Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerintem lovi vasa dízel...
na a dizelben rögtön fekete lesz...
lán 1-1,5 éve.
Tudja fene,sv,Ben az volt a zöld,de az 11 előtt,most a Hondán már narancs,a kettő közt motul
Ta
Ez igaz, amúgy mióta? Ritkán veszem így a fene tudja.
A régi zöld az új narancssárga.
Új csomagolás? Én még ugyanabban veszem mint 5 éve, vazze, nem a kínai piacon kell petpalackban venni az olajat.
A power1gyel nem ment a motor sebbessegben, ezzel megy. Azt mondtak hogy uj csomagolas uj minoseg, nekem bebizonyitotta a repsol megint hogy az nem olaj :D
Nekem most épp az van a sövöben....egyenlőre semmi gond, nem fogy, nem füstöl, a váltó jó.......a fene tudja, én a motult nem szerettem mert hidegen ragadt a váltó, gondolom a kuplung miatt, az adalékolás lehet olyan, hogy jobban fog a kuplung, vagy a fene tudja még mindig.
Ezt a repsolt hanyagolni kell. Beleöntöttem a krosszba, okádja a kék füstöt vele hidegen. Motul 5100, semmi füst, Castrol Power1 semmi füst...
az hogy hol áll a gép nem befolyásol semmit , láttam már tíz éve dobált 4 ütemű kínait szép tiszta olajjal , ha meg cserélted rendesen kimostad és kalap, nemtudom hogy járhattál a gs-el meg mien olajat tettél bele én a gs-be fuchsot tettem ami már alapból barnás de olyan a motul is de nekem szépen elhasználodott 6000 km alatt és még pótolgattam is 1-2 decit 1000 km-enként
nem ótómotorról volt szó , ott láttam már meg én is szedtem szét (UAZ) amibe belecsimbókosodott az olajmaradék.... na meg a dííízel megint más nudli voltam valakinél magasnyomásúval mosta meg zsíroldóval az alkatrészeknek tűnő széndarabokat igaz ott nem sűrűn volt olajcsere, opel sose kop el
Logikusnak tűnik, végül is az a kis szerencsétlen nálam nyélgázon kívül nem sok egyéb üzemmódot ismert..
Azért volt fekete szerintem, mert baromi nagy hőterhelést kapott és kicsi volt az olajtér is.
Azért volt fekete szerintem, mert baromi nagy hőterhelést kapott és kicsi volt az olajtér is.
Nézz meg egy prince blokkot mondjuk a miniből.
Nem is csimbókokra gondoltam, de egy huszonéves, az előző tulaj által ridegtartáson (öreg tata horgászmotorja volt, szerintem nem sok olajat cserélhetett benne, a motor általános állapotából, elhanyagoltságából ítélve) tartott kis 125-ös szétszedésekor nem ilyen fokú tisztaságot vár az ember. (miután én vagy 5x cseréltem benne olajat 3000 km-es periódussal a megbontás előtt). Tudja fene....

De akkor ugyanaz az olaj miért lehetett pillanatok alatt tök fekete a kis vasban, a GS-ben meg 5600 km után is szép sárga?
normális időben cserélt olajjal nem szabad olajsár legyen semmijen motorban, és nem is szokott lenni , elég szar helyzet mikor már csimbókok úszkálnak a levesben....
Halván dunsztom sincs,nem vagyok tribologus,csak felhasználó.Bármilyen olajat eresztettem le fűnyírótól a motorokon át az MTZ 82-es ig mind fekete volt xy km mulva,nem volt égett,vagy csomós vagy bármi,fáradtolaj szine volt.
PC tápegység dobozába tömött fűrészporral keverve jól ég és nem kel elballagni a lerakóhoz télvíz idején.
Érdekes sztorim van ezzel kapcsolatban: a kis 125-ösömben (is) a MOL Moto Street 10W40-et használtam, mivel pontosan 1 liter kellett bele, így az előírt 6000 km helyett 3000 km csereperiódussal. (3000 után kellett volna bele utántölteni, azaz venni egy másik flaskával, akkor már inkább le is cseréltem szűrőstül. Ártani nem használ). Szóval ebben a vasban már 1000 km után szurokfekete volt az olaj, viszont amikor meg lett bontva a blokk, abszolúte patyolattisztaság fogadott belül, mintha most jött volna ki a gyárból. Semmi olajsár vagy lerakódás, de még a nyoma sem.

A GS-be ugyanezt az olajat töltöm, 6000 km a csereperiódusa. Ebben a motorban viszont most, alig pár száz km-rel az esedékes csere előtt is szép aranysárga, nem sokkal sötétebb, mint amikor bele öntöttem. Tanulság? Az nincs , de arra gyanítok, hogy anno a kis 125-ösben a régebben lerakód(hat)ott trutyit oldotta fel szép lassan, ezért volt abban pillanatok alatt szurokfekete ugyanaz az olaj. Lehetséges ez?
Simán fekete volt a motul is,bármelyik motoromban.
Eneos? Nincs vele tapasztalatom de sokan mondjak hogy jo.
Én is erre gondolok, mármint hogy megég, csak ugye azért nem értem, mert a szabványoknak (legalábbis papíron) megfelel, így bírnia kellene a hőterhelést.
A motullal az volt a bajom, hogy amikor használtam nem éreztem annyira simának a váltót. Mindegy, adok neki mégegy esélyt (mármint a Motulnak). Ha ugyanúgy rossz tapasztalat lesz, választok komolyabbat...
Az egy szar olaj. Ez az oka annak hogy megfeketedik. Egy rendes olaj nem fekete lesz, lasd motul. Abba belenyulsz az ujaddal es latod hogy lebegteti a szennyezodest, de nem fekete. A repsol egy szar olaj, hamar megég ezert lesz fekete.
Többek között ez a dolga az olajnak, lebegtetni a szennyeződéseket.