Tudósok!
Gondolom hallottatok már olyanról, hogy kerékagy vagy legalább is a kocsitokon láttatok olyat
Az egyik motorszerelőnek tanult a másiknak meg nem szólok be, mert félelmetesen nagynak és agresszívnak néz ki
2009 előttit nem szabad venni, de nem ez miatt. Gondolom beletettek egy precízebb illesztésű/erősebb csapágyat. Amúgy egykarú lengővillánál hol van a keréktengely?
Most fájó ponthoz értünk
Jelenleg (2014) visszahívási akció van a BMW F800 S és F 800 ST modellekre (2006-2009) a hátsó kerékcsapágyak hibája miatt. Amikor az én motoromon kezdett tönkremenni kb.: 14 000 kilométeres óraállásnál, ennek voltak előjelei, a fogasszíj elkezdett mászkálni a tárcsán. Ennél a típusnál ez nem természetes, akkor rögtön ellenőrizni kell a kerékcsapágyakat, szíjfeszességet.
Rohantam a szervizbe, de a szaki azt mondta, ennek nincs semmi baja, járhatok vele.
Jártam vele, de egyre csúnyábban nézett ki, így visszavittem. Először nem akarta elhinni az említett szerelő, hogy baja van, még próbakört is ment vele az udvaron. Aztán felemelték a hátulját és kiderült, hogy lötyög az egész hátsó kerék. Hálát adtam magamban, amiért nem szenvedtem valami balesetet. A szaki sok rosszat tett a motorommal, de nem is részletezem.
Természetesen a rossz csapágy megette a hátsó tengelyt. Azt inkább le sem írom mennyibe került az egész mutatvány. Persze nem ismerték el a hibájukat, sőt még szóvá is tették, miért mászkáltam vele így, úgyhogy nekem kellett kifizetnem. Külföldre kellett mennem dolgozni, így nem értem rá pereskedni, és amikor hazajöttem, már késő volt. A magyar törvények szerint – akkor, 2012-ben legalábbis - csak 6 hónapig lehetett a javítást végző céget felelősségre vonni.
Az esetemet megírtam jónéhány motoros újságnak is levélben, de egy kivétellel válaszra sem méltattak. Ezúton is köszönöm a Motorrevünek és Mező Jánosnak a segítséget, amiért felkarolta az ügyemet, mi több, szívén viselte az esetemet!
Gondolom hallottatok már olyanról, hogy kerékagy vagy legalább is a kocsitokon láttatok olyat
Az egyik motorszerelőnek tanult a másiknak meg nem szólok be, mert félelmetesen nagynak és agresszívnak néz ki
Jelenleg (2014) visszahívási akció van a BMW F800 S és F 800 ST modellekre (2006-2009) a hátsó kerékcsapágyak hibája miatt. Amikor az én motoromon kezdett tönkremenni kb.: 14 000 kilométeres óraállásnál, ennek voltak előjelei, a fogasszíj elkezdett mászkálni a tárcsán. Ennél a típusnál ez nem természetes, akkor rögtön ellenőrizni kell a kerékcsapágyakat, szíjfeszességet.
Rohantam a szervizbe, de a szaki azt mondta, ennek nincs semmi baja, járhatok vele.
Jártam vele, de egyre csúnyábban nézett ki, így visszavittem. Először nem akarta elhinni az említett szerelő, hogy baja van, még próbakört is ment vele az udvaron. Aztán felemelték a hátulját és kiderült, hogy lötyög az egész hátsó kerék. Hálát adtam magamban, amiért nem szenvedtem valami balesetet. A szaki sok rosszat tett a motorommal, de nem is részletezem.
Természetesen a rossz csapágy megette a hátsó tengelyt. Azt inkább le sem írom mennyibe került az egész mutatvány. Persze nem ismerték el a hibájukat, sőt még szóvá is tették, miért mászkáltam vele így, úgyhogy nekem kellett kifizetnem. Külföldre kellett mennem dolgozni, így nem értem rá pereskedni, és amikor hazajöttem, már késő volt. A magyar törvények szerint – akkor, 2012-ben legalábbis - csak 6 hónapig lehetett a javítást végző céget felelősségre vonni.
Az esetemet megírtam jónéhány motoros újságnak is levélben, de egy kivétellel válaszra sem méltattak. Ezúton is köszönöm a Motorrevünek és Mező Jánosnak a segítséget, amiért felkarolta az ügyemet, mi több, szívén viselte az esetemet!
Ez a sima vagy az erősített ?