Lehet, hogy tévedek de sztem a mccoi elektronika csak a saját pumpájával működik (jól). Az meg 50 euro a 20-at hozzáadva az már 20e magyar forint + a szállítás.
Hát ezt tényleg jól benézted
Egyáltalán nincs szó veszekedésről, legalábbis részemről
Az eletronika tervét nem "leskop" kérte, Ő más eletronikát szeretne. Blue írta, hogy ha leközlöm a NYÁK tervet és az alkatrész listát Ő is megcsinálná magának.
Szia! Köszi!
Sajnos a 2010-es év motorozási szempontból katasztrófa volt, ~8000km-t mentem. Így hozzád sem jutottam el.
Te meg nem jöttél erre.
Jövőre sem ígérkezik semmi jó, de te még járhatsz erre!
A képeket Sony Ericsson W810 telefonnal készítettem, és ennyire telik tőle műhelyben és garázsban, kevés fénynél.
Ha 3x egymás után rákattintasz a képekre, akkor egész nagyra lehet nagyítani.
De ha megmondod, melyik része érdekel, akkor megpróbálok készíteni róla jobb képet.
A vastag csőben végig bele van dugva egy vékonyabb cső. Méreteket ne kérdezz, mert ahhoz nem értek.Esetleg tolómérővel megmérhetem.
Én is úgy gondoltam, hogy a kis keresztmetszetek miatt egyrészt kevesebb olaj lesz a csőben, másrészt nem fog csepegni.
A csapnál van nagyon vékony olaj film, lehet, hogy ott tud kapni annyi levegőt, hogy csepegjen.
Amit én még talán rászánok erre, az egy elektromos szelep, és talán egy relé, ez utóbbi nem biztos.
Van olyan márkatárs, aki ezzel az 5000Ft-os elektromos szeleppel készítette el az övét, de az is meghalt.
Az egész úgy van nekem elkészítve, hogy nyom nélkül eltávolítható a motorról, nincs semmi fúrva-faragva.
Csinálhattad volna hamarabb is, akkor kevesebbet kellett volna gondolkodnom, hogy mik legyenek az alkatrészek!
Nekem a záró csapot kellett cserélni, mert az öntözőhöz való csap nem bírta az olajat.
A golyós csapot a szomszédtól kaptam, az ingyen volt, a Lada tartály volt az első boltban kb. 500Ft-ért. A csöveket is a szomszéd szponzorálta. A fecskendőtűt pedig a hugom.
A vákumcsap, ami nálad az elektromos szelepnek felel meg, az 880Ft volt, csak esztergáltatni kellett hozzá csatlakozót, ami 2000Ft volt, de készített az esztergályos 2db réz emelőszemet, ez is benne volt a 2000Ft-ban.
Tévedsz! Te vagy az aki félre érti. Az előző hsz-edben azt írtad, hogy szeretnél egy elektronikát, erre írtam, hogy azegyém nem sokkal bonyolultabb megoldás mint az általad említett időzítő.
REED: különbőző méretekben létezik. Működésének lényege, hogy egy gázzal töltött üvegcsőben van két érintkező ami alaphelyzetben nyitva van. A két érintkező mágnes hatására összezáródik, a mágnes elvétele után ismét nyit. Tehát tulajdonképpen egy kapcsoló amit mágnessel lehet kapcsolni. Nálunk a helyi elektronikai boltban 330 Ft.
Írásodból kitűnik, hogy te nem a kapcsolási rajzra vagy kíváncsi, hanem a NYÁK tervre és a beültetési rajzra. Felrakom majd ide, de most indulnom kell a Tankcsapda koncertre
A kepeket gondolom szandekosan eletlenitetted, ezzel kivantad titkositani a berendezes lenyeges dolgait?!
Szerintem ha kisebb keresztmetszetü csöveket haszalnal, nem igen folyhatna ki a maradekszakaszbol az olaj, vagy tomitetlen valahol a rendszer?
Amugy megint csak ismetelni tudom magam, hogy Mccoi NYAK-ja 5 euro. Itthon is bevasarolhatoak az aramkori elemek, de 20 euroert azt is meg lehet rendelni, es akkor van utalapu vezerlesed,es keresztbe hosszaba allithato. Ugyan lehet hogy most egy idovezerles nem kerul ennyibe, de mire a vegleges egoldas megszuletik siman benne lesz ennyiben... http://www.mccoi.de/bilder/spo...
OK, ezért kérdeztem.
De félreértettél. NEKEM semmi elektronika nincs benne.
A mágnesszelep annyit vett át, hogy nem hagyom nyitva a csapot, mert mikor leveszem a gyújtást akkor zár.
Amit írtál biztos jó - ha tudnám miről beszélsz:-))
Bár már hallottam a REED-ről valahol:-))))
Ha rajzolsz egy kapcsolási rajzot, és berajzolod a beültetési dolgokat akkor össze tudom rakni, de így.......
Egy csepp rosszindulat sem volt a hsz-emben Viszont nem nagyon értem a dolgot. Az én elektronikám sokkal finomabban szabályozza az olaj mennyiségét megtett út alapon. Ha az általatok preferált időzítő elektronikát (magát a panelt) egyenértékűnek tekintjük az enyémmel, akkor csak egy reed, egy mágnes és kb 2-m vezeték a plussz. ez kb 500 Ft-ot jelent. Persze nem erőszak a disztór. Ha nem kell, hát nem...
Én is készítettem olajzót.
Egyszerű ejtőtartályost, elektronika nélkül.
Kb. 20-30sec/csepp.
Lada kuplung olaj tartályt használtam én is, amiből egy vákumos benzincsapon keresztül jutott el az olaj az első lánckerékhez, egy fecskendőtűn csepegett ki.
Egyetlen problémám vele, hogy leállás után a csap és a fecskendő közötti csőben lévő olaj lassan kicsepeg, aminek egy kb. 8-10cm átmérőjű olajfolt az eredménye másnapra.
Ezért környezetbarát, biológiailag lebomló, Black&Decker lánckenőolajat használok. Ilyet
Ezt ketten vettük és elfeleztük, és még mindig van belőle tartalék, pedig már 13000km-t mentem azóta a motorral, és kb. 2-3 alkalommal nyitva hagytam a csapot, és reggelre nagy olajtócsa volt a garázsban.
Ja igen, mert közben a vákumcsap megdöglött, és a biztonsági csap átvette a főcsap szerepét, jelenleg manuálisan működik, ha megyek, akkor előtte kinyitom, ha nem megyek, akkor elzárom(jó esetben).
Én is gondoltam valami elektromos szelepes megoldásra, de még nem született meg az ötlet. Valami olyanra gondoltam, hogy ha sebességben van a motor akkor csepegtet, ha nincs, akkor nem.
Ez a Lada Samara ablakmosó szelep nem is jutott eszembe, valami 5000Ft-os 12V-os szelepet láttam, azon agyaltam.
Közben megtaláltam, EZ lett volna.
Időzítő áramkört pedig ITT láttam(Még nem olvastam végig, de a probléma kb. ugyanaz.)
Egyébként az olajzó tökéletesen ellátja feladatát, a fentebb említett kellemetlenségek zavarnak csak.
Vannak KÉPEK is, ha valakit érdekel.
A csövön látható sorkapocs, az maga a csepegésszabályozó(időzítő).
Én a szelepet a melegedésre ajánlottam - mivel nekem nem melegszik.
És ehhez kellene (NEKEM IS) egy elektronika, ami teszem azt 10-20 másodpercenként kinyit 2 másodpercre.....így elérhető lenne, hogy akármilyen szűkítés nélkül is csak cseppegjen az olaj.
Most nincs bent semmi......a cső átmérője miatt 5sec/csepp
Ez jelenleg nem gond, hiszen nem ken össze semmit.....(bár azt nem tudom hova tünteti)......de azért jó lenne kitalálni valamit ami minden körülmény közt se enged le 30sec/csepp-nél többet, hiszen annyi azért elég.
Te hol szerezted be a fekete fényvisszaverő matricát?
És kb. mekkora, mennyiért?
Kérdés esetén állok rendelkezésre, akár privátban az email címemen is.
2010.07.06!
5.600 km-t.
Igaz, azt 07.06.-tól!
és hol itt a veszekedés. Csupán komunikációs hiba volt, de már mindenki ért mindent.
Egyáltalán nincs szó veszekedésről, legalábbis részemről
Az eletronika tervét nem "leskop" kérte, Ő más eletronikát szeretne. Blue írta, hogy ha leközlöm a NYÁK tervet és az alkatrész listát Ő is megcsinálná magának.
Ti biztosan egymással veszekedtek?
Úgy látom, az elektronika tervet "leskop" kérte, nem pedig Blue.
Azt' lehet, hogy én nézem be...
Sajnos a 2010-es év motorozási szempontból katasztrófa volt, ~8000km-t mentem. Így hozzád sem jutottam el.
Te meg nem jöttél erre.
Jövőre sem ígérkezik semmi jó, de te még járhatsz erre!
Ha 3x egymás után rákattintasz a képekre, akkor egész nagyra lehet nagyítani.
De ha megmondod, melyik része érdekel, akkor megpróbálok készíteni róla jobb képet.
A vastag csőben végig bele van dugva egy vékonyabb cső. Méreteket ne kérdezz, mert ahhoz nem értek.Esetleg tolómérővel megmérhetem.
Én is úgy gondoltam, hogy a kis keresztmetszetek miatt egyrészt kevesebb olaj lesz a csőben, másrészt nem fog csepegni.
A csapnál van nagyon vékony olaj film, lehet, hogy ott tud kapni annyi levegőt, hogy csepegjen.
Amit én még talán rászánok erre, az egy elektromos szelep, és talán egy relé, ez utóbbi nem biztos.
Van olyan márkatárs, aki ezzel az 5000Ft-os elektromos szeleppel készítette el az övét, de az is meghalt.
Az egész úgy van nekem elkészítve, hogy nyom nélkül eltávolítható a motorról, nincs semmi fúrva-faragva.
Ez majdnem ugyanaz, mint az enyém!
Te lestél!
Csinálhattad volna hamarabb is, akkor kevesebbet kellett volna gondolkodnom, hogy mik legyenek az alkatrészek!
Nekem a záró csapot kellett cserélni, mert az öntözőhöz való csap nem bírta az olajat.
A golyós csapot a szomszédtól kaptam, az ingyen volt, a Lada tartály volt az első boltban kb. 500Ft-ért. A csöveket is a szomszéd szponzorálta. A fecskendőtűt pedig a hugom.
A vákumcsap, ami nálad az elektromos szelepnek felel meg, az 880Ft volt, csak esztergáltatni kellett hozzá csatlakozót, ami 2000Ft volt, de készített az esztergályos 2db réz emelőszemet, ez is benne volt a 2000Ft-ban.
REED: különbőző méretekben létezik. Működésének lényege, hogy egy gázzal töltött üvegcsőben van két érintkező ami alaphelyzetben nyitva van. A két érintkező mágnes hatására összezáródik, a mágnes elvétele után ismét nyit. Tehát tulajdonképpen egy kapcsoló amit mágnessel lehet kapcsolni. Nálunk a helyi elektronikai boltban 330 Ft.
Írásodból kitűnik, hogy te nem a kapcsolási rajzra vagy kíváncsi, hanem a NYÁK tervre és a beültetési rajzra. Felrakom majd ide, de most indulnom kell a Tankcsapda koncertre
Szerintem ha kisebb keresztmetszetü csöveket haszalnal, nem igen folyhatna ki a maradekszakaszbol az olaj, vagy tomitetlen valahol a rendszer?
Amugy megint csak ismetelni tudom magam, hogy Mccoi NYAK-ja 5 euro. Itthon is bevasarolhatoak az aramkori elemek, de 20 euroert azt is meg lehet rendelni, es akkor van utalapu vezerlesed,es keresztbe hosszaba allithato. Ugyan lehet hogy most egy idovezerles nem kerul ennyibe, de mire a vegleges egoldas megszuletik siman benne lesz ennyiben...
http://www.mccoi.de/bilder/spo...
De félreértettél. NEKEM semmi elektronika nincs benne.
A mágnesszelep annyit vett át, hogy nem hagyom nyitva a csapot, mert mikor leveszem a gyújtást akkor zár.
Amit írtál biztos jó - ha tudnám miről beszélsz:-))
Bár már hallottam a REED-ről valahol:-))))
Ha rajzolsz egy kapcsolási rajzot, és berajzolod a beültetési dolgokat akkor össze tudom rakni, de így.......
Gratula!
Remélem nyáron "élőben" is megmutatod!
Rég hallottam amúgy felőled!
Egyszerű ejtőtartályost, elektronika nélkül.
Kb. 20-30sec/csepp.
Lada kuplung olaj tartályt használtam én is, amiből egy vákumos benzincsapon keresztül jutott el az olaj az első lánckerékhez, egy fecskendőtűn csepegett ki.
Egyetlen problémám vele, hogy leállás után a csap és a fecskendő közötti csőben lévő olaj lassan kicsepeg, aminek egy kb. 8-10cm átmérőjű olajfolt az eredménye másnapra.
Ezért környezetbarát, biológiailag lebomló, Black&Decker lánckenőolajat használok. Ilyet
Ezt ketten vettük és elfeleztük, és még mindig van belőle tartalék, pedig már 13000km-t mentem azóta a motorral, és kb. 2-3 alkalommal nyitva hagytam a csapot, és reggelre nagy olajtócsa volt a garázsban.
Ja igen, mert közben a vákumcsap megdöglött, és a biztonsági csap átvette a főcsap szerepét, jelenleg manuálisan működik, ha megyek, akkor előtte kinyitom, ha nem megyek, akkor elzárom(jó esetben).
Én is gondoltam valami elektromos szelepes megoldásra, de még nem született meg az ötlet. Valami olyanra gondoltam, hogy ha sebességben van a motor akkor csepegtet, ha nincs, akkor nem.
Ez a Lada Samara ablakmosó szelep nem is jutott eszembe, valami 5000Ft-os 12V-os szelepet láttam, azon agyaltam.
Közben megtaláltam, EZ lett volna.
Időzítő áramkört pedig ITT láttam(Még nem olvastam végig, de a probléma kb. ugyanaz.)
Egyébként az olajzó tökéletesen ellátja feladatát, a fentebb említett kellemetlenségek zavarnak csak.
Vannak KÉPEK is, ha valakit érdekel.
A csövön látható sorkapocs, az maga a csepegésszabályozó(időzítő).
Ez most "beszólás" volt, vagy csak úgy?
Én a szelepet a melegedésre ajánlottam - mivel nekem nem melegszik.
És ehhez kellene (NEKEM IS) egy elektronika, ami teszem azt 10-20 másodpercenként kinyit 2 másodpercre.....így elérhető lenne, hogy akármilyen szűkítés nélkül is csak cseppegjen az olaj.
Most nincs bent semmi......a cső átmérője miatt 5sec/csepp
Ez jelenleg nem gond, hiszen nem ken össze semmit.....(bár azt nem tudom hova tünteti)......de azért jó lenne kitalálni valamit ami minden körülmény közt se enged le 30sec/csepp-nél többet, hiszen annyi azért elég.