Ne foglalkozz vele, teljesen normális jelenség. Az olaj viszkozitásából ered, hogy átvisz egy kis nyomatékot teljesen kiemelt kuplungnál is. Tehát nem a kuplungod "fog" csak az olaj minimális átvitt nyomatéka pörgeti a kereket. Valószínűleg...
Volna egy gondom. 400 as banditom van 96-os. Észrevettem, hogy az első keréken félrekopik a gumi, sőt kagylós is. Kivettem a kereket, elvittem görgőztetni mert ott is volt egy kis ütés.
Kész lett a felni, vettem rá új gumit. Tegnap raknám vissza, és kiderült a kopás oka. Ugyanis a baloldali telószáram majd 20 mm el van lejjebb mint a bal. :-(
Kivettem a telókat, befogtam, kicsavartam a kupakot. Olaj kiönt, rugó ki. A rugó hossz 323 mm. Azt hiszem hogy progresszív rugó van benne ugyanis a menetemelkedése nem állandó hanem a tetején sűrű az alján ritkább.
Eddig rendben is, de a baj az, hogy az egyik teló szára kihúzva a szimerigtől mérve a végéig 315mm a másiké meg 333mm. Ez látszott akkor is amikor még benne volt, ezért koptatta a gumit.
A rugók teljesen egyformák, de a szárak hossza más.
Most mit tegyek, mert így összerakni értelmetlen.
Egyre biztosabb vagyok benne, hogy az a kis csúszás amit említett a srác akitől vettem, az nem is volt olyan kicsi. Szerintem az egyik szár mnimum cserélve van.
Két fajta létezhet? Belenézve a telóba, egy nagy csillag anyát látok, amihez gondolom, hogy speciális kulcs kell. Tovább bontani nem tudom.
Tud valaki segíteni?
Noh lenne egy kérdésem. A minap néztem meg a gépezetet emelőn, és hát egy olyan problémára találtam rá amit még nem tapasztaltam. 1esbe téve (emelőn) bbehuzott kuplungnál elindult a kerék. Emelő nélkül amotort egy kézzel tartva nem moccan meg (tehát a saját suját birja) és emelőn kézzzel is meg lehet fogni a kereket. Namost ez nyilván nem normális. Kérdeztem erre arra, sokan mondták hogy az olajam 15-50, 15 honapja van benne, elég hosszu telet várt végig, és idén se tudtam vele sokat menni (az olaj egy honapon belül amugy iscserélve lesz) de sokan mondták hogy vagy csak kergessem jol meg a gépet, vagy egy olajcsere is csodákat müvelhet vele, ha meg nem akkor a lamellákat kell majd idővel cserélni de azt se maholnap. Véleményetek?
szevasztok!
az asszonykámnak is Lazer sityót vettünk igaz az csak LZ6-de tetszett neki és még nem volt panasz arra sem. és lassan a kislányomnak is kéne valami /7-éves/ mert nyaggat a motorozás miatt. imád motorozni! /tiszta apja ez a gyerek:) / v.kinek ötlete erre?
üdv! Sanszos, hogy beszart a benyacsap és átereszt, így idővel megtelik a robbanástér és átszivárog az olajteknőig.
Viszont így k.nehezen vagy egyáltalán nem indulna a fullsür.miatt.
Valóban akár szelepsz. vagy komp.gyűrű hibálya is lehet.
Mind1 lehetőséget ki tudom szűrni.
Red Moto Service...mindent a motorodért 06204687396
Nekem is Lazer Vertigo sisakom van.Ez mára második!
Sokat gondolkodtam mi is lehetne helyette, de eddig olyat ami ár-értékben verné még nem találtam!
Báááár....most van nálunk a boltban Scorpio sisak, aminek nagyon tetszik a személyre pumpálható belső része!
ettől függetlenül sztem harmadszor is a Vertigo mellett fogok dönteni!
nem mondanám zajosnak, igaz, h összehasonlítási alap csak akkor lenne ha ugyanezt az utat mondjuk más sityakkal is tesztelném...
ÖSszegezve : szerintem teljesen rendben van a cucc és az talán sokat elárul, hogy a nyakam nem fáj pedig nem vagyok hozzászokva a hosszú motoros túrákhoz...
Az a beleöntős tömítő szerintem vizes rendszerhez jó (ha jó). Olajosba még véletlenül se tenném bele, mert tuti, hogy tönkretenné a gépet.
Szerintem ónnal lehet javítani, ha hozzáférhető helyen van. A 4T warbin annó párszor javítgattam, mert csonknál elrepedt. Rézzel nem merném, mert lehet, hogy a hűtő hamarabb elolvad, mint a forraszanyag.
Én sose mértem, mert nem volt vele gond. Mekkora fordulaton mértétek? A szervizkönyv szerint 5000-ren kell mérni 13,6-14,4V között, akkor jó. Ahogy elnézem a fesszabályzót (a 6-os rész: 1 IC, 2 tranzisztor, 1 kondi és 1 dióda) állítási lehetőség nincs rajta.
Sziasztok,
Tegnap lement a SUZUKI tréning nekem nagyon tetszett, elvégre nem mindennap motorozik a Hringen.
A motor és a sisak (Lazer Paname felnyithatós)autópályán is jól vizsgázott egyáltalán nem fáj a nyakam 130-140es tempót utaztunk tökéletes volt!
Üdv!
Köszi tangerine!
Már indítottam vele a motort, és működik rendesen, csak annyi a gond (megmértük), hogy túl nagy feszültséggel (14,6V) tölt vissza a generátor. Nagybátyám elektrotechnikai műszerész, és azt mondja, hogy max. 14,4 V-al szabadna töltenie ezt a 12V-os akksit. Volt már valaki, aki megmérte, hogy mennyivel tölt neki a generátor? Mik a tapasztalataitok, illetve hogyan lehet kiszerelni, és beállítani, vagy kicserélni a fesz.szabályzót a generátorban?
Ezekkel a "beöntöd és már tömít is" vackokkal ne is kísérletezz. Főleg olajhűtőknél veszélyes, mert az olajjáratokat remekül eltömi, de hűtőd még folyni fog.
Bizonyos kétkomponensű műgyantákkal lehet kókány módon és időlegesen hűtőt javítani kívülről. Ezeket hívják folyékony fémnek is. A baj csak az, hogy közel sem fém tulajdonságúak, ezért idővel újra ereszteni hog.
Láttam AWI-s javítást, mikor anyagával hegesztették, de ez meg nagy hőbevitel, így mellette - körülötte is sérült a hűtő.
A legjobb megoldás eddig talán a rézzel beforrasztás. csak a jó tisztításra kell odafigyelni, mert sem olaj, sem festék, stb nem maradhat ott. Utána feltétlenül tömörségi nyomáspróbát kell végezni.
A legegyszerűbb viszont a bontóból vadászni egyet.
Sziasztok !
Lenne egy érdekes kérdésem. Unibat akksit vettem /CBTX9-BS, szárazon töltött/ a motorba, és én csináltam az üzembe helyezést. Még nem próbáltam ki az indítás, holnap lesz a napja. Remélem jól csináltam az üzembe helyezését (ahogy a fózer elmondta): védőfólia le, savtartályokat rá a beöntőnyílásra, belefolyt az összes, majd levettem, és vártam 1,5 órát, majd lezártam a dugókkal. Kell ezt ilyenkor tölteni ?
Volna egy gondom. 400 as banditom van 96-os. Észrevettem, hogy az első keréken félrekopik a gumi, sőt kagylós is. Kivettem a kereket, elvittem görgőztetni mert ott is volt egy kis ütés.
Kész lett a felni, vettem rá új gumit. Tegnap raknám vissza, és kiderült a kopás oka. Ugyanis a baloldali telószáram majd 20 mm el van lejjebb mint a bal. :-(
Kivettem a telókat, befogtam, kicsavartam a kupakot. Olaj kiönt, rugó ki. A rugó hossz 323 mm. Azt hiszem hogy progresszív rugó van benne ugyanis a menetemelkedése nem állandó hanem a tetején sűrű az alján ritkább.
Eddig rendben is, de a baj az, hogy az egyik teló szára kihúzva a szimerigtől mérve a végéig 315mm a másiké meg 333mm. Ez látszott akkor is amikor még benne volt, ezért koptatta a gumit.
A rugók teljesen egyformák, de a szárak hossza más.
Most mit tegyek, mert így összerakni értelmetlen.
Egyre biztosabb vagyok benne, hogy az a kis csúszás amit említett a srác akitől vettem, az nem is volt olyan kicsi. Szerintem az egyik szár mnimum cserélve van.
Két fajta létezhet? Belenézve a telóba, egy nagy csillag anyát látok, amihez gondolom, hogy speciális kulcs kell. Tovább bontani nem tudom.
Tud valaki segíteni?
Noh lenne egy kérdésem. A minap néztem meg a gépezetet emelőn, és hát egy olyan problémára találtam rá amit még nem tapasztaltam. 1esbe téve (emelőn) bbehuzott kuplungnál elindult a kerék. Emelő nélkül amotort egy kézzel tartva nem moccan meg (tehát a saját suját birja) és emelőn kézzzel is meg lehet fogni a kereket. Namost ez nyilván nem normális. Kérdeztem erre arra, sokan mondták hogy az olajam 15-50, 15 honapja van benne, elég hosszu telet várt végig, és idén se tudtam vele sokat menni (az olaj egy honapon belül amugy iscserélve lesz) de sokan mondták hogy vagy csak kergessem jol meg a gépet, vagy egy olajcsere is csodákat müvelhet vele, ha meg nem akkor a lamellákat kell majd idővel cserélni de azt se maholnap. Véleményetek?
az asszonykámnak is Lazer sityót vettünk igaz az csak LZ6-de tetszett neki és még nem volt panasz arra sem. és lassan a kislányomnak is kéne valami /7-éves/ mert nyaggat a motorozás miatt. imád motorozni! /tiszta apja ez a gyerek:) / v.kinek ötlete erre?
Viszont így k.nehezen vagy egyáltalán nem indulna a fullsür.miatt.
Valóban akár szelepsz. vagy komp.gyűrű hibálya is lehet.
Mind1 lehetőséget ki tudom szűrni.
Red Moto Service...mindent a motorodért 06204687396
Akkor? Holnap gurulás reggeltől valakik?Épeszű túratempó, a kresz szabályainak relativ betartásával!
www.szentorban.hu ide mennék!
Sokat gondolkodtam mi is lehetne helyette, de eddig olyat ami ár-értékben verné még nem találtam!
Báááár....most van nálunk a boltban Scorpio sisak, aminek nagyon tetszik a személyre pumpálható belső része!
ettől függetlenül sztem harmadszor is a Vertigo mellett fogok dönteni!
ÖSszegezve : szerintem teljesen rendben van a cucc és az talán sokat elárul, hogy a nyakam nem fáj pedig nem vagyok hozzászokva a hosszú motoros túrákhoz...
Szerintem ónnal lehet javítani, ha hozzáférhető helyen van. A 4T warbin annó párszor javítgattam, mert csonknál elrepedt. Rézzel nem merném, mert lehet, hogy a hűtő hamarabb elolvad, mint a forraszanyag.
Tegnap lement a SUZUKI tréning nekem nagyon tetszett, elvégre nem mindennap motorozik a Hringen.
A motor és a sisak (Lazer Paname felnyithatós)autópályán is jól vizsgázott egyáltalán nem fáj a nyakam 130-140es tempót utaztunk tökéletes volt!
Üdv!
Már indítottam vele a motort, és működik rendesen, csak annyi a gond (megmértük), hogy túl nagy feszültséggel (14,6V) tölt vissza a generátor. Nagybátyám elektrotechnikai műszerész, és azt mondja, hogy max. 14,4 V-al szabadna töltenie ezt a 12V-os akksit. Volt már valaki, aki megmérte, hogy mennyivel tölt neki a generátor? Mik a tapasztalataitok, illetve hogyan lehet kiszerelni, és beállítani, vagy kicserélni a fesz.szabályzót a generátorban?
Ezekkel a "beöntöd és már tömít is" vackokkal ne is kísérletezz. Főleg olajhűtőknél veszélyes, mert az olajjáratokat remekül eltömi, de hűtőd még folyni fog.
Bizonyos kétkomponensű műgyantákkal lehet kókány módon és időlegesen hűtőt javítani kívülről. Ezeket hívják folyékony fémnek is. A baj csak az, hogy közel sem fém tulajdonságúak, ezért idővel újra ereszteni hog.
Láttam AWI-s javítást, mikor anyagával hegesztették, de ez meg nagy hőbevitel, így mellette - körülötte is sérült a hűtő.
A legjobb megoldás eddig talán a rézzel beforrasztás. csak a jó tisztításra kell odafigyelni, mert sem olaj, sem festék, stb nem maradhat ott. Utána feltétlenül tömörségi nyomáspróbát kell végezni.
A legegyszerűbb viszont a bontóból vadászni egyet.
Lenne egy érdekes kérdésem. Unibat akksit vettem /CBTX9-BS, szárazon töltött/ a motorba, és én csináltam az üzembe helyezést. Még nem próbáltam ki az indítás, holnap lesz a napja. Remélem jól csináltam az üzembe helyezését (ahogy a fózer elmondta): védőfólia le, savtartályokat rá a beöntőnyílásra, belefolyt az összes, majd levettem, és vártam 1,5 órát, majd lezártam a dugókkal. Kell ezt ilyenkor tölteni ?