Akkor Te egy igazi visszafogott motoros vagy!
Nekem csak a 90-100 körüli tempónál eszik ennyit, ezt is csak amióta elöl 1-el nagyobb, hátul egyel kisebb lánckerék van!
Hali !
Nekem 14.000km alatt az átlag fogyasztásom 4,5l. Volt már, hogy 380km mentem egy tank benzinnel, és még mindig volt benne kb.2 liter. További szép napot kívánok mindenkinek.
Slip-on rendszer, tehát a dob egyben van az összekötőcsővel, és benne van a katalizátor is. Ha dobot akarsz cserélni, vegyél rávaló ABE-s dobot, a többi gányolás.
Szevasztok motorosok!
Kérdeznék egy olyat tőletek(mivel én még nem vizsgáltam annyira, meg nem is szeretek csak úgy nekifogni) hogy a 2005ös banditnál lehetséges e a kipufogó széthúzása, csavarozása vágás nélkül.
Ha hülyeséget kérdeztem bocs Válaszokat előre is köszi
Nem hiszem, hogy hülyeséget írtál, de az nem elképzelhető, hogy nem megfelelő hőértékű volt benne? Én is beletekertem már ezekbe néhány ezrest, de nem tudok semmi rosszról beszámolni, bár jóról sem...
Egyes könyvei 60-as evekben irodtad, es ugyan nem eltem akkor de gondolom a 2 ütemen szocializalodott magyar tarsadalomnak felüdülüs volt könyvet forgatni a nyugat 4 ütemü mostanara mar veteranna lett csodain. Es lehet hogy manapsag a befecskendezes es a digitalizaltsag koraban mar keves hasznos informacioval bir, akkor is az alapok ott vannak benne, es sokaknak elönyere valna ha legalabb annyit tudnank a eröforrasokrol mint akkor tudtak.
Ha neked nem kell adok helyette teglat amit be tudsz tenni a kanape ala, ha ekkora egyenletsegek vannak a padlozatban...
Én mindenesetre nem használom......nyilván hülyeséget írtam, de ezt tapasztaltam.....Surányi úr könyveit anno forgattam néha.....azután betettem a kanapé alá mert ferde volt a padló
Hát ha előírt hőértékű akkor sztem izzhat fel az irridium szál
Asszem az NGK katalógusban moci típushoz ki van írva a sima meg az irridium gyertya is. Ha azt veszi az ember sztem lehet gond...
Nem sziv be kevesebb üzemanyagot, de tökeletesebben elegeti a bent levö akar szarabb kevereket.Vagy ha ugyanolyan összetetelü keverekröl beszelünk akkor azt idöben tökeletesen begyujtva maradektalanabbul tudja elegetni, igy nagyobb energia szabadulhat fel, nagyobb nyomatekot kepezve a fötengelyen...
Nem biztos hogy a emlitett gyergya valoban rendelkezik ezzel a tulajdonsaggal, de elmeletben üködhet a dolog
Akit ennel belsösegesebben foglalkoztat a tema, annak ajanlom a Müszaki Egyetem könyvesboltjaban kaphato ca 800 oldalas könyvet a A belsöegesü motorok vizsgalata es tervezese cimmel. Abban benne van az összes kerdesre a valasz , indikatordiagrammok, es minden amit a kalorikus gepekröl tudni kell. A könyv pusztan annyira reszletes hogy akar az olvaso maga is kepes egyedi belsöegesü eröforrast tervezn,meretezni, ahogy az egyetemistaktol ezen a szakon el is varjak az egyik szemeszterben.
De ha nem is akarna sajat motort epiteni mindenki, megtudhato belöle az összes fontos parameter, es helytelen parameterek hatasa az eges folyamatara es motor szerkezeti elemeire...
Mondjuk elötte lehet elolvani az öreg SURANYI egy-ket idevago kezikönyvet,melyek abrai szemetgyönyörködtetö , informaciodus formaban rajzolodtak, ugyanakkor mindeki szamara erhetöek.
Igy kevesebb lenne a "szajhagyomany" alapjan terjesztett "tudas".
Szia én már 48000 ezer kilométert mentem Irídiumos gyertyával és nekem nem kopog. Tökéletesen meg vagyok vele elégedve a hagyományos gyertyát azóta már kétszer kelet volna cserélni nem beszélve a szereléssel járó komplikációra sem kel számolnom. Én maradok az Iridium gyertyánál!
na jó, én arra gondolok, hogy az iridiumos nem csak akkor gyújt mikor ugye az áramot kapja és szikrát ad hanem a középső iridium szál végig izzik miáltal már hamarabb is gyújt így gyakorlatilag a nem erre tervezett motoroknál az előgyújtást növelheti ami ugyan valóban magasabb fordulaton teljesítményt is növelhet ezáltal kissé csökkentve a fogyazstást, de a motornak káros lehet......akkor gondoltam erre először mikor egy motor kopogott és nem jöttem rá, hogy mi a franc baja lehet, máshol cseréltek már rajta kuplungot mondván a kosár csapágya, de mégis kopogott utána bár nem nagyon csak éppen zavaróan......oszt mivel már más nem maradt lecseréltük az istenített iridiumost a belevalóra és odalett a kopogás......elcsendesült és utána még vagy 30000-et elment és el lett adva 100000 feletti futással gond nélkül.....ezután már jobban megnéztem és amelyikben iridiumos volt és visszacseréltük hagyományosra ott csendesebb járás lett....persze lehet, hogy csak beképzelem magam,nak és faszság az egész, de egyenlőre így látom....
Karbis motornál, de még az első nem ehhez gyártott injektorosnál is okozhat kopogó járást és ebből jön elvileg a teljesítmény növekedés fogyasztás csökkentéssel, de szerintem káros....persze lehet, hogy hülyeség amit gondolok ezért nem is akarom leírni..
Ötlöttem ki rá egy saját magyarázatot ami vagy jó vagy nem, de azt is számításba vettem, hogy volt olyan motor aminek ez a gyertya okozta a kopogását....ezáltal megvilágosodva találtam ki a magyarázatomat....
Valaki elmondja nekem, h az iridium gyertya hogy csökkenti a fogyasztást? Mert mindenhol ezzel jönnek. Valahogy nem fér a fejembe, hogy adott karburáció mellett, ugyanaz az erőforrás, ugyanazon fordulaton miért szívna be kevesebb benzint azért, mert nagyobb a szikra. Szerintem pl ez a marketing bullshit....
Rendeltem magamnak iridiumos gyertyákat...a nagy külhonból...
Van 8 db eladó ha érdekel valakit...
NGK CR7EIX 7385 3500.-/db (itthon 4 ropi alatt nem láttam)
Akkor legközelebb próbálok egy ilyet. Addigra remélem ebből is lesz 60 ezres. Régen a raid II is száztizensok volt.
Külföldi oldalakon olvasgattam utána, állítólag ez a shoei első túrasisakja, amit felegyenesedett üléspozícióhoz terveztek. Azóta szeretnék egyet kipróbálni, mióta a kezemben volt Tibi egyik XR-je. Nagyon kicsinek tűnt a hély és könnyűnek, sokkal könnyebbnek és kisebbnek mint az enyém.
Egyszerűen tökéletes az egész sisak.,a plexi mechanika :csak meglököm1 újjal lefelé és beugrik a helyére és zárva van.hermetikusan,ha a kis kart egy mozdulattal felhúzom akkor pici rés.Pinlockkal semmi párásodás(mondjuk az a c3-mal se volt),semmi beázás,nekem még csendesebb !,kényelmesebb,még jobb a szellőzés, főleg ,ha hátul két oldalt kinyitjuk a plusz szellőzőket,de nem muszály anélkül is jó,ja,ha kinyitjuk őket akkor már zajosabb,de nem szélzaj,hanem a sportkipu hangja jön be,ez hosszútávon zavaró lehet.Az egész kidolgozás sokkal jobb, belül,kívül, a fényezés is jobb,nem olyan tapadós-bogár könnyebben lejön stb.Nem találtam fogást rajta-illetve napszenyó hiánya........
Az előző schuertemen 4.5 évig ugyanaz a plexi volt. Az új ugyanaz a modell, már a másodikról jön le a fólia, cserélik is szorgosan garanciában. Én sosem vennék másmilyet, de ezt sajnos nem gyártják már, így lövésem nincs, mit veszek 3 év múlva, nem tudom, akarok -e 60-80 ezret sisakra kiadni, ócska vackokat meg nem veszek többet, megszoktam, hogy csendes, passzentos és kényelmes.
Amúgy scubiból venni kell pinlockos plexit és kész, enyém túl régi, arra még nincs.
Nekem csak a 90-100 körüli tempónál eszik ennyit, ezt is csak amióta elöl 1-el nagyobb, hátul egyel kisebb lánckerék van!
Nekem 14.000km alatt az átlag fogyasztásom 4,5l. Volt már, hogy 380km mentem egy tank benzinnel, és még mindig volt benne kb.2 liter. További szép napot kívánok mindenkinek.
Kérdeznék egy olyat tőletek(mivel én még nem vizsgáltam annyira, meg nem is szeretek csak úgy nekifogni) hogy a 2005ös banditnál lehetséges e a kipufogó széthúzása, csavarozása vágás nélkül.
Ha hülyeséget kérdeztem bocs Válaszokat előre is köszi
Ha neked nem kell adok helyette teglat amit be tudsz tenni a kanape ala, ha ekkora egyenletsegek vannak a padlozatban...
Asszem az NGK katalógusban moci típushoz ki van írva a sima meg az irridium gyertya is. Ha azt veszi az ember sztem lehet gond...
Nem biztos hogy a emlitett gyergya valoban rendelkezik ezzel a tulajdonsaggal, de elmeletben üködhet a dolog
Akit ennel belsösegesebben foglalkoztat a tema, annak ajanlom a Müszaki Egyetem könyvesboltjaban kaphato ca 800 oldalas könyvet a A belsöegesü motorok vizsgalata es tervezese cimmel. Abban benne van az összes kerdesre a valasz , indikatordiagrammok, es minden amit a kalorikus gepekröl tudni kell. A könyv pusztan annyira reszletes hogy akar az olvaso maga is kepes egyedi belsöegesü eröforrast tervezn,meretezni, ahogy az egyetemistaktol ezen a szakon el is varjak az egyik szemeszterben.
De ha nem is akarna sajat motort epiteni mindenki, megtudhato belöle az összes fontos parameter, es helytelen parameterek hatasa az eges folyamatara es motor szerkezeti elemeire...
Mondjuk elötte lehet elolvani az öreg SURANYI egy-ket idevago kezikönyvet,melyek abrai szemetgyönyörködtetö , informaciodus formaban rajzolodtak, ugyanakkor mindeki szamara erhetöek.
Igy kevesebb lenne a "szajhagyomany" alapjan terjesztett "tudas".
Rendeltem magamnak iridiumos gyertyákat...a nagy külhonból...
Van 8 db eladó ha érdekel valakit...
NGK CR7EIX 7385 3500.-/db (itthon 4 ropi alatt nem láttam)
Szóljatok bátran ha kell!
Üdv:
Ferkepappa
Akkor legközelebb próbálok egy ilyet. Addigra remélem ebből is lesz 60 ezres. Régen a raid II is száztizensok volt.
Külföldi oldalakon olvasgattam utána, állítólag ez a shoei első túrasisakja, amit felegyenesedett üléspozícióhoz terveztek. Azóta szeretnék egyet kipróbálni, mióta a kezemben volt Tibi egyik XR-je. Nagyon kicsinek tűnt a hély és könnyűnek, sokkal könnyebbnek és kisebbnek mint az enyém.
Amúgy scubiból venni kell pinlockos plexit és kész, enyém túl régi, arra még nincs.