Nekem az ülés alatt van a 4 zsír új gyertya....
A múlt héten kikaptam a fékbetéteket (már bent az ÚJ:-))))
Átvariáltam vissza az olajzót a helyére, hogy a mágnescsapon a manuális csap kézközelbe legyen...
Azt ha már úgy is tiszta kosz, olaj voltam, akkor gondoltam lecserélem a hütőfolyadékot is, hiszen - bár nem olvastam - úgy rémlett azt is illik 4 évente cserélni, nekem meg most volt 3.
Szóval ugye cső szétkap, folyadék kifolyik....stb.
A tankot levéve viszont épp ezen agyaltam.
Igaz nem probálkoztam, de a vízes banditán olyan szar helyen van a 2 oldalsó gyertya, hogy nem is akartam probálkozni.....
Tehát ha az út szélén állok meg, akkor is cseszhetem szerintem.
Ezért mondom, hogy 24.-nél úgy is szelephézag....akkor meg úgy is szervízben van....majd Ők kicserélik:-)
Nekem egyszer volt amúgy gyertya gondom....
Persze hogy a régi apriliámnál....
Épp a V1-es túráról jöttünk hazafelé mikor megállt a dög.
Km-ert nem tudok:-) Akkor még annyira kezdő voltam, hogy megvettem a motort (41000km?) és csak olajat cseréltem.
No annak a gyertyának eléget az elektródja:-)))NEM VOLT:-))
Amúgy a leválást az egyik Motorrevüben olvastam, a levelezésnél (az a szám aminek az elején a Gladius van) Ott kérdezte az író, hogy mi van ha nem cserél gyertyát és ezt a választ kapta.
szvsz ez pont olyan, hogy az új gyertya egyszerűen xar volt. Az a gyertya ami elment már több tízezer km-et nem hiszem, hogy széthullik, max nem ad szikrát.
A haverom versenyzett egy Skoda Oktávia VRC-vel, a pár millcsiért felújjított motorban (kb. 10 km.-ert mentek vele), alapjáraton leszakadt az egyik gyertya elektródája és szétverte a dugattyú tetejét. A szerelők együtt érzően bólogattak, majd közölték, hogy a versenymotorokra nincs garancia. Hát nem volt túl boldog. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem jellemző de még az új gyertya is megdögölhet. Én miden esetre nem keresem a bajt.
Nekem mind a 4 egyszerre döglött be. Még jó, hogy itthon a garázsba és nem valahol az isten háta mögött. Szaladtam is Zöldihez 4 db használt gyertyáért.
Károsodott gyertyát még nem láttam amiről valami a hengerbe került volna, csak olyat ami egyszercsak nem adott szikrát. Úgyhogy ha pót gyertya és kulcs van nálad, sztem nem lehet gáz
Az órába menő bovden vége egész véletlenül nem kerek?
Mert akkor ennyi az egész.....hiszen az órák "aljzata" négyszög alakú - vagyis az elkopott bowden simán elforog benne.
Nekem ez volt az Apriliámnál anno...
Megoldás (részben, pár napig-hétig)
Forrasz rá......kicsit kalapáld, csiszold formára, és voálá.....
Amig nem kapsz , vagy csináltatsz újat, bőven jó...
Okozhat!
pl. ha leválik az elektród akkor ugye egy darabka fém fog a hengerfalban "MÚÚÚÚkodni":-)
De azért ennyire nem gáz a szitu.
Én se cserélem majd csak 24.000-nél. Jelenleg 17300km óta van bent.
A gyertya megvan, de minek?
Azokon a gyertyákon amiket anno kivetek még gyertyahézagot se kellett volna állítani.
Amúgy igencsak húzós tétel - az előbbiekben valaki írta, hogy ne spórólj, mert nem tétel.....
Nekem a 4L olaj, és a szűrő kijön a 4gyertyából.
Ha valaki meg csak találomra vásárolja a neten, akkor még egy levegőszűrő is belefér az árba, hiszen jó pár helyen 2900-3200ft/db-ja a gyertyának.
Szóval én lazán ajánlom a 24.000-res cserét, de többet Én se vállalnék be. (sima gyertyánál. Az irridiumos más....de az ára is)
Nem elsősorban spórolás miatt kérdeztem, hanem mert egyik jó barátom 1000-es DL-je is minden probléma nélkül futotta a 18000 km-t eredeti gyertyákkal, és én sem veszek észre semmit. A kérdésem arra irányult, hogy okozhat-e a motornak esetleg problémát, ha úgy döntök, hogy nem cseréltetem ki?
Én kicserélném a helyedben. A Bandin a gyár minden másodig cserére rendeli el gariban az olajszűrőcserét is, de én pl minden olajcserekor kértem az olajszűrőcserét is. A gyertya nem tétel egy hatezres szervíznél.
Szerintetek 12.000 Km-nél a 650-esen mindenképpen ki kell cserélni a gyertyákat? Nem veszek észre sem indításnál, sem útközben semmit, ami a gyertyák végére utalna. Mindig hosszú távon használom, talán ez is befolyásolja.
Na, megtörtént az olajzó végleges módosítása ! Mégis a hátsó lánckeréknél az igazi, így nem megy sehova máshova kósza olajcsepp! Minden az eredeti verzió, (lásd előzménye, csak az infúziós csövet rácsatlakoztattam a hátsó lánckerékhez vezetett állatorvosi injekcióstűre. A tesztelésen is túl vagyok.
Ma pl 100km eső után, és utána 20km száraz út után fényképeztem le. A lánc nem száraz, és a motoron pedig sehol máshol nincs olaj!
öööö, majdnem, én csináltattam ott néhányat és 3 éve még úgy volt, hogy 2500ft/db/fitting és 40ft/cm a cső ára és így jött ki kb 17 rugóra egy SV1000 első fékcsőpár....,de a Goodridge sem drágább és sajnos a héfalnál(volt garis gond) erősen romlott a minőség így az X-Bike-os ott összerakott sokkal jobb szerintem...
Hát akkor gyorsan csekkold.
Csavard le a bowdent a kmóránál. Evidens, ha el van törve, akkor az egyik vége nem forgatja a másikat. 90%, hogy ez a baj. Ezt szakműhelyekben néhány ezresért megcsinálják, ha beviszed a rossz darabot. SOKKAL olcsóbb és egyszerűbb lesz, mint beszerezni egy új órát.
Én náluk jártam már: http://www.bowdenszerviz.hu/
Köszi a tippet csomy és zöldi de mindkét oldalt átnéztem és nem találtam csak minden mást ami nekem kellene az nem volt.Egyenlőre kicserélem a bovdent és reménykedek hogy csak ez volt a nyűge.
Nekem az ülés alatt van a 4 zsír új gyertya....
A múlt héten kikaptam a fékbetéteket (már bent az ÚJ:-))))
Átvariáltam vissza az olajzót a helyére, hogy a mágnescsapon a manuális csap kézközelbe legyen...
Azt ha már úgy is tiszta kosz, olaj voltam, akkor gondoltam lecserélem a hütőfolyadékot is, hiszen - bár nem olvastam - úgy rémlett azt is illik 4 évente cserélni, nekem meg most volt 3.
Szóval ugye cső szétkap, folyadék kifolyik....stb.
A tankot levéve viszont épp ezen agyaltam.
Igaz nem probálkoztam, de a vízes banditán olyan szar helyen van a 2 oldalsó gyertya, hogy nem is akartam probálkozni.....
Tehát ha az út szélén állok meg, akkor is cseszhetem szerintem.
Ezért mondom, hogy 24.-nél úgy is szelephézag....akkor meg úgy is szervízben van....majd Ők kicserélik:-)
Nekem egyszer volt amúgy gyertya gondom....
Persze hogy a régi apriliámnál....
Épp a V1-es túráról jöttünk hazafelé mikor megállt a dög.
Km-ert nem tudok:-) Akkor még annyira kezdő voltam, hogy megvettem a motort (41000km?) és csak olajat cseréltem.
No annak a gyertyának eléget az elektródja:-)))NEM VOLT:-))
Amúgy a leválást az egyik Motorrevüben olvastam, a levelezésnél (az a szám aminek az elején a Gladius van) Ott kérdezte az író, hogy mi van ha nem cserél gyertyát és ezt a választ kapta.