Speciel én nem szeretek utassal motorozni, még a kedvesemmel sem , pedig már legurultunk pár Km.-er együtt és nem rossz utas. Szerintem a leg veszélyesebb az utassal motorozni és neki is veszélyes, plussz én sem tudok olyan felszabadultan motorozni, mert akármennyire is tapasztalt az utas akkor is tekintetel vagyok rá és esz a fene amikor oda érek egy jó kanyarhoz és miatta kell visszafognom magam.Az asszonyok csak jöjjenek utánunk autóval és hozzák a motyót és a rántot húsos szenyókat, és mire le hámozzuk magunkról a motoros gúnyát a cél álomáson már legyen kitöltve a hideg hosszúlépésem. Majd másnap a tengerparton vagy ahová mentünk szívesen felülhet mögém.
Én abban a furcsa helyzetben vagyok hogy a motorhoz "opcióként" kaptam a barátnőmet. Nélküle "nem nagyon megy" a motor, nem élvezem annyira a dolgot. A legnagyobb öröm sem ér semmit, ha azt nem oszthatod meg senkivel. Együtt átélni a választotaddal ilyen élményeket a világ legnagyszerübb dolga. És ilyen hosszú egymásrautaltságban igazán kiderül hogy tényleg Ő-e az igazi aki mögötted ül! Cirka 1200km-t kellett a lányoknak kibírnujuk mögöttünk az úton( A barátnőm már másodszor teszi meg velem a görög utat). Voltak kritikus pontok, de közös erővel mindig legyőztük...(Egy kis kitérő...ezért ezek után van némi fogalmam arról hogy mi az igazi túrázó motor! A Bandit 1200! és a GSX1400 az biztosan az! )
Ráadsul olyan helyzetben vagyok , hogy a választottam minimum 650km-ra lakik tőlem Németországban, de néha több is mikor hazamegy angliába.(most éppen Dél-amerikában tölt röpke 2.5 hónapot. ) Így az összes szabadságunkat együtt töltjük amit csak lehet , és vagy én utazok hozzá, vagy ő én hozzá. Így a nyaralások is egyértelműen közösen telnek el.... Tripla élvezettel!
A velünk tartó lányok már tudják hogy nem mindennapos úton tartanak velünk, és így is állnak hozzá, ezért érdemlik ki hogy mindig párban megyünk. És mi tudjuk ők sem mindennaposak!
Csak hogy a motork utasiról is essen néha szó, akik valljuk be mindig ott állnak a háttérben mögöttünk bármennyire is erősnek látszunk!
Én a gatya mosást nem élvezem
Azt is imádom hogy beszélgetünk a túráról utána. A dupla költség OK de a fele élvezetet nem írom alá. Mi 99%-ban együtt gurulunk.
Szerintem fontosabb hogy a túra résztvevői is megértsék ezt. A túravezetőnek nem feladata a résztvevők baromságainak az elfogadása. Bár én soha nem vezettem még túrát.
Lehet nálunk is ez a baj. Ha sikerül elpasszolni a kölköt- ami igen kemény logisztikázást kíván- akkor páromnak nem kell kétszeerr szólni, hogy jöjjön. De ha megyek haverokkal/barátokkal, valahogy sosem akar...
A papírkutyák mi voltunk. Ugyanis indulás előtt két nappal felhívott apám:
-Te, kölcsönadjuk a kocsit nyaralni?
-
- Oké, azért nézd meg a met.hu-t
-Nézem....!&@˘°!?##&@.
5-6 fokot jósoltak egész hétre, meg esőt. Csak 1 termócuccunk volt, nem mertünk nekivágni motorral. Jól tettük. Bejött a jelzés. 5 napból 1 volt kb száraz, és tényleg 6 fok volt a max.
Isszom szavaid:-)!
De tény..... Csak helyeselni tudok:-)
A haverom nője és a házisárkányom is sok esetben azért nem jön mert "sokan vagytok"......
Oszt kiderül szép sorba, hogy nem a tömeg a baj, hanem az, hogy 2-3 embert ismer csak - És ugye amig Én teszem a dolgom, osztom az észt, vagy épp tájékoztatom a népet, hogy mi merre meddig a program , addig Ő ott áll magába
Vagyis ha többedmagaddal szeretnél kikapcsolódni akkor menj a haverokkal......
ez azzal jársz amit írsz........Én már csak tudom:-) volt hogy 37 motor volt mögöttem:-)
Ha pedig a saját tempódat akarod nyomni, ott akarsz megállni ahol tervezted, vagy csak simán egy képre....akkor egyedül kell menni, max a haverral........
De a lényeg: Mindenkinek nem tudsz megfelelni. Ezt el kell fogadnia minden túraszervezőnek......
Bár az idei év Lengyel túrája megmutatta, hogy nem csak az a gond, ha van egy gyengébb moci, hanem az is, ha ismeretlen terepen mész.........
Én idehaza simán egy 60-70-es ÁTLAGtempóval számolok........(TÚRÁZOK - nem száguldozok!)
De persze ehhez az ÁTLAGHOZ az kell, hogy alapban 100-110.....a többi meg várnézés.
iGEN ÁM! De idegen terepen nem tudod a stilust, az útmínőséget.....és Lengyelország az, amit senkinek nem tudok most ajánlani még pár évig.
Tarnow-Krakkó......50km, menetidő 2 óra.....KETTTTTTTŐ óra!
Zakopane környékén 50 a tempó.....egész addig mig egy NYUGODT, HIGGADT lengyel polgár be nem áll 30-ra......
Onnantól jön a több kilóméteres sor - és nem tudsz előzni se, mert szemből jön egy ugyan ilyen sor.....
Komolyan mondom KATASZTRÓFÁLIS!
Én tavaly nyáron voltam Omisban Split alatt, de csak kocsival. Jövőre tervezzük ismét a Horvát tengerpartot, de most hétszentség hogy motorral fogok menni. Mindenkinek ajánlom, szállás 25€/két fös apartmanban, kaját innivalót nem érdemes cipelni, kint is hasonló árban van mint itthon.
leszerveztem és vezettem pár túrát...
Írtam már egy rahedli beszámolót..
De ez........
Fogadd őszinte gratulációmat!
AZ írás KIRÁLY! Ateljesítményetek meg abnormális:-))))))
Én is szemezek göröggel már egy ideje, de pont a nagy levezetés miatt alapban 2 napra tervezném .....
Nekem eddig a legnagyobb egyhúzóra távom emlékeim szerint 890km volt.....de SOHA többet:-)
Persze ez most eleve felejtős.............ha nem változik a szisztéma állambácsinál akkor hamarosan motorom se lesz.
"egyszer mindekit elviszünk"!
A keménymagunk nagy része inkább elöbb volt a barátom mint motorozott, az emberi kötelék fontosabb. És részben én fertőztem a motorzással őket. És mivel kényelmesek vagyunk, belefér az is hogy a (éppen) motorral nem rendelkező barátok is jöhetnek autóval, legalább viszik a csomagokat. És ezért nem szállok be soha a "hogyan szerezzek a motormra minél nagyobb böröndöket topicba", mert az autók szolgálják a kényelmünk és biztonságunk. Ezek esetleg alkalmassak arra, hogy a fáradt vagy beteg utast elszállítsák, komolyabb szerszámokat is képessek cipelni, és városnézések alkalmával idelis pakoló és öltöző helyek. És nem igazán érdekel senkit ha ez miatt esetleg nem tartanak minket igazi motorsnak. amúgy is képtelen lennék akkora dobozokat szerezni motorra ami a bartátnömnek elég lenne pakolni!
Másrészről meg tudjátok jól hogy a barátnők feleségek nem nagyon szeretik az "idegeneket" legalább egy picit szeretik ismerni a többi "vetélytársat". Ez miatt nagy gondot fordítunk erre is, hogy ha valaki bekerülne még is a "bizalmi körbe" akkor az előzetes egyeztető találkákon mindenki megismerje...
Persze néhány hosszú túra után már van kellő rutinunk, és mikor mindenki elégedetten tér haza, vagy haza sem akarna jönni, akkor azt kivülállók akármilyen (esetleg negatív) véleménye elenére mi pozitív eredménynek tekintjük.
Nekünk erről szól a motorzás: egy rendkivüli lehetőség hogy együtt legyünk a barátokkal, közösen éljük át az élményeket, és hogy új ismeretekkel legyünk gazdagabbak.
Mi a létszámot is redukálni szoktuk én max 6-8 motorossal szeretek egyszerre hosszabb turára elmenni. Efölötti létszám szerintem már gátol, mint a haladásban, mint mindenben.
"Nagyon fontos hogy összeszokott legyen a társaság, nem szabad belevágni ismeretlenekkel, mert megkeseríthetik az egész nyaralást (legyen az gyengébb vagy erősebb motoros tudással rendelkező, hisztis picsa, vagy sohanemjósemmi sándor)."
Miért mondod, hogy nekem sohanemjósemmi? Igenis nekem minden jó.....vagy nem.....vagy a franctudja...
Egyébként van benne vmi, májusban ragaszkodtam hozzá, hogy nyilvánosra kiírjunk egy horvát túrát ahová alapból 9-en mentünk. A találkahelyen még 8 ismeretlen várt ránk akikkel elindultunk, és a kint tervezett 4 nap helyett már a másodikon külön útra mentek(nem megbeszélve hanem egyszerüen csak elhúztak pedig elég jó tempót mentünk mi is, igaz akkor a lányom csoppijával voltam, de a lábtartó elkopott) és végigaggódtuk a napot, hogy mi van velük. Harmadnap reggel elmentek és utána tudtunk felhőtlenül szórakozni még 2 napot. Én szeretek akár ismeretlenül is együtt motorozni(különben hogy ismernék bárkit is?), de több napos külföldi útra tényleg olyanokkal kell menni akikkel összeszoktunk valamelyest.
A Szerb és Bulgár éjszakák engem sem vonzanak, a Horvát ország lesz a befutó. Sajna nekünk álltalában csak a nyár vége a jó Szep. Okt, mert a társaság nagyrésze a vendéglátásból tengeti el magát és a fő szezont senki nem tudja és akarja elbliccelni. A társaság már összeszokot régóta együtt motorozó csapat és nem is engedünk szívesen ismeretleneket hozzánk csapodni az ilyen hosszabb túrákra, az álltalad említet okok miatt.Nálunk a pofánvágás nem divat a mi büntink, hogy az elkésők, külön tankolók, lemaradók stb. fizeti az első kör piát. Komoly körök szoktak lenni, persze ilyenkor mindenki egyszerre kéri ki 2-3 italát, szóval ez a módszer is célra törő.A túrát lemondani nem nagyon szokták csak a leg indokoltabb esetben , hála istennek korrekt a társaság.
Mi egyik évben beterveztük Görögországot(édes kettesben). Rudi mondott egy okosat, hogy lehet kompozni is Triesztből. Hoppá, gondoltuk, zsír. Fel a Mahart honlapra, ott jött a pofáraesés. Olyan kiszabott drága volt a komp, hogy ugyanannyiban lett volna aludni kettőt odaúton- ez lehet, h azóta változott. Aztán addig matekoztunk, hogy a végén elmentünk ázni ausztriába 1 hétre :DDD
Mi főleg a gyávaság ( )miatt vállaltuk hogy nem állunk meg. Úgy véltük, hogy szerbia, és bulgária még mindig nem az a hely ahol ha esete lerakod a motorod, csomagod, akkor reggel meg is találod. De volt egy olyan indítvány is amit soha nem késő megvalósítani, hogy Horvátország tengerparján végigmotorozva, ott már meg lehet szakítani az utat, aztán déli részre érve keletnek fordulva megcélozni görögországot...
Nálunk a szervezésben mindenki részt vesz, így igazán mindenki magáénak tekinti a dolgot. A szervezés kemény . Az ugyan ezen oldalon található Toscanaról szóló nyaralásunkat ( http://www.gsx1400.hu/index.ph... ) fél éven át szereveztük. De minkét esetben 15 feletti volt a létszám!
Általában Júliusra kérem kitüzni az időpont variációkat (az elöző évek tapasztalatai alapján ekkor a legszárazabb az idő, bár idén kicsit elkalkuláltuk , igaz én két héttel korábbra terveztem, de lagzik és egyebek miatt tolodót).
A jelentkezők már hónapokkal elötte tudnak gyűjtögetni, ha megterhelő az összeg egyszerre, és elintézni a munkahelyen a szabikat. Az előleget keményen beszedjük, így az elég ösztönző, ha nem tud jönni valaki mégsem, és nem is talál maga helyett alaklmas beugrót akkor bukta.
Nagyon fontos hogy összeszokott legyen a társaság, nem szabad belevágni ismeretlenekkel, mert megkeseríthetik az egész nyaralást (legyen az gyengébb vagy erősebb motoros tudással rendelkező, hisztis picsa, vagy sohanemjósemmi sándor). Mi simán pofánvágjuk egymást ha nem tetszik valami!
Természetesem mint eddig is bármikor segítek, ha tudok.
Üdv.
Nem is a motoron múlik de álltalában nehézkes össze szervezni ,hogy mindenkinek megfelelő legyen az idő pont és a helyszín is de ez már a mi problámánk. Ismerős az a fáradtság amiről írtál, bár ennyi Km-ert motorral még egyszerre nem vezettem le és már nem is fogok. Kezdek kényelmesedni, max az 500 km amit hajlandó vagyok egy nap lezavarni és a derekam ill. a csigojám sem bírja tovább a motoros test tartást egy régebbi balaset miatt. Komolyan gondoltam a túrát, ha esetleg úgy alakul, majd kereslek, ha nem gond.
Ráadsul olyan helyzetben vagyok , hogy a választottam minimum 650km-ra lakik tőlem Németországban, de néha több is mikor hazamegy angliába.(most éppen Dél-amerikában tölt röpke 2.5 hónapot. ) Így az összes szabadságunkat együtt töltjük amit csak lehet , és vagy én utazok hozzá, vagy ő én hozzá. Így a nyaralások is egyértelműen közösen telnek el.... Tripla élvezettel!
A velünk tartó lányok már tudják hogy nem mindennapos úton tartanak velünk, és így is állnak hozzá, ezért érdemlik ki hogy mindig párban megyünk. És mi tudjuk ők sem mindennaposak!
Csak hogy a motork utasiról is essen néha szó, akik valljuk be mindig ott állnak a háttérben mögöttünk bármennyire is erősnek látszunk!
http://indafoto.hu/I_Edi/motor...
http:/
/indafoto.hu/I_Edi/plitv...
Azt is imádom hogy beszélgetünk a túráról utána. A dupla költség OK de a fele élvezetet nem írom alá. Mi 99%-ban együtt gurulunk.
-Te, kölcsönadjuk a kocsit nyaralni?
-
- Oké, azért nézd meg a met.hu-t
-Nézem....!&@˘°!?##&@.
5-6 fokot jósoltak egész hétre, meg esőt. Csak 1 termócuccunk volt, nem mertünk nekivágni motorral. Jól tettük. Bejött a jelzés. 5 napból 1 volt kb száraz, és tényleg 6 fok volt a max.
Isszom szavaid:-)!
De tény..... Csak helyeselni tudok:-)
A haverom nője és a házisárkányom is sok esetben azért nem jön mert "sokan vagytok"......
Oszt kiderül szép sorba, hogy nem a tömeg a baj, hanem az, hogy 2-3 embert ismer csak - És ugye amig Én teszem a dolgom, osztom az észt, vagy épp tájékoztatom a népet, hogy mi merre meddig a program , addig Ő ott áll magába
Vagyis ha többedmagaddal szeretnél kikapcsolódni akkor menj a haverokkal......
ez azzal jársz amit írsz........Én már csak tudom:-) volt hogy 37 motor volt mögöttem:-)
Ha pedig a saját tempódat akarod nyomni, ott akarsz megállni ahol tervezted, vagy csak simán egy képre....akkor egyedül kell menni, max a haverral........
De a lényeg: Mindenkinek nem tudsz megfelelni. Ezt el kell fogadnia minden túraszervezőnek......
Bár az idei év Lengyel túrája megmutatta, hogy nem csak az a gond, ha van egy gyengébb moci, hanem az is, ha ismeretlen terepen mész.........
Én idehaza simán egy 60-70-es ÁTLAGtempóval számolok........(TÚRÁZOK - nem száguldozok!)
De persze ehhez az ÁTLAGHOZ az kell, hogy alapban 100-110.....a többi meg várnézés.
iGEN ÁM! De idegen terepen nem tudod a stilust, az útmínőséget.....és Lengyelország az, amit senkinek nem tudok most ajánlani még pár évig.
Tarnow-Krakkó......50km, menetidő 2 óra.....KETTTTTTTŐ óra!
Zakopane környékén 50 a tempó.....egész addig mig egy NYUGODT, HIGGADT lengyel polgár be nem áll 30-ra......
Onnantól jön a több kilóméteres sor - és nem tudsz előzni se, mert szemből jön egy ugyan ilyen sor.....
Komolyan mondom KATASZTRÓFÁLIS!
Csinálj egy oldalt, és csak a linket küld el neki:-)))
Itt se minden én írtam:-) (3-4-et nem:-)
http://akmtmedia.extra.hu/tura...
leszerveztem és vezettem pár túrát...
Írtam már egy rahedli beszámolót..
De ez........
Fogadd őszinte gratulációmat!
AZ írás KIRÁLY! Ateljesítményetek meg abnormális:-))))))
Én is szemezek göröggel már egy ideje, de pont a nagy levezetés miatt alapban 2 napra tervezném .....
Nekem eddig a legnagyobb egyhúzóra távom emlékeim szerint 890km volt.....de SOHA többet:-)
Persze ez most eleve felejtős.............ha nem változik a szisztéma állambácsinál akkor hamarosan motorom se lesz.
Szóval GRATULA!
A keménymagunk nagy része inkább elöbb volt a barátom mint motorozott, az emberi kötelék fontosabb. És részben én fertőztem a motorzással őket. És mivel kényelmesek vagyunk, belefér az is hogy a (éppen) motorral nem rendelkező barátok is jöhetnek autóval, legalább viszik a csomagokat. És ezért nem szállok be soha a "hogyan szerezzek a motormra minél nagyobb böröndöket topicba", mert az autók szolgálják a kényelmünk és biztonságunk. Ezek esetleg alkalmassak arra, hogy a fáradt vagy beteg utast elszállítsák, komolyabb szerszámokat is képessek cipelni, és városnézések alkalmával idelis pakoló és öltöző helyek. És nem igazán érdekel senkit ha ez miatt esetleg nem tartanak minket igazi motorsnak. amúgy is képtelen lennék akkora dobozokat szerezni motorra ami a bartátnömnek elég lenne pakolni!
Másrészről meg tudjátok jól hogy a barátnők feleségek nem nagyon szeretik az "idegeneket" legalább egy picit szeretik ismerni a többi "vetélytársat". Ez miatt nagy gondot fordítunk erre is, hogy ha valaki bekerülne még is a "bizalmi körbe" akkor az előzetes egyeztető találkákon mindenki megismerje...
Persze néhány hosszú túra után már van kellő rutinunk, és mikor mindenki elégedetten tér haza, vagy haza sem akarna jönni, akkor azt kivülállók akármilyen (esetleg negatív) véleménye elenére mi pozitív eredménynek tekintjük.
Nekünk erről szól a motorzás: egy rendkivüli lehetőség hogy együtt legyünk a barátokkal, közösen éljük át az élményeket, és hogy új ismeretekkel legyünk gazdagabbak.
Miért mondod, hogy nekem sohanemjósemmi? Igenis nekem minden jó.....vagy nem.....vagy a franctudja...
Egyébként van benne vmi, májusban ragaszkodtam hozzá, hogy nyilvánosra kiírjunk egy horvát túrát ahová alapból 9-en mentünk. A találkahelyen még 8 ismeretlen várt ránk akikkel elindultunk, és a kint tervezett 4 nap helyett már a másodikon külön útra mentek(nem megbeszélve hanem egyszerüen csak elhúztak pedig elég jó tempót mentünk mi is, igaz akkor a lányom csoppijával voltam, de a lábtartó elkopott) és végigaggódtuk a napot, hogy mi van velük. Harmadnap reggel elmentek és utána tudtunk felhőtlenül szórakozni még 2 napot. Én szeretek akár ismeretlenül is együtt motorozni(különben hogy ismernék bárkit is?), de több napos külföldi útra tényleg olyanokkal kell menni akikkel összeszoktunk valamelyest.
~2500 km, Júli 29- augusztus 3. 1.5 nap szikrázó napsütés, 4.5 nap szakadó eső.
Főbb látnivalók voltak:
http://en.wikipedia.org/wiki/N... ,
Bódeni tó http://en.wikipedia.org/wiki/B... ,
Svájc-Safhausen, Hitler-sasfészek - http://en.wikipedia.org/wiki/K...
És még láttunk vízeséseket meg sok sok hegyet, érdekes falucskákat...de az eső azóta sem lopta bele magát a szívembe.
Papírkutya lettem?!
Nálunk a szervezésben mindenki részt vesz, így igazán mindenki magáénak tekinti a dolgot. A szervezés kemény . Az ugyan ezen oldalon található Toscanaról szóló nyaralásunkat ( http://www.gsx1400.hu/index.ph... ) fél éven át szereveztük. De minkét esetben 15 feletti volt a létszám!
Általában Júliusra kérem kitüzni az időpont variációkat (az elöző évek tapasztalatai alapján ekkor a legszárazabb az idő, bár idén kicsit elkalkuláltuk , igaz én két héttel korábbra terveztem, de lagzik és egyebek miatt tolodót).
A jelentkezők már hónapokkal elötte tudnak gyűjtögetni, ha megterhelő az összeg egyszerre, és elintézni a munkahelyen a szabikat. Az előleget keményen beszedjük, így az elég ösztönző, ha nem tud jönni valaki mégsem, és nem is talál maga helyett alaklmas beugrót akkor bukta.
Nagyon fontos hogy összeszokott legyen a társaság, nem szabad belevágni ismeretlenekkel, mert megkeseríthetik az egész nyaralást (legyen az gyengébb vagy erősebb motoros tudással rendelkező, hisztis picsa, vagy sohanemjósemmi sándor). Mi simán pofánvágjuk egymást ha nem tetszik valami!
Természetesem mint eddig is bármikor segítek, ha tudok.
Üdv.
István