A sebességet nem is figyeltem. Kb. 3000 felett kevéssel kezdődik a hang, amit annak hiszek. De mint mondtam, egyáltalán nem biztos, hogy tényleg az....
Egyáltalán nem sokallom a xado árát. Kérdés, hogy ide is kiküldik-e... Az e-bayen találtam pont olyat, amilyet linkeltél, de Ukrajnából. Abban meg nem bízom. Meg találtam Stage1-et, amivel ez helyettesíthető, de az a háromszorosába kerül...
Kombinálnám a kellemeset a hasznossal. Motoroznék egy jót, meglátogatnám egy müncheni barátomat, meg te is ráhallgathatnál. Tudom hogy nem tudsz vele semmit csinálni, nem is volt ilyen szándékom. De a bizonyosság jót tenne. Most voltam otthon, le van szervizelve a motor, nem tudom, mikor megyek megint...
Nicsak, emberek!
Ti München "környékén" éltek?:)
Én Ingolstadt mellett, igaz, nem Banditás(CB 1000R), de valamikor ,ha van kedvetek, összeröffenhetnénk egy kis Gurulásra.
Nem akarlak lepattintani, de most azért gurigáznál 300km-t, hogy én meghallgassam? A xadot megelőzés okán is lehet használni, és talán nem ver földhöz a ca 15€ költség....ha meg mész haza szervizre ott is lesznek gondolom vájt fülek...én itt nem tudok vele csinálni semmit, mert nincs műhelyen sajnos.
De mint mondtam nem zárkózom el ...
1000 km-rel ezelőtt volt olajcsere. Szóval csak be kell nyomnom a nyíláson. Okkersárga. Jut eszembe: te elég közel laksz hozzám (kb. 140-160 km attól függően, hogy München melyik oldalán élsz). Ha egyik hétvégén leugranék motorral, megtennéd azt a szívességet, hogy meghallgatod szakértő füllel? Hogy azt hallom-e egyáltalán, amit... Mivel egy műszaki analfabéta vagyok...
ha össze teszed a 4 japot alacsony fordulaton a suzukik a leg nyomatékosabbak ... és igen csak annak jönn elö ez a kéreg ki válás aki alacsony fordulaton poroszkál magas sebeségi fokozatban és onnam küldi rá a kakaot
Azt értem, hogy mondjuk a 1100 es (meg a 1200 Badit) 3.ban egy nagyon szépet lép. Meg lehet csinálni, hogy 1-2 langyosan, majd a 3. kicsit keményebben túlhúzat, és utána gyorsan 4-5. Vagy városban is az 1100-es 3.ban (csak ha nagyon egyszerű a forgalom :4.-ben) forog egészségesen, és innen lehet szépen dinamikusan kigyorsítani, nem pedig 5-ben (6 -ban) erőltetve kis fordulatról.
Feri szokta belinkelni, és mindig elfeledem, hogy 8-9 éve volt egy tartós teszt és vagy 25- vagy 50 ezer km-re az 1250-röl. Annak akkor ott már kéreghibás volt a 6. fokozat. En 32 ezernél cseréltem az előző posztban becsatolt váltót egy 1200-ben, és persze nem 1000 km-rel előtte kezdődött a hiba.
Olaj-cserekor szoktam(szoktuk) belenyomni a betöltő nyíláson keresztül, de azt hiszem, hogy kb 1-2 ezer alatt beépül, szóval egy félidős olajnál is simán beleteheted. ( a leírásában minden benne van)
A 2 db gsxr 1100 blokkjába az gsx 1400 ilyen zöldet teszek/tettem, vagy a már meglevő kopás tompítására, vagy a kopás megelőzésére. Az 1400 már túl van pár ilyen olajcserén/ kezelésen, kb olyan finom technika mint az 1250-es...
Ezek a légolajos Suzuki blokkok szerintem főtengely, hajtókar, veztengely, és váltó tengely oldalról masszív olajazással rendelkeznek, mint az történelemben már bizonyították, de azt is sokszor átbeszéltük, hogy egyszerűen a fogaskerék fogfelületére bizonytalanul kerül kenés. Ès ugye korábban Kraven által elvégzett anyagvizsgálati teszt igazolta, hogy semmivel sem rosszabb a többi gyártóénál, azaz alkalmazott anyagminőség és edzési technológia nem mutat szignifikáns eltérést.
(Csak zárójelben: mert sokakat , vagyis nem sokakat érdekel már nagyon a téma, annak ellenére, hogy a Suzukik ( persze nem csak) még a 2000-res éveben is ilyen "hibával" jöttek ki, mint haya, sv100, gsxr 600, B1250...utóbb az ütött szöget a fejemben, hogy látva egy kéreghibát, az mindig a fog egyik oldaláról indul el. Mégpedig arról az oldalról ahol kapcsolókörmökkel kapcsolódik! Nem gondoltam még végig teljesen, de olyan mintha a terhelés átadásakor a kapcsolóköröm felőli oldal ugyan fix marad, de a másik oldal "ki tud fordulni" annyira, amennyit a fogaskerék a illesztésen keresztül "lógni" tud. Ugye tengely és fogaskerék között van egy csúszócsapágy, ez egyszer illesztve van a tengelyre, ennek van egy játéka, meg illesztve van a fogaskerék furatába is. Vagy bordás kötéssel rajta van a tengelyen, de csúsznia kell, így nem lehet túl szorosan illesztve. Az a pár század egy-két helyen megnövekszik elég komolyan a kapcsolódási-terhelési rádiusznál. Ha pedig ez miatt nem kapcsolódnak telibe a fogak, hanem csak egy jóval kisebb felületen, az igen komoly (Herz) feszültséget hoz létre, melynek oka a felgyorsuló kopás kitöredezés. Ha az állítás igaz, akkor lehetne feltenni olyan kérdéseket, hogy akkor rossz az illesztés, túl laza, vagy jó volt csak ha elkezd kikopni, akkor következik be, stb...???)
Ti München "környékén" éltek?:)
Én Ingolstadt mellett, igaz, nem Banditás(CB 1000R), de valamikor ,ha van kedvetek, összeröffenhetnénk egy kis Gurulásra.
De mint mondtam nem zárkózom el ...
Feri szokta belinkelni, és mindig elfeledem, hogy 8-9 éve volt egy tartós teszt és vagy 25- vagy 50 ezer km-re az 1250-röl. Annak akkor ott már kéreghibás volt a 6. fokozat. En 32 ezernél cseréltem az előző posztban becsatolt váltót egy 1200-ben, és persze nem 1000 km-rel előtte kezdődött a hiba.
Olaj-cserekor szoktam(szoktuk) belenyomni a betöltő nyíláson keresztül, de azt hiszem, hogy kb 1-2 ezer alatt beépül, szóval egy félidős olajnál is simán beleteheted. ( a leírásában minden benne van)
Ezek a légolajos Suzuki blokkok szerintem főtengely, hajtókar, veztengely, és váltó tengely oldalról masszív olajazással rendelkeznek, mint az történelemben már bizonyították, de azt is sokszor átbeszéltük, hogy egyszerűen a fogaskerék fogfelületére bizonytalanul kerül kenés. Ès ugye korábban Kraven által elvégzett anyagvizsgálati teszt igazolta, hogy semmivel sem rosszabb a többi gyártóénál, azaz alkalmazott anyagminőség és edzési technológia nem mutat szignifikáns eltérést.
(Csak zárójelben: mert sokakat , vagyis nem sokakat érdekel már nagyon a téma, annak ellenére, hogy a Suzukik ( persze nem csak) még a 2000-res éveben is ilyen "hibával" jöttek ki, mint haya, sv100, gsxr 600, B1250...utóbb az ütött szöget a fejemben, hogy látva egy kéreghibát, az mindig a fog egyik oldaláról indul el. Mégpedig arról az oldalról ahol kapcsolókörmökkel kapcsolódik! Nem gondoltam még végig teljesen, de olyan mintha a terhelés átadásakor a kapcsolóköröm felőli oldal ugyan fix marad, de a másik oldal "ki tud fordulni" annyira, amennyit a fogaskerék a illesztésen keresztül "lógni" tud. Ugye tengely és fogaskerék között van egy csúszócsapágy, ez egyszer illesztve van a tengelyre, ennek van egy játéka, meg illesztve van a fogaskerék furatába is. Vagy bordás kötéssel rajta van a tengelyen, de csúsznia kell, így nem lehet túl szorosan illesztve. Az a pár század egy-két helyen megnövekszik elég komolyan a kapcsolódási-terhelési rádiusznál. Ha pedig ez miatt nem kapcsolódnak telibe a fogak, hanem csak egy jóval kisebb felületen, az igen komoly (Herz) feszültséget hoz létre, melynek oka a felgyorsuló kopás kitöredezés. Ha az állítás igaz, akkor lehetne feltenni olyan kérdéseket, hogy akkor rossz az illesztés, túl laza, vagy jó volt csak ha elkezd kikopni, akkor következik be, stb...???)