Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

3000.
30ezres,telefon.
Nyugodj meg,30ezres veszítettek,képzeld el azt aki 15-ezret,az milyen ideg lenne?
És máris jobb.
Az 5ekmt futott hatso Pr4-emet ma 3cm hosszban szetvagta vmi,engem meg az ideg.....
Hmm, ha jól emléxem, K.IStvan és balinttomek "beszélgetésére reagáltam ezzel a kérdéssel:)
Visszatérve az ezzel kapcsolatos felvetésemre, nekem is a két hét múlva hátvége lenne jó.
Köszi a válaszokat!
A kérdésre megkaptad a választ,csak bátran előre.
Igen mindre kell, de különbség hogy azzal utána menni is tudsz! Ebből gazdaságos keretek között nem lesz használható jármü.
Ha beírod a keresőbe itt az topicban kb 2 tucatszor le lett írva. Kisgyerekek veszik meg ezeket a játékmotorokat. Zsebpéncböl nem futja normális karbantartásra, csak kék LED-es parádéra. ismeretlen mennyiségű km van bennük, mivel ezzel tanultak, párszor minden gazda földhöz verte, a fagyizó előtt kihozta belőle minden este a maximumot. Ki van kopva futóműve, görbék a féktárcsák, véres a torka a erőforrásnak, szelel mindenhol a porlasztó, trehány a villamos rendszere...
Ha valaha (20 éve) jó technika lett is volna, mára legalább 5 -ször reinkarnálódott minden példány ami az országban van. Típushibája azért nincsen, mert nem lehet már tárgyilagosan megitélni az állapotukat. Pár hónapja, 1 hónapon keresztül távsegítettem egy értelmes srácnak csak a porlasztó rendbetételében, beállításában. Kénytelen volt vele foglalkozni, mert senki nem vállalta a környéken, de annak ellenére hogy nem értett hozzá rá volt kényszerülve...és ez csak egy tizen pár éves 400-as belpiacos motor volt.
Több tucatszor irtuk ezeket itt le elfogulatlan megszívlelendö tanácsként, pusztán jó indulatból. Ès tucatszor olvastunk olyanok segítségkérését, akik vagy ennek ellenére, vagy egyszerűen csak nem kérdeztek meg egy hozzá értőt, itt kínlódtak mert nem ment a motort annak ellenére, hogy mennyi pénzt és energiát beleöltek, vagy nem kaptak hozzá alkatrészt, vagy kurva drágán és nagyon soká. Ha motorozni is akarsz, és nem csak elkölteni a pénzedet, és nézegetni egy kupac fémet a garázsban, akkor megfogadod a tanácsot, és keresel más gépet úgy hogy nem színével meg a küllemével foglalkozol (főleg, hogy kis összegből gazdálkodsz), hanem hogy el tudsz kezdeni motorozni.
Van cb 500, gs 500, gs 450, xj 600 amikből van fojtott, és müködö verzió.
Én rendes sört iszok....
Kik azok a ti?
Bármilyen motort veszek kell rá költeni... Két hengeres... jaja Kawa Er-5 ha elmászik a két hátsó rugóstag az kezdésnek ~50-70k. Szoci motor? Köszi nem! Továbbra is kérdezném ha sikerül egy nem lefosott igazi magyar mentalitást (Költeni kell rá? Adjuk el...) tükröző motort venni akkor annak van valami típus betegsége?
..és belpiacos van valami hátránya?..
Csak az van neki. Felejtsd el.
Neked mi számít hátránynak? Amit felsoroltál hátrányokat az nem élég?
Nincs már ezekböl használható példány! ha ráköltesz 300 kilót lehet lesz, de abból már lehet venni motort is. vegyél egy MZ-t, itt van 2 oldallal visszább, vagy 1-2 hengeres 500-ast...
Sziasztok! Kinőttem a kis 125-öst és szeretnék nagyobbra váltani (életkorból kifolyólag A2-es moci lehet még csak) és a legkisebb 250-es banditával szemezgettek, azt leszámítva, hogy pörgetni kell és belpiacos van valami hátránya? Mennyit bírnak ezek a kisgépek? (úgy értem ha találok egy jó állapotút és gondos gazda leszek ) Van valami visszatérő hibájuk? Ha jól olvastam az 1990-es még nem de 91-től változó a szelepvezérlés !? Van valami egyéb eltérés a két blokk között ? Előre is köszönöm a válaszokat!
Nincs direkt kenése a fogakerék fogainak! Csak a behajtó, és kihajtó tengelyek csapágyai, és a maguk a fogaskerekek csapágyai a tengelyen vannak kényszerolajozással kenve. A fogfelületekre kvázi olajpára, vagy véletlen szerűen pl a blokk tetejére felcsapódott olaj csöpög vissza. Ez látszik a sematikus képen meg az eleméleti diagramon. A 1100-1200 blokkba 89-töl ugyan elő van készítve az szórt olajozás, és pont a kényes 3-4-5 fokozatok felett, de mint látható mégsem fúrták meg, és látták el fúvókákkal. Ha tudjuk azt, hogy 600-750-1100-1200-ben ugyanaz az olajpumpa van, akkor az ember azért szívná egy picit a fogát, hogy merjen elvenni a többi kent egység esetlegese kárára a mennyiségből, amire pont az alsó tartományban lenne leginkább szükség, mikor a pumpa is kevesebbet szállít.
A nagy nyomaték alacsony fordulat a rossz páros, mert nincs utánpótlása szórt kenésnek, jóval hosszabb ideig kapcsolódik, terhelődik egy fogpár, és ha túl nagy a felületi nyomás, akkor kiszalad a kenőanyag a felületek közül, és fém a fémmel érintkezve elkezdik egymást koptatni. Az fogaskerekek evolvens felülete elméletileg tiszta gördülést tesz lehetővé (ez az evolvens profil lényege). Ha viszont megkopik, akkor a gördülésből csúszás lesz. Ez a jelenség , meg hogy kiszalad az olaj a kacsolódó felületek közül okozza aztán a kéregleválást.
Ezek elvileg fordulat gazdag, intenzív, de nem agresszív gázkezeléssel elkerülhetöek, kitolhatók...,mert rövidebb ideig terhelődik egy fogpár, nagyobb az esély az olajfilm visszapótlásra, stb...
Nyilván egy csomó dolgot ki lehetne próbálni, módosítani ezt így azt úgy, de kit érdekel manapság. Nekem az az ötletem, hogy a hengerfejből visszafolyó olajat kéne rávezetni a váltóra, de túl alacsonyan érkezik vissza a két csö, kéne bele hegeszteni egy kisebb csövet minek a két vége magasabban van váltó tetejénél, és akkor az a megcsapolt rész folyna rá...de ugye nem lenne baj, ha módosítás nem törne el, nem esne a blokkba, nem dugulna el, stb...
A nyomaték itt a döntő, vagy a fordulatszám?
A boci elég pörgős, a nagy Bandittal lehet legmagasabb fokozatban 3000 alatti fordulaton poroszkálni, de a boci 6.-ban 3000 körül már halott. Azt nem értem pontosan, hogy ha azon az alacsony fordulaton ahol károsodik a fogaskerék, több olajat kapna, akkor nem károsodna, vagy akkora a nyomaték, hogy mindenképp baja lenne?
Nem vágom a Bandit olajozását, de úgy sejtem hogy annak az olajpumpája is fordulatszám arányában dolgozik, akkor pedig ennek az egész olajozási problémának elejét lehetne venni egy kis fordulatszám emeléssel, pl úgy hogy hátra a gyárinál pár foggal nagyobb lánckereket tenni, akkor adott sebességnél pár százzal többet forogna, és lehet hogy az a kicsivel több olaj pont elég is lenne? (nem értek hozzá, csak gondolkodom a dolgon)
A 750-es valtoja egy "picit", harmatosabb nyomatekokkal dolgizik, hiszen 400 ccm a terfogat kulonbseg. Ugyan sok alkatresze egyezik, pl a valto csapagyazas...,de a nagyblokkban mar alacsonyan akkora nyomatek terheli a valtot,ami 750- Ben talan csucsba sem jön meg.
Érdekes ez a váltó probléma a Banditnál, a GSX750F-ben is ugyanaz a régi lég-olajos GSXR blokk van, de ennél még sosem hallottam hogy valakinek váltó gondja lett volna.
Kicsi off, de talán motoros fórumon nem is annyira: a "németeknek" szólok, az Aldiban akciós a dobozos Carlsberg. Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem az egyik kedvencem... Arról jutott eszembe, hogy itt van a kezembe'... (és rímel is)
Ha az enyém is elmegy annyit, akkor elég lesz...
160e km elég?
Engem az érdekelne leginkább, hogy meddig tudja ezzel elhúzni a belét. Van valaki, aki sokat ment ezzel a hanggal még? Vagy ne adj' Isten olyan, akinek a hang megjelenése után hamar megdöglött?
Erre már be vagyok táblázva, meg a következőre is... Leghamarabb két hét múlva tudok menni.
nekem az újban is itt van már. de lexarom, a kipufogó üvöltése úgy is elnyomja :-) .. és nem 20e van benne... (kevesebb)
nekem jó... holnap (is) megyek az alpok felé--