igen ezek speciális papír szűrők és egy sűrű ráccsal vannak rögzítve a alsó és felső gumi peremre!
Ezt is lehet légszűrő tisztító folyadékkal, vagy most jut eszembe a motorexnek van por alapu tisztíója is, ami vízben oldódik!
Olvasgattam a dr-z hez kapott kezelési utasítást és meglepőtve néztem, hogy azt írják motorolajjal kell kenni a szűrőt.
Ez még a 80- 90 évek elején így is volt, de azóta vannak erre sokkal jobb és olcsóbb megoldások.Pl légszűrő olaj,vagy van spay is (ezt nem annyira szeretem mert nem gazdaságos) de könnyebb használni.
Ezek sokkal sűrűbbek,sokkal jobban tapadnak- jobban szűrik a levegőt, nem száradnak ki se csak évek alatt.
Én több mint 10 éve használok légszűrő olajat a szivacs légszűrőimre, ajánlom mindenkinek!
Én is brigéciollal szoktam mosni és motorolajjal szoktam kenni! 3 éves már a moci is meg a szűrő is. Tehát ha továbbra is óvatosan mosom akkor nem kell cserélni max, ha kiszakad...
Nekem is van olyan légszűrőm amit az elöző tulaj végig benzinbe mosott és összehasonlítva egy ujjal sokkal nagyobbak a szivacs lyukai, mint egy újnak, kitágul és a nagyobb por / kosz szemeket is átengedi-jobban koptatja a motort hosszútávon!
A benzintől mosáskor nagyon megnyúlik...és ráadásul idővel oldja a ragasztót amivel a szivacsokat összeragasztják gyárilag!
Lehet mosni:
-légszűrő mosó folyadékkal,
-brigéciollal,
-egyéb (vízben lebomló) zsír/olaj oldó mosószerrel!
Értem. Ilyen benzinárral senki nem jön ki jól. Annyi szerencsénk van hogy a drz-k nem éhesek annyira..relativen. Mondjuk én lassan csak cross pályán használom az enyémet.
Azt mondják hogy az okt. növelő leszedi a dugó tetejéről a kozmát.
nem is amiatt kéne, hogy erősebb legyen, csak nekem többen is azt mondták, hogy az ilyen nagyköbcentis egyhengeresek a 100-as oktámszámú benzinnel működnek a legtisztábban. és ukránból általában 95-öst szoktak csempészni, és oktámszámnövelővel fel akarom turbózni 100-as oktámszámra, és még így is sokkal jobban jövök ki árban, mint a 380Ft-os 100-as OMW-vel amit eddig raktam bele
Én SPURIT raktam a benzinbe, igaz 2 T motor volt de kevesebbet evett pár decivel mint előtte, és jobban is ment valamivel. A gyertyát is jobban kiégette. Meg abba is van ólompótló + szeleptiszító+kopáscsökkentő adalék. Fél liter 2500ft volt és asszem 280L üzemanyaghoz elég. De a 307-es HDi-be is azt használom és annak is csökkent a fogyasztása.
Szasz!én már raktam az enyémbe (E) nem történt nagy változás valamivel erősebb volt de haver azt mondta csak beképzelem , na mindegy. Én mindig egy kisfalusi kúton tankolok (95), attól jobban megy a gép mint pl. mol vagy omw vagy shell. adaléktól függ. Egy másik haver meg azt mondta hogy ólomadalékot érdemes inkább használni.
Akkor kell cserélni:
-ha már nem tudod rendesen kimosni,
-vagy el van szakadva.
Normál esetben egy ilyen szűrő több évet is kibír,ha nem benzinben mossák!
hát a tekerccsel van a gond, mert most Zoli pakolt bele új dugót, azzal már nem lehet gond, szóval tényleg minden kilőve tekercsen kívül. Holnap még csak Zolitól hozom el, aztán megyek Pestre vizsgázni jövő héten, meg maradok fent még 1-2 hetet, és utána megyek reklamálni Miskolcra, mert ott van ez a tekercses, aki nekem csinálta.
Ezt is lehet légszűrő tisztító folyadékkal, vagy most jut eszembe a motorexnek van por alapu tisztíója is, ami vízben oldódik!