Skacok, ha hátul a szivargyújtó csatlakozó környékén méricskél az ember, mitől mehet ki a biztosíték, ill. hogyan lehet megelőzni? Akksiról le kell előtte venni a full kört, vagy mi?
Ha jók az emlékeim nem ma volt 75-ezer padozva. Akkor a vezérlővel járt kölcségfelszámolás nélkül a pad. Most nem tudom mi a szitu. Hívd fel az AGO-t és meg tudsz mindent beszélni.
Az 1400-nél vehemenciától függően 0.5-1.5 liter/100 km üzemanyagot meg lehet spórolni. Ha 100km-en 300 huf-ot spóroltam, akkor 50ekm-en 300x500 azaz 150ezer HUF...Vagyis akár mondhatom azt hogy üzemanyagárban visszajött ez a bohóckodásom, és még élvezem is...
(Persze ott sántít a dolog, hogy manapság kevesen gondolkodnak hosszútávon egy járműben, de leginkább egy motorban...valahogy mindig sikerül a legtöbb emberben elültetni a következő "szükséges lépést" vásárlást. Ezért csal már hosszú évek után mosolyt pofázmányomra, mikor új szerzemény kerül a házhoz, és még el sem csöppent belőle az első csepp olaj a térkövezésre, már kutakodik, hogy neki kofferrendszer kell, tanktáska meg égígérő plexi, LED-es index, búcsús zárófény, gyorsváltó, sportszűrő, hangos-dob, stb....és ki tudja még mi...aztán 3 év múlva +5 ezer km-rel az órában amivel a megyehatárt sem sikerült neki meghódítani, eladásra kerül a "kedvenc". Ilyenkor jönnek a sáskák, akik valóban messze járnak, és gombokért megveszik az gyári extrákat...)
Van olcsó megoldás is...Viszont ott csak 500-as fordulatszámon szabályozható. A power az jobb de drágább is. Én az olcsóbb megoldást választottam az AGO-nál de így is klasszisokkal jobb lett mint a gyári beállítás.
István köszönöm a válaszodat, igen megfontolandó költség oldalról! Hangsúlyozom nem a lóerők miatt gondolkodom a dolgon mivel még a 100 lóerőt még annak a felét sem tudom kimotorozni! Yoss most tudtam meg a Te Banditod át lett hangolva! Mennyibe fájt a project? Még egy kérdés? Tudnátok javasolni motorbontót hol bontanak Yamahákat. A havernak Erdélyben" lefogazódott " a kardán hajtása! Azt ne kérdezéttek hogyan, ez csak egy Yamaha!
Egyszerűbb, ha Xado olajat veszel. Az az általad kiválasztott szintetikus, vagy ásványi, vagy akármilyen olaj, csak már benne van az adalék. És nem drágább lényegesen a normál olajoknál. De vehetsz csak adalékot is. Az oldalukon leírják, hogy mi a javaslat.
Azt hiszem fordítva van a mérés. Pl 5%-os gázállásnál megfogja 1000-ren mér, 1250-en megfogja, mér, 1500-on megfogjam, mér...és elforgatja amíg az 5%-os gázállással el lehet, majd jön a 10%-os-1000-es fordulat...és azt látod, hogy a 5%-os durva hangolásnál mondjuk elforog a motor 4500-ig, ami mondjuk hangolás nélkül esetleg 4000 fordulat...majd a finom hangolással mondjuk 4750-ig
Ugye szinte kivétel nélkül mindenki a csúcsteljesítménnyel van elfoglalva, pedig ott használod az erőforrást a legkevesebbet, hiszen senki nem 100%.os gázon, és pl 10000 ezres fordulaton motorozik...a hongolás után szinte minden tartományban nö jobb égés hatásfoka miatt a nyomaték, és nyilván evvel arányosan azon a fordulatszámon a teljesítmény is. Ès ez a lényeg!!! Nem a 120 ló!
Igen 2009 februárja óta van behangolva az 1400-es. Fogalmam sincs melyik hozzászólásom érdekelne...
A Power commander, vagy a másik cucc amit Ago beszerel és beállít a padon, mindegyik szép eredményeket tud hozni.
Amit ö végez hangolást, egy picit azért magasabb szintűnek érzem., mint az prop-tech-est.
Itt YOSS-nak az 1250-esböl félkézzel kicsavarták a 120 lovat.
Azt tudni kell, hogy kb 2-3 órás a padozás...hogy ezért megéri -e a 100€-os óradíj , meg a finoman szólva vastagon árazott PC az mindenki maga dönti el.
Technikai oldalról nézve, bármelyik motoron érdemes lenne elvégezni, ha gyári a konfig rajta, ha hurkatüllös, harisnya szűrös...
A pad segítségével 250 fordulatonként meg tudja fogni a motort és az összes ahhoz tartozó gázállásnál, kiméri az üzemanyag milyenségét, ha szegény, akkor megnyújtja a befecskendezési időt, ha dús, akkor lecsíp belőle, így állítva be az ideálishoz legközelebb levő benzin levegő összetételt. (a múltkor egy pontagyú gúnyt űzött belőle, amikor azt írtam, hogy a lényeg az, hogy lehetőleg minden oxigénmolekula találjon magának szénhidrogént az égéskor. Persze nem csak ez a lényeg, hanem ugye közben fékezi a pad a motort, és azt az értéket választja ki a módosításhoz ahol a legnagyobb teljesítménnyel kell fékezni.)
Egy példa. Elindul az egyik mérés 3250-es fordulaton. Megnyitja a gázt-fojtószelepet 2%-ra mér, elfogad, ugrik 5%-ra ugyenezen fordulatnál, mér elfog, 10-15-20-40-60-80-100%-os gázállásnál is leméri...majd 3500-as fordulaton ugyan ez. Ìgy lesz pl 1000-és a piros mező közötti fordulatszám tartomány 250 fordulatonként a fenti gázállásokon végigmérve...ez kb 250-300 mérés...és elég finom ahhoz, hogy utána villanymotor nyomatékú legyen és csuklás nélkül forogjon ki bárhonnan.
Annyi, hogy előtte érdemes megejteni, egy szelepellenőrzést, szinkront, olajcsere, tiszte légszűrő, ápolt lánc..., mert ha amilyen állapotban odaviszed, ahhoz lesz hozzáhangolva!!!
Amit a prop-technél egy videoriportban láttam, az az AGO féle hangoláshoz képest "picit" elnagyolt. Ott forgatja a padon, és közben nézi a lambda értékét, saccolja a gázkarállást. Utána a jegyzetei alapján, hogy hol volt szegény a keverék azt "tartományt" meghúzza egy 5%-al, és nézi, hogy mit vált ki...ha nagyobb a teljesítmény akkor marad...nem biztos, hogy túl lö rajta mondjuk, és esik a teljesítmény akkor az elözö értéket állítja be...
Szummázva, szép karakterisztikát lehet kihozni egy jó beállítással, egyedül a költsége ami egy kicsit húzós, de a lényeg, hogy nem csak csúcsban lesz jobb, hanem minden fordulaton.
István! Én azért kereslek, mert jó régen írtad, hogy az 1400-esen az Ago állított. Ennek a hozászolásod számát kérném ha tudsz segíteni mivel nem találom! Gondolkodom egy teljesítménymérésen injektor állításon" ledobtam" a hurkatöltőket most Bódis Slip-On van a gépen. Az Ago azt mondja állítani csak + 75-95 ezer beszerelésével érdemes Prop-Tech azt mondja simán felhúzható az 1250-es 120 lóerőre, hogy" elvékonyitja"l az üzemanyagot! Régi motoros vagyok de itt nekem ez olyan mintha ha hárfáznom kellene, totál hülye vagyok, a mechanikus dolgokkal elvagyok de ez magas! Éreztél valami komolyabb változást az 1400-es nél az állítás után? Hangsúlyozom nem a teljesítmény miatt , csak hát az "ördög"! Köszönöm a válaszodat!
nincs padom és sok minden ami kéne hogy teljes biztonságal ki tudnám jelenteni hogy igy van .. a nagy mercimbe az 4 és 5 henger kicsit le marat a töbitöl 5000 km allat most már mind a 6 henger tudja a gyári értéket aztán városba a 90 fokrol néha fel kuszot 95 - 100 is a hö fok föleg klimával ,, mára ez sem tapasztalható ............nem tudom menyi lenne az az inter valum ami motoroknak meg felelne az öreg gigxer wisseko dugos 25 000km futot felujitott felujitás ota kapja a xadot és 3000 km olaj csere,, 2 tubus zöldet boritok bele ... hogy most jo ez ..vagy sem ezt mindenki döntse el maga ..... egy biztos ..... én használom
sajnos nem tudom mi a recept .......... 2005 be vetük ezt a gömbölyü swiftet 1000 km olajcsere 5000 után ujra azota 10 ezrenként ..40 ezernél kapot 5w 40 xadot a következő 5w 40 mannol aztán megint xado 100 nél 2 piros tubus ... 200 ezernél megint 2 piros tubus most 284 000 km van benne még mindig felválva kapja a 5w 40 olajat kimutathatoan nem fogyasztja a henger nyomások 210 psi ...... 14 bár a fogyasztás 5- 6 között asszony tekeri a volánját .......
ezzen ok fejtés okábol össze számitotam ....... az elmult 8 évben miota ismerem a xadot kb 250 db motorkerékpárba öntötem csak jokat tudok mondani .. a 9, 9,2 ,9 , 10,5 nyomásu motort 2000 km allat 11.5 ,11.3 , 10.8 , 11,6 ra hozta eről video is készült ... a váltokal csodát csinál .... minden olajos szervos kocsit xado val gyogyitanak ..ha nyikorog nyekereg egy kis tubus és 500 km allat meggyogyit és müködik
saját tapasztalat tényleg mükszik .. de ha nincs után töltve ki kopik , a metabond sokal jobb surlodás csökentő ... de az is kikopik
Pontosan. Karbantartjuk. Pl. Xadoval. Senki sem állított olyat, hogy letört fogaskerék fogát visszanöveszti. István elég jól körülírta a dolgot, de te valahogy baromira ellenállsz. A semminek. Van egy olyan mondás, hogy a legrosszabb, ha a hülyeség kitartással párosul. De hogy ez miért pont most jutott eszembe?
Ha egy szerkezet jó, akkor használjuk és karbantartjuk. Ha nem jó (elkopott) akkor meg megjavítjuk (kicseréljük a kopott alkatrészeit), nem pedig kegyszerekkel "varázsolunk". Szerintem.
Gúnyolódni akarnék, akkor annyit mondanék/írnék, hogy gépESZETLEN vagy te nem gépÈSZ, de én ilyet nem teszek...
Furcsa mód hiszel válogatás nélkül hazug, manipulált dolgokban, de valami oknál fogva ebben pont nem...mi értelem hitrendszeredet olyankor kivetíteni, ha nem hiszel benne...ez még nem is lenne akkora bűn, ha ezt úgy tennéd, ha legalább elolvasnád ami szerhez csatolnak tájékoztatót, leírást, mi több elmerészkednél odáig, hogy akár ki is próbálnád. De egyik sem. Mi ezzel a baj? Az , hogy a te "hitetlenségeddel" támogatott hozzászólás értéke is egy, meg az én posztom is egy, ami mögött 4-5-6 saját belső égésű motorból származó tapasztalat áll...
Te nem hiszel benne, annyi energiát nem fordítasz rá, hogy megértsd a működési elvét, nem próbálod ki, ez a te dolgod, de miért kell ezzel a "korral" másokat is fertőzni?
Mit csinál a kuplunggal? Nem tudom, mert sem az 1400, sem a 2 db 1100-es kuplungja nem csúszott meg! 18-15 éve Metabondot is beleöntöttem az akkori kávédarálómba, mint ami neked most van, és tette a dolgát, mert elfelejtettem neki megmondani, hogy ez a szer nem szereti a kuplungod, mivel nem tudott róla, nem csúszott meg.
Nem ismerem a xado teljes palettáját, de a 2T melyik részébe lehet tenni, melyiket, hogy megjavuljon. Van olyan amit a 2T kenőanyaghoz lehet keverni? Vagy hova nyomod bele gélt?
Ha valóban szakmabeli vagy, akkor helyén tudod kezelni azt hogy mit jelent egy-két mikron vastagságú réteg felrakodásának hatása egy századra vagy tizedre illesztett alkatrész kapcsolatban. Ugyanis a szer csak a fémhez tapad, a kezelt felülethez már nem! Ezért nem nő minden határon túl...
Hejj a köcsög hondám nem azért krepált be mert repsolt raktam bele..............huhh talán az a bezinpumpa szivatott meg ami a tasi urat.
Kap egy kínai szart,meg meg kell nézni azt a rohadt vezérlőjét is,mert hogy én nem húzok be plusz vezetéket az is tuti.
Aprpó jó hely ahol lehet pilot csavar alá nem traktorgumit venni?
2,8x1,1-es kéne.
Ugyanis az összes nem gyári felújítóban a pilot csavar alá kb 2x olyan vastag bizgerét adnak mint kéne.
Éjjen az utángyártó ipar.
Bárdiauto. Ott veszek én mindent mert nem gondolom hogy a repsolt hamisítanák ha a motult nem. Biztos lehet a motult is hamisítani de eltalálni a szagát és a színét is az nem ilyan egyszerű, míg a repsol csak egy vüdös híg lötty.
oké repsol mi ? pontosítsunk ... hozzám jön valaki olajcserére megkérdezem mit szeretne általában motul meg repsol a favorit, motul 5100 10w40 és repsol sintetico 10w40 sose volt gond egyikkel sem a TDM-embe raktam 10 es repsolt meg 20 ast is 2-3 ezer km után ette akármeiket motult fuchsot repsolt de nem füstölt nem csúszott a kuplung sosem, raktam repsolt gixxerbe 750 sradba ott se volt gond cbr-ekbe sose volt gond motullal sem , igaz egyszer raktam motult a tdm be és eltört a főtengelyem de nemhiszem az olaj miatt...... lehet hogy jó helyről veszem ? vagy itt nálunk még hamisítani is lusták az emberek ?
(Persze ott sántít a dolog, hogy manapság kevesen gondolkodnak hosszútávon egy járműben, de leginkább egy motorban...valahogy mindig sikerül a legtöbb emberben elültetni a következő "szükséges lépést" vásárlást. Ezért csal már hosszú évek után mosolyt pofázmányomra, mikor új szerzemény kerül a házhoz, és még el sem csöppent belőle az első csepp olaj a térkövezésre, már kutakodik, hogy neki kofferrendszer kell, tanktáska meg égígérő plexi, LED-es index, búcsús zárófény, gyorsváltó, sportszűrő, hangos-dob, stb....és ki tudja még mi...aztán 3 év múlva +5 ezer km-rel az órában amivel a megyehatárt sem sikerült neki meghódítani, eladásra kerül a "kedvenc". Ilyenkor jönnek a sáskák, akik valóban messze járnak, és gombokért megveszik az gyári extrákat...)
Ugye szinte kivétel nélkül mindenki a csúcsteljesítménnyel van elfoglalva, pedig ott használod az erőforrást a legkevesebbet, hiszen senki nem 100%.os gázon, és pl 10000 ezres fordulaton motorozik...a hongolás után szinte minden tartományban nö jobb égés hatásfoka miatt a nyomaték, és nyilván evvel arányosan azon a fordulatszámon a teljesítmény is. Ès ez a lényeg!!! Nem a 120 ló!
A Power commander, vagy a másik cucc amit Ago beszerel és beállít a padon, mindegyik szép eredményeket tud hozni.
Amit ö végez hangolást, egy picit azért magasabb szintűnek érzem., mint az prop-tech-est.
Itt YOSS-nak az 1250-esböl félkézzel kicsavarták a 120 lovat.
Azt tudni kell, hogy kb 2-3 órás a padozás...hogy ezért megéri -e a 100€-os óradíj , meg a finoman szólva vastagon árazott PC az mindenki maga dönti el.
Technikai oldalról nézve, bármelyik motoron érdemes lenne elvégezni, ha gyári a konfig rajta, ha hurkatüllös, harisnya szűrös...
A pad segítségével 250 fordulatonként meg tudja fogni a motort és az összes ahhoz tartozó gázállásnál, kiméri az üzemanyag milyenségét, ha szegény, akkor megnyújtja a befecskendezési időt, ha dús, akkor lecsíp belőle, így állítva be az ideálishoz legközelebb levő benzin levegő összetételt. (a múltkor egy pontagyú gúnyt űzött belőle, amikor azt írtam, hogy a lényeg az, hogy lehetőleg minden oxigénmolekula találjon magának szénhidrogént az égéskor. Persze nem csak ez a lényeg, hanem ugye közben fékezi a pad a motort, és azt az értéket választja ki a módosításhoz ahol a legnagyobb teljesítménnyel kell fékezni.)
Egy példa. Elindul az egyik mérés 3250-es fordulaton. Megnyitja a gázt-fojtószelepet 2%-ra mér, elfogad, ugrik 5%-ra ugyenezen fordulatnál, mér elfog, 10-15-20-40-60-80-100%-os gázállásnál is leméri...majd 3500-as fordulaton ugyan ez. Ìgy lesz pl 1000-és a piros mező közötti fordulatszám tartomány 250 fordulatonként a fenti gázállásokon végigmérve...ez kb 250-300 mérés...és elég finom ahhoz, hogy utána villanymotor nyomatékú legyen és csuklás nélkül forogjon ki bárhonnan.
Annyi, hogy előtte érdemes megejteni, egy szelepellenőrzést, szinkront, olajcsere, tiszte légszűrő, ápolt lánc..., mert ha amilyen állapotban odaviszed, ahhoz lesz hozzáhangolva!!!
Amit a prop-technél egy videoriportban láttam, az az AGO féle hangoláshoz képest "picit" elnagyolt. Ott forgatja a padon, és közben nézi a lambda értékét, saccolja a gázkarállást. Utána a jegyzetei alapján, hogy hol volt szegény a keverék azt "tartományt" meghúzza egy 5%-al, és nézi, hogy mit vált ki...ha nagyobb a teljesítmény akkor marad...nem biztos, hogy túl lö rajta mondjuk, és esik a teljesítmény akkor az elözö értéket állítja be...
Szummázva, szép karakterisztikát lehet kihozni egy jó beállítással, egyedül a költsége ami egy kicsit húzós, de a lényeg, hogy nem csak csúcsban lesz jobb, hanem minden fordulaton.
saját tapasztalat tényleg mükszik .. de ha nincs után töltve ki kopik , a metabond sokal jobb surlodás csökentő ... de az is kikopik
Furcsa mód hiszel válogatás nélkül hazug, manipulált dolgokban, de valami oknál fogva ebben pont nem...mi értelem hitrendszeredet olyankor kivetíteni, ha nem hiszel benne...ez még nem is lenne akkora bűn, ha ezt úgy tennéd, ha legalább elolvasnád ami szerhez csatolnak tájékoztatót, leírást, mi több elmerészkednél odáig, hogy akár ki is próbálnád. De egyik sem. Mi ezzel a baj? Az , hogy a te "hitetlenségeddel" támogatott hozzászólás értéke is egy, meg az én posztom is egy, ami mögött 4-5-6 saját belső égésű motorból származó tapasztalat áll...
Te nem hiszel benne, annyi energiát nem fordítasz rá, hogy megértsd a működési elvét, nem próbálod ki, ez a te dolgod, de miért kell ezzel a "korral" másokat is fertőzni?
Mit csinál a kuplunggal? Nem tudom, mert sem az 1400, sem a 2 db 1100-es kuplungja nem csúszott meg! 18-15 éve Metabondot is beleöntöttem az akkori kávédarálómba, mint ami neked most van, és tette a dolgát, mert elfelejtettem neki megmondani, hogy ez a szer nem szereti a kuplungod, mivel nem tudott róla, nem csúszott meg.
Nem ismerem a xado teljes palettáját, de a 2T melyik részébe lehet tenni, melyiket, hogy megjavuljon. Van olyan amit a 2T kenőanyaghoz lehet keverni? Vagy hova nyomod bele gélt?
Ha valóban szakmabeli vagy, akkor helyén tudod kezelni azt hogy mit jelent egy-két mikron vastagságú réteg felrakodásának hatása egy századra vagy tizedre illesztett alkatrész kapcsolatban. Ugyanis a szer csak a fémhez tapad, a kezelt felülethez már nem! Ezért nem nő minden határon túl...
Kap egy kínai szart,meg meg kell nézni azt a rohadt vezérlőjét is,mert hogy én nem húzok be plusz vezetéket az is tuti.
Aprpó jó hely ahol lehet pilot csavar alá nem traktorgumit venni?
2,8x1,1-es kéne.
Ugyanis az összes nem gyári felújítóban a pilot csavar alá kb 2x olyan vastag bizgerét adnak mint kéne.
Éjjen az utángyártó ipar.
Eneosrol mondjon valaki véleményt