Szerelőm a múltkor aggályát fejezte ki "40" végű olajakkal kapcsolatban, mivel azok a kenési táblázat szerint már 40 fokos külső hőmérséklet közelébe nem valók gazán. Megnéztem, tényleg. De nálatok hidegebb van. Kb tökmindegy neki, mit raksz bele, sokan castrol buzik, mások motul meg valvoline buzik, rossz olajat ma már csak a tescoban kapsz.
Ott a pont!
Ezek a tapasztalatok nekem is fent a "polcon", csak én már nem mertem előhozakodni vele,mert a "öreg szarjaimmal" már "elzavartak"... Pedig én váltig állítom, hogy igazi tapasztalatokra (elméleti, és gyakorlati), és megalapozott tudásra, csak ezen öreg vasak ismeretében lehet szert tenni...
A veterán motoroknál az egyik legkardinálisabb kérdés lett a helyes gyertya megtalálása. Igaz azok kis köbcentis -általában- 2T motorok, de gyertya és gyertya között hatalmas az eltérés. Ugyanúgy hatalmas az új és az elhasznált gyertya között is! Lehet, h egy 1200-es négyhengeresben nem annyira szembetűnő, de biztosan ugyanúgy jelen van az eltérés. Ezt nem árt szem előtt tartani. (nem baj, ha az ember nem csak egy "típusú" motorról szerez tapasztalatot és hirdeti igeként...)
A másik: Egy saját fejlesztésű nagyenergiájú gyújtást használok a Pannoniáim egyikén. Egy túra alkalmával egyszerűen elhabosította a gyertya hideg-elektródáját. Pedig egy korábban sokat bizonyított típus volt. Mivel olyan vagyok, aki magyarázat nélkül nem bír aludni, így kutakodtam egy kicsit. Kiderült hogy egész egyszerűen hamisítvány gyertya került a kezembe. Nem sok eltérés volt a két gyertya között, de akadt mind küllemben -és természetesen- teljesítményben is. Szóval csínján a nagyon olcsó gyertyával, vagy legyen a kezetekben egy eredeti. (kiemelten vizsgáljátok a logó elhelyezkedését vertikális irányban, az írás vastagságát és színét)
Sziasztok! A mai nap vettem egy 95ös bandit 250est , valaki tudna nekem abban segíteni, hogy hol lehet leszedni hozzá műszaki leírást? Előre is köszi! Amúgy a gép nagyon bejön, megy szépen meg van egy yoshimura dob is rajta, úgyhogy szól is nem gyengén, most nagy happy van képeket majd teszek fel, ha esetleg érdekel vkit
Én használom, kb (1000km-t mentem vele). Nagyon meg vagyok vele elégedve. Újonnan letisztítottam féktisztítóval róla a formaleválasztót. Nem csúszik, pedig szeretem a tempós kanyargós utakat.
A gyári dunlop d218 az csúszott, a teljes 5000 alatt amit kibírt.
Az élettartamát még nem tudom, de azt hiszem legközelebb is ezt veszem.
A Béka csöndes bár a váltó talán kicsit darabos kivéve ha erősen gyorsítok mert akkor nagyon pontos és vajpuha. Lasú tempónál(és azért abból van több) olyan mint a többi Suzuki váltó viszont egyenlőre nincs összehasonlítási alapom mert eddig csak a Castrol Power1 volt-van benne vsak a 18000-nél kerül bele más. Majd akkor megírom milyenné válik, remélem még idén sikerül azt a 3000-et beletenni.
Nem vagyok szakember csak a tapasztalat beszél belőlem amit a szakemberek sokszor előszeretettel cáfolnak, de többnyire mégiscsak beválik. Az SV-nél többünknek a Motul 5100 és a Valvoline Durablend vált be, a castrolt kevesen használják és abból is az actevot már senki(elég nagy a csapat). A Motullal ugyan hidegen van egy kis gond, a kuplung nem emel ki teljesen így amíg bemelegszik kicsit nehezebb a váltás, de utána teljesen jó, a Valvoline-nal semmi rossz tapasztalat sincs, pályázók között is megállja a helyét)igaz a Motul is). Az SV-ben 40000 volt mikor eladtam és ha Motul volt benne volt némi fémreszelék(nem sok, de volt) a leeresztőcsavar mágnesén, Valvoline-nél ilyen nem volt. A leghangosabb a motor és váltó a Castrollal a legcsendesebb(sokkal csendesebb) a Valvoline-nal volt. Mondjuk az utóbbi 3 évben más olajat nem próbáltam így lehet, hogy van más márka mi szintén jó. Van néhány tgk és szgk-m és azokban sem vált be a közepes minőségü castrol(a jó drága beléjük), zajos a motor és eszi az olajat míg a Valvoline közepes és olcsó olajai teljesen jók.
Sanyi. Az Sv-be melyik olajat javasolod. Eddigi motorjaimba szinte kivétel nélkül Valvoline-t használtam és teljesen elégedett voltam vele ill.semmi gond nem volt. Az 1000-es hez ha jól emlékszem Castrolt használnak a szervitek. Szerinted melyik ből melyik tipus a célszerű? Üdv: Szabi
Pusztán a hangok miatt.....több motoromban is eleinte castrol volt, de a váltó és motor hangos csattogó volt amit a motul, de főleg a valvoline orvosolt. A Békában is kipróbálom vszinüleg a Motul 300-at vagy a valvoline hasonlóját.
A castrol teljesítményével vagy az árával nem voltál megbékélve, hogy nem akarsz olyat belerakni?
Mert 832hsz: http://www.sportmotor.hu/motor...
A henger kerámia bevonata szereti az ilyen sikamlós anyagokat. (A bandit öntötvas perselyeinek persze elég a félszintetikus is....)
Olyan helyre Én sem járok, és nem is ajánlom - ahova úgy kezdik a bótot: IDE NEM HOZHATSZ EMMIT CSAK SOK PÉNZT.......
Sajnos a mai világban sokan nem engedhetjük meg, hogy csak lustaágból lenyúljanak 2-3-4-5 plusz tank benzinnel.....
Mondják meg mit fogadnak el, milyen gyártmányt, minőséget és ennyi....
Én az 1000-resen rákérdeztem a Full-Gasnál (oda járok Fehérvárra).
Az emberke mondta, hogy Castrol olaj kell.....Ők az ActEvot teszik bele.......Igy kerestem bótot ahol occó az ActEvo és kész.......
Olajszűrővel nem játszok, mert azt nem fogadják el csak a gyárit, de ugye az utángyártott se annyival olcsóbb.....
De az olajon, gyertyán, mint írtam az előbb már kapásból közel 12.000-ret nyertem......és nem szakadtam meg a beszerzésétől.
Mi van, zúg a váltó?
CSak vicc volt...
Ezek a tapasztalatok nekem is fent a "polcon", csak én már nem mertem előhozakodni vele,mert a "öreg szarjaimmal" már "elzavartak"... Pedig én váltig állítom, hogy igazi tapasztalatokra (elméleti, és gyakorlati), és megalapozott tudásra, csak ezen öreg vasak ismeretében lehet szert tenni...
A veterán motoroknál az egyik legkardinálisabb kérdés lett a helyes gyertya megtalálása. Igaz azok kis köbcentis -általában- 2T motorok, de gyertya és gyertya között hatalmas az eltérés. Ugyanúgy hatalmas az új és az elhasznált gyertya között is! Lehet, h egy 1200-es négyhengeresben nem annyira szembetűnő, de biztosan ugyanúgy jelen van az eltérés. Ezt nem árt szem előtt tartani. (nem baj, ha az ember nem csak egy "típusú" motorról szerez tapasztalatot és hirdeti igeként...)
A másik: Egy saját fejlesztésű nagyenergiájú gyújtást használok a Pannoniáim egyikén. Egy túra alkalmával egyszerűen elhabosította a gyertya hideg-elektródáját. Pedig egy korábban sokat bizonyított típus volt. Mivel olyan vagyok, aki magyarázat nélkül nem bír aludni, így kutakodtam egy kicsit. Kiderült hogy egész egyszerűen hamisítvány gyertya került a kezembe. Nem sok eltérés volt a két gyertya között, de akadt mind küllemben -és természetesen- teljesítményben is. Szóval csínján a nagyon olcsó gyertyával, vagy legyen a kezetekben egy eredeti. (kiemelten vizsgáljátok a logó elhelyezkedését vertikális irányban, az írás vastagságát és színét)
Üdv
Én is sokat keresgéltem,de mást nem találtam.
Itt rajzokat találhatsz.
A gyári dunlop d218 az csúszott, a teljes 5000 alatt amit kibírt.
Az élettartamát még nem tudom, de azt hiszem legközelebb is ezt veszem.
Mert 832hsz: http://www.sportmotor.hu/motor...
A henger kerámia bevonata szereti az ilyen sikamlós anyagokat. (A bandit öntötvas perselyeinek persze elég a félszintetikus is....)
Olyan helyre Én sem járok, és nem is ajánlom - ahova úgy kezdik a bótot: IDE NEM HOZHATSZ EMMIT CSAK SOK PÉNZT.......
Sajnos a mai világban sokan nem engedhetjük meg, hogy csak lustaágból lenyúljanak 2-3-4-5 plusz tank benzinnel.....
Mondják meg mit fogadnak el, milyen gyártmányt, minőséget és ennyi....
Én az 1000-resen rákérdeztem a Full-Gasnál (oda járok Fehérvárra).
Az emberke mondta, hogy Castrol olaj kell.....Ők az ActEvot teszik bele.......Igy kerestem bótot ahol occó az ActEvo és kész.......
Olajszűrővel nem játszok, mert azt nem fogadják el csak a gyárit, de ugye az utángyártott se annyival olcsóbb.....
De az olajon, gyertyán, mint írtam az előbb már kapásból közel 12.000-ret nyertem......és nem szakadtam meg a beszerzésétől.