Helloka mindenkinek . Erdekelne a velemenyetek . Motorvasarlas elott allok es nemigazan tudom eldonteni, hogy mit vegyek kezdomotornak. En egy Suzuki GSF600 Bandit 1996-ost neztem ki, vagy egy Honda CBR600 F2-os, vagy meg talan egy 400-as Bandit-ot. Nekem szemely szerint a 600-as Bandit tetszik, mert ugy erzem, h a CBR kezdesnek ongyilkossag lenne. Itt a tavasz szoval mar eget a vagy, h motrozhassak . Koszi elore is
egyik nap volt szó az E85-ről,ezt most találtam igaz nem motorokról van szó, E10 ről,de nem tudom a német E10 minek felel meg,valaki tudja?
ne tartsa magában
Volt szerencsém látni, hogy az autó alufelnijén lévő megsérült lakkozás hogy néz ki.
Hát...akkor inkább polírozgatom, mert egy lakkoztatás alaphangon egy tízes, és mint írtam, sérülékeny.
Autón pl. a só marta meg.
Ez így igaz!
Majd sűrűn pucolgatom.
Ellenben a lakk meg nagyon kényes, sérülékeny!
Amúgy egy ismerősömnek van hasonló felnije, ő nem tisztítgatja, hanem hagyta bemattulni, de még úgy is szebb, mint feketén!
Akkor örökösen pucolgathatod, mert a kopasz fényezett alumínium nagyon kényes. Amfoter tulajdonsága miatt (savas és lúgos környezet is marja) foltosodni, mattulni fog örökösen.
Kevesebb az autó?
Én még nem tapasztaltam - bár nagyvárosokba még nem jutottam el idén - max Dunaújvárosba, ahol dögivel voltak - no meg hétfőn Budaörsre ahol még majdnem box is lett egy köcsög polgárőr vagy rendőr köcsöggel....CIVILKÉNT! Legalábbis a sárga mellényét mutogatta amire valami rá volt írva, gyerek meg a hátsó ülésen.(mert Ő épp haladni akart, csak azt nem vette figyelembe hogy előttünk egy papa állt be keresztbe - így mi se tudtunk.
Szóval nem az a személyes tapasztalatom, hogy nem ülnek kocsiba a népek.
A belső statisztika viszont azt mutatja, hogy valóban 30%-al estek eddig vissza a tankolások......
Vagyis ez senkinek nem éri meg.......hiszen a benzin ár "csak" 15%-al emelkedett.....és ez csak rosszabb lesz.
De Én is agyalok......elmegyek motorozni egy kellemeset 1-2 órát.....vagy inkább nézek egy filmet itthon, és nyáron 1 hétig lógatom a lábam valami kellemes helyen......
Az meg hogy kinek éri meg?
Természetesen aki sokat megy - és mert muszáj neki......
Azért egy fuvarozónak biztos sokat nyom a latba.
Az araytojást tolyó tyúkot levágni? Bár már most is sokkal kevesebb autó van az utakon amióta 300 fölött van a benzinár. Ha túllépi a 400-at akkor még kevesebb. Nem tudom mikor akar a kormány beavatkozni, de félek már későn, mint mindig itt nálunk.
Visszatérve az eredeti témához, szerintem se olyan jelentős a különbség árban a kettő között, hogy nagyon megérje vacilálni rajta. Egy 10 literes fogyasztású autóval már inkább
Nem szívesen ábrándítanék ki senkit, de tavaly káét egy régi és egy új swiftünkkel jártunk kb 15-15000km-t 50-50 illetve 70-30%-ban etanollal és a réginek megadta magát a befecskendezője és eltört egy dugója....tehát KIstvánnak teljesen igaza van bár a dugótörést lehet esetleg visszavezetni arra, hogy a gyújtás nem lett állítva, de a befecskendező inkább ami nem bírta.....amúgy 45 rugó volt és ennyit a két autón összesen nem spóroltunk...
Amúgy nem.
Jelenleg 265ft környékén lehet E85-öt tankolni.
A leírások azt mutatják hogy 20-25%-al nő meg a fogyi, vagyis esetemben az 5,5-6L felmenne 6,8-7,5L-re
Ez benzin esetében MA (Adonyban 376ft/l)= 2180ft/átlag
Etanol esetében MA (Érd 265ft/l) = 1908ft/átlag
De sok helyen írják, hogy még tiszta Etanol mellé is érdemes 20-30% benzint tankolni, hogy a hidegindítást, alacsony fordulaton lévő "akadozást" kiiktassuk.
Tehát az így keletkezett 272ft lecsökken ~ 150-200ft-ra./100km
Vagyis ahhoz hogy a kütyü ára bejöjjön ahhoz kellene
25.000km táv - ami átlagban esetemben 2 év.
És természetesen ez valóban csak akkor igaz, ha az etanol ára nem változik, vagy csak hasonló mértékben mint a benzin.
Amitől inkább tartok!
A bandit gyári leírásában ugye 95-ös benzin szerepel tudtommal.
Az etanol majdnem 105-ös oktánszámnak felel meg.
És ugye ez eleve garanciaromboló - bár a banditka már elmúlt garanciális lenni.
Ellenben:
Égéshő
Benzin: 47,300 kJ/kg
E85: 32,340 kJ/kg
Fűtőérték
Benzin 43 000 kJ/kg
E85: 30 900 kJ/kg
Vagyis a félszem ebből jön - hiszen alapban nem etanolra van tervezve alapban sem a motor.
Autónál még azt mondom ok, hiszen 2-4000-res fordulaton megy, de egy motort főleg ugye 4-8000közt használunk.
Szóval érdekes, elgondolkodtató - de attól félek, hogy a végeredmény nem éri meg.
Főleg ha azt nézem, hogy az átlag 12.000km/év esetében tavaly (~350ft/L) belekerült a szezon (~9 hónap) = 252.000ft-ba
Idén meg ha bejön a 420ft esetleg akkor = 302.000ft (+5500ft/hó)
500ft/l-nél pedig = 360.000ft (+12000ft/hó)
Tehát ha ezt leosztom akkor ennyi km-nél azért nem eget rengető, de az tény, hogy nem lesz 12000km.......
Bár azt a qurva jövedékit Orbánék is elengedhetnék - mondjuk Horvát mintára.....
A számokat a telefonodról mentsd át a kártyára! Vagy majd én megcsinálom nekem, mert ezt is képes leszel elb@xni
Ma sikerült ellenállást vennem, ami 15,5 ohm, 10W. Ha semmi nem jön közbe holnap be is építem, aztán este referálok mi lett az eredménye.
ne tartsa magában
http://automenedzser.hu/zoldau...
http://automenedzser.hu/zoldau...
valaki tudja?
Hát...akkor inkább polírozgatom, mert egy lakkoztatás alaphangon egy tízes, és mint írtam, sérülékeny.
Autón pl. a só marta meg.
Majd sűrűn pucolgatom.
Ellenben a lakk meg nagyon kényes, sérülékeny!
Amúgy egy ismerősömnek van hasonló felnije, ő nem tisztítgatja, hanem hagyta bemattulni, de még úgy is szebb, mint feketén!
Én még nem tapasztaltam - bár nagyvárosokba még nem jutottam el idén - max Dunaújvárosba, ahol dögivel voltak - no meg hétfőn Budaörsre ahol még majdnem box is lett egy köcsög polgárőr vagy rendőr köcsöggel....CIVILKÉNT! Legalábbis a sárga mellényét mutogatta amire valami rá volt írva, gyerek meg a hátsó ülésen.(mert Ő épp haladni akart, csak azt nem vette figyelembe hogy előttünk egy papa állt be keresztbe - így mi se tudtunk.
Szóval nem az a személyes tapasztalatom, hogy nem ülnek kocsiba a népek.
A belső statisztika viszont azt mutatja, hogy valóban 30%-al estek eddig vissza a tankolások......
Vagyis ez senkinek nem éri meg.......hiszen a benzin ár "csak" 15%-al emelkedett.....és ez csak rosszabb lesz.
De Én is agyalok......elmegyek motorozni egy kellemeset 1-2 órát.....vagy inkább nézek egy filmet itthon, és nyáron 1 hétig lógatom a lábam valami kellemes helyen......
Az meg hogy kinek éri meg?
Természetesen aki sokat megy - és mert muszáj neki......
Azért egy fuvarozónak biztos sokat nyom a latba.
Visszatérve az eredeti témához, szerintem se olyan jelentős a különbség árban a kettő között, hogy nagyon megérje vacilálni rajta. Egy 10 literes fogyasztású autóval már inkább
40 a cucc és 10-20 a beszerelés.....
Szóval 50-60.000ft
Itt a videó
Amúgy nem.
Jelenleg 265ft környékén lehet E85-öt tankolni.
A leírások azt mutatják hogy 20-25%-al nő meg a fogyi, vagyis esetemben az 5,5-6L felmenne 6,8-7,5L-re
Ez benzin esetében MA (Adonyban 376ft/l)= 2180ft/átlag
Etanol esetében MA (Érd 265ft/l) = 1908ft/átlag
De sok helyen írják, hogy még tiszta Etanol mellé is érdemes 20-30% benzint tankolni, hogy a hidegindítást, alacsony fordulaton lévő "akadozást" kiiktassuk.
Tehát az így keletkezett 272ft lecsökken ~ 150-200ft-ra./100km
Vagyis ahhoz hogy a kütyü ára bejöjjön ahhoz kellene
25.000km táv - ami átlagban esetemben 2 év.
És természetesen ez valóban csak akkor igaz, ha az etanol ára nem változik, vagy csak hasonló mértékben mint a benzin.
Amitől inkább tartok!
A bandit gyári leírásában ugye 95-ös benzin szerepel tudtommal.
Az etanol majdnem 105-ös oktánszámnak felel meg.
És ugye ez eleve garanciaromboló - bár a banditka már elmúlt garanciális lenni.
Ellenben:
Égéshő
Benzin: 47,300 kJ/kg
E85: 32,340 kJ/kg
Fűtőérték
Benzin 43 000 kJ/kg
E85: 30 900 kJ/kg
Vagyis a félszem ebből jön - hiszen alapban nem etanolra van tervezve alapban sem a motor.
Autónál még azt mondom ok, hiszen 2-4000-res fordulaton megy, de egy motort főleg ugye 4-8000közt használunk.
Szóval érdekes, elgondolkodtató - de attól félek, hogy a végeredmény nem éri meg.
Főleg ha azt nézem, hogy az átlag 12.000km/év esetében tavaly (~350ft/L) belekerült a szezon (~9 hónap) = 252.000ft-ba
Idén meg ha bejön a 420ft esetleg akkor = 302.000ft (+5500ft/hó)
500ft/l-nél pedig = 360.000ft (+12000ft/hó)
Tehát ha ezt leosztom akkor ennyi km-nél azért nem eget rengető, de az tény, hogy nem lesz 12000km.......
Bár azt a qurva jövedékit Orbánék is elengedhetnék - mondjuk Horvát mintára.....
Az E85-nek is úgy megy fel az ára mint a benzinnek?
Van róla fogalma itt valakinek, hogy mennyibe fájna egy E85-ös átalakítás?
30? 50? 100?