A Youngtimer az nem feltétlen ritkaság. Én simán kipróbálnák vagy két tucat olyan kommersz motort is amiből nincs kevés, egy új motornál sokkal olcsóbb, de 20-25 éve még nem tellett rá, most meg már nem venném meg, de kipróbálnám. Pl. BMW R 1100 R, R 1100 S, Honda Magna, a régi Africa Twin, VFR 750, Suzukiból egy régi ´85 körüli GSX-R 750-et, Katana 1100-at, Kawa GPZ 500, ZXR 750, ZZ-R 1100, stb. Ezekböl egy szép is max 1-1,5M ft és már nem nagyon van értékcsökkenése.
Decemberben vágtam bele.Csak a kopó,fogyó dolgok 1/3-a a vételárnak.És a blokkhoz karbihoz nem kellett nyúlni semmit mert jó ahogy van.Talán télen szelephézag és szinkron,de ahhoz félve nyúlok mert a karbi egy vagyon ha nekiáll az ember.Szétgányolni,nem belevaló cuccal pótolni a szétrohadt tömítéseket nem akarom,szinkronhoz nem értek,szerelő lesz belőle.Addig meg megy,világít,dudál,fékez ahogy kell.
Bár a fék elég enerváltan ványadt,de azért hozza a kor átlagát.
Nekem már drágább az XT mint amennyibe a Diversion van.. és még hol a vége. Nyűgös meg drága dolog ez. Aztán ez még nem is az a hűde különlegesen drága motor. Na most képzelj el egy kb hasonló történetű GPZ 900-at, 1100-as Katanát. Még ha sikerül is kifogni egy tűrhető darabot 500 körül, vagy akár alatta, a végén simán lehet hogy dupla ennyibe, vagy többe lesz. Szerintem a youngtimerezés úgy indul, meg sokaknál úgy is bukik meg, hogy vesznek valami olcsónak gondolt filléres cuccot, hogy az milyen jó lesz, aztán amikor még mindig nem az igazi, de már sokba is van, és még használni se nagyon tudták, akkor vagy elmegy a kedvük az egésztől, vagy beszippantja őket a dolog. Na szerintem az első csoport a célközönség, aki amúgy akarja, csak nem bírja idegekkel
Lehetne erről beszélgetni, mert szerintem is van benne potenciál.
Már csak abból kiindulva, hogy amikor még a GS450S-em volt (amin csak annyi volt a patina, amennyi jól is állt neki) rengeteg jöttek oda hozzám jártamban keltemben a motor miatt, hogy milyen szép, meg azok a 80-as évek. Na ezeknek az embereknek általában új vagy újszerű motorjuk volt. Aztán amikor árultam, akkor is jött jó pár nyálcsorgató fazon, akik a végén inkább megvették kvázi ugyanazt a technikát kommersz GS500-asként, mert abból több van, biztosabb így szerintük az alkatrész háttér. Aki végül elvitte az értette a lényeget, mert egy még idősebb DR250-ről ült át. Mondjuk művészember, így nem is csoda hogy volt ízlése, így nem is GS 500-at vett végül
Nem biztos,filléres cucc az olyan hogy százszám szaladgál,ha ennyi van belőle a közönség nem gerjed rá mert bármikor fillérekért veheti,a ritkaságok,cult gépek jó állapotban drágák,vagy drágán hozhatók fel olyan szintre hogy kibéreljék.És akkor a biztosítás,törésre stb nem két fillér ha egyáltalán biztosítják.
Egy tényleg jóálapotú tiptop nyálcsorgató gép mondjuk katana,zr1 stb drága ehhez hogy fakezű tesztvezetők szétcsesszék.
Jó ötlet! Lenne pár amit kipróbálnék! Olyan sok töke nem kell, hisz ilyen Youngtimereket venni nem kell sok pénz, az üzemeltetés meg már menne a bérleti díjakból!
Nekem ez a youngtimer kölcsönzős ötlet már évek óta a fejemben volt, mert szerintem elég sok olyan motoros van aki nagyon szívesen motorozna 2-5 napokat ifjúkora legendás gépeivel, de soha nem venné meg azokat, mert a velük járó nyűgök azért na, az mégse kéne nekik.
Csak hát nekem mások a prioritások, meg azért egy ilyenhez nemcsak hogy relatív nagy tőke kell, de elengedhetetlen a szakértő szervizháttér is.
Desiderius nevű felhasználónak a motorozz.hu-n lehet, hogy megvan még egy 83'-as 1100EF rendes magyar papírokkal, talán ideiglenesen ki van vonva, de az sem biztos, második tulaj közel 30 éve és olyan 50-60000 lehet benne, németeknél vette egy ott dolgozó haverjától, akkoriban Ő is ott melózott, egész jól egyben volt 3-4 éve mikor utoljára láttam, de vette egy GSX1400-et és azóta csak hever a garázsban, nem hinném, hogy drágán adná, Dorogon lakik.
Ha nem túl nagy kérés, és nem kell miatta átszervezni az életed, háromszor tankolni a motort, akkor érdekelne pár használható kép. Esetleg , hogy papírja van -e, meg ki van -e vonva a forgalomból...és hogy nincs szétrohadva...
Előre is köszönöm.
Bár a fék elég enerváltan ványadt,de azért hozza a kor átlagát.
Már csak abból kiindulva, hogy amikor még a GS450S-em volt (amin csak annyi volt a patina, amennyi jól is állt neki) rengeteg jöttek oda hozzám jártamban keltemben a motor miatt, hogy milyen szép, meg azok a 80-as évek. Na ezeknek az embereknek általában új vagy újszerű motorjuk volt. Aztán amikor árultam, akkor is jött jó pár nyálcsorgató fazon, akik a végén inkább megvették kvázi ugyanazt a technikát kommersz GS500-asként, mert abból több van, biztosabb így szerintük az alkatrész háttér. Aki végül elvitte az értette a lényeget, mert egy még idősebb DR250-ről ült át. Mondjuk művészember, így nem is csoda hogy volt ízlése, így nem is GS 500-at vett végül
Egy tényleg jóálapotú tiptop nyálcsorgató gép mondjuk katana,zr1 stb drága ehhez hogy fakezű tesztvezetők szétcsesszék.
Ha valaki ilyet keresne... http://www.kepesmotor.hu/onroa...
Vegyétek, vigyétek :)
Csak hát nekem mások a prioritások, meg azért egy ilyenhez nemcsak hogy relatív nagy tőke kell, de elengedhetetlen a szakértő szervizháttér is.
Amúgy sztem valahol már a barokkos túlzás kategória egy ES mellé egy EF :D
Nem ezért "ugrok el hétvégén" :-)
ELADÓ eke idom fényezett metál fekete, hibátlan állapotban, minden felfogatóval.
K4 nagy banditán volt (saját).
Fix 15000HUF
Budapesten megtekinthető, a helyszínen felszerelhető.
Elérhetőség az adatlapomon.
Kérlek, csak a szükséges minimális időráfordítással.
Előre is köszönöm.