Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia! Műszerfallal boldogulsz?
Én a falra tudnék mászni mikor írják hogy 10 éves van bent 30 ezer km. hogy ez nem létezik! Az Alfámat 1 évesen vettem 50 ezer km.-el jó drágán középvezetői autó volt az SPQR-nél. Bizony ment 1 év alatt! A km. órát biztos nem tekerték, minek egy cégautóét mikor volt még vagy 10db. Akkor szaladt a szekér! Azóta a cég megszűnt. Most nálam 10 év alatt futott 37 ezer km-t.Volt év, hogy 800 km-t autóztam, mert van 3 motorom édesanyám autója, céges autó és városban egy igen értékes aluvázas biciglit használok!. Magamat biztos nem csapom be az autóban ennyi van.Állandóan akkumulátorra költök. Miért nem adom el? Kapnék érte 600 ezer forintot a pénz szerencsére "kenyérre" nem kell! Annak semmi értelme, hogy utána vegyek egy keveset futott VW-t, Audi-t, BMW-t 3-4 éves keveset futott /igaziból 200 ezer km.-el/Ebből azt szeretném kihozni, hogy igen is van idős keveset futott jármű is.Mikor használt dolgot vásárolok mindig figyelek a környezetre. Tavaly mikor vettem a Malagutimat a ház alatti garázsban állt még egy fél éves full-os 300-as Merci letakarva.A környezet mint a patika. Az előző helyen /ott Piaggio/ volt. Hátul a fészerben a kukorica daráló mellett parkolt a motor szép kilátás nyílt a baromfi udvarra is. Mindent belepett a kukoricapor. A 18 éves srác bizonygatta milyen kevés a motorban a km.és mi minden lett cserélve a 17 ezer km futott motorba. Még megjegyezném volt ott még Etz blokkos Simson olyan precízen összerakva, hogy István biztos sírógörcsöt kapott volna! Szerintem igen is fontos a megvenni kivánt gépsas milyen környezetben található!
lehetséges a kevés km állás,nem mindenki ül nonstop motoron.Nekem is fura amikor mondja egy-két tag,húú idén csavartam 2500km-t...ember,havonta megyek annyit,és még csak nem is túra meg pálya,csak lézengek festés sose érdekelt komolyan,jó nyílván ha minden elem más színű meg van rajta egy tonna gitt szembe tűnő de nem nézem nagyitóval.Ha van benne 100000km az se para,legalább látszik hogy tényleg használták és nem porfogó.Ami viszont rögtön kiderül,Ha csont hidegen nem kell krehálni meg a tegnapi parazsat alátenni hogy beinduljon jó pont.Ha kilónál elengedem a kormányt legalább úgy menjen mint a vonat ha nem még egyenesebben.Szokványos futómű és fék vizslatás és próba,direkt kátyús úton megrázni hátha kiesik valami.Ami nekem még inkább fontos az a tisztasága.Egy leharcolt totál retkes motor is lehet jó,de annyit mindenképp elárul a vas a gazdáról hogy foglalkozott-e vele komolyabban vagy sem.Folyadékok színe,nem mérvadó de az is hírt ad,mennyire vették komolyan a karbantartást.Amikor banditákat néztem 600asokat voltak ugyan 200körüliek de az olyan is(papír gondok vagy műszakilag nem volt toppon) de a szopóroller mentes darabok 400tól kezdődtek ezelőtt pár éve,nem minden az évjárat meg a számok amik vannak a kijelzőn szerintem
Szerintem nem az a lényeg, hogy mi hogy veszünk motort ebben az esetben..., hanem hogy szeretnénk eladni!

Pedig ugyan az az eljárás mint vételkor. Piackutatás, hol milyen állapotban, mennyiért kínálják, milyen szöveg és vizuális környezetben...szóval ahelyett, hogy itt az állóvízben csinálna kis kavarodást, megnézne, a jelentős, és jelentéktelen hirdetési oldalak felhozatalát, annak alapján beárazná (valóban el akarja adni, vagy csak az asszony kényszeríti rá).

Èn amúgy minden motort megveszek/megvettem amiben fantáziát láttam. Sok esetben nyerőbb, ha nem értenek hozzá, és inkább senki nem piszkálta. A lényeg, hogy az ár arányban legyen az általam vélt állapottal. Így inkább az utóbbira koncentrálok, hogy milyen az állapot a saját érzékszerveim által, és nem érdekel a vevő zagyvasága, meg a színpadi környezet sem...Nem vagyunk egyformák, de 20-30 éves motornál is az eredeti állapotot várom el maximális mértékben. Mivel nincs két egyforma motoreladási-vételi szitu, szerintem nem igen lehet pontos mindig alkalmazható stratégiát felállítani sem, esetleges sarokpontokat lehet kitűzni..., de a lényeg, hogy bárki bármekkora zseni is, a jó üzletekhez szorosan hozzátartozik a korábbi üzletek jó vagy rossz tapasztalata, de inkább ugye a rosszból tanulunk a legtöbbet.
OK, Te így gondolod. Én máshogy.
Alapvetően a hibákat megelőzni kell és nem elhárítani. Nem javíttatni kell a járművet, hanem JÓ KARBAN tartani. Ha ez így van, akkor a garázsa és a tulaj tudása és felkészültsége nem két csavarhúzó, és pontosan tudja mikor cserélt pl fékfolyadékot. Ezt fel tudom mérni 2-3 kérdéssel. Ha nem ilyen az eladó, akkor attól nem veszen tizenXéves járművet. Ennyi.
már bocs de ha nincs 2 görbe csavarhúzónál több a garázsában akkor már meg se nézed ? műszaki affinitása minek ? javíttatni akarod vele a motorod ? inkább vennék olyantól aki azt se tudja hol a karburátor mint aki könyékig turkál benne ha kell ha nem .... olajat cserélje cseréltesse időben ha van valami vigye hozzáértőhöz a legtöbb ember több kárt csinál mint hasznot a piszkálgatja
Ti tényleg így vesztek motort ebben az árkategóriában?!?
Ránézek a gépre, meghallgatom, kérdezek két műszaki dolgot és benézek a garázsába. Ennyiből már képben vagyok, h van e kellő hajlandósága, affinitása és tehetsége egy ilyen korú gép jó karban tartásához. És innentől már meg is születhetett a döntés.

KM óra állás? Kormányvégsúly???? Tükör eredetisége???????? Egy 1,5 éves otoron ok. De egy tizenXévesen? Ugyanmá'....
Évi 2k km. Reális... Vagy mégsem..
At van fenyezve. Nem gyari a tukor, a kormanyvegsuly sem. Ha vonalban van es egyenesen megy, ez nem olyan nagy gond. A km allast szerintem ember nem hiszi el, de ott is az allapot szamit. Gumik, fektarcsak, lancszett milyen allapotban van? Valahova 450 es 600 koze tennem, de csak majd ha sut a nap.
Ha 1200-es lenne akkor 650 ezer HUF talán, de ez csak a 600-as vagyis a fele, így szerintem 325 ezer a reális, de lehet hogy kicsit kevesebb, mert sok benne a km is. Negatívum továbbá, hogy nem eredeti a tükör és index sem..., de vannak itt okosabbak, ők lehet mást mondanak.
Sziasztok lehet eladásra kerül 600 as banditom 2002.10 havis 29 e km , szép állapotba szerintetek mi az a reális ár amiért fellehetne tenni ?
mondom en mindig,fordulat legyen ne erolkodes!
Alapszabály: egy jármű (egyéb változókat, pl időjárás, terepviszonyok, sebesség, fokozat, stb) egységnyi úton és idő alatt a nyomatékcsúcshoz tartozó fordulatszámhoz közel használva égeti el a legkevesebb üzemanyagot. Legalábbis a régebbi gépész könyvekben így írják :-)
Na ez az kérem szépen! Hogy a mai dízel sem azért nem rángat és ráz alul, mert jól érzi magát, hanem mert a kettőstömegű lendkerék, meg az összes kiegyenlítő extra cicoma ezerrel erőlködik, hogy ne hányja-vesse magát, mint egy traktor. De a kollégáknak én sem tudom elmagyarázni... A hitet nem lehet megmásítani. Rájuk kell hagyni, igazuk van és kész. (csak nehogy ilyen gazdától vegyek járművet legközelebb...)
hali mindenkinek :D
A szerviz megköszöni egy félmosillyal amikor az orrod alá dugják a számlát
Meg a kéttömegű se köszöni meg, ha van...
Igaz Inazuma, nem Bandi, de a lényeg u.a.
Nem nagyon szerencsés alacsony fordulaton szenvedtetni, 70 alatt nem szoktam 5-be tenni, zajmentes a váltó 115 ezernél.
Jó nagy civódás van itten, kicsit visszaolvasva egészen beleszédül az ember.

Érdekes meglátás hogy ami szar az általában drága...nyilván előfordul az is, de általánosítani kissé meredek.
"azt mindenki el mehet a faszba a bmw -jével" Kissé meredek álláspont, ha csak azt nézzük hogy pl. futóműben a belinkelt motorok, (Bandi 1.2, Cb 1,3) messze állnak akár az akkori Bmw-ktől, egész egyszerűen nem egy ligában játszanak. Kényelemben sem nagyon.
De ha kipróbálod a legújabb félvizes boxert, annak valami álom futóműve van, és ott már a motorerőben sincs hiányérzet.
Szvsz
Pillanatnyi fogyasztasnal latszik hogy nincs nagy kulonbseg ha eroltetem 1500as fordulaton vagy visszavaltok es 2000en kenyelmesen megy az auto
Két oka van szerinte hogy így vezeti a dieselt: az egyik hogy nézete szerint a dieselt nem szabad pörgetni, a másik pedig hogy kevesebbet egyen. Még csak egy picit sem húzatja meg, még előzéskor sem kapcsol vissza. Szerintem az ilyennek több a kára mint a haszna.
A váltó is, tipikus hiba azoknál a kollégáknál akik állandóan alulváltanak mondván, hogy ha nem pergetik kevesebbet fog enni, hogy a váltó eleinte csak morgolódik, de később már állandóan szól és megdöglik, mivel itt a futás ugye évente 90-120000km így a hibák pár év alatt kijönnek míg a saját használatú gépeknél valóban nem venni észre évekig ha ez gondot okoz.
nem a váltó a gázos... hanem a fötengely és hajtókar csapágyak, a vez tengelyekről már nem is beszélve...