Majdnem 100%-ig egyet értek veled. Annyiban nem, hogy ha a tulaj kevesebb km-t mond a valósnál, akkor lehet, hogy már turpisság is van. (Nem feltétlen.)
Az tuti, hogy gondos gazdánál a sok km is jobb, mint kevés km egy olyan gazdánál aki nem ért hozzá/nem vigyáz a motorjára.
Tisztában vagyok vele, hogy Ferkepappa motorjában a 13.000 km nem sok, mivel 160 km-re jár "haza" nagy része túra km.
Egy hosszabb túra nem okoz akkora kopást mint egy rövidebb, nem kellően bemelegített motorral megtett rövid pl. városi út. (Egyre szimpatikusabb nekem ez a Ferke-DRZ.)
Holnap nézek két motort is, de nem várok túl sokat. Meglátjuk.
Hello
Segitségeteket szeretném kérni, vezérlés,szelephézagbeállitás ügyében.
DR 600S Típ .a kicsike,váltójavítás utáni újra élesztés céljából,várom segitő válaszotokat !
Köszi:
Gábor
A forgórész felőli oldalon lévő kisebb fogaskerekeken lévő jelőlések ..stb.
Én annyit fűznék hozzá(segítő szándékkal), hogy tapasztalataim szerint egy dr-z-nél kevésbé hangsúlyos hogy most éppen 5000-nél vagy 15000-nél kevesebb km legyen benne óra szerint vagy éppen esztétikailag,
- nézegettem már közelről 4 hónapos S-es futármotort 12e fölötti km-el amin egy hangyafasznyi karcot, mattuló felületet nem láttál a vázrészen, kuplung és generátor deklin, tankon, lábtartón (matricázás, puha csizma, nem \"csak\" terepen való motorozás)(namost ennyi erővel egy egyéves makulátlan gépbe és az én karcos 6 éves gépembe is lehet ugyanannyi km(üzemóra persze más))
- ami többek között például egy biztos árulkodó nyom lehet az a hátsókerékcspágy szimeringjeinek a távtartókba való belemarása, mivel elég puha anyagból vannak, ez gyorsan meglátszódik ...kb pár ezer km, Vagy az első tárcsa vastagsága...és még sok más is persze
-De mivel ezek a tipusok \"használatra\" vannak kitalálva, ezért felesleges kattogni, hogy jaj 5ezerrel kevesebbet álít róla a gazdája vagy sem, vagy hogy hány éves
- a lényeg, hogy az aki üzemeltette értett-e hozzá a karbantartásokkal tisztában van-e, tudja-e hogy a szervíz "útmutató"-ban előírtak közül mi az ami lényeges és mi az ami csak tulbiztosítás,
pl tudja h a LÉGSZŰRŐ miért van a motorban és azt hogy s mint tisztította, megfelelő olajjal járatta-e, be szokta-e melegíteni mielőtt agyalja, ...ha kerekezett vele akkor gázra vagy kuplungra:) (fékolaj, telóolaj)
(érdekelt-e hogy elégnek a szelepek vagy sem a gányolt kipufogótol) (az enyém pl gyárival üzemelt végig és nincs is vele semmi probléma)
- de szerintem pl a rozsdafolt a kipun nem nagyon mérvadó, ha esőben is motoroznak vele, elég nehezen bírja a gyári könyök és a dob...Az összes alkatrészt és az esetleges sérüléseket számbavéve és aa gazda együttesen alkotott összképe meghatározó
tartósságra szerintem egyy jó példa hogy 24ekm vegyes használat(keményterep, túra, egykerékről vészfékezések)után a telepszkóp szimering a gyári porvédőnek és a gumiharangnak hála még nem engedi az olajat, olajcserénél sem kellett cserélni...(mondjuk egy két elhanyagolható alkatrész, mint a távtartó meg bizonyos csavarok, kormány, fékcső anyagminősége siralom,de kinemszarja le ha összeségébe jó motor)
Nem csak miattad hozom fel....mindenképp fel akarom....ahogy írtad is...a népsűrűség miatt eddig szinte minden érdeklődő pesti volt....csak sajna cserélni akar a többség...
volt egy kaposvári is...ő nem vette a fáradságot hogy eljöjjön megnézni....nem is értem hogy gondolta akkor...
Szóval amint lehet hozom....
Én is áldoznék, de még csak nézek. Ahány motort hirdetnek annyi felé van az országban.
Ez pl. oda-vissza 550 km lenne. Először a közelieket próbálom megnézni. És mivel a kolléga amúgy is Pesten tartózkodik időnként a motorral (a hirdetésében is Bp-i cím van), gonoltam itt nézném meg. (Ha az ország népsűrűségét tekintjük, nagy eséllyel itt adja el előbb.)
A lánccal kapcsolatban igazad lehet. Kb. 110 kg volt a tulaj.
Ha szar lesz haza se megyek....csak ha lesz egy szárazabb nap....elég lenne 5-6óra hogy hazamenjek és visszahozzam....
meglátjuk....keddtől szárazabb időt mond...akkor bármikor felhozom....
Ott ahol leírásod szerint karcok vannak az enyémen is van pár gumicsík de az ilyet szinte nem lehet elkerülni....akaratlanul is odaér a lábad...
Ezt lassú fordulatú polírozással állítólag el lehet tüntetni...én nem álltam neki inkább...
Árból enged?
Sajna úgylátszik nem tom felhozni a gépet...hétvégén nagyon gané idő lesz....
De amint lesz egy száraz nap....a hideg nem érdekel....felhozom....addig legalább tudsz nézelődni...bár nemtom mennyire sürgős motort venned...
Na, aki a képról nem látta: a lánc a vonalkázott skála felénél, vagy azon picivel túl volt. Kb. 4-5 vonás volt hátra.
Ha nem ápolja a láncot csak akkor nyúlhat meg ennyire. (Talán akkor sem.)
A markolatok épek voltak, a lábtartó, váltó gumi szintén. Alig volt rajta kopás. A műszerfal, felni, tank, kulpung, generátorfedél, váz nem volt karcos, de a rajtszám helye (ahol átlépsz felette fel- leszálláskor az igen.
A kipufogódob belső oldala és a könyök rozsdás volt, de nem nagyon.
Két lehetőséget látok:
1. Nem vigyázott rá, kevés km.
2. Nem valós km, normál használat.
Egyik sem túl nyerő, bár árban elérhető lenne.
Megyek nézek még másikat is, a tiedet is megnézném, jó lenne ha fel tudnád hozni.
Szombatra megbeszélek még egyet és egy husqvaranát, is fene tudja.
Üdv,
2N
Ui:
Egyre esélyesebb a tied, fogynak a többiek, már nagyon megnézném!
Nem, arra gondoltam, hogy ránéz valaki akinek ilyen motorja van és azt mondja, (mert az gondolom látszik), hogy ez a lánc félig/teljesen/stb. meg van feszítve, ez nálam 6500/16200 km-nél néz ki így.
Én, ha valaki mutat egy ilyen képet, a kis xt-ről (nemrég adtam el) ezt ilyen képről valószínűleg meg tudtam volna mondani.
Nem tudom mire gondolsz, mi nem hihető? A km adatok? Azt én írtam, de nem én mondtam. Én is keveslem.
(Amiket te írsz az elég alap, de köszi.)
Hali.
Ezt te komolyan gondolod hogy ebből valaki megmondja neked hogy mennyi van abba a motorba?
Ha ennyire nem értesz a motorokhoz vigyél magaddal valakit.
Amiket írtál nem nagyon hihetők.
Nézd meg a kopó dolgokat és naggyából meg lehet saccolni.
Pl. a vázat a lábtartóknál.
üdv.
Azért megnézem, még ha furcsa is a kevés km. Este már többet tudok. Az ár alkuképesnek tűnik, meglátjuk.
Nem azért írtam, hogy megsértődj, sajnálom ha magadra vetted.
Jóvan...úgy csináld ahogy jónak látod....mondjuk elég necces hogy valaki 3-4 éves motorba tett 2800-kmert
ha gondolod visszatekertetem én is.....
Szervízkönyve van?
Az enyém júliusban volt 12000res szervizen....most van benne 13590 ez nem hihető?
"Ár"? őmennyit enged az 1,1ből?
Akár ma is megnézheted szekszárdon.....
"Nem is eladó igazán".....erre annyit hogy szarér hugyér nem adom el mert tudom milyen ez a motor....
Szerintem 8000km-alatt is szét lehet hajtani egy motort. Elég ha egy nyitottabb kipufogót raknak rá és szét ég a
kipufogó szelep.Vagy rövidebb áttétellel nyúzzák városon kívül +1kerékstb..
Majdnem 100%-ig egyet értek veled. Annyiban nem, hogy ha a tulaj kevesebb km-t mond a valósnál, akkor lehet, hogy már turpisság is van. (Nem feltétlen.)
Az tuti, hogy gondos gazdánál a sok km is jobb, mint kevés km egy olyan gazdánál aki nem ért hozzá/nem vigyáz a motorjára.
Tisztában vagyok vele, hogy Ferkepappa motorjában a 13.000 km nem sok, mivel 160 km-re jár "haza" nagy része túra km.
Egy hosszabb túra nem okoz akkora kopást mint egy rövidebb, nem kellően bemelegített motorral megtett rövid pl. városi út. (Egyre szimpatikusabb nekem ez a Ferke-DRZ.)
Holnap nézek két motort is, de nem várok túl sokat. Meglátjuk.
Üdv,
2N