Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerintem nem. Akikre gondolsz, azokat szerintem én személyesen ismerem és nem rossz arcok. Írásban tök más a dolog, mint ha beszélgetnénk.
De vannak itt sokan olyanok akikkel nem lehet. Egy nezeteltérés és már vérszemmel nézik hol lehet belekötni az illetőbe.
Csabu! Peace van! Beszélgetünk, nem harcolunk! Az hogy én nem értek veled egyet esetleg, az nem személyes ellentét. Sör mellett is ugyanígy elmondanánk egymásnak, aztán max röhögnénk. De a legrosszabb eset is az lenne, hogy oké, te arra, én erre.. Ennyi.
Tudom, a gumi mindig vitát generál, de ez szerintem felesleges karakterharc. Mindenkinek más a lakhelye, a motorozási stílusa, ebből adódólag az elvárásai. Nekem a gyári D208 ment 7 ezret, az Avon 19 ezret, a RA2 9 ezret, az Angel 16500-at. Mélyen a határ alatt motorozom. Engem abszolút nem vonz a döntögetés, feszítettebb tempó. Mivel ilyen módon közlekedem, ezért írtam azt, hogy gumi és gumi között abszolút nem vettem észre semmit. De szó szerint semmit. Gyorsitottam gyorsult, fékeztem, fogott. Még az sem zavart, hogy a második hátsó, az Avon, együtt futott le az első gyári D208-cal. Tehát a felemás gumival sem vettem észre semmit. De hát én már csak ilyen kisvárosi vagyok.
Meg van itt olyan aki már vénember de hülye az élethez
Megszakadok.......
Ami a legjobb, hogy nem tűz van abban a csapban hanem víz. Mint amikor azt mondják poroltó de ugye tüzet oltasz a porral oltóval.
meg se szólalok
Elobb kerdezek meg egy tuzcsapot.
Az a minyonos srác lesz
A probléma az hogy te se a megfelelő embert kérdezted. Van itt olyan ríder, aki zsenge kora ellenére végig próbálta az országban kapható összes motort a létező összes gumival, használtban és újban és bejárta Európa minden útját télen, nyáron, oda és vissza. Ő biztosan tudna segíteni gumi ügyben. Igazából nem értem, hogy motor vásárlás kapcsán is miért nem öt kérdezik.
Lassan 6 ev forumozas alatt egyet tudtam gumiugyben megjegyezni.
Azt hogy tobb a tudos professzor mint bernathegyin a bolha es barmit valasztasz 3 percen belul jon legalabb 4 tudos hogy az halalszar.
Legalabb nem csalodok a forumban.
Koszi a halakat.......
Pedig szerintem ez nem jó álláspont mert ugyan menni bármilyen gumival lehet akár gyorsan is, de ha hirtelen kell megállni akkor a leglúzerebb felhasználónak is úgy kell mint Rossinak hisz az élete múlik rajta, én ezért hátra ugyan felteszem a túrát, de előre lehetőleg ragadós valamivel próbálkozom.
ugy hogy használtan veszik kopásjelző előtt
Mondjuk Milka aki a tesztben szerepel nem megy lassan és rosszul, elég tempósan közlekedik egy nehéz géppel, ettől függetlenül kínait én legfeljebb a kategóriájában lévőkhöz képest féláron vennék, a kamionon sok kínait használok, de csak mert félárasak, amelyik drágább lett az már nem kell mert nem jók.
Mindjart jon a joker,a falevel meg a szembesuto nap.
Hát nem tudom, végig motoroztam Erdélyt, Alpina-fogaras, Hargita, Csík, Békás, Bukovina és haza. Ahol fel volt újítva az út ott sokkal jobb minőség volt mint itt a Mecsekben. Mecseknádasdi szerpentint 2éve újították fel, full új aszfalt. Most már marják is fel, életveszélyes, tükörsima lett, fényes az aszfalt, minden kavics teljesen elgömbölyödött.
A horvat 8-ason kergetoztem egy multistradaval kb 50 kmt,a 1,5mm-es conti sport attack korbe tukor simara kopott ezen az egy szakaszon,Splitben vennem kellett egy uj hatso gumit.....
Naaaa,mondomén hogy UFO..............
Szoval ha mar emlegettetek....a power 2ct-vel estem pofara,de ez inkabb a sajat hulyesegem volt. Valoban tobb garniturat elkoptattam belole de ami engem zavar benne,hogy atmenet,elorejelzes nelkul vagy nagyon szuk tartomanyon belul hirtelen vesziti el a tapadast. Egy conti ezzel szemben sokkal erezhetobb,deformalhatobb gumi es en azt jobban kedvelem. Ha emlekeztek a bandittalis videora amit a Feri csinalt,megyunk fel a duplasavoson aminek a kulso savjara en csak nagyon ovatosan mertem ramenni mert nem biztam a tapadasban ezert maradtam a belsoben,mikozben Feri cikazik korulottem semmitol nem zavartatva,na ott egyforma elso power 2ct-vel andalogtunk. Ebbol is latszik,hogy mennyire kulonbozoek a komfortzonak hatarai. Erdekes modon ahogy osszel atultem Zoldi progressziv rugos banditjara,azonnal helyere kerult a tapadasi komfortom,

Szoval nehez okosnak lenni,nagyon egyen es motorfuggo az idealis gumi megtalalasa.

A futasteljesitmenyt nalam az alapbol is huzos kanyarsebesseg alapozza meg,egyszeruen akkorat kell neki tamasztani,hogy lezabalja a ket szelso harmadat a guminak az aszfalt,pedig nagyon ritkan tepem a gazt. Ha ugy mennek amire kepes vagyok,nagyjabol 1000km alatt szoveten lenne az oldala egy sportguminak.
Ha leegyszerűsítjük, akkor csak ahhoz van köze, csak éppen a súrlódás túlnyomó részét - amitől a legtöbbet kopik - azt leginkább a nyomaték állítja elő. Aki eszement módon borogat, ott még rájön erre a centripetális erő.
Szotyi nyilván nem. De azt nem tudjuk hogy hány motoros borogat "eszementen", száguldozik mint a félőrült, stb. Mert hát azt sem tudjuk meghatározni, hogy mitől lesz a borogatás eszement? Pl. Ami az egyiknek eszement, azt a másik békés túrázásnak éli meg és közben félkézzel cigizik :) Mint pl én idén a Montenegrói túrán Csak pilláztak a lámpánál, amikor kérdezték, hogy mi füstölt a motoron menet közben, azt mondtam nekik hogy cigiztem Jó, mondjuk ott nem volt eszement a tempó, de ismerek olyanokat, akiknek az már a komforthatár
Ezt jól összegezted,a nagyátlag. .
No meg a súrlódáshoz is van némi köze ;)