de ami kell rá... did 525 aszem, mindegy előtte is az volt, lement a 8 és csattogott csörgött minden baja volt, huztunk rajta hátha laza akor meg ropogott mint a Kélet pedig nem huztuk tul, meg nem az első láncom volt szal tudtam mi merre, azt nyekk... lánckerekeket odaadtam egy komámnak, ő beválalta a 8kmes kereket vett rá zsir láncot azt sporolt, én meg DIDet töbet nem veszek max babettára! Most RK erősitett van rajta :D K annyát!
Ha elöl nagyobb van és a hátsó változatlan: gyengébb erő és nagyobb végsebesség
Ha elöl kisebb van és hátul változatlan: erősebb lesz és kisebb végsebesség
Többi variációt következtesd ki...
De ha minden igaz akkor jó lesz az.
Emlékeim szerint a GS táborban BViktor csináltatott nagyobb lánckereket, és neki kisebb fordulatt kell azonos sebbeséghez....
Vagyis úgy emlékszem hogy eddig 5000-ret pörgött neki 100-nál...most meg csak 4400-at.... (ezért a fogyija is kisebb lett)
nekem mikor a did gyári tipusu lánc 8000ret birt? akkor fogtam a felyem, uj lánkerék, lánc, 38 ba votl cakkpakk és 8000 után méhtelep... ugy hogy nagypapásan használtam!
Igazad lehet Blue!
Próbálj ki most egy olcsóbb láncot, legalább lesz ilyen tapasztalatunk is!
Ha féláron a felét megy el, ergo nem buksz semmit!
Legközelebb legfeljebb vagy Én veszek olcsót, vagy Te drágábbat!
1000km szervíz: SEMMI
6000km szervíz: meghúzták - én meg visszalazítottam, mert feszült alattam
12000km szervíz meghuzta - Én meg visszalazítottam, mert feszült ismét:-)
18000km szervíz meghúzta - most eltalálták:-)
19700km - Én húztam rajta
20800km - húzás
21400km - húzás
21869km - húzás (tegnap)
És még kb 1cm-ert tudok húzni rajta, vagyis MAX 2x.......
Szóval mint látthatod 20.000-ig szinte hozzá sem kell nyúlni, utána viszont ROHAMOSAN szétmegy, ráadásul szakaszosan nyúlik meg.
most nagyon tökölök.......
Az alapelv a Gs500-asom......
Azon valami szutyok REGINA lánc volt...... 32000-ret bírt.
Vettem 100Le-os DID 520ZVM-et, direkt azért hogy az majd sokkal többet elmegy egy 34Le-ös motorral......az meg bírt 34.000-ret.
Vagyis nem mindig az erősebb a jobb is, hiszen drágább volt a DID, és csak 2000km-rel ment el többet.
Ergo most Koko listájából egyenlőre ezeket szúrtam ki:
RK525GBGXW-120
szakítószilárdság:39200Nm
Te
ljesítmény:100Le feletti gépekre
Ár:21460ft
RK525XSO12 GOLD
szakítószilárdság:39200Nm
Teljesítmény:100
Le -IG
Ár:14560ft
Na most ugye a Bandit 86Le......vagyis elméletben jó az olcsóbb is.
Szóval lehet hogy tanulópénzt fizetek?
De az is lehet hogy nem, hiszen ha teszem azt a gyári RK SH027Y elmegy 24.000-ret (amugy ilyet Én nem találtam a neten sehol)
Ez az olcsóbb lánc meg elmegy 15-öt, a drágábbik meg 30-at, akkor ugye ugyan ott vagyok majdnem, mert csak 7000ft-ot bukok.
De mi van ha a drágábbik lánc is csak 20-at bír?
Szóval most a pénzhiány miatt lehet hogy az olcsóbbik lesz.
Erre még ugyis rájön a nagyvas ára ami 2300-7700ft
De itt lehet hogy játszok egyet és hátulra 48-as kerék megy fel ami 8000ft (nagyobb hátsó kerékkel gyorsabb a menet, kisebb fordulaton ugyebár.
De tutira megvárom még Zöldit......
Ergo ez igy cakk-pakk meglenne 25-ből.
Drágábbik verzióban is 32-ből......
A Te verziód meg 40-ből.
Most nekem nagyon a pénz nagysága számít, hiszen az nincs.
Én meg azt javaslom, hogy amikor tankolsz, ugyan annyit tegyél a perselybe kb, mint a benzin ára. Így mindenre jut majd: fékbetét, szerviz, gyertyák, lánc, adók, gumi, stb.
Magyarul mondva az össz költség durván a benya árával vetekszik.
A két dolog közti összefüggést megkérdőjelezném.
Mégpedig, hogy a nagyobb hátsó fogaskerék miatt nem nyúlik a lánc.
Ugyanis ha az első fgk. ugyanaz maradt, akkor a motor által keltett nyomaték ugyanolyan erővel fogja húzni a láncot, mint eddig. Mondhatni, a hátsó lánckerékig semmit sem válzotozz a hajtás.
A hosszabb áttétel miatt pedig csak nagyobb terhelést kap a hajtáslánc, mivel ugyanazt a nyomatékot hosszabb ideig kell kifejteni, hogy meglegyen a gyorsulás.
Egy esetet tudok elképzelni, mégpedig hogy a hajtáslánc megváltozásával a motoros szokásai változtak.
Lánc és fogaskerék kérdéséve kapcsolatban saját tapasztalatomat osztom meg veletek, mégpedig mikor csere előtt álltam én is elgondolkoztam milyen láncot & fogaskereket vegyek a vasra. Lánc typ: RK 525 GXW 118 szemes. Fogaskerék előre JT (525) 15 fogszámú hátra a gyáritól eltérő két fogszámmal kisebbet JT (525) 46 fogszámút vásároltam rá. A gyári lánc úgy emlékszem hogy 116 szemes úgyhogy ki kelet vágni belőle pár szemet és kész. Ezidáig tízezer kiló-métert mentem vele és még csak spannolni sem kelet azóta utána.
Azt javaslom mindenkinek, hogy minden motorozás után olvassa le a megtett km-t, és tegyen annyi forintot egy perselybe.
Mire elkopik a lánc, már meg is van az új ára!
Ha elöl kisebb van és hátul változatlan: erősebb lesz és kisebb végsebesség
Többi variációt következtesd ki...
8000 az qurva kevés........
Nem nagyobb kisebb:-)
Elől kellene nagyobb......
De ha minden igaz akkor jó lesz az.
Emlékeim szerint a GS táborban BViktor csináltatott nagyobb lánckereket, és neki kisebb fordulatt kell azonos sebbeséghez....
Vagyis úgy emlékszem hogy eddig 5000-ret pörgött neki 100-nál...most meg csak 4400-at.... (ezért a fogyija is kisebb lett)
Jelenleg ugye mindjárt 22.000km van benne......NAGY átlagban 6-ot eszik......nagy átlagban 285-el számolom a benyát.....vagyis: 376200ft
A müködése meg csak:
1000 - 20000ft
6000 - 19000ft
12000 - 24000ft
Guma - 50000ft
Most a lánc - kb 30000ft
Biztosítás: 11000ft
Teljesítményadó: 19000ft
------------------------------------
173.000ft
Igaz:-) Csak 46%:-)
Szóval ha annyinak a felét dobod bele amennyit tankolsz, már jól vagy:-)
Fordítva lesz az!
Javítsatok ki, ha tévedek! Fáradt vagyok, és hétvége van...
Próbálj ki most egy olcsóbb láncot, legalább lesz ilyen tapasztalatunk is!
Ha féláron a felét megy el, ergo nem buksz semmit!
Legközelebb legfeljebb vagy Én veszek olcsót, vagy Te drágábbat!
Nekem a gyári lánc története:
1000km szervíz: SEMMI
6000km szervíz: meghúzták - én meg visszalazítottam, mert feszült alattam
12000km szervíz meghuzta - Én meg visszalazítottam, mert feszült ismét:-)
18000km szervíz meghúzta - most eltalálták:-)
19700km - Én húztam rajta
20800km - húzás
21400km - húzás
21869km - húzás (tegnap)
És még kb 1cm-ert tudok húzni rajta, vagyis MAX 2x.......
Szóval mint látthatod 20.000-ig szinte hozzá sem kell nyúlni, utána viszont ROHAMOSAN szétmegy, ráadásul szakaszosan nyúlik meg.
most nagyon tökölök.......
Az alapelv a Gs500-asom......
Azon valami szutyok REGINA lánc volt...... 32000-ret bírt.
Vettem 100Le-os DID 520ZVM-et, direkt azért hogy az majd sokkal többet elmegy egy 34Le-ös motorral......az meg bírt 34.000-ret.
Vagyis nem mindig az erősebb a jobb is, hiszen drágább volt a DID, és csak 2000km-rel ment el többet.
Ergo most Koko listájából egyenlőre ezeket szúrtam ki:
RK525GBGXW-120
szakítószilárdság:39200Nm
Te
ljesítmény:100Le feletti gépekre
Ár:21460ft
RK525XSO12 GOLD
szakítószilárdság:39200Nm
Teljesítmény:100
Le -IG
Ár:14560ft
Na most ugye a Bandit 86Le......vagyis elméletben jó az olcsóbb is.
Szóval lehet hogy tanulópénzt fizetek?
De az is lehet hogy nem, hiszen ha teszem azt a gyári RK SH027Y elmegy 24.000-ret (amugy ilyet Én nem találtam a neten sehol)
Ez az olcsóbb lánc meg elmegy 15-öt, a drágábbik meg 30-at, akkor ugye ugyan ott vagyok majdnem, mert csak 7000ft-ot bukok.
De mi van ha a drágábbik lánc is csak 20-at bír?
Szóval most a pénzhiány miatt lehet hogy az olcsóbbik lesz.
Erre még ugyis rájön a nagyvas ára ami 2300-7700ft
De itt lehet hogy játszok egyet és hátulra 48-as kerék megy fel ami 8000ft (nagyobb hátsó kerékkel gyorsabb a menet, kisebb fordulaton ugyebár.
De tutira megvárom még Zöldit......
Ergo ez igy cakk-pakk meglenne 25-ből.
Drágábbik verzióban is 32-ből......
A Te verziód meg 40-ből.
Most nekem nagyon a pénz nagysága számít, hiszen az nincs.
Magyarul mondva az össz költség durván a benya árával vetekszik.
Mégpedig, hogy a nagyobb hátsó fogaskerék miatt nem nyúlik a lánc.
Ugyanis ha az első fgk. ugyanaz maradt, akkor a motor által keltett nyomaték ugyanolyan erővel fogja húzni a láncot, mint eddig. Mondhatni, a hátsó lánckerékig semmit sem válzotozz a hajtás.
A hosszabb áttétel miatt pedig csak nagyobb terhelést kap a hajtáslánc, mivel ugyanazt a nyomatékot hosszabb ideig kell kifejteni, hogy meglegyen a gyorsulás.
Egy esetet tudok elképzelni, mégpedig hogy a hajtáslánc megváltozásával a motoros szokásai változtak.
Erősmarkúak és kerózók pedig inkább 1,50-2 Ft-ot tegyenek a perselybe!
Mire elkopik a lánc, már meg is van az új ára!
Ár/érték arányban megfizethető és min 30 ezer kilcsi.
Persze, az is csak egy év!