Srácok tudja valaki biztosan(!), hogy az osztrák autópálya matrica ellenőrzése a pályán mennyire alapos? Az ellenőrzési pontoknál csak a matrica meglétét ellenőrzik (nyilván minimálisan a jármű osztály helyességével), vagy hozzáolvassák a rendszámot is?
Vagyis, ha egyik irányba a piros gixerrel megyek, és vissza a szürkével, csak átteszem a matricát, akkor ez kibukik vagy nem? (Tudom FB , "kenyérre" kell kérdés, de akkor is érdekel, de csak a megfejtés az oldalirányú megjegyzések nem.)
nem vitáznék mert felesleges ............. sajnos te ehhez nem értesz.. csak azt hiszed hogy ha forgatod a neten az autos és motoros ujságokat és elengedet kézel ülsz a triumpfon már mindent tudsz .. elöször is ..
a gsx -r 1100 blokja 1985 ben már tökéletes volt 250 000 km tesztelték ... a bandit -ba hogy be került a blokja az azért van mert alég/olajos teknika elavult lett .-- A HÜLYÉK SZERINT ............. //érdekes most meg minden gyárto hozza vissza / na mindegy
a banditba ezt ablokot csak el baszták pajtás ..........
aztán tovább feszegetve auto hol jönn egy mai opel . fiat . reno .. egy w 126 ,, w123 .. vagy egy w124 tartoságához .. tudod hogy tesztelték a w124 / 3000/24 dieselt ........??? az afrikai sivatagba 300 000 kilométert huzta maga után saját magát magyarul 1700 kg + utána kötve 1700 kilos auto .... 1 500 000 kilométerig tesztelték padon ezeket a motorokat .............. nem a semiért lett legenda a gsx -r 1100 vagy a cb 750 honda
idegelem magam veled .. érthetetlen tokos vagy szerintem neked jobban állna ha vennél egy uj triumpfot
Gábor!
Fél információid vannak vannak, nem ismered végig a történetet, kár ilyen kérdéseket feltenned. Az a váltó Kraven tesztjei alapján semmivel sem volt rosszabb technológiával gyártva mint bármely más motoré ebben a szegmensben. Utolsó alkalommal azt szerettem volna alátámasztani, hogy a Suzuki erőforrása alul is nagyobb nyomatékkel rendelkezik, magyarul adott, hogy ott is "lehet" használni...az általam felvázolt eljárások a gépjárműgyártásban meg nem teszik könnyen lehetővé, azt, hogy akár csak azt a 3 db furatot kifúrják, mert akkor az ott megjelenő olajmennyiség hiányozni fog, ki kell kísérletezni, hogy mekkora fúvókákat alkalmazzanak, hogy pl 100 ekm-en se legyen kéregleválás. Mindezt úgy, hogy a motor a szalagról lekerülve tudja a kívánt paramétereket, 1-2 év garancia során a motor megbízhatóan működik, a hiba később sem okoz életveszélyt, mint pl egy R1 váltó esetében ahol összeakadnak a fokozatok.
Megint csak azt tudom mondani, hogy nem ismeritek sokan a termék fejlesztés és termék gyártás metódusát. Így nem látjátok át micsoda munka -energia bármilyen apró módosítást eszközölni egy már minősített terméknél. Ha ismernétek azt a piramist, ami megmutatja, hogy mennyibe kerül egy hiba elhárítása:
- tervezési fázisban=1 egység,
-kísérleti fázisban=10 egység,
- gyártási fázisban=100 egység,
-forgalomba hozatal után=1000 egység,
akkor gyorsan belátható lenne, hogy miért nem "érdekli a gyártó" egy későbbi hiba felbukkanása. Főleg akkor, ha ez csak ppm mértékű az eladott termékek között, csak nekünk van görbe képünk, mert a fórumon a probléma zömül be, nem kapsz soha egy valós átfogó képet.
Az hogy a gyárak saját maguk szúrják tökön azzal, hogy 2 éves átlagban ki akarnak fejleszteni egy az eddigi dolgokra egyáltalán nem, vagy csak minimálisan támaszkodó terméket az elsö körben az ö bajuk, másod sorban meg a vásárlóké. Azt mindenki döntse el maga, hogy kell e azokat sajnálni akik 2 évente megveszik a friss modellt, és ök lesznek a kísérleti nyulak... vagy melyik jár nagyobb kockázattal, hogy veszek egy 20 éven keresztül módosítás nélkül gyártott lég-olajos erőforrást egy ismert hibával, kvázi fel vagyok rá készülve, tudok vele számolni milyen várható kiadásom lehet, vagy veszek egy új motort ismeretlen hibalehetőségekkel, de garanciával, majd 2 év alatt elbukom a 30-40 %-át a motor értékének akkor is ha nem volt semmi baja...
Neem ugyanez a Puig van, füst színűben. 3 éve nyüstölöm és kiváló. Meg kell találni a magasságodnak legjobb beállítást és nem is kell többé hozzányúlni
Nekem inkább az a sokat mondó, hogy egy olyan problémánál mint a nagybandit váltó elégtelen kenése miért nem lépett a gyártó hosszú évekig. Rémlik mintha valaki emlegette volna, hogy van ott egy furatnak helye a váltónál amin keresztül lehetne olajozás, de valamiért mégsem fúródott ki az a lyuk évekig. És ez a probléma tudtommal a 6 sebességes 1250 váltónál is jelentkezik. Ugyanez van pl. a VFR800 Vtec generátoránál is. A VFR klubosok már külön olajozást terveztek rá és meg is valósították biztató eredményekkel. Kizárt, hogy ami megy néhány műszaki vénával megáldott felhasználónak az ne menne a gyár fejlesztő mérnökeinek.
A gépkocsi váltó olajjal kapcsolatban meg pont a múlt héten volt esetem: saját Honda Civic-nél a négyszögkulccsal nyitható csavarnál csepegett az olaj a váltóból. Tavaly tavasszal cseréltettem benne az olajat, és akkor még tudtam venni a gyári MTF olajból az autósboltban rendelésre. Most a csavar cseréjekor csak utántölteni akartam (lévén még 10 ezret sem ment a váltó olaj), amihez elég lett volna 1 L olaj maximum. Megyek a boltba, mondják NAV miatt lehetetlen beszerezni az olajat, forduljak bizalommal Hondáékhoz, mert csak nekik lehet mint végfelhasználók. Hondáék közlik, hogy csak akkor van olaj ha azt Ők rakják bele, mert csak 20 L-es a kiszerelés, amit nem értékesíthetnek tovább csak szervizelhetnek. Emiatt kellett munkalapot felvenni a kocsimról hogy legyen beleöntve pár deci olaj úgy, hogy a csavart mi cseréltük. Vicc az egész. Nem tudom más márkánál hogy van ez, de elmehet a NAV a francba az ilyen baromságokkal.
Hát nem óccsó,csak mondom ha valakinek van akkor várnám a tapasztalatot,hogy hogy vált be! Már egyáltalán a plexi magasítás,vagy szélterelő vagy mifene!
Nekem még a gyári van benne és eddig semmi gondom nem volt vele! Az aksim is még a gyári /2008-as/,és még az is teszi a dolgát! Igaz én a téli leállásban folyamatos csepptöltést adok neki!
Viszont azt látom,hogy 120-130-as tempónál 14.5-14.8 volt a töltésem. Szoktam figyelni,és átlag ennyi,ha lassabban megyek akkor 14.2V környékén van! A 14.5-8V-ot kicsit soknak tartom viszont eddig az aksival semmi gondom nem volt!
Mielőtt nagyon elvesznénk az érdekes mérnöki részletekbe render elsiklotok egy tény felett.
Jelesül hogy az összehasonlítási alap sántít.Mondjuk állandóan előjön a légolajos.KB hány apró de fontos módosítás,változtatás történt rajta hogy kiküszöböljék az alapos valós tesztelés után keletkező gyermekbetegségeket és hibákat mire megbízható bandit lett belőle?
Ezek mind megbocsájthatók de egy 3-5-6 éve gyártott tipusnál mindezek véres kardként vannak hordozva hogy az újak szarok?
Mit lehetne társalogni ha egy mai gépnél lenne hengerfejben repedéseket találni?
"Azért az autóipar europaban meg mindig egy jól dokumentált"
Ez így van. Csak ez még nem jelenti azt, hogy golyóálló, meg nem egyszer sikerül a szart is remekül ledokumentálni.
Ìgy közel 6 év távlatából mikor még Folyamat mérnökösködtem, annyi még dereng, hogy pl új technológia, vagy új termék kísérleti/minta gyártásakor elfogadott volt az intuícióim (megérzéseim) alapján megválasztott paraméter-méret pl az új gyártószerszám esetében, nyilván az a megérzés támaszkodott az abból a technológiából származó tapasztalataimra. Ha viszont a tesztek jól sikerültek már többet nem lehetett módosítani rajta a "saját szakállamra" csak akkor ha megismételtük volna szinte az összes minősítő tesztet. Ez pedig sokszor vettel el az "ember kedvét"...Ki kellett várni még valami más probléma kapcsán újabb tesztek voltak szükségesek, és akkor kellett gyorsan lépni, ha ezzel mások is egyet értettek...
A lényeg, hogy sok esetben az első kondulási pont, csak egy fiktív szám, eset, de utána ettől való eltérés már csak kg-okban merhető papírmunka árán és rengeteg dilettáns-inkompetens személy bevonásával lehetséges.
Az űrtechnika azért kénytelen elöl járni, mert a most beújított technológia, kb 10-15 év múlva lesz kilőve, addigra az autóipar már kétszer váltott...
Említsük már meg, hogy pl egy ECU nem azért van kiöntve poliuretánnal, vagy más teljesítmény áramkörök szilikonnal, hogy azt nekünk 8-20 év után ne lehessen megjavítani! Annak kitöltö anyagnak komoly feladatai vannak. `Csökkenti rezgést, höt von el, tehermentesíti a forrasztást, védi a forrasztást-alkatrészt a páratartalom, és egyéb környezeti behatásokkal szemben. Ezek nélkül, már az 1000-res szerviznél az ECU doboz aljáról csipeszelhetnéd ki a kis SMD "állatkákat". (Az hogy nem tudjuk a funkcióját, még nem biztos, hogy kibaszásból öntötték ki.)
Egyes nagy teljesítményű áramkörök el sem indulnának, ha pl nincs szilikonnal kiöntve, mert az agyonintegrált lábak között a szabad levegőn már áthúzás lenne...
Teljes visszahivasrol vagy -tol-ig alvazszam alapjan? Ez nagy valoszinuseggel valaszt adna hogy tervezesi vagy gyartasi hibarol van szo.
Azert az autoipar europaban meg mindig egy jol dokumentalt, nyomonkovetheto(reszben)folyamat. Vagyis a tesztek is kotelezoek, a kérdés inkabb az hogy a kovetett teszt rendszert mennyire talaltak el, mennyire jo a kivalasztott methodika amire ugye van egyertelmu kovetelmeny, de nem szentiras.
Amugy a leadfree forrasztással beletalaltal, viszont a lenyeg hogy az elettartama, megfelelo tesztrendszer hasznalata eseten ill. Megfelelo design-val kb. Fele az olmos forrasztasnak. Vagyis ez nem lehet magyarazat a gyors tonkremenetelhez.
Sajnos az autoipar nem eleg rugalmas ahhoz hogy az ujabb anyagokat "beengedje", ellentetben az urtechnikaval es a repullogepiparral ahol az ezustmentes LF anyagok kozul mar egyet jovahagytak.
kb ez a véleményem az uj autokról és az uj motorokrol .............. legyen sima futás vagy balesett auto vagy motor vagy mosogép vagy mitudoménmi ...,....
szart csinálnak direkt nagyon nagy a rá látásom ... ki merem jelenteni
pl a fiam mercijébe 624 000 km van ,,, én tekertem bele 82 000 ezután szált át a tulajdon rá ... semmi SEMMI hiba , semmi olaj fogy ,, nem akkarsz ki szálni belöle ... nem zörög 30 év után semmi ,,, nem müanyag szar csend van mert akkor még az volt acél ,,hogy jobbat csináljunk mint a másik gyár az volt acél hogy tartosabb legyen ...........
néz meg egy uj hayabusát vagy itt az uj yamaha 3 hengerel ... de tele az szaksajto a nagy bmw szét hulásárol is szoval lehet magyarázni lehet kertelni meg.. meg magyarázni milyen fasza de a tény az tény marad .... https://www.facebook.com/29970...
Lehet bármi, de emlékeim szerint, egy ilyen visszahívásnak azért van egy olyan oldala is, hogy alkatrész meghibásodása életveszély forrása, pl ha a fesszab meghibásodása miatt ABS is meghal...mert csak úgy saját kontóra nem cserélgetnék ezeket.
Sajnos a felgyorsult csillogó fényes gömbök gyártása, és elévülés közti rövid idő sok esetben nem teszi lehetővé, hogy minden rendesen végigtesztelhető legyen. Pl lehet a sós-kamrás hőn tartásos tesztek eredményei nem voltak egyenértékűek a valós élettartambeli tartóssággal, de elég ha rezgés miatt elválik a forrasztás ami manapság az ólom kizárása miatt jóval ridegebb, de lehetett egy a nyomtatott áramkörbe beültetett alkatrész nagyobb százalékos hibája is...
azt azért tudni kell, hogy ezt nem Suzuki gyártja, hanem pl Denso...és nekik sikerült egymás után kétszer is mellényúlni. Sok esetben pont a rengeteg minősítő teszt miatt nem lehet nagyot változtatni a terméken, mert akkor szinte mindet előröl kéne kezdeni, és újra minősíteni, ez padig pénz de ami sokszor fontosabb IDŐ! Így csak picit mernek lépni, hogy lehető legkisebb hullámot okozzanak vele...Sok esetben "felső" (dilettáns) nyomásra sem lehet rendes munkát végezni...
Amúgy nem értem ezt a második visszahívást. Elsőnél oké, rossz volt valami a sorozatban. Ez nálam hibátlanul működött. Beszerelték a másikat, ez is működik hiba nélkül. Hibás sorozat lett a beszerelt is? Ez azért elég nagy blama egy cégnek.
Én is kaptam. Ahhoz képest, hogy elvileg a szervizek felkészültek rá, a 17. kerületi elég amatőr. Fényképezzem le a levelet küldjem el nekik és majd megrendelik. A legutóbbi visszahívásnál még létezett a Hollós Újpest, ott volt nekik készleten...
Akkor ezekszerint jó a meglátásom. Az sosem baj ha a tulaj pozitív irányban eltér a gyári előírástól, vagyis cserél és sűrűbben. Hiába a "szent" gyári előírás, az a tervezett kidobásra épít, míg a gazda szereti a tartósságot.
Más téma.
Maxxy és én ismét kaptunk levelet a Suzukitól. Gyári visszahívás. Ismét fesszabályozót cserélnek úgy, hogy már egy garis fesszab csere volt szintén gyári visszahívásban.
Ezen már volt itt vita autószerelővel, ami kiderült, régebben egyértelműen előírták később ahogy finomabbak lettek a váltók és jobbak az olajak a gyártók nagy orcával pár típusnál örökösnek kiáltották ki és nem írtak elő cserét.....később mikor kiderült, hogy ettől meg a drága váltók is 2-400000 után beadták a kulcsot újra elkezdték előírni a cserét különböző periódusokban. Az tény kolléga körökben, aki nem cserél váltóban-difiben olajat annak megdöglik, aki cserél az használja.
Én egyszer a cégem saját szerelőitől próbáltam 10-es négyszögkulcsot kérni a Szuzim váltójához, olajcseréhez. Kérdik: minek az? Mondom: váltóolaj cseréhez. Nos, úgy néztek rám, mint egy elmebetegre. Ők olyat sose szoktak! Nem baj - mondtam - én azért 50 ezrenként cserélem.
és akkor elérkeztünk oda amiért én mindig kapok hogy fikázom az uj teknikát .. wv , Ford , Psa , audi fiat ... inkább azt sorolom aki nem .. szoval a Volvo saab , mercedes a mai teknika mellet 400 -500 kilcsire tervezi a motorokat töbiek 150 - 200 kilcsi ha a gyári elörást be tartod tesztek és tulajok be bizonyitoták hogy ha csak felére veszük agyári elöirás serviz intervalumokat 40 % kal meg hoszabodik a motor , válto ,osztomű élete
kb enyi ugye csak a sajátomal tudok példálozni a w124 / Mb minden egyes tipusára 10 000 km az olaj csere a automata válto 30 ezer a mehanikus 60 ezer .. de tovább megyek a SUZUKI swift m 11 es és a M 13 motorjában a olaj csere 10 000 km ugye volt egy karoszéria frisités .... onnan 15 000 kilométer az olaj csere .... MITŐL kérdem és a motor ugyan az ????
Vagyis, ha egyik irányba a piros gixerrel megyek, és vissza a szürkével, csak átteszem a matricát, akkor ez kibukik vagy nem? (Tudom FB , "kenyérre" kell kérdés, de akkor is érdekel, de csak a megfejtés az oldalirányú megjegyzések nem.)