hát ja nem túl komplikált... anno a piros banditomon (ami összetört) az egyik oldalt nem fogott a fék elöl. nem mozogtak semmit a munkahengerek. a gumis hívta fel rá a figyelmemet mert ugye akkor még friss banditás voltam és nem volt mihez hasonlítani h hogy kéne fognia a féknek.. az ottani motorszerelő nagy lelkesen fel is ajánlkozott h megcsinálja 15-20 ezer anyagárért meg még ugyanennyi munkadíjért vagy a feléért (már nem emlékszem) mondtam h jó erre alszunk... otthon szétszedtem elöl hátul a féket és közel 2 óra alatt sikerült szétszedni átmosni a rendszert összerakni és tip top lett a fék
Erre sajna tényleg nincs más megoldás, mint az áztatás-ütögetés. Az ütést csak óvatosan, nehogy letörjön a fül!
Anno vagy 20 éve én is szívtam a zsiguli elejével.
Az a baj, hogy a csap acél, a munkahenger meg vmi alu öntvény. Jól össze tud rohadni.
Felül töltöd be.....alul engeded le.....majd az alsó csavart hirtelen lezárod, a tartályt feltöltöd, összeszereled......ennyi a fékolajcsere.......
A GS-en Én magam csináltam
A lényeg hogy megfelelő DOT-ost tegyen bele az illető......
Azé vazze "autószerelő" létedre ennyire kikupálódni!? Az elején gondoltam , hogy eddig azért eljutotál, hogy hiraulikus rendszerek működése, légtelenítése...
Mindegy! Holtig tanulok...
pontosan erre a válaszra vártam hogy mint egy zsiguli olyan egyszeru
valoszinü hogy ezt akkor csukot szemel is megoldom.ezekszerint
a vákumos készüléknélkül is megoldhato .szerinted ez megoldás lehet a kuplung kiemelés
problémára.
Most licitálgatunk? Mert én 30perc alatt 3 motoron cseréltem fékcsöveket elöl ,hátul és kuplungnál , és le is légtelenítettem, plusz be is járattam!
Amúgy meg ne szivass, mert ha olajat cserélsz , le kell venni a munkahengereket, visszanyomkodni a dugattyúkat, megjáratni, letakarítani, megkenni, és átvizsgálni.Mikor máskor? Éppen azért hogy ne rohadjon be!
Illik kiszivni a főfékhenger tartályából is mardékot, és tisztára törölni...
30perc alatt a serviz manulálban nem találod meg az idevágó oldalakt, meg a szerszámokat!
Tom hogy repül az idő motorszereléskor, de nem ennyire!
Látom már valamennyire kijött, megindult. Most üsd vissza, és mindig toljár rávalami "sikosítót". Aztán ismét kifele. Magyarul járasd meg egy kicsit, hogy a rohadá lekopjom a csapról utánna, polirozd meg a csapot mikor visszarakod, és vékonyan rézpasztával illik megkenni.
Nekem egy gumislag kellett a légtelenítőre, alá egy tartály, azt kész, meg egy 8-as gyűrűs kulcs. Szerintem én 30 percet összesen tököltem a két fékkel+kuplunggal.
Fefe azt írtad, hogy autószerelő vagy. Szerintem akkor ezt neked eléggé illene tudnod, hogy, hogyan megoldható. Kb. annyira bonyolult mint egy zsiguli fékrendszere, kb. az olaj cserét és a légtelenítést is pont úgy kell elvégezni. Ez csak nem annyira bonyolult
Van erre egy franko vákuum"keltő" szerkezet! MITYVAC BREMSEN-ENTLUEFER http://www.louis.de/_401dfbb7e...
Ezzel leszípantod a régít, majd feltöltve a tartályt, beleszívod a csőbe az újat a légtelenítőn keresztül. Szüttyögve 30perc.
Amúgy nálam levő gixer blokkban van egy jó állapotú kuplung: http://www.kepesmotor.hu/motor...
Nem teljesen azonos a banditéval, hanem sokkal jobb!
anyit meg tudtam hogy a kuplung olaja nem let még le cserélve
de nekem azt monták hogy a cseréje nem olyan egyszerü.
én autó szerelö vagyok a motor szerelésben nem vagyok anyira
otthon de nem nagyon hiszem hogy a légtelenités munka folyamata
iletve az olaj le eresztése más lene mint az autonál.
Általában a kuplungkosárba beverödő lamellák nem tudnak tehermentesülni, elcsúszni, hiába nyomod össze a kiemelő szerkezettel a rugót, a lamellák nem tudnak elválni egymással, mert beakadnak a kuplungkosárba. Ezt szokot általában a baj lenni, ha nem kopásból van a baj, mert kevés a km a gépben. "Nyugott" lehetsz , csak akkor ha kapott rendesen a szájára(intenzív gyorsítások, egykerék, béna váltás).
Kosár csere javallot első körben.
Anno vagy 20 éve én is szívtam a zsiguli elejével.
Az a baj, hogy a csap acél, a munkahenger meg vmi alu öntvény. Jól össze tud rohadni.
de nem :)
Felül töltöd be.....alul engeded le.....majd az alsó csavart hirtelen lezárod, a tartályt feltöltöd, összeszereled......ennyi a fékolajcsere.......
A GS-en Én magam csináltam
A lényeg hogy megfelelő DOT-ost tegyen bele az illető......
Mindegy! Holtig tanulok...
valoszinü hogy ezt akkor csukot szemel is megoldom.ezekszerint
a vákumos készüléknélkül is megoldhato .szerinted ez megoldás lehet a kuplung kiemelés
problémára.
Amúgy meg ne szivass, mert ha olajat cserélsz , le kell venni a munkahengereket, visszanyomkodni a dugattyúkat, megjáratni, letakarítani, megkenni, és átvizsgálni.Mikor máskor? Éppen azért hogy ne rohadjon be!
Illik kiszivni a főfékhenger tartályából is mardékot, és tisztára törölni...
30perc alatt a serviz manulálban nem találod meg az idevágó oldalakt, meg a szerszámokat!
Tom hogy repül az idő motorszereléskor, de nem ennyire!
Még mindig ugyanaz a probléma valakinek van valami ötlete? Már kapott egy jó adag csavarlazítót is
nem lehet megoldani az olajcseréjét?
Ezzel leszípantod a régít, majd feltöltve a tartályt, beleszívod a csőbe az újat a légtelenítőn keresztül. Szüttyögve 30perc.
Amúgy nálam levő gixer blokkban van egy jó állapotú kuplung: http://www.kepesmotor.hu/motor...
Nem teljesen azonos a banditéval, hanem sokkal jobb!
de nekem azt monták hogy a cseréje nem olyan egyszerü.
én autó szerelö vagyok a motor szerelésben nem vagyok anyira
otthon de nem nagyon hiszem hogy a légtelenités munka folyamata
iletve az olaj le eresztése más lene mint az autonál.
Kosár csere javallot első körben.