Induljunk el a sima, más néven organikus fékbetéttől. Ennek az alapanyaga nagyrészt szén, és annak különböző megjelenési formái. Gyárilag általában ilyennel szerelik a motorokat, mivel olcsó, minden körülmények között kiszámítható, állandó fékhatást produkál, hosszú az élettartama, és kíméli a féktárcsát. A szinter, vagyis fémrészecskékkel kevert fékbetét jobb hatásfokkal dolgozik, ami melegedés hatására sem csökken, de ezek – sajnos – más tulajdonságok rovására mennek. A szinter fékbetét jobban igénybe veszi a tárcsát, ami ezáltal hamarabb elkopik.
kerámia-carbon fékbetét van nekem elöl Gold-Fren ha jól emlékszem tavaly májusban raktam be teljesen meg vagyok elégedve vele
ja és elég "olcsó" volt 4.5e a kétpár
Hááát...mikor hogy jon ki... most kb. 500 km van az olajban... mindenki mást mond, mást irnak hogy jobb elrakni télire... Most jut eszembe hogy a fékeket is cserélni kell , abbol nem tudom milyen a legjobb... a szerelom azt mondta elore rakunk puhábbat, hátra keményebbet. Ennek még utána kell néznem.
olaj szűrőt minden olaj cserekor szigorúan!
És az olaj cserét mikor szoktad meg ejteni friss olajjal rakod le télire ? Vagy 6e km-enként ahogy esik?
most nekem 4800-4900 van az olajban, de ha ki vidul kerülök egyet hogy fel melegedjen és csere.
Olajszurore gondoltam, a levegoszurot a konyv szerint. Egyszer nekem is volt 5 liter 100-ra, de akkor olyan lassan csorogtunk a csopperes haverral hogy kanyarban kulso iven eloztek a csigák
Az előző gazdája tett fel új láncot úgy hogy az még teljesen rendbe.
Fogyasztás? eddig 5,2 volt a legkevesebb de 5,5-6 között jön ki (120kg vagyok + az asszony, ha röffen a moci már veszi a sisakot - hova megyünk? ) , ja és a légszűrőt minden második olaj cserénél cserélem, de közben többször ki fújom.
Motul 5100 - 10W-40...esetleg nyáron nagy melegben 10W-50...és persze minden olajcserénél olajszuro csere is.... nem pedig a kezelési utmutato szerint... Most vár rám egy láncszett csere, gondolom már nem a gyári lánc van rajta...kicsit fájó kiadás, de ez van Fogyasztásod hogy alakul? Nekem 20 000 km alatt 5,5-5,6-ra jott ki.
Organikus és szinter fékbetétek
Induljunk el a sima, más néven organikus fékbetéttől. Ennek az alapanyaga nagyrészt szén, és annak különböző megjelenési formái. Gyárilag általában ilyennel szerelik a motorokat, mivel olcsó, minden körülmények között kiszámítható, állandó fékhatást produkál, hosszú az élettartama, és kíméli a féktárcsát. A szinter, vagyis fémrészecskékkel kevert fékbetét jobb hatásfokkal dolgozik, ami melegedés hatására sem csökken, de ezek – sajnos – más tulajdonságok rovására mennek. A szinter fékbetét jobban igénybe veszi a tárcsát, ami ezáltal hamarabb elkopik.
Megköszönném!
ja és elég "olcsó" volt 4.5e a kétpár
most buszozok.
És az olaj cserét mikor szoktad meg ejteni friss olajjal rakod le télire ? Vagy 6e km-enként ahogy esik?
most nekem 4800-4900 van az olajban, de ha ki vidul kerülök egyet hogy fel melegedjen és csere.
Fogyasztás? eddig 5,2 volt a legkevesebb de 5,5-6 között jön ki (120kg vagyok + az asszony, ha röffen a moci már veszi a sisakot - hova megyünk? ) , ja és a légszűrőt minden második olaj cserénél cserélem, de közben többször ki fújom.
A más örök téma az: -OLAJ TE mit raksz bele ?
Én Bel-Ray 10-40 félszintetikus