Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Van szerszámod a rugóösszenyomáshoz?
Èn egy ilyet vettem, mikor az autón cserélnem kellett:
http://www.ebay.de/itm/Federsp...
Kis kínlódással tudtam használni a motor rugós tagokhoz is.

"Az alacsony fordulaton jelentkező nyomaték tényleg több a Suzukinál"

Erre kéne találni valami katalógus búvárt aki mondjuk összeveti pár széria Suzuki dyno pados mérését, természetesen az alsó fordulatszám tartományban, más márkák azonos kategóriájával, és akkor lehull a lepel, hogy csak csalóka érzés, vagy valóban így van. Mondjuk 2000 fordulattól indította régen Ago a teljes gázos kigyorsítás mérését..., de tőle nem lehet semmit megszerezni...
Abszolút nem titok. Annyi van, h nem tudtam még vele foglalkozni. Az autómon rugót kell cserélnem, a feleségemén stabilizátorokat, meg lambdaszondákat., stb Amíg ezzel nem vagyok kész, addig nem akarok egy üzemképes, csak picit kormoló motort szétberhelni.
A nyári szezonban kb napi 1 órám van ilyesmikkel foglalkozni, ezért kritikus a priorizálás. Üzemképes gép felnyitása nem előzheti az üzemképtelen talpraállítását :-) Amint megvan a bibi jelezni fogom!

A kifordulás reális elképzelés. Legalábbis el tudom képzelni ezt az okot. Viszont azt nem hiszem, h a Suzukin kivül minden más gyártó más illesztést alkalmazna. Az alacsony fordulaton jelentkező nyomaték tényleg több a Suzukinál. Ez a két tényező együtt már okozhatja... De nem vagyok szakértő, ezek csak megérzések.
Akkor titok, hogy mi baja a egyik hengerednek?

Kíváncsi lennék a véleményedre arról amit a fogaskerekek egyoldalú kapcsolódása miatti "kifordulás"-ról írtam, hogy ez lehet az oka, hogy mindig a kapcsolódási oldalon indul el kéregleválás.
Semmi. Nekem zavaros :) De ez téged ne zavarjon :) Engem sem zavar :)
Mi zavar benne?
A vége jó zavarosra sikeredett :))
Szimplán az itt is olyan sokszor tapasztalható lenézés miatt gondolom, hogy bevállalják (lásd, ha nem tudod magad szerelni a géped, nem is vagy motoros). Nem mindenki olyan arogáns f@sz mint én, hogy bárki bármit mond felvállalom nem vagyok motorszerelő, csak használó, és igen, szerelőhöz hordom, ha csak egy csavart is újra kell húzni rajta, csak mert azon túl, hogy nincs hozzá türelmem, garázsom, szerszsámom, időm, úgy gondolom, hogy ez is egy szakma, egy tudomány, nem akarom saját káromon/hülyeségemen keresztül megtanulni. A másik fele a társaságnak meg ugye lenézően kezeli, bevállalva a kóklerkedést, hisz "nehogy már ne tudjak egy csavart meghúzni".
Az viszont tény, hogy Belőled baromi kevés van (lásd őszinte, lelkiismeretes HOZZÁÉRTŐ szaki), de még ha a szakma ott is van valaki mögött, az emberi része sokszor hibádzik, mind hozzáállásban, mind korrektségben. Minden szolgáltatásnál szerintem ezek azok a dolgok, amik piacvezetővé tudnak tenni valakit, a szakma alap kellene legyen (hisz ha nem ért hozzá, ne árulja magát)!
De ugye emberek vagyunk, meg kapzsik, meg önteltek, plusz nézd a jó oldalát, ha nem lennének ennyien a "bátrak", nem lenne munkája azoknak a szerelőknek sem, akik a megélhetés miatt csinálják.
Nagyon valószínűtlen, hogy egyszerre 3 sebességi fokozatnál dobja le a cementált réteget valamely fogaskerék. Félünk ettől, de azért nem olyan mindennapos, mint a fórumok olvasgatása alapján gondolná a user. Nem hinném, h ez a baja.
Tehát valami olyan elemre gyanakodnék, ami közöz pont az erőátvitelben minden fokozatnál. Ez lehet a kuplung, a kihajtótengely és csapágya, a lánc és a lánckerekek (pluszban még a hátsó kerékcsapágyak) Nem sok mindent írtál le a körülményekről, de pl egy túlhúzott lánc görgői remekül tudnak ropogni, ha megkapják a nyomatékot. Vagy egy kifeküdt kihajtás csapágy is moroghat...

Viszont mesélhetnél arról a 250k-ról. Mi ment bele ekkora értékben? Komplett motorgenerál? A télen én is rálocsoltam egy százast, de abban voltak hagyományos kopóalkatrészek (pl láncszett), amit nem a "felújítás", hanem a "karbantartás" fogalomkörébe sorolok. Tehát hogy lehet 250 kHUF-ot rálocsolni, ami nem kopó alkatrész és nem extra?
sokan .. rengetegen .. már -már idegesitö menyiségben hivnak ... napi szinten / kb 3-5 telefon / az oldalamon kb 4-6 kérdés //
............ mese ... van egy 18 éves xy motorom most vettem tuti 24 000 km de már uj fasza tárcsák vannak rajta , nem eszi az olajat ..... mese mese ... még tudni kell rola .. stb mese ,, mese .. .. a telefonálok 95 % a müszaki analfabéta ... el meséli 5 percben hogy vet egy motort ésmindent tud az elö életéröl ................ aztán el kezdi mesélni a 6 percben mi a fasz baja van a gépének .... . ÉS HOGY MIT CSINÁLJON ??? ..
én már bele fáradtam ebbe ilyenkor .. FEL ajánlok EGY VARÁZS PÁLCÁT vagy kéz rá tételt a telon keresztül .. persze vannak akik el hiszik hogy ök majd otthon .. nula tapasztalatal .. nula szerszámal .. és nagyon nagy hozzá értésel bármitt meg mokolnak ...........
Ne terelj!
Válaszoltál a feltett kérdésekre hiánytalanul???
Itt csak azok probléma nem oldódik meg akik nem akarják...
Nem kell sajnálni, nem szorulok rá.
Ötletet vártam, hátha valakinek volt már hasonló problémával dolga. De te biztos lelkisegélyért jársz egy fórumra... Ezért viszont tényleg sajnállak.
Mi van a 2-es hengerrel?
Írd a posztod notepadban és ha kész másold be egyszerre. Persze csak, ha nem két szó :) Saját tapasztalat :)
Nekem olyat már rég nem csinált, de felettébb bosszantó, főleg, hogy van mikor 30-40 percet is fogalmazok egy-egy posztot, képeket, linkeket gyűjtök...
Ha csak ennyire telik! :)))
Baszki! Lenyelte a hozzaszolasom 90%at. Nem irom ujra...
1 oraja csinalom. Csinaljam meg?
Ennyire ne tolongjatok.
Most itt nem arról van szó!
Értékelni a P.C. performance-t. Meg némi együttérzésre vágyik irányunkból.
Èn pl. nagyon sajnálom öt!
Tegyetek ti is hasonlóan, azzal minden helyre fog jönni! :))))3-2-1...
Mi lehet annak a vasnak olyan sok hibája?
Lánc nem túl feszes?
anno azt mondtad "új" a váltó, de ez igazából lényegtelen. 1-3ik tuti csinálja a zajt, de most már vízszintes talajon történő gyorsításkor is. Morgó, kattogó zaj. 3500 felett nem hallani.
Taschner kolléga műhelye messze van tőlem, mert nem Magyarországon élek. Szívem szerint eladnám a fasza a sok hibájával együtt, de az utóbbi egy évben ráköltött 250k-t jó lenne, ha visszakapnám. (ha másképp nem, legalább mosolyban az arcomon) De egyelőre csak stresszel hálálja meg a rohadék a sok ráköltött forintot...
A 3. fokozat fogaskerékpárja lett cserélve gsx-r fogaskerekekre. Azon kívül minden eredeti. Fura jelenség. Hallani kéne. Taschner kolléga műhelye közel van hozzád itt Magyarországon. Beszélj vele. Érdemes.
Minden fokozatban csinálja? Biztos, hogy a blokkból jön a hang-morgás? A kihajtó tengely csapágyát , meg a hátsó lánckerékdob csapágyát nézném meg elsőnek.

De lehet lejöttök a hegyekből, visszadúsul a keverék, és megint szépen fog járni.
Sziasztok,
rég írtam ide, viszont szükségem lenne egy kis szakmai segítségre. Lamb kolléga Banditja van nálam immáron 2,5 éve. Sok mindent cseréltem már rajta , viszont előjött egy új jelenség. Tegnap a Großglockner-en motorozva észrevettem, hogy hegymenetben alacsony tempónál brutális morgás, kattogás jön a blokkból. Gyakorlatilag minden kanyarból kifelé jövet. Új az olaj (gyári, előírt minőség) uh azt talán kizárnám. Állítólag az előző tulaj cserélt benne váltót (nem tudom milyen állapotúra). Ma még vár rám 340km hazáig, és pára van h nem bírja ki. Van vkinek tapasztalata? A zaj csak terhelés alatt jön, azon kívül nem. A kuplung szépen kiemelt, pontos a váltás, nem zajos ha normálisan megy vele az ember. Nem búg a váltó magasabb fordulaton. Alapvetően mindig alacsonyabb fokozatban használom a motort, tehát pl nem kínzom 5.-ben 50-ről. ..stb. Inkább 3000 u/min vagy felette, hogy kíméljem a váltót. Ha van ötlet, akkor írjátok meg lszi! Köszönöm