Azt nem érdemes használni csak csapágyaknál mert az ragasztó nem rögzítő....kisebb csavart simán eltör kivételnél....már ha loctite-ról van szó mert más terméknél nem biztos, hogy ez a színkód érvényes...
Azt írtátok, hogy a Loctite 243 a jó.
De csak a kék, mert a piros qrva erős.
Most ha mindkettő 243-as, akkor a piros miért erősebb, mint a kék?
Akkor ezt ne vegyem meg:
Szevasztok motorosok!
Kérdeznék egy olyat tőletek(mivel én még nem vizsgáltam annyira, meg nem is szeretek csak úgy nekifogni) hogy a 2005ös banditnál lehetséges e a kipufogó széthúzása, csavarozása vágás nélkül.
Ha hülyeséget kérdeztem bocs Válaszokat előre is köszi
Ja, amúgy ma délelőtt megtörtént a "műtét".
Vagy qrva ügyes vagyok, vagy nagyon szerencsés!
Amennyire féltem a kerékkivételtől, annyira eccerű vót'!
Szal, ha hiszitek, ha nem, a motorhoz adott szerszámkészlettel kivettem a hátsó kereket!
Még a 36-os csavart is sikerült levennem, ezexerint az 1.000 km-es szervízen jól húzta meg a srác, valóban csak 100 Nm volt.
Igez, tettem r végére egy 20 centis csövet, na de ez nem csoda, hisz a 36-os kulcs nyelének hossza 10 centis, én meg nem vagyok egy Svájci Néger!
Simán, kézzel ki tudtam tolni belőle a tengelyt!
Ja, és nem kellett levenni a féknyerget.
Simán kijött mellette, csak a láncvédő hátsó csavarját kellett kilazítani, mert az volt neki útban!
Úgy, hogy már az új Z6 feszít rajta!
Holnap viszem a mesterhez, egy perem polírra, és megy vissza a helyére!
Aztán jön az első.
Sajnos azt görgőztetni is kell, mert elkaptam egy nagyobb kátyút!
Szóval ennyi.
Ja, és ez már tapasztalat, amit írtam, nem itt-ott hallottam!
Szerintem azért adják meg a nyomatékokat, hogy ne húzd túl, és ahogy írtad, ne csinálj nagy galibát, hisz itt szinte minden csavar aluba megy, és abból könnyű kihúzni a menetet, próbáltam!
Na meg ha olvastad a mostani hsz-okat, akkor: kék Loctite.
És nincs több kipergő csavar!
Amúgy 1/2"-os nyomatékkulcsom már van 30-300 Nm-ig, 7főn meg hozzák az 5-25 Nm-ig működőt!:-)
És qrva olcsó, utolsó bemutató darab 4.810 Ft!
na ja...épp elég túlhúzott menetet látam és javítottam ahhoz, hogy legalább én ne csináljak olyat......az pedig, hogy kirázódik egy nyomatékra húzott csavar épp azért van mert már előtte sok "szerelő" lehúzta nyomatékkulcs nélkül érzésre és a menet meg van nyúlva....havernak vannak ilyen féknyereg csavarjai amiken látszik rendesen a nyúlás....
Én kb. 10-20 %-ot rá szoktam hagyni, pont amiatt, ha lefele csal.
A példánál maradva egy 25-ös igénynél kb. 30-ra állítanám. Ha lefele csal, akkor még mindig pont eltaláltam a 25-öt, vagy picit kevesebbet, ha felfelé, akkor mondjuk legyen 35 Nm, még mindig jobb, mint "érzésre" húzni, ami lehet akár 50-60 Nm.
Bár a józan paraszti ésszel én úgy gondolom, hogy felfelé nem tud csalni a rugós kütyü, inkább gyengül, főleg ha valaki felhúzva tárolja sok ideig. De van egy másik elven működő, abban még rugó sincs, szóval az nem tud elállítódni
Egy szó mint 100 nem a +-10% eltérésből van a gond, hanem a 2-3x-osból.
Baszus....nem jött be
azmeg nem vizes
De akkor miért is írta itt annyira valakik, hogy CSAK kék legyen?
Igaz az olcsó kulcsokat nem érdemes mert kb egy új kulcs áráért csinálják meg hivatalosan...
De csak a kék, mert a piros qrva erős.
Most ha mindkettő 243-as, akkor a piros miért erősebb, mint a kék?
Akkor ezt ne vegyem meg:
http://auto-motor.vatera.hu/al...
Kérdeznék egy olyat tőletek(mivel én még nem vizsgáltam annyira, meg nem is szeretek csak úgy nekifogni) hogy a 2005ös banditnál lehetséges e a kipufogó széthúzása, csavarozása vágás nélkül.
Ha hülyeséget kérdeztem bocs Válaszokat előre is köszi
Ezekre nem tud valaki manualt, vagy linket?
Vagy qrva ügyes vagyok, vagy nagyon szerencsés!
Amennyire féltem a kerékkivételtől, annyira eccerű vót'!
Szal, ha hiszitek, ha nem, a motorhoz adott szerszámkészlettel kivettem a hátsó kereket!
Még a 36-os csavart is sikerült levennem, ezexerint az 1.000 km-es szervízen jól húzta meg a srác, valóban csak 100 Nm volt.
Igez, tettem r végére egy 20 centis csövet, na de ez nem csoda, hisz a 36-os kulcs nyelének hossza 10 centis, én meg nem vagyok egy Svájci Néger!
Simán, kézzel ki tudtam tolni belőle a tengelyt!
Ja, és nem kellett levenni a féknyerget.
Simán kijött mellette, csak a láncvédő hátsó csavarját kellett kilazítani, mert az volt neki útban!
Úgy, hogy már az új Z6 feszít rajta!
Holnap viszem a mesterhez, egy perem polírra, és megy vissza a helyére!
Aztán jön az első.
Sajnos azt görgőztetni is kell, mert elkaptam egy nagyobb kátyút!
Szóval ennyi.
Ja, és ez már tapasztalat, amit írtam, nem itt-ott hallottam!
Meg aztán egyáltalán lehet azokat kalibrálni?
És ki foglalkozik ilyesmivel?
Na meg ha olvastad a mostani hsz-okat, akkor: kék Loctite.
És nincs több kipergő csavar!
Amúgy 1/2"-os nyomatékkulcsom már van 30-300 Nm-ig, 7főn meg hozzák az 5-25 Nm-ig működőt!:-)
És qrva olcsó, utolsó bemutató darab 4.810 Ft!
A példánál maradva egy 25-ös igénynél kb. 30-ra állítanám. Ha lefele csal, akkor még mindig pont eltaláltam a 25-öt, vagy picit kevesebbet, ha felfelé, akkor mondjuk legyen 35 Nm, még mindig jobb, mint "érzésre" húzni, ami lehet akár 50-60 Nm.
Bár a józan paraszti ésszel én úgy gondolom, hogy felfelé nem tud csalni a rugós kütyü, inkább gyengül, főleg ha valaki felhúzva tárolja sok ideig. De van egy másik elven működő, abban még rugó sincs, szóval az nem tud elállítódni
Egy szó mint 100 nem a +-10% eltérésből van a gond, hanem a 2-3x-osból.