Bocsi előre is mindenkitől, hogy autós témában írok de csak tanácsot szeretnék kérni.Egy barátomnak az 1,6-os benzines Mondeóján ingadozik és néha fenn akad az alapjárat 1800-2000 közt és nem ál vissza, aztán gondol egyet és vissza ál, ill aaz autómata szivatót túl gyorsan vissza engedi amikor még nem is melegedett be a motor és leál.Már bogarásszuk egy ideje de nem találunk semmit. Aszüűrőket, gyertyát kicseréltük de semmi. Azt hallottam, hogy ez tipikus mondeó betegség.Ha valaki hozzá tudna szólni vagy ajánlani, hogy hol tudnák utána nézni sokat segítene. A Mondeó fórumon nem kaptam rá választ.Előre is köszi és bocsi a témáért. Üdv: Szabi
Ui: 23 fok van kinn és vigyorog a nap az égen, MOTOROS IDŐ
Banditokat még nem karburátoroztam az általam ismert 4 ből 2 Kalivodánál pöckölt volt, csak ő látta.
Viszont 2 hete javítottam egy öreg 92-es GSX_R750-et . le volt törve az összes tú vége a terhelésállító hornyoknál, kvázi beesett a fúvókához. A gazdi még forrasztgatta, de aztán megjött az esze, meg a pénze. A megbontás után a tanácsaim alapján (hogy még menjen,de ne kerüljön sokba)a robbantott ábrák alapján összeírtam a cikkszámokat. Gecis volt a dolog, mert kiderült hogy E-22-es (svájci fojtott verzió )volt. így más hosszúságú volt a tű. Persze 38-as helyett 36mm-es volt a karbija.( mellesleg a banditáké is csak 36mm-es és az előd 1.1-es gixeré is 36-os volt, de ennek 750-esnek a fojtatlan változatán 38mm es karbik voltak gyárilag) Mikor megjött a 14 rongy értékű eredeti cucc összepakoltam, de a gazdi több hülye kérését is teljesítve, a legszegényebbre lett rakva a bisztosítógyűrű. Na ezzel kb 2000ig pörgött fel , így végsebessége kb 60 lehett. Majd még kettőt probálkoztam, és végül a legalsóba kedzdett el a motor magára találni. Még ekkor is volt némi torpanás, de már legalább kiforgott, és azóta párszor már hallottam üvölteni a városban.
Sajna bisztos a elöző tű karcsúbb lehett(vagy kopott?) így hamarabb nyitotta a keresztmetszet a benzinnek. Más is módosítva volt mert a fúvókák ugyan eredetiek voltak a méretük szerint, de már 110-es helyett 130 körülire voltak felbővítve, ahogy azt a mérőmikroszkópon lemértem. Így nagyon nem mélyedtem a lelki világába, mert annak a gépnek így is nagyon véres a torka, és minél gyengébben muzsikál annál tovább él majd a gazdája kezei között.
Így nyert bizonyosságot az is hogy eddig mért bírta a szegény pára , mikor kiderült hogy fojtott változat.
Akkor azt hiszem ebben is megegyeztünk! Bár te sokkal megyőzöbb voltál mert felhosztál konkrét példákat is!
Erről nekem is beugrott, hogy az Uralomat kb 5 éve töltöttem fel ()vagy régebben?) az akkor leolcsóbb motorolajjal ami autóba való és ásványi! Kb 3-4 havonta rugok rá, hogy forduljak vele egyet az utcában, közte semmi. Az öt év alatt kb 10-szer volt totálisan bontva a blokk, és mindig ugyan az a szar olaj került vissza amit leengedtem, mert azt a pár körülfordulást kibírja , és óvja a korróziótól a blokkot, mert az 50éve rákerült rozsdán kivül újabbat nem láttam rajta(ezt lemértem és ledokumentáltam hogy hány négyzetmilimétert fed oxid !). Hja és hogy miért mertem belerakni autóba való olajat?! Mert száraz kuplungos, és külön van a váltó (és 50éve még nem volt enyiféle olaj), hja meg a kardánhajtás is ! De ott tök jó az ismeretlen eredetű hajtómű olaja!
Nagyszerű. Én csak a józan buxámból indulok ki, megmondom őszintén nagy mágus lehet az, akinek úgy jön ki, hogy megy pl. 3000kmt a 6 ezres periódusból és jön a tél, emberünk meg "kidobja" az olajat. Tudnám fokozni, 1000 km után is cserél vki mert tél jön? Hááát, ott rohadjon meg az a technika, aminek ez akár rövid akár hosszú távon árt. Hurrá, h a szakik közül is vannak gyakorlatias emberek...
Akkor megint előhozakodnék a régi vasak példájával:
Azok a gépek, amik rendeltetésszerű használatból lettel letéve (még az akkori sokkal szarabb olajokkal is) 35 év állás után sem mérhető számottevő károsodás. Szóval nem az olaj savasságga / frissessége határozza meg a korróziót szerintem, hanem az esetleges kondenzvíz jelenléte (20 perces beindítgatás), stb. Az igaz, hogy a zárt moroblokkon belül is vannak kényesebb részek (pl a hengerfalról egy hónap alatt "le tud csorogni" az olaj), de egy védőréteg azért marad.
Ne lihegjük túl a kérdést: Véleményem szerint egy mai motornál nem okoz észrevehető különbséget, a teljes élettartamot figyelembe véve, hogy friss, vagy használt olajjal van letéve a holtszezonban.
Én csak azzal értek egyet , hogy a legkárosabb dolog , ha elteszed befőtnek télre a motort. Én azt hajtogatom, hogy minden téli hónapban akad legalább egy ferőfényes nap amikor lehet egyet gurulni, és nem csak a motor, de vezetője is megmozgathatja oxidálódó testrészeit. Ezzel szemben a legnagyobb baromság otthon középálványon pár percet járatni, és utána eldugni megint.
Az olajos topicon dobtam fel pár napja, hogy ha Yamaha motorjaiban kibír 10000km-t az olaj, mire más meg említette hondát a 12000km-es csereciklussal , akkor nem kéne aggódni, hogy 6000km vagyis 5ezer km alatt annyira besavasodna az olaj hogy kénytelen le kéne ereszteni...Szóval akkor most légy okos!
Szerintem, pazarlás idő elött kidobni az olajat. Különben is ki tudja mennyire lesz enyhe telünk?
Én ilyenkor is csak egy fokkal melegebb helységbe tolom a motort, hogy csak a tényleg kemény hidegbe kelljen kiszednem az aksit, és visszarakni mikor kedvet kapok egy körre.
1. Én előre cserélnék, a használt olaj savasodik, jobban igéénybe veszi a belső részeket, még ha áll is. Mondjuk az állás a legnagyobb ellensége egy járműnek, leglább havi egyszer menjél vele 20kmt, az alatt már bemelegszik.
2-3. Semmi értelme az extra mágnesnek, az olajleeresztő csavar gyárilag mágneses. Persze, ha úgy érzed, szükség van rá, ártani nem fog.
Hahó, pár kérdésem lenne a tisztelt fórumközösséghez :
1. még 1000km em van a köv. olajcseréig, meglehet hogy ez hamar belemegy a motorba, viszont megéri a csere ha motort majd több hónapra le kell tennem, és friss olajjal fogom tárolni ?,( amiben biztos nem lesz több mint pár száz kilóméter). Mit javasoltok? tegyem le most, hagyjam benne a régi olajat, majd tavasszal csere, vagy megtehetem akár most is?,
2. a Louisban láttam egy mágnest amit a szürőre kell feltenni? érdemes egy ilyet beszerezni?
3. igaz hogy a motorban már eleve mágneses az olajcsavar, vagy rendeljek azt is?....................
Kösz, és várom a feedbackeket.
ave, Edko
Kétütemüben nem okozott akkora kárt, évekig el lehetett járni vele főleg céges barkassal. 4 ütemüben azért okozott kárt hisz ólommentes volt és az oktánszáma a jobbiknak volt 76, de néha csak a 72-est kaptuk. Mondjuk abban csak egyszer használtam, amikor vmi górét kellett a balatonra vinni volgával......meg is kérdezte, hogy nem kéne-e szervízbe vinni mert eddig ez nem csörgött.
Ez a 80'-as évek közepén egy tanyavilág kevésbé tehetős lakosai körében volt elterjedt, de én mint odatelepült pesti is vittem az általunk közkedvelt mosóbenzin használatának szokását. Imigyen keveredett a városi és tanyasi közlekedési folklór.
"úgy oldották meg, hogy külön csövön csepegett be a karbiba az Arol, igaz állandó mennyiség amitől alapjáraton füstölt mint állat."
Ez emberi lelemény, és hülyeség határtalan!
Ezek ilyen tiltott stimulálószereken felnött nemzedék "találmányai"! Kár hogy nem vezették vissza a bukósisakjukba a gázokat a jobb hatásfok érdekében. Gyorsabbak nem lettek volna, de sikerült volna még nagyobb állatságokat kitalálni a bodult állapotban.
Ahogy már egyszer említettem nem szaktudás hanem tapasztalat által szerzett infókat irogatok. Ha a fullszintit ásványival kevered látványra habosodást eredményezhet és az gondolom a kenést nem jó irányba befolyásolja(megjártam már pár szervízt de a keverést még senki nem ajánlotta). A félszinti meg kb olyan lehet mint a párizsi és hasonló felvágottak: két összeférhetetlen anyagot(víz+zsír) különböző emulgáló szerekkel összekevehettőkké tesznek, hogy olcsóbb legyen előállítani. Ezért ha esetleg két olyan olajat akarsz keverni aminek más az emulgáló szere lehet, hogy nem keverednek. Annak idején műanyagüzemből kollégák hordták haza a nitrohígitót mert azzal is ment a kétütemü járművük csak az volt vele a gond, hogy nem keveredett az Arollal mert a nitro szintetikus az Arol pedig ásványi anyag volt és ezt úgy oldották meg, hogy külön csövön csepegett be a karbiba az Arol, igaz állandó mennyiség amitől alapjáraton füstölt mint állat.
Nagyon köszi mindkettőknek a gyors válaszokat...akkor jó volt, hogy RES állásba tettem, na igen amúgy télen heti egyszer-kétszer úgyis fog járni a gép még ha csak állva is, de az is sokat számít neki. Mégegyszer köszi nektek
Hello!
A PRI állás az teljes átfolyást biztosít. Nincs tartalék, nincs vákuum-vezérlés. (mert ugye tudjuk, hogy ON állásban, a karburátor vákuuma nyitja a benzincsapot).
Akkor kell ezt használnod, amikor sokat (2-3 hét) állt a motor, és a karburátorokból nagy valószínűséggel kipárolgott a benzin. Ezzel az állással fel lehet tölteni a karbikat, anélkül, hogy a motort kínoznád, hogy adja a vákuumot.
Vagy akkor, ha le akarod ereszteni a tank teljes tartalmát.
Hogy miért ne hagyd PRI álláson? Mert ha valami baj történik, mondjuk elszakad egy membrán a karbikon, akkor a tank benzined szépen belefolyik a blokkba, ami nem jó neki.
A tartalék tartalékja. (Ha sokat áll a vas -pl. tél- és nem indul, akkor ide kell csavarni és úgy próbálni indítani utána visszcsavarni, egyébként nem egészséges a tartós használata.)
Tudományos igényű magyarázatra kérdezz még1x .
Sziasztok! Nagyon amatőr kérdés lesz előre szólok Szóval ma kimentem egy kis körre és elkezdett rángatni, természetesen benzin volt csak, így át is tekertem a RES állásba és mentem is szépen tovább.... de mivel nem régen van meg a gép, így most figyeltem fel a PRI állásra ami lefelé van, na az mit szolgál? Mert ha a RES a tartalék, akkor az meg mi? ÁÁÁ nem értem minek ilyen neveket, a kis hondámon volt egy on-res-off és kész! Ha valaki lenne olyan rendes hogy ezt megírja megköszönném! Üdv: Andris
Ui: 23 fok van kinn és vigyorog a nap az égen, MOTOROS IDŐ
Viszont 2 hete javítottam egy öreg 92-es GSX_R750-et . le volt törve az összes tú vége a terhelésállító hornyoknál, kvázi beesett a fúvókához. A gazdi még forrasztgatta, de aztán megjött az esze, meg a pénze. A megbontás után a tanácsaim alapján (hogy még menjen,de ne kerüljön sokba)a robbantott ábrák alapján összeírtam a cikkszámokat. Gecis volt a dolog, mert kiderült hogy E-22-es (svájci fojtott verzió )volt. így más hosszúságú volt a tű. Persze 38-as helyett 36mm-es volt a karbija.( mellesleg a banditáké is csak 36mm-es és az előd 1.1-es gixeré is 36-os volt, de ennek 750-esnek a fojtatlan változatán 38mm es karbik voltak gyárilag) Mikor megjött a 14 rongy értékű eredeti cucc összepakoltam, de a gazdi több hülye kérését is teljesítve, a legszegényebbre lett rakva a bisztosítógyűrű. Na ezzel kb 2000ig pörgött fel , így végsebessége kb 60 lehett. Majd még kettőt probálkoztam, és végül a legalsóba kedzdett el a motor magára találni. Még ekkor is volt némi torpanás, de már legalább kiforgott, és azóta párszor már hallottam üvölteni a városban.
Sajna bisztos a elöző tű karcsúbb lehett(vagy kopott?) így hamarabb nyitotta a keresztmetszet a benzinnek. Más is módosítva volt mert a fúvókák ugyan eredetiek voltak a méretük szerint, de már 110-es helyett 130 körülire voltak felbővítve, ahogy azt a mérőmikroszkópon lemértem. Így nagyon nem mélyedtem a lelki világába, mert annak a gépnek így is nagyon véres a torka, és minél gyengébben muzsikál annál tovább él majd a gazdája kezei között.
Így nyert bizonyosságot az is hogy eddig mért bírta a szegény pára , mikor kiderült hogy fojtott változat.
Erről nekem is beugrott, hogy az Uralomat kb 5 éve töltöttem fel ()vagy régebben?) az akkor leolcsóbb motorolajjal ami autóba való és ásványi! Kb 3-4 havonta rugok rá, hogy forduljak vele egyet az utcában, közte semmi. Az öt év alatt kb 10-szer volt totálisan bontva a blokk, és mindig ugyan az a szar olaj került vissza amit leengedtem, mert azt a pár körülfordulást kibírja , és óvja a korróziótól a blokkot, mert az 50éve rákerült rozsdán kivül újabbat nem láttam rajta(ezt lemértem és ledokumentáltam hogy hány négyzetmilimétert fed oxid !). Hja és hogy miért mertem belerakni autóba való olajat?! Mert száraz kuplungos, és külön van a váltó (és 50éve még nem volt enyiféle olaj), hja meg a kardánhajtás is ! De ott tök jó az ismeretlen eredetű hajtómű olaja!
Azok a gépek, amik rendeltetésszerű használatból lettel letéve (még az akkori sokkal szarabb olajokkal is) 35 év állás után sem mérhető számottevő károsodás. Szóval nem az olaj savasságga / frissessége határozza meg a korróziót szerintem, hanem az esetleges kondenzvíz jelenléte (20 perces beindítgatás), stb. Az igaz, hogy a zárt moroblokkon belül is vannak kényesebb részek (pl a hengerfalról egy hónap alatt "le tud csorogni" az olaj), de egy védőréteg azért marad.
Ne lihegjük túl a kérdést: Véleményem szerint egy mai motornál nem okoz észrevehető különbséget, a teljes élettartamot figyelembe véve, hogy friss, vagy használt olajjal van letéve a holtszezonban.
Az olajos topicon dobtam fel pár napja, hogy ha Yamaha motorjaiban kibír 10000km-t az olaj, mire más meg említette hondát a 12000km-es csereciklussal , akkor nem kéne aggódni, hogy 6000km vagyis 5ezer km alatt annyira besavasodna az olaj hogy kénytelen le kéne ereszteni...Szóval akkor most légy okos!
Szerintem, pazarlás idő elött kidobni az olajat. Különben is ki tudja mennyire lesz enyhe telünk?
Én ilyenkor is csak egy fokkal melegebb helységbe tolom a motort, hogy csak a tényleg kemény hidegbe kelljen kiszednem az aksit, és visszarakni mikor kedvet kapok egy körre.
2-3. Semmi értelme az extra mágnesnek, az olajleeresztő csavar gyárilag mágneses. Persze, ha úgy érzed, szükség van rá, ártani nem fog.
1. még 1000km em van a köv. olajcseréig, meglehet hogy ez hamar belemegy a motorba, viszont megéri a csere ha motort majd több hónapra le kell tennem, és friss olajjal fogom tárolni ?,( amiben biztos nem lesz több mint pár száz kilóméter). Mit javasoltok? tegyem le most, hagyjam benne a régi olajat, majd tavasszal csere, vagy megtehetem akár most is?,
2. a Louisban láttam egy mágnest amit a szürőre kell feltenni? érdemes egy ilyet beszerezni?
3. igaz hogy a motorban már eleve mágneses az olajcsavar, vagy rendeljek azt is?....................
Kösz, és várom a feedbackeket.
ave, Edko
Ez emberi lelemény, és hülyeség határtalan!
Ezek ilyen tiltott stimulálószereken felnött nemzedék "találmányai"! Kár hogy nem vezették vissza a bukósisakjukba a gázokat a jobb hatásfok érdekében. Gyorsabbak nem lettek volna, de sikerült volna még nagyobb állatságokat kitalálni a bodult állapotban.
A PRI állás az teljes átfolyást biztosít. Nincs tartalék, nincs vákuum-vezérlés. (mert ugye tudjuk, hogy ON állásban, a karburátor vákuuma nyitja a benzincsapot).
Akkor kell ezt használnod, amikor sokat (2-3 hét) állt a motor, és a karburátorokból nagy valószínűséggel kipárolgott a benzin. Ezzel az állással fel lehet tölteni a karbikat, anélkül, hogy a motort kínoznád, hogy adja a vákuumot.
Vagy akkor, ha le akarod ereszteni a tank teljes tartalmát.
Hogy miért ne hagyd PRI álláson? Mert ha valami baj történik, mondjuk elszakad egy membrán a karbikon, akkor a tank benzined szépen belefolyik a blokkba, ami nem jó neki.
Ha valami nem tiszta, kérdezz.
Tudományos igényű magyarázatra kérdezz még1x .