Ha a mocci 75 kilós emberre van állítva (5 ből a 3.rovátka ) , akkor ha 110-120 kilós a vezető az elő rugót hova csavarja? A hátsóban bőven van tartalék de az első talán 90 kilósig terhelhető. Tehát egy 100 kilós vezető az első telót már túlterheli és sajna itt mutatkozik meg a Bandit legnagyobb gyengéje a túl lágy rugó ! Ha teljesen kicsavart állapotban tudná a 75 kilósat akkor tuti lenne nem is értem az alapbeállításból 3. rovátka mért lehet még lágyítani ?
A példádban rossz volt az előfeszítés. Nem tudott "nyúlni" a telód.
Idéznék a linkelt anyagból.
4.1. A hátsó csillapítás beállítása – Kirugózás
Amikor kifelé jövünk egy kanyarból és állítjuk fel a motort akkor van jelentôsége. Innentôl a kirugózásnak a szerepe a keréknek az úton tartása a maximális nyomaték átvitele érdekében.
LÁGY : Hiába vagyunk egy hosszú kanyarban a kirugózásnak csak a kanyar közepétôl van fontos szerepe. Ha a hátsó rugó túl hamar emeli fel a motor fenekét olyan lesz az érzés mintha fenékbe rúgtak volna . Ettôl instabillá válik a futás, a hátulja tántorog , hirtelen oldalra mászik. Sokan hibásan ezt az érzést a hátsó rugó elôfeszítésének növelésével akarják megszüntetni amivel az valóban jobbá válik, de elveszik egy csomó rugóút. A megoldás tehát nem ez, hanem a csillapítás ( kirugózási ) keményebbé vétele.
KEMÉNY : Ekkor nem ül fel elég gyorsan a motor , túl sokáig fogjuk úgy érezni hogy fent van az orra. Ettôl driftelni kezd a hátulja csakúgy mint amikor a berugózási csillapítás túl lágy.
Elmondom én hogy gondolom. Ha a futómű túl kemény a súlyodhoz, a rugó nem fog eléggé berugózni, ami nem hagyja dolgozni a lengéscsllapítót, mert szinte meg sem mozdul.
Pár hete fel voltam dobozolva, vittem utast is, adtam +2 kattintást hátul az előfeszítésnek, ahogy szoktam. Minden OK volt. Aztán hétfőn elmentem kedvenc útszakaszomra, és úgy éreztem elfelejtettem motorozni. Valami a hátuljával volt, elment az ívről, hirtelen billegett, pattogott mindenen. Aztán hazaérve eszembe jutott, h nem álítottam vissza. Ma reggel megnt elmentem. És jó volt
A tévedés jogát fenntartva:
az előfeszítésekkel a "hasznos" rúgóutat hasmagasságot, vázgeometriát állítod.
A hintázás, pattogás a csillapításnak köszönhető.
Igaz, de ennek csak az 1.2-n van értelme méricskézni, mert ott elöl is tudsz előfeszítést állítani. Már a 600-on sem lehet. Hátul meg beállítod megfelően feszesre, elöl marad a gyári hinta, és kapsz egy kezelhetetlen motort, ami folyamatosan elpattog az ívről.
Vegyél elő egy mérőszalagot és a manuált.
Terhelve az első teló 1/3-át hátsó teló 1/4-ét nyomódhat össze terhelés alatt a teljes rúgóútnak. A gyári új állapot 75kg-os vezetőre van becélozva.
Ez után jöhet a próba
Ha javarészt kétszeméllyel fogod használni akkor érdemes feszesebbre állítani a hátsó rugóstagot. Sajnos a 600-asnak is puhának érzem, pedig a legkeményebbre van már állítva.
olyan kérdésem lenne, hogy 91-es 400-a banditnál a hátsó rugó hogy legyen állítva jelenleg 3-ason van, én nem értek hozzá,
utcai használatra mi lenne az optimális beállítás?
vagy ez így jó?
azért kérdezem főleg mert ha ketten ráülünk 80kg+55kg akkor látszolag nagyon megűl a hátúlja
Nekem van egy eladó sárga színű MRA túraplexi GSF 600S vagy 1200S típusú Suzuki Banditra az 1996 - 2000 közötti évjáratra. Akit érdekel jelezze e-mailben és küldök róla képet.
E-mail: shcayo@gmail.com
Üdv,
Shcayo
tsanyi? Kifejtenéd?
motorom: K8 1250 SA
Húzót, vagy nyomót?
Idéznék a linkelt anyagból.
4.1. A hátsó csillapítás beállítása – Kirugózás
Amikor kifelé jövünk egy kanyarból és állítjuk fel a motort akkor van jelentôsége. Innentôl a kirugózásnak a szerepe a keréknek az úton tartása a maximális nyomaték átvitele érdekében.
LÁGY : Hiába vagyunk egy hosszú kanyarban a kirugózásnak csak a kanyar közepétôl van fontos szerepe. Ha a hátsó rugó túl hamar emeli fel a motor fenekét olyan lesz az érzés mintha fenékbe rúgtak volna . Ettôl instabillá válik a futás, a hátulja tántorog , hirtelen oldalra mászik. Sokan hibásan ezt az érzést a hátsó rugó elôfeszítésének növelésével akarják megszüntetni amivel az valóban jobbá válik, de elveszik egy csomó rugóút. A megoldás tehát nem ez, hanem a csillapítás ( kirugózási ) keményebbé vétele.
KEMÉNY : Ekkor nem ül fel elég gyorsan a motor , túl sokáig fogjuk úgy érezni hogy fent van az orra. Ettôl driftelni kezd a hátulja csakúgy mint amikor a berugózási csillapítás túl lágy.
Pár hete fel voltam dobozolva, vittem utast is, adtam +2 kattintást hátul az előfeszítésnek, ahogy szoktam. Minden OK volt. Aztán hétfőn elmentem kedvenc útszakaszomra, és úgy éreztem elfelejtettem motorozni. Valami a hátuljával volt, elment az ívről, hirtelen billegett, pattogott mindenen. Aztán hazaérve eszembe jutott, h nem álítottam vissza. Ma reggel megnt elmentem. És jó volt
az előfeszítésekkel a "hasznos" rúgóutat hasmagasságot, vázgeometriát állítod.
A hintázás, pattogás a csillapításnak köszönhető.
http://www.mt01.hu/index.php?p...
Terhelve az első teló 1/3-át hátsó teló 1/4-ét nyomódhat össze terhelés alatt a teljes rúgóútnak. A gyári új állapot 75kg-os vezetőre van becélozva.
Ez után jöhet a próba
olyan kérdésem lenne, hogy 91-es 400-a banditnál a hátsó rugó hogy legyen állítva jelenleg 3-ason van, én nem értek hozzá,
utcai használatra mi lenne az optimális beállítás?
vagy ez így jó?
azért kérdezem főleg mert ha ketten ráülünk 80kg+55kg akkor látszolag nagyon megűl a hátúlja
válaszokat előre is köszönöm.
Ha van teljes technikai specifikáció az is jól jönne.
köszi
Nekem van egy eladó sárga színű MRA túraplexi GSF 600S vagy 1200S típusú Suzuki Banditra az 1996 - 2000 közötti évjáratra. Akit érdekel jelezze e-mailben és küldök róla képet.
E-mail: shcayo@gmail.com
Üdv,
Shcayo
20 milla a gép, sokára jön vissza az ára!