Tehát most értem haza.
Úgy kezdődött a dolog hogy jött a szokásos sületlen kijelentés miszerint 60e km és 4-5 év minden új szétmegy.
Nem igaz,van olyan FZ6 ami túl van a 100e-ren és köszöni jól van.Pl Krisztiáné jóval túl van.
Jön a légolajos teknika amit 85 óta nem módosítottak úgy jól van ahogy anno megtervezték mindenbe beteszik.
Na jó ez sem igaz mert a vezérlésen át a hűtésig mindenfélét modosíottak rajta,ami egy természetes evolúció.
Csak halkan jegyzem meg a speed triple 1050-es blokkja körölbelül ugyanolyan túlélő mert a légolajos kortársa csak máig gyártják evoluciós fejlődés árán növel köbcenit inyektor stb.
Erre jön a kontra hogy ezek a fejlődések nem mérvadóak mert csereszabatos fejlesztések.
Mondom ez nem így látom lásd olajpumpa.
Erre jön a belezavarodás.Itt mondom jo haggyuk mert megint felgyári a 60-as évekbeli fecskéjét a tasi oszt jön a szokásos litániával.
KB ez a kivonat.
ez pedig egy tengelyen hajtott viz és olaj pumpa ami semmi másrol nem szol csak a sporolás ugyan is a vizet a rendszerben lassaban kel kerinktetni mint az olajat ... persze most mondod te hogy egy tengelyen van forgatva és igy ha az átétel modosul a megfelelö sebbeségel kering a viz ................... hát ja .. de mint a kép is mutatja hamar ki borult a bili .... hisz az olaj pumpa keresztmetszetén változtatni kellet mert nem volt meg felelö oljnyomás ... tehát visza tértünk ugyan oda ahonan el indultunk .. ez egy olyan jármü ami nem volt meg felelöen tesztelve nem roták vele az utakat a tundrán és valoszinü hogy sehol ... mert ha igen akkor ki derült volna ... más a jármü milyenségét is pontositja ... miért ??? mert csak egy tengelyel kelet volna többet bele rakni a 3 hengeresbe és mánis ki lehetet volna tesztelni mikor milyen fordulaton milyen olaj nyomás kell ..... és mikor milyen fordulaton mekore sebbeségel kell hogy keringjen a hütö folyadék .............
enyi ez a jármü gyártás sporolása csavar helyet müanyag bolha csavarozás helyet ragasztás stb stb .. tehát müanyag szar ...
és ezzel nem téged bántotalak ..........
látod cimbi ez itt a baj .. az hiszed ez egy harc !! .. nem ................ tolod a vakerod aránylag fiatal vasad van már szét és össze van berhelve sokszor .. persze dicséretes hogy önerőből mindent meg csinálsz .. de etőll még a teknikád egy olyan kor szülötje ami arra lett tervezve hogy 5-6 éves korára ki dobhato .. arrol nem is beszélve hogy más gyártok polcon maradt anyagaibol épült .. ezt sajnos nem fogod fel
Rosszul látod, ha azt hiszed támadom a "régi" technikát. Én azt gondoltam, hogy volt egy jól bevált váltó, mit azután egyszerűsítés, olcsósítás, vagy a jó ég tudja miért megváltoztatva tettek a nagybandiba. Azt nem értettem miért nem tértek vissza az eredeti változathoz ha kiderült, hogy ez úgy nem jó. Erre Te rámutattál, hogy nem volt változtatás, ergo Én tudtam rosszul a dolgot. Ezt Én elfogadom, mert azt tudom, hogy e téren jóval több tapasztalatod és tudásod van nálam. Nagyjából ennyi
Egyszerűen sikerült elhúzni a fonalat odáig, hogy elvesztettem...
Azt mondtad, hogy módosították az olajhűtéses blokkot...mondtam, hogy fejlesztés volt rajta (vezérlés), de más beavatkozásról nem tudni, a 20 év alatt (85/86-2006).
Aztán előveszed az olajpumpádat, ami fejlesztési-konstrukciós hiba miatt lett módosítva...a régi, ahogy kell kivezetve, és a vele csereszavatos, új cikkszámon bevezetve. Vagy ezt kéne visszakapcsolnom a Suzuki esetében a fesszab cseréhez? Vagy csak azért ezt hoztad fel példának, mert szeretnél róla beszélgetni?
Szóljon már valaki, ha érti!
(2-en két irányból félinfókkal a tarsolyotokban "támadjátok" az öreg konstrukciót, én próbálom a legjobb tudásom szerint elegyengetni, példákkal alátámasztva a helytelen megállapításokat...majd jön egy számomra idegen hibás konstrukciójú olajpumpa amivel nem tudok mit kezdeni...)
Pumpak technikailag nem lehet csak az újat venni,a régi nincs a rendszerben,nem választható,évjárat függvényében a transzfercsovel vagy anélkül vásárolható.
Pusztán a vizpumpa lapát kavittacioja miatt változik a régi újra.
Az öreg léghűtéses 1100 (katana /ES) hengerfejek repedtek, de azok is jellemzően a rossz karburalás miatt, mert nem szinkronizáltak időben.
A magasabb fordszám elérése miatt csapták félbe a bütyköket, meg a himbákat, és lett csavaros helyett korongos az állítás...
Nem az oda-visszalakíthatóság a lényeg hanem hogy megfordult valamiért a mérnöki fejekben az hogy lapkás helyett csavaros vagy fordítva.De lett volna valami repedés is a hengerfejben,ami tuti változtattak mert a többin már nem lett repedés.
Két helyére tökéletesen bepasszoló olajpumpa egység.Ami oda-vissza cserélhető a teljes évjárat spektrumban.
Ettől még változtatás és szerintem szignifikáns.
Akkor Én valamit félreértettem. Azt hittem változtattak a kenésen mikor a gixerből a banditba került a váltó. De hogy honnan szedtem akkor ezt a furat témát az rejtély. Ahogy számomra az is, hogy miért kellett a 600-ba hatsebességes, az 1200-be meg ötsebességes váltó. Mindkettőhöz volt szerencsém (600-as GSX-F és 1200-es nagybandit), és a hatos váltó szerintem sokkal jobban eltalált dolog. Öcsém azóta is visszasírja, mert sem a már eladott Hornetben sem a mostani Fazerében nincs olyan jó váltó szerinte mint a 600-as GSX-F-ben volt neki.
Régebben találtam a neten egy angol magazinban (MSN vagy mi) egy gixer cikket amiben azt kamuzták, hogy kenik a 3-4-5-öt, de nem került bele ez a módosítás gixerbe, csak ott írták...így a bandit sem lett ezen a téren butább, csak többet gyártottak belöle.
Van már 3 vagy 4 darab gixer bontott váltóm, de mindegyiken van hibás fog...most is azt tudom mondani, hogy helyes vezetési stílus (nem kell kesztyüs kézzel bánni vele) mellett, nem jön elő a hiba.
GSX-GSXR blokkon nem változtattak semmi szignifikáns dolgot ezért lehet 600-750-1100-1200 között alkatrészeket cserélgetni. Az hogy pl a DID más láncprofilt kezdett el gyártani, mint beszállító, és ehhez más fogprofil kellett a vezérlésnél az nem hiszem, hogy alapjaiban forgatja fel az állítást. De a Mikuni esetében sem, hogy továbbfejlesztette a porlasztókat a kor és teljesítmény igényeinek megfelelően.
Az hogy különböző teljesítményekhez -fojtásokhoz más porlasztó vagy szívócsonk kell az meg más lapra tartozik megint.
Kravennek is ezért voltak képtelenek beazonosítani, mert más az ütköző magassága a membránfedélben az eltérő országokba gyártott modelleknél.
Pár hónapja vettem egy gsx 600-as blokkot, és a vizsgálódásaim szerint kb 30% -a az alkatrészeknek passzol a 1100 be. Pl olajpumpa, generátor, váltó mechanika, szelepvezérlés himbái, szeleprugók, stb...vagy a fötengely csapágysor , hajtókar csapágysor, azonos a 750-essel...
Az év vizsgálódási alapon a gsxr -gsx-gsf széria légolajos erőforrással, amiket egészen 2006-ig gyártottak mint bandit vagy gsxf 600-750 nyalóka-seggü verzióban. A hitelesség kedvéért meg lehet említeni, hogy volt csavaros, meg lapkás hengerfej, de itt is a lapkás változat visszaalakítható a csavarosra, mert csak szelep hossza változott, meg a himbák a veztengelyekkel, az öntvény, csapágyazás, szelepszögek nem.
Igazából mindegy, de kevés gyártónak sikerült ennyi bőrt lehúznia erről a fejlesztésről. Csináltak sportmotort, sport-túra motort, kardánost, és túramotort...ha berakták volna egy robogó vázba, akkor gond nélkül mondhatnánk, hogy évtizedekkel ez előtt megelőztek a honda NC "korszakalkotó" talicskáit, csak ezek a blokkok rendelkeztek normális teljesítménnyel...a honda fejlesztésben , meg a marketingesek magyarázzák bele, hogy ennyi elég...
Ès hogy van hibájuk ezeknek az erőfórrásoknak? Ìgy 20 év távlatából akad, hogy fiatalkorában volt-e arról nem tudok nyilatkozni...de mondjuk kit érdekel, ha kifekszik a generátor, vagy feszszab. Ha eldobok egy követ akkor is 31400-17C generátort fogok találni, mert kb több 100 ezer motor ezzel jött le a szalagról a 600-tól 1200-ig. Ha meg zajos a váltó, egyszer (esetleg) meg kell csinálni, és utána normálisan használni...
Ezzel csak az a baj, hogy az általad linkelt oldalon írva vagyon:
Anbringungsort: Vorgabe der ASFINAG Maut Service GmbH für die Österreichische Autobahnvignette:
"Die Halterung darf nur an einem mit einem Werkzeug schwer vom Fahrzeug entfernbaren, fixen Bestandteil des Fahrzeuges montiert werden. " Paketträger, Sturzbügel, offene Lenkerenden, offene Fußraster (um nur einige zu nennen) sind nicht gestattet. Die Halterung darf ausschließlich am Lenkerholm des Vorderrades/Gabel montiert werden.
Ez kb annyit tesz, hogy nem teheted a tükörre, mert az könnyen eltávolítható. Az utolsó sor szerint pedig kizárólag az első teleszkópszárra tehető.
Mivel a tartó maga "elvileg" bonthatatlan (kábelkötegelő-rendszerű) rögzítéssel kerül a teleszkópszárra, így marad a rizikós "szöszöléses" megoldás, 2 db matricatartóval:) Igaz, amit te választottál, ahhoz van egy parkolójegy-rögzítő alkatrész is, de arra én nem tenném rá, mert az is szabálytalan, mivel lepattintható róla.
Konkrétan arra gondoltam, hogy miért nem alkalmazták a korábbi gixernél már bevált váltót változatlan formában a nagybanditban. Lehet Én értettem félre valamit, de nekem úgy rémlik mintha valaki hozzáértő azt fejtegette volna itt, hogy a váltó kenését is lebutították mikor a banditba került. Maga a váltóház ugyanaz maradt, de az olajozás nem. Én arra gondoltam, hogy miért nem állították vissza az eredeti állapotát a váltónak, mikor már kiderült hogy így nem bírja? Ez nem került volna fejlesztésileg és engedélyezésügyileg semmibe, csak némi presztízsveszteségbe miszerint a visszaállítással beismerik hogy elcseszték. De ha nem így van a dolog akkor elnézést a félreértelmezésemért.
Amíg még hazajártam németből, bevett szokás volt, hogy az osztrák matricát felragasztás előtt a nadrágon kicsit "beszöszöltük", hogy ne ragadjon olyan erősen rá a szélvédőre és aki pl visszajött németbe és még benne volt a 10 napban, átadta másnak. Sohasem volt belőle probléma, igaz, mindig megtartottuk az ellenőrző-szelvény részét is "biztos ami biztos" alapon, de sosem volt rá szükség.
Tényleg felesleges.
Csak te mondod állandóan hogy ebbe az évjáratba ez abba meg azt a vez.láncot meg ilyen karbit olyan karbit és még sorolhatnám.Lófaszt olvasok autós ujságot csak nálad jobban figyelem ezt a fórumot és emlékszem arra amit te meg K.István írnak a módosÍtásokról.
Ez pont az a kategória mikor leírod hogy a gsxredben 250e Km van.
Jó de csak én itt a fórumon tudok minimum 4 blokk cseréről a többi alkatrész cseréről ebben a motorban.
Namost akkor 250e Km van a vázban a Km órában vagy összeadtad melyik blokk mennyit ment?
Én figyelek.............te általában csak ekecselni akarsz és nagy igyekezetedben felesleges infomorzsákat dobálsz amit én összeszedem.
Milyen érdekes. A BMW-nél van enél roszabb. Egy elektronikus alkatrész cserénél a megrendelt alkatrészhez a szervíz kap egy kódot. A gyártól kérik le és a bepötyögése után indul el a vas. Fizes paraszt ha vetél majmot akkor vegyél banánt is.
Úgy kezdődött a dolog hogy jött a szokásos sületlen kijelentés miszerint 60e km és 4-5 év minden új szétmegy.
Nem igaz,van olyan FZ6 ami túl van a 100e-ren és köszöni jól van.Pl Krisztiáné jóval túl van.
Jön a légolajos teknika amit 85 óta nem módosítottak úgy jól van ahogy anno megtervezték mindenbe beteszik.
Na jó ez sem igaz mert a vezérlésen át a hűtésig mindenfélét modosíottak rajta,ami egy természetes evolúció.
Csak halkan jegyzem meg a speed triple 1050-es blokkja körölbelül ugyanolyan túlélő mert a légolajos kortársa csak máig gyártják evoluciós fejlődés árán növel köbcenit inyektor stb.
Erre jön a kontra hogy ezek a fejlődések nem mérvadóak mert csereszabatos fejlesztések.
Mondom ez nem így látom lásd olajpumpa.
Erre jön a belezavarodás.Itt mondom jo haggyuk mert megint felgyári a 60-as évekbeli fecskéjét a tasi oszt jön a szokásos litániával.
KB ez a kivonat.
enyi ez a jármü gyártás sporolása csavar helyet müanyag bolha csavarozás helyet ragasztás stb stb .. tehát müanyag szar ...
és ezzel nem téged bántotalak ..........
szerintem elismerlek
Azt mondtad, hogy módosították az olajhűtéses blokkot...mondtam, hogy fejlesztés volt rajta (vezérlés), de más beavatkozásról nem tudni, a 20 év alatt (85/86-2006).
Aztán előveszed az olajpumpádat, ami fejlesztési-konstrukciós hiba miatt lett módosítva...a régi, ahogy kell kivezetve, és a vele csereszavatos, új cikkszámon bevezetve. Vagy ezt kéne visszakapcsolnom a Suzuki esetében a fesszab cseréhez? Vagy csak azért ezt hoztad fel példának, mert szeretnél róla beszélgetni?
Szóljon már valaki, ha érti!
(2-en két irányból félinfókkal a tarsolyotokban "támadjátok" az öreg konstrukciót, én próbálom a legjobb tudásom szerint elegyengetni, példákkal alátámasztva a helytelen megállapításokat...majd jön egy számomra idegen hibás konstrukciójú olajpumpa amivel nem tudok mit kezdeni...)
Mondjuk azt hogy nem akarok harcolni,belefáradok és felesleges.
Pusztán a vizpumpa lapát kavittacioja miatt változik a régi újra.
A magasabb fordszám elérése miatt csapták félbe a bütyköket, meg a himbákat, és lett csavaros helyett korongos az állítás...
Azok a pumpák más cikkszámon vannak, a Suzukiba, meg azonos cikkszámú az olajpumpa...
http://www.partzilla.com/parts...
Két helyére tökéletesen bepasszoló olajpumpa egység.Ami oda-vissza cserélhető a teljes évjárat spektrumban.
Ettől még változtatás és szerintem szignifikáns.
Van már 3 vagy 4 darab gixer bontott váltóm, de mindegyiken van hibás fog...most is azt tudom mondani, hogy helyes vezetési stílus (nem kell kesztyüs kézzel bánni vele) mellett, nem jön elő a hiba.
Az hogy különböző teljesítményekhez -fojtásokhoz más porlasztó vagy szívócsonk kell az meg más lapra tartozik megint.
Kravennek is ezért voltak képtelenek beazonosítani, mert más az ütköző magassága a membránfedélben az eltérő országokba gyártott modelleknél.
Pár hónapja vettem egy gsx 600-as blokkot, és a vizsgálódásaim szerint kb 30% -a az alkatrészeknek passzol a 1100 be. Pl olajpumpa, generátor, váltó mechanika, szelepvezérlés himbái, szeleprugók, stb...vagy a fötengely csapágysor , hajtókar csapágysor, azonos a 750-essel...
Az év vizsgálódási alapon a gsxr -gsx-gsf széria légolajos erőforrással, amiket egészen 2006-ig gyártottak mint bandit vagy gsxf 600-750 nyalóka-seggü verzióban. A hitelesség kedvéért meg lehet említeni, hogy volt csavaros, meg lapkás hengerfej, de itt is a lapkás változat visszaalakítható a csavarosra, mert csak szelep hossza változott, meg a himbák a veztengelyekkel, az öntvény, csapágyazás, szelepszögek nem.
Igazából mindegy, de kevés gyártónak sikerült ennyi bőrt lehúznia erről a fejlesztésről. Csináltak sportmotort, sport-túra motort, kardánost, és túramotort...ha berakták volna egy robogó vázba, akkor gond nélkül mondhatnánk, hogy évtizedekkel ez előtt megelőztek a honda NC "korszakalkotó" talicskáit, csak ezek a blokkok rendelkeztek normális teljesítménnyel...a honda fejlesztésben , meg a marketingesek magyarázzák bele, hogy ennyi elég...
Ès hogy van hibájuk ezeknek az erőfórrásoknak? Ìgy 20 év távlatából akad, hogy fiatalkorában volt-e arról nem tudok nyilatkozni...de mondjuk kit érdekel, ha kifekszik a generátor, vagy feszszab. Ha eldobok egy követ akkor is 31400-17C generátort fogok találni, mert kb több 100 ezer motor ezzel jött le a szalagról a 600-tól 1200-ig. Ha meg zajos a váltó, egyszer (esetleg) meg kell csinálni, és utána normálisan használni...
Anbringungsort: Vorgabe der ASFINAG Maut Service GmbH für die Österreichische Autobahnvignette:
"Die Halterung darf nur an einem mit einem Werkzeug schwer vom Fahrzeug entfernbaren, fixen Bestandteil des Fahrzeuges montiert werden. " Paketträger, Sturzbügel, offene Lenkerenden, offene Fußraster (um nur einige zu nennen) sind nicht gestattet. Die Halterung darf ausschließlich am Lenkerholm des Vorderrades/Gabel montiert werden.
Ez kb annyit tesz, hogy nem teheted a tükörre, mert az könnyen eltávolítható. Az utolsó sor szerint pedig kizárólag az első teleszkópszárra tehető.
Mivel a tartó maga "elvileg" bonthatatlan (kábelkötegelő-rendszerű) rögzítéssel kerül a teleszkópszárra, így marad a rizikós "szöszöléses" megoldás, 2 db matricatartóval:) Igaz, amit te választottál, ahhoz van egy parkolójegy-rögzítő alkatrész is, de arra én nem tenném rá, mert az is szabálytalan, mivel lepattintható róla.
https://www.louis.de/artikel/f...
De gondoltam, átrakom az alkatrésszel együtt (tükör), és akkor nem sérül...
Ha igen akkor bukta.
Csak te mondod állandóan hogy ebbe az évjáratba ez abba meg azt a vez.láncot meg ilyen karbit olyan karbit és még sorolhatnám.Lófaszt olvasok autós ujságot csak nálad jobban figyelem ezt a fórumot és emlékszem arra amit te meg K.István írnak a módosÍtásokról.
Ez pont az a kategória mikor leírod hogy a gsxredben 250e Km van.
Jó de csak én itt a fórumon tudok minimum 4 blokk cseréről a többi alkatrész cseréről ebben a motorban.
Namost akkor 250e Km van a vázban a Km órában vagy összeadtad melyik blokk mennyit ment?
Én figyelek.............te általában csak ekecselni akarsz és nagy igyekezetedben felesleges infomorzsákat dobálsz amit én összeszedem.