Az esetleg nem lehet, hogy nem jó a mérete mert nem ebbe a motorba való? Lehet, hogy elhányták egy korábbi cserekor, vagy csak összecserélték egy másik motoréval. Mivel nem vagyok szerelésben jártas, így ez csak egy gyenge tipp.
Így volt összerakva, csak a fotó akkor készült amikor már harmadszor vettem le és még nem toltam vissza a dugattyút.
A képen a dugattyú fölött ami van alkatrész (fogalmam sincs hogy hívják), azt ugye ki tudom húzni teljesen ha ki van szedve a betét és annak a két "ága" amin a gumi van, az zsíros volt, de amikor összeraktam, akkor nem kentem be újra, arra gondolok hogy ezért szorulhat és nem megy vissza. Tisztában vagyok vele, hogy a betétet kell tartania, de neki van szorulva a tárcsának és szerintem könnyebben kéne mozognia. A képet csak azért csináltam, hogy megtudjam mutatni, hogy mi ér bele a tárcsába. De érdekes módon a másik ilyen kis pöcök, az 1 mmre van a tárcsától felrakott állapotban és az nem karcol.
Amíg nem nyomod vissza a dugattyúkat a helyére, nem is fog normálisan illeszkedni. nincs a helyén, be kellene ülnie a nútjába.
Úgy tedd be, hogy a másik végéről kihúzod a csapot, először beilleszted a pöckös végét a nútba, felülről lenyomod akkor enged alul a rugó, és úgy tolod be újra a csapot a másik oldalán.
Na, akkor most rakd be a betétet rendesen, hogy a bekarikázott pöcök legyen bent a helyén, adj hálát az Úrnak, hogy nem fordult ki a helyéről, és minden mehet az útján.
Az a pöcök, ami támasztja a betétnek a végén a kiálló részt...
Csak azt nem értem, miért áll ki jobban mint a betét.
(A bal oldali fék amúgy tökéletes.)
Kedves Urak!
Féktárcsát és betétet cseréltem ma az 1 éve vásárolt 2002es GSF600S motoromon.
A betét elég lehasznált volt és jobbra kanyarodáskor furcsa szakaszos sss-sss-sss-sss hangot produkált.
A tárcsák is elég barázdásak voltak, úgyhogy beruháztam az újakra. A jobb oldalinak kb a közepén sokkal mélyebb volt a vájat.
Na most a csere problémamentes volt, de az új tárcsán is a közepén 3 km után elég durván sérti fel valami.
A képeken jól látszik, hogy valami bántja szegény tárcsát.
Ötlet valakinek, hogy mi okozhatja ezt?
A belső fotókon sajnos nem sok minden látszik, de reménykedek benne hogy lesz valakinek jó ötlete, mert itt a szerelők munkadíja 100 eurótól kezdődik, úgyhogy szívesebben megoldanám magam.
Minden lánc tönkremegy. Az olajozós is. Csak az 3x 4x később. És amíg tönkremegy, nem puceválom, nem dzsuvázom, NEM FRÖCSKÖLI TELE A MOTOR OLDALÁT, és nem fújtam rá egy másik lánszett árát sprére költve. Gondozásmentesen, gondtalanul, egyetlen liter olajjal és az 1500 Ft költségével körbemotorozva a Földet. És ez akkor is így van, ha te nem hiszel benne, tüzet-vizet megmozgatva tiltakozol ellene úgy, hogy ki sem próbáltad. ;)
Túl sokat okos dolog nem jut eszembe. Igazából feltűnő az egyes szemek tömítetlensége, mely miatt nem egyenletesen kopott (nyúlott a lánc-szakaszos nyúlás). Ilyenkor elég hamar előfordul, hogy láncfeszesség állításnál a kopott szakasz kerül ellenőrzésre, de közben meg más részek feszülnek. Ìgy ez terhelheti a lánckerék dob csapágyát, meg a kihajtás csapágyát, és tönkre is teheti. Nem tudom mennyire vagy szakavatott, ezeket meg lehet nézni, hogy ezek a csapágyak nem lógnak -e... Amúgy szerintem a végét járó lánc adja ezt a hangot, de nem esküszöm rá. kivenném a hátsó kereket, akkor lehet ellenőrizni ott a csapágyakat, meg elöl a kis lánckeréknél is el lehet húzni a láncot, meg lehet tekerni a tengelyt kicsit megrángatni, meghúzva egyik irányba megtekerni, hogy így is szól -e. Más minden komolyabb beavatkozást igényelne.
Kell kötni egy asszisztenciás biztit, ha műszaki hiba van, hazalapátolják, ez pár éve egy hétre kb egy 10-es volt. Aztán lehet élvezni Dolomitokat, ha hazajössz meg neki lehet esni...
igen...előre hátra ugyan az a hang...ugyan olyan intenzitással...
de mintha nem mindig ugyanazon a ponton....
tehát azt nem tudom megcsinálni hogy egy kattanásnál előre hátra hajtom a kereket és oda-vissza kattog....
7 másodpercnél pl a barna szem az halott, már beázik, de a hang lehet attól, hogy felső ág laza, és ahogy leugrik műanyag vezetőről a koslánckerék előtt.
ha hátrafelé forgatod, akkor is kattog?
Extra gyors segítség kéne...holnap regge lindulunk..indulnánk a dolomitokba....de!!!
Délután mentem a motorral...minden ok volt...miután lehűlt...kicsit leápoltam...lemosogattam ahogy szoktam...sőt nem is olyan nagy mosás volt...
Miután áttörölgettem, átkentem, láncolajozás stb...garázsba tolásnál kattogó hangot adott az első lánckerék felől...
Szétborítottam...nem látszik semmi...nincs ott semmi...nincs láncvezető görgő ami kattogna..stb..stb...valahonnan belülről kattog....
Ha sebességbe rakom és behúzott kuplung mellett tekerem a kereket...akkor nem hallani...
Ha be lett volna epitve az enyembe akkor lett volna cserelve ha szükséges.
Par bandit valtot mar csinaltam es nem mindig kellett cserelni. Gyakran a gyartasi tolerancian belul voltak a csapagyak. Ilyenkor Ertelmetlen vasarolgatni.
Maskor meg szazad millimeteres kopasok merhetoek.
Te rendeltél hozzá siklócsőágyat is, már ahova kell?
(Azt is észrevettem, hogy pl kitöredezett fokozatnál elégé tud kóvályogni az egyik tengelyen a fogaskerék. Pl a 3. fokozat esetében ráadásul elég keskeny a csapágy szélessége, a másik tengelyen meg a 3. fokozat fogaskerék a bordás tengelyen jó szélesen felfekszik, főleg, hogy még a kapcsolóhorony is az oldalán van...)
A képen a dugattyú fölött ami van alkatrész (fogalmam sincs hogy hívják), azt ugye ki tudom húzni teljesen ha ki van szedve a betét és annak a két "ága" amin a gumi van, az zsíros volt, de amikor összeraktam, akkor nem kentem be újra, arra gondolok hogy ezért szorulhat és nem megy vissza. Tisztában vagyok vele, hogy a betétet kell tartania, de neki van szorulva a tárcsának és szerintem könnyebben kéne mozognia. A képet csak azért csináltam, hogy megtudjam mutatni, hogy mi ér bele a tárcsába. De érdekes módon a másik ilyen kis pöcök, az 1 mmre van a tárcsától felrakott állapotban és az nem karcol.
Úgy tedd be, hogy a másik végéről kihúzod a csapot, először beilleszted a pöckös végét a nútba, felülről lenyomod akkor enged alul a rugó, és úgy tolod be újra a csapot a másik oldalán.
Csak azt nem értem, miért áll ki jobban mint a betét.
(A bal oldali fék amúgy tökéletes.)
Féktárcsát és betétet cseréltem ma az 1 éve vásárolt 2002es GSF600S motoromon.
A betét elég lehasznált volt és jobbra kanyarodáskor furcsa szakaszos sss-sss-sss-sss hangot produkált.
A tárcsák is elég barázdásak voltak, úgyhogy beruháztam az újakra. A jobb oldalinak kb a közepén sokkal mélyebb volt a vájat.
Na most a csere problémamentes volt, de az új tárcsán is a közepén 3 km után elég durván sérti fel valami.
A képeken jól látszik, hogy valami bántja szegény tárcsát.
Ötlet valakinek, hogy mi okozhatja ezt?
A belső fotókon sajnos nem sok minden látszik, de reménykedek benne hogy lesz valakinek jó ötlete, mert itt a szerelők munkadíja 100 eurótól kezdődik, úgyhogy szívesebben megoldanám magam.
Kell kötni egy asszisztenciás biztit, ha műszaki hiba van, hazalapátolják, ez pár éve egy hétre kb egy 10-es volt. Aztán lehet élvezni Dolomitokat, ha hazajössz meg neki lehet esni...
de mintha nem mindig ugyanazon a ponton....
tehát azt nem tudom megcsinálni hogy egy kattanásnál előre hátra hajtom a kereket és oda-vissza kattog....
ha hátrafelé forgatod, akkor is kattog?
Extra gyors segítség kéne...holnap regge lindulunk..indulnánk a dolomitokba....de!!!
Délután mentem a motorral...minden ok volt...miután lehűlt...kicsit leápoltam...lemosogattam ahogy szoktam...sőt nem is olyan nagy mosás volt...
Miután áttörölgettem, átkentem, láncolajozás stb...garázsba tolásnál kattogó hangot adott az első lánckerék felől...
Szétborítottam...nem látszik semmi...nincs ott semmi...nincs láncvezető görgő ami kattogna..stb..stb...valahonnan belülről kattog....
Ha sebességbe rakom és behúzott kuplung mellett tekerem a kereket...akkor nem hallani...
http://youtu.be/0xt30_3K2Bk
Találkozott már valaki ezzel a problémával? HEEEEELP please! :-)
Köszi!!
Fotóját sajna nem hozott be a link csak sgp matricákat
Par bandit valtot mar csinaltam es nem mindig kellett cserelni. Gyakran a gyartasi tolerancian belul voltak a csapagyak. Ilyenkor Ertelmetlen vasarolgatni.
Maskor meg szazad millimeteres kopasok merhetoek.
(Azt is észrevettem, hogy pl kitöredezett fokozatnál elégé tud kóvályogni az egyik tengelyen a fogaskerék. Pl a 3. fokozat esetében ráadásul elég keskeny a csapágy szélessége, a másik tengelyen meg a 3. fokozat fogaskerék a bordás tengelyen jó szélesen felfekszik, főleg, hogy még a kapcsolóhorony is az oldalán van...)
http://www.partzilla.com/parts...
http://www.partzilla.com/parts...
http://www.partzilla.com/parts...
Azt hiszem látszik a méretbeli különbség.
1200nél 96-2000 és aztán a következö szériánál 2001-2005 közötti azonos.
A 600-nál 96-2006 ellvileg azonos, ( a K6 már 650-en volt.)