Ok na most akkor teljesen összezavartatok . Azt tudjuk ,hogy 10w40 az ajánlás azt is ,hogy 20éve a szintetikus olajok sehol sem voltak mikor a blokkot fejlesztették. Akkor ha a gyári ajánlással kibírta a motor majd 20 évig de, ma már létezik jobb akkor az melyik volna mert jobb csak a szintetikus az pedig nem 20w ill.15w. (ugyebár ezek ásványiak azaz olajak )Általános használat mellett 40 es vagy 50 es 10-15-20w a kérdés?
Ami nekem "lesett" ebből. Az olaj sűrűségen az olajszivattyú és szelep hármas kialakít egy olajáramlási sebességet. Ha ez lassabb a szükségesné helyi melegedés túlmelegedés léphet fel és nincs megfelelő kenés. Ez akkor állhat elő ha pl 10-es helyett 20-as olajat teszünk bele.
Elkészült a nagybandim első felének féktuningja: hatdugós Tokico féknyergek, AP Racing fékbetétek, Galfer fém fékcsövek. Már csak egy radiális fékmunkahenger hiányzik Az alkatrészekért köszönet illeti: zöldit, steeldog70-et, és a Danger.hu-t.
Ja, kocsimba full szint 5w30 a gyári ajánlás. Egy 15 éves konstrukciójú renault motorba, ami 8 szelepes és a 6 ezret sem forogja meg . Az összes régóta szerelő renault-os szaki azt mondta, eszembe ne jusson beleönteni, a10w40 félszint, és jóvan. Most vettem bele gyári ajánlásút, nagyon kívácsi vagyok, változik-e bármi.
Olvasnék olyat ami ellentmond ennek..... .......a siklócsapágy elég érzékeny dolog......most épp légolajos gixefem van és 10W-40-est tettem bele, nem eszi eddig és finomabban jár mint az előtte beletett 20W-50-el amivel vettem........akkor most mit csináljak?.........én maradok az előírtnál oszt annyi más pedig azt csinál amit akar..... .....én mindenkinek azt teszem a gépébe amit szeretne, de ha megkérdeznek engem akkor az előírtat javaslom.....
Ezt olvastam én is. Meg ezer másik tudmányosan-így úgy megalapozott irományt, amik egymásnak tökéletesen ellentmondanak. Én annyiban maradtam magammal, hogy amíg olaj van a motorban és rendszeresen cseréljük, illetve hidegen nem ütjük, addig nagy baj nem lehet.
Ebben elég jól leírják miért nem érdemes "vastagabbra" váltani a gyári előírtról. Lehet, hogy azzal ahogy kopik a motor kicsit enni fogja az olajat, de a csapágyaknak az kell.....
Anno tsanyi linkelt egy oldalt az olajokról. Az alsó szám lehetőleg a legkisebb legyen úgy hogy olajfogyás ne v. elfogadható szinten legyen. Mindez a hidegindításkor a kopás csökkentés miatt van.
Ha a csereperiódust tudod tartani és nem verseny körülmények között használod akkor az ásványi 10-40 elég. Ha a csereperiódus nem tartható (pl hosszabb túra) akkor szintetikus mert mint olaj a periódus végére jobban megmarad.
Te, én nem vagyok egy nagy tribológus. Egy barátom ezt tölti rengeteg motorba, mindenki örült neki. Én beraktam, halkabbak a motorzajok, a váltó puha, mint állat, ahogy Steeldog is mondta, 6000km alatt gyakorlatilag nem romlik a minősége. Legközelebb is ezt fogom. Én egész évben megyek, -5 körül sem volt vele érezhető gond, indult, ment nem fogyott egy gramm sem.
( a múltkor jött egy haver olajat cserélni a 650 levegősben, 5000km volt az olajban és sokszor nem tudott feljebb váltani. Nem mondom meg, milyen olaj volt :D )
Ez itt a málker helye
Halihó
Porlasztósor szinkronizálás (fuvókák, vákuumteszter, üvegtestű gyertya)
Fékrendszer, futómű javítás.
Általános szervíz, javítás.
Műanyag hegesztés, optikai tuning, stb...
Minden az adatlapomon
20w50 az 0-5 fok körül nem teljesit valami jól nem ? Normális utcai használatnál finoman közlekedve is ezt javasolod? Miben van külömbség érezhető vagy "csak" biztonságosabb a 40-es és az 50 esolaj között?
csak nittelőset javasolok ezekre a motorokra
SUZUKI GSF650S K7
első lánckerék JTF520-15 fogas 2730.-Ft
hátsó lánckerék JTR807-48 fogas 7890.-Ft
Lánc DID 525 VM "X" gyűrűs 100LE-ig 120 szemes 27900.-Ft
Lánc DID 525 VM "X" gyűrűs 100LE-ig 120 szemes ARANY 29900.-Ft
szállítás 1600.-Ft www.robogotuning.hu
Szia Kazam!
A láncolajozó, amit említettél lejjebb az valami saját fejlesztés? Írnál róla esetleg pár mondatot privátban? Engem érdekelne a dolog! Köszi!
Segítségért fordulok hozzátok lánc lánckerék csere előtt álok és lenne hozzátok egy kérdésem milyen láncot vegyek nittelős patentszemest vagy nittelős rásajtolós a jobb. 525-ös lánc lánckerék legjobb ár!
http://motorozz.hu/main.pl?menupage=forum&topic_id=530&session_
id=tg9OwdGO4hA8509&offset=200&limit=100
5221 ,5233 hozzaszolasok.