Csak tavaly óta működik a holland. Lehet hogy ezek még bevezető árak. Vagy pedig ott nem rabolja le az állam annyira a vállalkozókat..ezért lehet akár ilyen alacsony is az ár.
Na de pont az kell. Diagnosztikai kábelek, diagnosztikai gépek, hozzájuk programokkal. Egy vagyon. Egy fékkarnak meg miért kell eredetinek lennie? Nem veteránokról beszélünk, hanem a 80-as, 90-es évek átlagmotorjairól, amik sokunknak kimaradtak, mert nem volt lehetőség.
Gyors keresést követően találtam egyet a UK-ben, épp tavaly hagyták abba, már kedvtelési célból nem kölcsönözhetőek a motorjaik, csak filmes és reklám célokra. A honlapjukon taglalják részletesen az okokat is. http://www.classicbikehire.com...
Szerintem erre elég kevés lenne a kereslet, de annyi biztosan nem, hogy megérje, illetve valami szemmel látható összeget még pluszban is termeljen. Sok olyan van, mint én aki a motorhoz pragmatikusan áll hozzá és bár megnézem a szép régi vasakat, de meg nem venném, sőt még kanyarodni sem akarok vele, ingyen sem. Engem ez egyszerűen nem vonz. Én a motorban az élményt keresem és az a technikai fejlődéssel párhuzamosan egyre jobb.
Persze megértem én akik ilyenre izgulnak, végülis mindenkinek más a becsípődése, csak engem hidegen hagy. És amennyire észreveszem elég sokan vagyunk ezzel így. Nem véletlen, hogy ez nem egy vezérbiznisz sehol a világon. Sőt részemről még nem is hallottam ilyenről, ettől persze még bőven lehet :)
elméletileg igen gyakorlatilag meg nem, ugyanazok a szerszámok kellenek egy 80 évekbeli motorhoz (most nem MZ-ről beszélünk) mint egy 2010 eshez esetlegesen nincs szükség diagnosztikai kábelekre.... az alkatrészek is hegyekben állnak csak nem a 80-as évek csodáihoz már a 90-es évek eleje is kezd fekete lyuk lenni a régebbiekhez meg már fékkart is vadászni kell gyári alkatrészek meg ugye már nem rendelhetőek a használt alkatrész meg vagy jó vagy nem mivel mindegyiken ugyanaz kopik, megy tönkre úgyhogy a helyzet nem túl rózsás legalábbis szerintem
Olcsó motorokra kell gondolni kezdetben. Pl egy Dr Big (csak hogy Suzuki legyen), max 1500-2000 Euró. Egy Katana 3-4000 Euró. Ha 20-30.000Ft egy napra. (nekem annyit megérne egy régi kedvenc kipróbálása), akkor abból azért ki kell jönnie a mateknak. Értékcsökkenés nincs, alkatrészek hegyekbe állnak bontva, bonyolult felszereltség nem kell a szervizelésükhöz.
közel se minden a pénz kérdése , sőt ! különben 3 emberből legalább 4 hülye csak az a különbség hogy nem mindenki egyforma szinten van különben nem szoktam odaadni a motorjaim mert elborul aztán vehetem a fékkart kuplungkart meg nézhetem a karcos deklit.....
Viccet félretéve, szerintem ezt el lehet kezdeni egyesületi alapon is, ki-ki a maga módján beszáll a saját egy vagy több youngtimerével. Így mindenki csak relatív keveset kockáztat, viszont van már egy induló géppark, amin ki lehet próbálni, hogy az üzleti modell működik-e.
Úgy alaphangon 15-20 milla a puszta befektetés,az állapot azért kétséges,tuti rámegy a parkra egy 5 milla.Na ez 25-30.A működési költségek felemésztik a kifizetendő bérleti díjakat.
Nemigen látom a megtérülést.
És akkor mondjuk még nem is zúzott be egy kanyon rossz oldalán valami elmeroggyant aki aszitte ugyanolyan könnyen kezelhetőek mint a maiak.
Miből,hogy pótolod a porrátört példányt?
Mer ugyan fedezi a biztosítő egy 20 éves youngtimer árának egy részét,meg az önrészt a delikvens,de találsz annyért kb ugyanolyat?
Na de ha 500-ért veszed és háromszor annyiba áll meg mire szép, az még mindig csak 1,5 M ft. Fele annak, amibe egy új, kölcsönözni való motor kerül. és ha szépen megvigyázod, karbantartod, értékálló, nem úgy mint az új...
Én is így vagyok vele, felmegyek valami hágóra, hegyekben áll a sok BMW 1200 GS, de ha van valami a 80-as, 90-es évekből, hát azt megnézem....a BMW-t nem. Láttam eleget és nem tetszik....
Én még nem nyúltam a kopókhoz pedig az elején úgy tűnt, hogy azok szarok, de a többi rész jó, na nem, a többi se volt olyan jó. Viszont a blokkhoz mechanikusan nem kellett nyúlni. Na az még nagyon fájna ha most azzal megszopatna...
Na arra rákívántam.
Viszont van egy a hollandoknál, amihez érthetetlen módon csak egynyelvű honlap tartozik. http://www.classicbikerent.nl/motoren
Persze megértem én akik ilyenre izgulnak, végülis mindenkinek más a becsípődése, csak engem hidegen hagy. És amennyire észreveszem elég sokan vagyunk ezzel így. Nem véletlen, hogy ez nem egy vezérbiznisz sehol a világon. Sőt részemről még nem is hallottam ilyenről, ettől persze még bőven lehet :)
Meg nem venném, de egy próbát megérne :-)
Viccet félretéve, szerintem ezt el lehet kezdeni egyesületi alapon is, ki-ki a maga módján beszáll a saját egy vagy több youngtimerével. Így mindenki csak relatív keveset kockáztat, viszont van már egy induló géppark, amin ki lehet próbálni, hogy az üzleti modell működik-e.
Nemigen látom a megtérülést.
És akkor mondjuk még nem is zúzott be egy kanyon rossz oldalán valami elmeroggyant aki aszitte ugyanolyan könnyen kezelhetőek mint a maiak.
Miből,hogy pótolod a porrátört példányt?
Mer ugyan fedezi a biztosítő egy 20 éves youngtimer árának egy részét,meg az önrészt a delikvens,de találsz annyért kb ugyanolyat?
Áh,inkább egy államkötvény.