntetnének miatta? :)
Nekem kétrészes spool börruhám van. A dzsekin cipzáros szelőzőkkel (oldalt és hátul.) A nadrág meg a hajlatoknál nem bőr, hanem szellőzős cucc. Ehhez van még csótányszerkóm (gerincvédő) mivel a spool gyári cucca tényleg nem bizalomgerjesztő.... Ellenben a legutóbbi motorrevűben van protektor teszt. Ott a vékony hab a legjobb, amilyen a kushitanikban van. De gondolom az nem olyan mint a spoolban :)
Nyáron nekem is melegem van, de fent említett szellőzöknek hála el lehet viselni. Még a bőrnacit is letudom venni :) (Na jó néha meg kell vele küzdeni.) Egyszer nyáron 40+ melegben mentünk egy kört a haverommal (amikor a sok hülye motorozás helyet a strandon heverészik) Utánna otthon pont a nadrágomat próbáltam lefeszegetni magamról, amikor a nagymamám megkérdezte nem kérek-e egy jó teát.... Nem kértem
A SHOEI reklámszlogenje régen igy szólt. "Kezet tudnak visszavarni, szivet tudnak cserélni, de ha az agy sérül?" Ezért azt mondon mindennél fontosabb a fej védelme, tehát egy jó sisak, és a gerinc védelme, valami féle protektor formájában, a többi is fontos de az már pénztárcafüggő.
Vigyi, mert a Spoolban van ütésre keményedő proti is. A proti nem azért van, hogy 160-al nekimenj a betonfalnak, majd felkelve leporold magad. Hanem a KISEBB csúszásokra. Meg a sznoboknak jó sok pénz elköltésére. Nem véletlenül a ruhagyártók írják v. íratják a cikkeket, amikben bebizonyítják, hogy ami neked eddig volt az szar, ezt vedd meg!
"Az április 25-én és 26-án kétnapos, országos razziát tartott a rendőrség, miután Magyarország vállalta, hogy 2010-ig 30 százalékkal csökkenti a halálos balesetek számát. A mostani akcióban elsősorban a gyorshajtók kiszűrésén dolgoztak. Az összes megyében a nap 24 óráján keresztül több mint 130 traffipaxszal vadásztak a gyorshajtókra.
Az eredmény elég megrázó: összesen 3393-an lépték túl a megengedett sebességhatárt; közülük 3029-en személyautóval, 284-en teherautóval, 62-en motorral, sőt volt 7 autóbusz is a gyorshajtók között. A Független Hírügynökség cikkéből kiderül, hogy 11 taxist is lebuktatott a traffipax. "
ez nálam annyi mint a gyorshajtók 1,82%
persze az is iaz, hogy tizedannyi motoros van, mint autós
Azt mondom fel kell öltözni, de azért ne essünk tulzásba sem, mert ne akarjunk már minden kanyarban elesni, mert ha mindig a bukáson jár a fejünk akkor ugyis be fog következni. Ez olyan dolog ha figyeled a kátyut, hogy ne menj bele ugyis telibe vágod, ha azt nézed merre kerüld ki fogod tudni kerülni.
Bocs az okoskodásért, de kijött belölem.
A gyakorlati oktatáson kőtelező és a közúti közlekedésben ajánlott öltözék:
hosszú szárú vagy zárt cipő,
hosszú szárú, nem bő szárú nadrág (lehetőleg ne műszálas legyen, mert borulás közben a súrlódásnál a műszál a testre olvad),
hosszú ujjú ing vagy dzseki (elvárás ua., mint a nadrágnál),
kesztyű (nem zárt, a bőr a tenyeret védi),
esőgallér (pelerin) és
szemüveg.
Való igaz, hogy a kresz szerint CSAK A BUKÓ a kötelező, de mindnhol írva vagyon ez is:
Általában nincs előírva, hogy milyen öltözékben vezethetnek, illetve mi a kötelező felszerelés, így a segédmotoros is maga választhatja meg ruházatát, illetve felszerelését.
A segédmotoros kerékpár gyakorlati oktatásához azonban elő van írva az öltözék és a felszerelés, amit a tanuláson túlmenően a mindennapi motorozásnál is célszerű lenne viselni, a vezető testi épségének védelme érdekében.
Gyakorlati oktatásod:
Sikeres elméleti vizsga után, az iskola érdi irodájában (cím: 2030 Érd, Felső u. 2. tel.: 23 363 666) lehet gyakorlati képzésre jelentkezned.
A vezetésed időpontja az oktatóval történt előzetes megbeszélés alapján történik. A gyakorlati oktatás minden év március 01-től november 01-ig tart.
Képzésed Suzuki GS-500 típusú motorkerékpárokon történik. Oktatás közben előírt viseleted: zárt öltözék,( hosszú nadrág, dzseki) magasszárú cipő , kesztyű. Bukósisakot , hozzá higiéniai maszkot biztosítunk .
Kérdez meg egy oktatót....
PL a vizsgára se mehetsz rövidnadrágba.
Náluk ezt előre jelezték!
Bőr cipő (legalább)....és magasszárú.........
Legalább egy farmer és egy kabát
"Farmer?
Ez szerintem rémhir............Én farmerban taknyoltam és nem ég az sehova, mert szétszakad........."
1 minta nem minta, de amúgy ha leszakad rólad és a bőrödön csúszol, az tényleg sokkal jobb.
Valahol mindenki választ a kényelem, védelem és anyagiak háromszögben.
Biztos az lenne a legjobb, ha full keményprotektorban, kengurubőr ruhában, acélbetétes, a lábfejet mozogni csak előre-hátra engedő csizmában motorozna. Épp csak meleg lenne, és kényelmetlen, és pont megnövelné a baleset esélyét.
Amikor tök protektor nélkül felülnek a hárlira, akkor a feelinget választják a biztonsággal szemben, én elfogadom ezt is, csak nem okos dolog.
A motoros rész az él az emlékeimben.....majdnem ottmaradt a kaszkadőr is:-) ezért:-))))))
Mert elcsúsztatta a mocit, de későn, és a kamion platójának az alja 1cm-rel ment el a feje fölött.....vagyis ha 1-2 seccel később "perecel" akkor a plató alja lekapja a fejét...........
Amugy nem akarok hülyeséget mondani, de talán a videóban egy GSXF-el ment...ami fel volt bukócsővezve (IDOMOS MOTOR!)
Az tuti hogy az RTL-en volt müsoron hétköznap esténként....de volt hogy hétvégén délelött ismételték
Másrészt ez KRESZ SZABÁLY IS!
Ugyan úgy, mint pl rövidnaciban, melltartóban nem vezethetnél autót, hiszen benéz a Darázs és megcsipi a cicid.....onnantól már kapkodod a kormányt is.........
Vagyis vezetni mindig Zárt öltözékbe szabad.....NA.......ez a kressz..........
Szóval nem azért, mert ha elesel akkor ne a kezed legyen bibis...
Farmer?
Ez szerintem rémhir............Én farmerban taknyoltam és nem ég az sehova, mert szétszakad.........
Kimaradt a 3-as:-)))
4., Nem azt mondom hogy mennyit ér, hanem hogy megvédte? Részben igen........de sajnos mint az eset mutatja mégse............
Mellesleg nekem a lábtörés óta van magas szárú cipőm, bakancsom, mert a sima sportcipőben kb 5km és meghülyülök úgy fáj a bokám
5., Baby.... nekedadjam? Ha nem hiszed el majd megnézed magadnak.
egy sima fekete szivacs a Spoolban a gerincrész......
De ezt írják is:
cordura dzseki
sportos fazon
anyaga Oxford 600D
kivehető thermo bélés
Membrane bélés
huzatzár
CE protektorokkal (könyök, váll) puha gerincprotektor
tépőzárral állítható deréköv
nadrággal összezippzározható
teljesen szél és vízálló
több pontos szellőzőrendszer
3M Scotchlight fényvisszaverők
Mi volt annak a müsornak a neve ahol túlélési technikákat mutatak be?
Sok csatornán láttam már.....
Volt benne olyan hogy hogyan juss ki egy égő színházból......mit csinálj ekkor-akkor............
Pár éve (1-2-3) volt az RTL-en is...........
Azért kellene, mert volt benne egy rész, mikor a motoros elé kamion hajtott (persze megrendezett jelenet volt) és akkor elmagyarázták hgy Ők mit ajánlanak ebben az esetben..........
Volt benne mindig amolyan túlélési, feltalálási, találékonysági játék is, hogy 2 embert elinditottak volt pár Etap, ahol feladatot kellett megcinálni.....stb
Nem polifoam, de én is kiszedtem és megnéztem, mi az, ami gerincprotektorként funkcionál... Nyilván valamelyest tompítani tud egy kisebb ütést, mondjuk ha eldőlsz a motorral, vagy ha nagyon lassan mész, de egy nagyobb perecnél gyanítom olyan, mintha nem is lenne... .
Úgyhogy ahelyett egy kenguru vagy hernyó vagy akármi mindenképpen hasznos...
1. kérés volt a rendőrök részéről.
2. félreértettél. nem úgy ülök fel, hogy elesek. egyszerűen nem jó érzés shortban-pólóban menni, de egy farmer sem mutatna jól, ha beleégne a combomba...
4. bárkivel előfordulhat? reklámfogás, hogy neki a csizma mennyit ért? ezt nem én találtam ki, hanem az orvosa.
5. nem hiszem, hogy a motoros kabátokba sima polifoam-ot tesznek.
Én legalább is igy csinálom.