"Szerintetek ennek valóban nagyon fontos szerepe van? Mert akkor nyitok egy nyomatékkulcs bótot, és várom a vevőket:-)"
Nekem van 4, úgyhogy rám ne számíts.
"de még a NAGY szervízek se tökölnek annyit a "nyomaték" kérdéssel mint itt egyesek."
Ezért (sem) járok/unk nagy szervizekbe. (Meg kicsibe se.)
"8bar-os légkulccsal alig lehetett leszedni a fogaskereket, mert úgy megvolt húzva"
Ha csavarrögzítővel volt felrakva, az sokat dob rajta. Ilyenkor egy hőlégfúvó, vagy gázforrasztó is segíthet.
"mint mezei felhasználók, a suffniműhelyek atyai mm-eken, meg pár Nm-en játszotok"
Csak annyival tart tovább, míg beállítod a nyomatékkulcsot. Az mindegy, hogy a sima racsnit kell elővenni, vagy a nyomatékosat (ha ugyanott van )
Na jó a nyomatékkulcsot illik utána letekerni, vagy legalább a szerelés végén, mert ugyebár nem ildomos felhúzva tárolni.
"Természetesen ÉSSZEL!"
Sajnos még így is sikerült a motoron egy menetet a határig húzni, mert elnéztem a könyvben, és 10 Nm helyett 20-ra tenni a kulcsot. Nem húztam kattanásig, mert éreztem, hogy ha még egy kicsit tekerem, akkor kakukk a menetnek.
"Nekem az a kedvencem (pl. autóknál), mikor egy-egy hülye gumis nyomatékkulcs nélkül, úgy meghúzza a kerékanyacsavarokat"
Én így törtem el a fix krova hajtómat, mikor egy ilyet akartam leszedni. Pedig Béta volt, nem valami gagyi. Szerintem egy hétig csuklott a gumis anyukája akkor.
Azóta csak leszedett kereket viszek gumishoz, ha javítani kell. A téli/nyári gumicseréket meg otthon csinálom.
Azért azt se felejtsük el, hogy a nyomatékkulcs is csak akkor ér valamit ha legalább évente kalibrálva van, különben honnan tudod, hogy amit a kulcs jelez 25 Nm-t nem 20 vagy 30?
Kisbandi tulajok figyelmébe! Van egy db vadonatúj 160/60-17 Michelin Pilot Road2 eladó gumim (DOT5009), ára 35 eFt, Bp.-Nyíregyháza útvonalon házhoz viszem.
Nagyot nem fogsz rajta, a két kingtony kulcsom simán boltba besétálva 24e ből megállt. Természetesen mindent azokkal húzok meg. A loctite 243 is szépen fogy :D(szerintem tisztességes szerszám, egyiket egyszer kölcsönadtam, letörték az irányváltót. Az importőr 1800-ért adott komplett javítószettet, beszereléssel együtt)
Asszem tsanyi jópár olajleeresztőt látott amit a jó emberek kézzel húztak nyomatékra mert benne vot a kezében a tuti nyomaték.Én tuti kulcsal küzdök inkább.
Hja, az echte szakiknak a kezükben benne van a megfelelő nyomaték. Megszakadás előtt egy fél fordulat
Nekem az a kedvencem (pl. autóknál), mikor egy-egy hülye gumis nyomatékkulcs nélkül, úgy meghúzza a kerékanyacsavarokat, hogy legközelebbi keréklevételkor az autószerelő 1,5 méteres "nyomatéknövelő" csődarabbal sem boldogul...
Ahogy látom ismét előjött a "nyomaték" kifejezés.....
Szerintetek ennek valóban nagyon fontos szerepe van? Mert akkor nyitok egy nyomatékkulcs bótot, és várom a vevőket:-)
Jó pár motor elment már alattam, jó pár szerelőnél-szervízbe megfordultam - de még a NAGY szervízek se tökölnek annyit a "nyomaték" kérdéssel mint itt egyesek. (MAX kiszerelésnél....mikor anyázák a céget, hogy pl. a hátsó kerékről a 8bar-os légkulccsal alig lehetett leszedni a fogaskereket, mert úgy megvolt húzva.....No az se az előírás szerint volt - véleményem szerint.
Vagyis sok esetben még a gyár se úgy rakja össze. De itt mint mezei felhasználók, a suffniműhelyek atyai mm-eken, meg pár Nm-en játszotok.
(mellesleg!
Egy szervízes srác meghúzott pár csavart az előírt nyomatékkal a műszarfalon........azóta már 4 új csavart kellett szereznem, mert kirázkodtak......
És ugye elég furcsa, hogy épp ezért kell újra átnézni minden csavart időszakonként......
Amit meg Én húzok meg? Ahhoz miért nem kell hozzányúlni?
Természetesen ÉSSZEL!
Mert vannak beteg részek (PL. GS500 olajszűrő fedél) ahol könnyen nagy hibát lehet véteni.
Szerencsére itt még van valami, amit meg lehet fogni kihúzáskor!
Ezt az ábrát hol szedted?
Nekem is jó lenne egy a GSF 1250-hez, hogy tudjam melyik csavart milyen nyomatékkal húzzam vissza!
Tudsz segíteni?
Ja, lehet. Azt hittem olyan, mint az enyémen. Ott az imbuszt kell húzni, nincs nagymami a túloldalon, csak egy menetes "csődarab", amin nincsen semmi fogás, csak a telószár szorítja.
Köszi, ez király!
Utána nézek hol lehet ilyet kapni.
Mondjuk a nyomatékra húzást nem igazán értem, mert itt szerintem a másik oldali normál anyát kell nyomatékra húzni, ez a 24"-os imbuszos vég szerintem csak ellentartásra van.
Ellentartani meg szerintem mindegy mivel tartunk ellen nem?
Vagy veszel egy hosszú anyát (menetes szár toldó) a megfelelő méretben. A hajlított imbusz azért sem jó, mert nem tudod nyomatékra húzni, csak saccolni.
Na ja, én pont így jártam, lásd előző hsz.
Ezt minden csavarnál egyszer el lehet játszani, másodszorra meg jön ki a menet.
"legközelebbi keréklevételkor az autószerelő 1,5 méteres "nyomatéknövelő" csődarabbal sem boldogul..."
A béta krovahajtó sem bírta sajnos a csövet, pedig van vagy 14-es átmérőjű. Hogy törne le a gumisok keze.