Köszi!
Ural! Mindig arra törekedtem, hogy sutba dobva a restaurátorok alapelveit, azokkal ellenkezőleg, beépítettem minden tipusidegen alaktrészt is, mely vagy más motorról való volt ,vagy saját kezem, flexem, hegesztőgépem munkája volt. A lényeg az volt hogy ne legyen bajom az "orosz minőséggel"! A másik dolog amit nagyon szerettem volna, hogy nagyon hasonlítson az szülőre , az R71-es BMW-re( kép illusztárció gyanánt , sajna az nem az enyém). Így valójában sok esélye nincs hogy cserben hagyjon! A kiflik, telok CB 900 Bold'or , és Mz hazasítása(csodálatos a technika na!) czetka első sárvédő, pancsiból vágott hátsó sárvédő, kúpgörgős kormánycsapágy, pancsi elsőlámpa, danuvia telovédőből vágott lámpatartó kézzel kikalapált kiegészítéssel.
a lendkerék módosított. A képen szereplő gyújtás a diploma munkám része volt( én is csodálkoztam rajta, hogy megkaptam!) programozott érintkezésmentes gyújtás samara jeladóval! sajna a 2db 5W-os Tranyót nem bírja el a 60W-os dinamó. Így visszaraktam az eredetii kézielőgyújtás szabályzós rendszert, de kivettem a gyújtáselosztót, helyette két szinyó gyújtó került fel. így már megy! A kipu rozsdamentes és házi , kivéve a halfarkat. A sárvédőkonzolok szintén házi forma. Akár 90cm-es kormány. A kormánysektorok,. karok: MZ TS.
nos akkor milyen motor is ez valójában? Orosz? Boxer!
Azért van ott hogy a család státuszszimboluma a Lada Samara lökháritója ne legyen falas!
Amúgy megy! Bár mindig megelpődök rajta! Csak 3 küllö kéne a hátsó kerékbe! van valakinek ingyen?!
Szépek a vasak. Az Urallal annyi csak a baj, hogy orosz. Ha magyar lenne, biztos addig vakaróztam volna, mígy szerzek egyet.
Tuningolod a 24 lóerőt? Én is télen csinálom a Pannoniára tuningot, kikönnyített főtengely, csökkentett szívástér, telibe edzett alul-fölül tűgörgős hajtókar, Stihl anyagból pörgetett dugattyú, CDI programozott gyújtás és a Csepelen tervezett eredeti tuning kipufogó. Így talán megkarcolom a 25 lóerőt! Ez az igazi! Nem ám amikor dobokat cserélünk oszt' már ott is van plusz 5 ló...
Tényleg mindenkitől bocs az offért, de egy kicsit kitekintettünk.
Ok! Te akartad! OFF-oljunk!
Azért a 250 alatti motoroknak alacsony a biztosítása, de az Ural az 750-es nagymotor. igaz a teljesítményadója a 24 LE le is írom huszonnégy lóerő után nem kéne sokat fizetni!
De a giroszkopikus hatás amit produkál az azt már kevés motor tudja manapság!
És akkor a képek!
Az uccsó képen egy "sport" könnyített lendítőkerék-kuplung az uralba!
A 250 és 125 Csepeleket "csak" restauráltam, nem az enyémek , hanem a baátoké.
Valahol olvastam, hogy a szintetikus olajat csak azért használják mert olcsóbb, de az ásványi az igazi csak abból marha drága lenne csúcsminőséget előállítani bár a GP-ben talán olyannal mennek. Ezekbe a gépekbe normál használatnál teljesen jó a 10-40-es ami félszinti. Az szinti és ásványi közti különbségben nem vagyok biztos csak érdekességképp írtam......tényleg, igaz?
Kösz!
Láttam annó a veteránjaidat. Hát azok se semmik! Esetleg Te is tehetnél fel képeket, akiket nem érdekel, majd ugranak egyet az olvasásban.
Nekem 3 motor van forgalomban (ezeken kívül még egy ETZ-250, hasonló állapotban, mint a Pannonia) Viszont autóm nincs. Hardcore riding forever ! Azt szoktam mondani: Amit spórolok a kocsin, azt elköltöm motorokra. Amúgy a két veterán adóstul, biztosításostul évi 12kHuf-ban megáll, amit részletekben azért még ki bírok fizetni. Így viszont marad az élmény, hogy amikor elkap a hév, csak felpattanunk Kedvesemmel oszt' Pannoniázunk egyet. No meg a Komar, Simson, etc betegségek, amivel "lopkodom a köröket"
Elnézést mindenkitől, aki csak Banditról kívánt itt olvasni. Pls ignore bit on!
Kérlek ne kezd! azaz nem folytasd mert akkor nagyon eltekeredünk a témától és mászok számára érhetetlen nyelven és habitusban kezdünk el csevegni ! És akkor még jobban megutálnának főleg engem!
Szép az a görbevázas! Meg az a beazónosítatlan dolog is ami csillog ott a motor elött!
Irigykedem hogy napi használatban van a pancsid!
Nekem is ezt kéne tennem a M72-essel, de még több adót és biztosítást fizetni...marad az a néhány lopott kör...
Csak, hogy borzoljam a kedélyeket:
Szép is, jó is ez a négyhengeres lég-olajos, de sztem akkor sincs ennél szebb (előre is elnézést, de nem bírok az érzülettel.. :)
Az ábrán találod az értékeket. Viszont mivel "most kezdted az ipart", a következőkre kell figyelni. mikor állítod a láncfeszességet, akkor laza a tengelyanya. Ez evidens. Viszont mikor lehúzod nyomatékra (100Nm), akkor ráfeszít még a láncra. Tehát mindig egy kicsit lazábbra kell hagyni, mert a meghúzáskor úgy is megfeszül még.
és ilyenkor ildomos párszor körbetekerni a kereket, és több helyen megnézni a lánc feszességét, mert ha az a szakasosan van megnyúlva, akkor valahol , túl lehet feszítve. Az ilyen lánccal sokáig nem lehet húzni, előbb -utóbb cserélni kell, mert jobb nem lesz (még nincs rá megfelelő varázsige). Viszont a legrövidebb helyen is meg kell lennie a minimális lógásnak...ez is evidens.
üdv mindenkinek
a hétvégén sikerült a banditon lecserélni a kuplungba az olajat
job let de nem tökéletes de igy már élveszhetöen lehet használni.
köszönöm mindenkinek a segitséget.Aba kérnék még segitséget hogy a lánc feszesége mikor jo.
Ural! Mindig arra törekedtem, hogy sutba dobva a restaurátorok alapelveit, azokkal ellenkezőleg, beépítettem minden tipusidegen alaktrészt is, mely vagy más motorról való volt ,vagy saját kezem, flexem, hegesztőgépem munkája volt. A lényeg az volt hogy ne legyen bajom az "orosz minőséggel"! A másik dolog amit nagyon szerettem volna, hogy nagyon hasonlítson az szülőre , az R71-es BMW-re( kép illusztárció gyanánt , sajna az nem az enyém). Így valójában sok esélye nincs hogy cserben hagyjon! A kiflik, telok CB 900 Bold'or , és Mz hazasítása(csodálatos a technika na!) czetka első sárvédő, pancsiból vágott hátsó sárvédő, kúpgörgős kormánycsapágy, pancsi elsőlámpa, danuvia telovédőből vágott lámpatartó kézzel kikalapált kiegészítéssel.
a lendkerék módosított. A képen szereplő gyújtás a diploma munkám része volt( én is csodálkoztam rajta, hogy megkaptam!) programozott érintkezésmentes gyújtás samara jeladóval! sajna a 2db 5W-os Tranyót nem bírja el a 60W-os dinamó. Így visszaraktam az eredetii kézielőgyújtás szabályzós rendszert, de kivettem a gyújtáselosztót, helyette két szinyó gyújtó került fel. így már megy! A kipu rozsdamentes és házi , kivéve a halfarkat. A sárvédőkonzolok szintén házi forma. Akár 90cm-es kormány. A kormánysektorok,. karok: MZ TS.
nos akkor milyen motor is ez valójában? Orosz? Boxer!