Éppen annyi plusz darab készül mindeből, hogy jusson a barátoknak, segítőknek, és akinek tetszik, de lélektelen tömeggyártást utálom. Így lesz nonprofit a dolog, vagy meg tudom finanszirozni a következő kisérleteket.
A kormánytelomból csak egy készült, de lehet nem az uccsó. 3 hónapot kisérleteztem vele, és jobb lett mint amit lekoppintottam, mert annál 5-5 mm-rel le kell határolni az elfordulását a telonak. Ennek meg nem. De kiprobáltam legalább 10 féle verziót. Ugyan az össz költésgem tizen pár ezer forint volt, ez alatt csinálhattam volna olyat is amivel valóban értéket állítok elő. Még akkor is ha figyelmbe veszem, hogy az eredeti cucc ára 3-400€ körül van. Ebbe a teloba már csak egy új szimering kell, mert időközben megsérült a szét és összereszerelésben, átalakításban.
Egyetlen gyors kérdésem lenne, ha valaki tud, legyen szíves mielőbb válaszoljon.
A régi Bandit S 1200-őn gyárilag 180-as hátsó abroncs van, kérdésem az lenne,
hogy elfér-e rajta esetleg 190-es ?
(Pusztán alkalmi vétel lenne, nem szélesebb abroncs a lényeg.)
Olvasgatom írásotokat és arra jutottam hogy az István által megcsinált olajozó konzolt és elküldött meccoi teljes egysége is komoly fejtörést okozott úgy beszerelés mint programozás teréén. De nem bántam meg! Mi már megérkezése előtt belefolytunk drága műszerész barátommal a témába ő az elektronikus részét rakta össze én a mechanikus, és így is egy teljes napba került mire mindent bekötözünk beszereltünk de megérte a fáradtságot. Nem utolsó sorban István érdeme a sok tanács ami sokat segített. A gyárilag felprogramozott vezérlő csipet mi kivettük belőle és vetünk hozzá egy nyerset amit mi progiztunk fel egy csinált kábel segítségével most ez vezérli az olajozást tökéletesre járatva kitesztelve.
Én az egészet magamnak csináltam karika111-el karöltve. Az elektronikát is az én igényemnek megfelelően csináltam. Gondolom te is így álltál neki az olajzófecskendőnek ami már sok motorra felkerült. És itt kb meg is bukik az írásod utolsó része, vagy te nem így látod?
Egyébként biztos vagyok benne, hogy a mccoi is így született, mert ugye az első változat messze nem tudott annyit mint a mai. Csak a srác is gondolt egyet, hogy csinál valamit a saját gépére. Isteni szerecse, hogy mára kinőtte magát és eladja azoknak ahogy te fogalmaztál " lusta, gondolkodni nem tudó szotyizóknak"
Ez a fokozatkjelző meg a másik dolog. Talán blue oldalán, de talán máshol is olvastam mindenféle leírásokat és úgy dontöttem megcsinálom. Kötöttem kompromisszumot mert bár a gyáriakat nem ismerem, de az enyémet nyári vakító napsütésbe nemigen lehet látni. Összel már jó amikor nem 90 fokba esik rá a nap. Kivettem a műszerfalból az üres visszajelzőét és annak a helyére raktam be a kijelzőt. Ha áll a gép, nem is látszik rajta.
Engem megsérteni?! :)
Én a következőt csinálom. Ha látok valami jó dolgot elraktározom. Ha szükségem lesz rá előveszem. De ahelyett hogy simán lekoppintanám, hozzáteszem a saját ötleteimet, fejlesztésemet. Ettől nem biztos hogy olcsobb lesz, de elvileg több funkcióval fog rendelkezni, jobb tulajdonságai lesznek, megbizhatob lesz. Tehát nekem a "beszerzett " dolgok alapul szolgálnak a fejlesztéshez projekthez. Ilyen a tartály is! A motoron el van helyezve a lengővilla fölé, illesztve az adott helyre, hogy olyan legyen mintha a motor eredeti tartozéka lenne. És nem egy samponos falkon , vagy bármi más...
Ilyen volt a hűtőrács is 8 évvel ez elött mikor elöször láttam az Ebay-en a GSX1400-hez. De olyan helyen dolgoztam , és pont témába vágó tudásom volt , amivel azt tovább fejlesztettem. Egyedi mintára terveztem, és olyan hálót raktam bele, ami nem zárja el a hűtési felület 40-50%-át, és valóban megvédi a lammelákat, és nem csak díszités.
Ilyan volt a GIPRO fokozatkijelző konzolja is. Láttam egy kormánykonyzolt, ahol a két fél bilincs helyet egy közös volt, cicomás márkafelirattal. Ebből már minden simán következett számomra, hogy nekem abba belefér a kijelző, ha egyedivé teszem.
Az LSL bukógombáknál már "csak" keményebb eloxálást tudtam választani, és horganyzott kötöelemek helyett rozsdamentes anyagminőséget...és így tovább...
A fordított dolgokat viszont nem szeretem . úgy leegyszerűsíteni, hogy közben csomó kompromisszumot kötsz és még rosszabb is lesz, és néha még drágább is.
A szotyizós elfoglatság helyett hobbizás addig állja meg a helyét amig valóban magadnak csinálod, de amikor már a lusta, gondolkodni nem tudó szotyizóknak, akkor azért te mégsi csak dolgoztál , még ő a vele egyidőssel játszott...
Hát érdekes végigolvasni az írásod. Reagálnék is rá:
Én is utána néztem a mccoi árainak és valóban meg lehet venni az elektronikát külön (még azt is megkockáztatom, hogy itthon a legolcsóbb helyen is drágább arról nem is beszélve hogy az AVR-t fel kell tudni programozni), viszont az is igaz a mccoi-ra (akárcsak az enyémre), hogy a hozzá való pumpa nélkül kitörölheted vele...
Az pedig ugyebár 50 juró, a 25-öt hozzáadva már nem is olyan olcsó...
Ha már a rezsióradíj számolgatásnál tartunk: ahelyett, hogy a tv előtt döglenék szotyizva és sört iszogatva, inkább kimegyek bütykölni a garázsba.
Egyéb iránt érdekes pont tőled olvasni ilyeneket, nem is értem miért nem volt jó neked a mccoi féle műanyag tartály? Az olaj abból is kijön.
Megvenni valamit ami készen van csak be kell dugni a konnektorba, abban hol van a kreativitás?
Amikor elkezdtem a hobbielektronikával foglalkozni, minden áron erősítőt akartam építeni. Nem azért mert a boltban nem lehet kapni.
A házamat is saját kezemmel építettem és bevallom jó érzés, hogy elmondhatom, hogy minden egyes tégláját a saját kezemmel raktam oda ahol most van.
Lényeg, hogy én mindig is olyan voltam, hogy inkább megcsinálom magamnak.
Épp most a következő projekten agyalok: akkutöltő, nekem zselés akksim van. Azt nem egészséges sima töltővel töltögetni.
Remélem nem sikerült semmi sértőt írnom. Ha mégis, elnézésedet kérem! Minden tiszteletem a tiéd!
Látom MCPALCOi lesz belőle elöbb utóbb. Dicséretes a küzdelmed. De erre mondtam azt, hogy a komplett MCCoi elektronika 25€! És nem kell utánajárkálni. De 5€-ért megkapod a NyÁK-ot és még mindig rohangálhatsz itthon a kb 10%-al olcsóbb alkatrészekért. Cserében le tudod kezelni a láncot lejobban igénybevő eső, és egyéb szélsőséges szennyeződéseket okozó módokkal.
És most jön még a munka oroszlán része, a tesztelés, gyerekbetegségek, és ami nem elhanyagolható egy motoron, a vizmentes burkolat. Ugyanis beázáskor a képzödő elektrolit, pillanatok alatt rövidre tudja zárni az IC (ék) lábait. Egyik esetben nem működik, másikban pedig nyitva hagyhatja az adagolót...
Minden esetre érdeklődve figyelem a ténykedéseiteket...de szerintem adjatok értéket a saját munkátoknak. A projekt végére rá fogtok jönni, hogy egyes dolgok miért kerülnek annyiba.
Továbbra is állítom, badarság csak az anyagárakat számolgatni egy -egy ilyen projektnél. Az azt jelenti hogy a szellemi produktumod egyenlő a nullával. Ez pedig nem igaz!
Bizton állítom, hogy nekem van a legdrágább olajzóm, az összes egyedi alkatrésszel (rozsdamentes tartállyal, CNC kapcsolókonzollal, duplafejjel, stb és a több száz órányi fejlesztéssel, amit a mai napig csinálok...és ne mérnöki órabérel számolva. Érdemes a megdöbbenés kedvéért az eltöltött időt beszorozni az aktuális netto órabéreddel, nem többel...)
Arra pedig vigyázz, ha másnak is csinálsz ilyet valami oknál fogva , tisztázd vele, hogy nem vállalsz érte felelőséget. A német srác nem hiába árulja darabokba álkatrészként a cuccot. Így neki nem kellett minősítetni, ami a magas kockázat mellett nem lett volna olyan egyszerű. (tudom ezek olyan dolgok amik itthon még nem jelentősek, de kezd eljönni az az idő, mikor az embernek felelőséget kell vállalniuk a munkáukért, tetteikért.)
Üdv.
telen szoktam jaratni, az akksi miatt is, bar tavaly elmaradt par alkalom es toltogethettem.
teleszkop olajat csereje is esedekes (mar beszeltuk) illetve szinkron is kellene. gyertya marad szvsz, legszurot meg nem tudom...
most vagyok 12000km-nel, es a piheno elott kb. 6-700-at teszek bele, mar csak meloba jarassal.
Tök mindegy csak néha járasd meg szerintem legalább havonta 1X....persze lehet vitatkozni mi a jobb, tél előtt vagy utána olajat cserélni, de én ebbe nem mennék bele...
az elso verziohoz hasonlo megoldasra gondoltam en is. a masodikhoz nem tudok hozzaszolni.
12 ezres szervizre teli piheno (altalaban 2-3 honap az, amikor nem hasznalom napi rendszeresseggel a vasat) elott vagy utan erdemes mennem?
Nem lehet hogy a gagyi fényezés levált a hűtő csőcsonkjáról? Érdemesebb lenne lehúzni, kitörölni a csövet, letörölni a csőcsonkot, és utána vissza.
A másik lehetőség lehet, hogy a hűtőkör sapkája nem engedi el a túlnyomást , tudtommal valahol 1 bar túlnyomás környékén le kéne engednie a túlnyomást, elkenkező esetben más gyenge ponton támadhat. Csak tipp, autóknál már görcsöltek ilyen problémákkal...
Az olajzó fecskendőnek nem nagyon állnék neki mégegyszer, azt inkább vegyétek meg K.Istvántól. Szép igényes munka az övé és egyetlen csavarral rögzíthető. Többféle motorra is felrakták már és sokan használják megelégedve.
Viszont az elektronika részét megcsinálom ha érdekel valakit. Ha jól számolom olyan 3500.- körül van meg, de ez nem tuti. Most állok majd neki karika111-ét megcsinálni, akkaro egybe megveszek mindent ami az elektronikához kell és akkor majd jobban fogom tudni.
Mivel nem akartam bemenni a fővárosba olcsó alkatrészek után szaladgálni ezért a helyi boltokba vettem meg mindent ami azt eredményete, hogy drágább lett mint először számoltam: összeségében 8e-be állt meg.
Azt hiszem 95-ös a motor, ez nem az "1200S" hanem "S1200".
Adatlapomon van 1 kép róla.