Értem, hogy mik okozzák a feszültséget, de mint írtam a saját mentségemre, hogy senkít fel nem tartottam, mert 3 sáv a Minimum ott a pályán, és gázelvétel miatt kb 3-5 másodperc alatt elment melletem, a forgalom Sem Volt nagy, sokat kellett volna mögöttem jönnie, még ki tud lépni...
Ha szólóban megyek meg azt hiszem kevesen tudnak panaszkodni, hogy feltartom öket.
Viszont ezen "minimális" eltérések miatt ami leginkább a szabályozáson múlik, szopik mindkét oldal, de rendesen. Pl nem értem, hogy egyes nagy föutakon, miért ne mehetne a vontató 90-el szintén, vagy legalább 80-al. Jóval kevesebb lenne 70-es sebsség miatt való "feltartásból" adodó kockázat a balesetekre, még akkor is, ha másik oldalon a vontató nagyobb sebessége növelné a baleseti kockázatot...
Mondjuk az egész ott van elbaszva, hazánkban biztos, hogy Volt tuti vasuti megoldás a nagytömegü áruszállításra...de jól szét lett barmolva a rendszer, most "minimális kényelem miatt" szopik, és fizet mindkét oldal úgy mint útdíj, fuvarozási díj, utak túlterheléséböl következö idöveszteségek...és akárhogy is csürik csavarják a költésgek nagy része, így vagy úgy át van hárítva a lánc végén ácsorgó vásárlóra.
húgom vett egy lakást hollandba csupasz falak stb na megyek ki segíteni , pár dolgot megveszünk nálunk mert olcsóbb .... vagy 30 m2 való járólap 50 m2 laminált padló karnis függöny minden biszbasz szerszámok ... meg kellett gondoljam hogy előzöm a kamionokat megtanultam lendületből menni dombon lefele előzök dombon felfele meg megpróbálok nem feltartani senkit
" A napi bérem nem fogom bedobni a kaszába pár km/ plusz miatt, munkaidöben meg biztosítva Volt a szükséges idö, feleslegesen rohantam volna."
Erről van szó, a Te munkaidődbe belefér a sétálgatás mert nem szorít semmi, de a sofőr bére attól függ, hogy időre odaér-e és azt az időt egy íróasztal mellett találja ki valaki aki csak összenézi a távot és, hogy mennyivel megy a jármű és legyen ott annyi idő alatt mert ha nem akkor bérlevonás, kötbér meg ilyenek és azzal nem foglalkozik, hogy vannak útviszonyok, baleset meg ilyenek no meg legfőképpen az AETR által szabályozott vezetési és munkaidő amit ha áthág a sofőr akkor itthon a legalja százezrekben mérhető a büntinek. Ezzel viszont a megrendelő nem foglalkozik, legyen ott oszt jónapot, hát ezért igyekszik mindenki a legrövidebb idő alatt odaérni és ha feltartják az nem csak idegesítő, hanem kárt is okoz.
Ezek a kamionosok általában nem németben szocializálódott ipsék.
És a pihenőidő miatt hajtanak veszettül,a másik fele meg a fogyasztás miatt és a büntetés miatt nem megy gyorsabban.
És a kettő közt nagyon kicsi a sebességkülönbség.
Ezért tart annyi ideig.
Szimpatikusabb a USA szabályzás.Ott mindenki megy 55 Mph-el a nagy kamiontól az 500 lóerős mustangig bezárólag.
Hugom volt most kinn és az meglepő hogy ha a kocsifolyam mondjuk 65-el megy és nem cikázol benne semennyit akkor nem büntet meg de ha a 65-ös jnagy folyamban béna kavicsként 55-el tartod fel a többit akkor simán hozzádvág némi extra költséget.
Bár náluk egy hangyányit nagyobbak a dugók ők jobban érzik ezt.
van honvédségi bódé alvázas kivül alu hőszigetelt ajtó ablak sőt még lámpatestek is ha bennehagyják , vettünk egyet pajtának de végül itthonmaradt egy fiat ducatóval hoztuk el Nyíregyházáról
A magyar előzni tilos szabályban benne van az is, hogy ugyan tilos, de ha már előznek akkor kötelező lassítani a mielőbbi befejezés érdekében, én ezt így is teszem, ha már előznek lassítok, de ha már valamiért nem sietek és összejönnek mögöttem akkor a parkolókba kihajtok és elengedem a mögöttem lévőket.
Nem szeretek feltartani senkit. A bömösökben meglepöen pontos az óra, így gps szerinti 80 a müszerfalon is annyi. Céges jármü. A németeknél viszont nem olyan megengedö a szabályozás, mint az oszrák, vagy Magyar. Itt már 52 fölött rádvillan a fénykép az 50-es táblánál, és 100-as korlátnál is 104-ig elnézöek kb...Ausburg fele a 8-as pályán van vagy 3-4 sáv...ha beért valami kielözött, én elvettem a gázt, és már jöhetett is vissza sávjába. A napi bérem nem fogom bedobni a kaszába pár km/ plusz miatt, munkaidöben meg biztosítva Volt a szükséges idö, feleslegesen rohantam volna.
Viszont te mint szakmabeli mivel tudnád elfogadhatóvá tenni azt a szerintem arcátlanságot, amikor egy 2x2 pályás úton fél percig elözi az egyik vontató a másikat, közben talán még csengöhangot is cserélnek...Ilyenkor tényleg akkora veszteség lenne elvenni a lassabnak a gázt egy pillanatra...
hát nemigen láttam ufós vagy tréleres mókust aki 80-nal menjen.... azért a kamionokat mindenki előzgette ahol tudta, simán mentek trélerrel megrakva 2-3 autóval gyorsabban nálam meg mikor hogy ... 2 nap alatt 2700 km-t mentem már voltak olyanok akiknek kellett volna köszönjek megelőztem aztán megálltam addig visszaelőztek tiszta izgalom
És nem a plató helyére hanem bele a platóba mert akkor nem felépítmény hanem rakomány, oldalra kihajthatóan vagy úgy is jó ha a két oldalra nem lóg ki jobban 40-40cm-nél az már elég lehet.
Csináljatok egyet, igazából nem nagy kunszt és mindenetek megvan hozzá csak némi anyag kell, a vázat sima zártszelvényből a falakat meg sok mindenből szokták, a legegyszerűbb és tartós az az alu trapézlemez, a lakókocsik farostból készülnek kívül valamiféle műanyaggal vagy nagyon vékony aluval borítva.
Lakókocsiba? Persze, szokták is úgy átalakítani, hogy hátul ajtót tesznek rá és az ágyat kivehetőre alakítják és így megmarad lakókocsinak, de azért vihető benne pl. motor.
Futóval úgy szoktam ahogy a Feri írta, kicsivel gyorsabban m int a kamionok, hogy ne tartsam fel őket, de most vettünk egy lakókocsit amit jó ha 80-al tudok majd húzni, de ez kiderül amikor elmegyek érte.
Azért ha lehet próbálj meg gps szerint (nagy eséllyel csal a kocsid órája) 80-al, de inkább 85-el menni a mások és saját érdekedben is. Sajnos a tgk-kat szorítja az idő és egy hosszabb úton az az 5km/h 20-30 perc is lehet egy vezetési ciklusban, de egy nap akár 1 óra is ami miatt a sofőr nagyot tud szívni ezért erőlködik az előzéssel, de 85-nél már elviseli, amúgy általában 87-nél tiltanak, ritka amelyiknek megy 90-et, de az mivel nem szabályos így nem kockáztatja meg az illesztő sem, hogy arra állítsa. Valóban 80 a megengedett, de nem életszerű mint ahogy a vezetési és pihenőidők sem így hiába tilos, de sokan próbálkoznak az előzéssel.
Fujva ényleg jobb de 90-100 közt idegesítőne rázzaa bódét,bár mikor fel volt puffantva 900 kiló fával nem rázta.
Igaz nem is mertem csak 40-el menni.Csak 400-ra van vizsgáztatva együttesen. Hülye öcsém berakatott mégegy rugót,szerintem attól pattog mint a kecskeszar.
Jöbban csípem a platóst,arra felfér 3 motor 10%-osan.
Igaz max 100 és deréktörős az ülés.200 Km-enként érdemes sofőrt váltani.
Csak mert 80 lenne a max megengedett...ezért is van néha akkora káosz a pályán, mikor a 80-al közlekedö ufost ami visz néhány törött autót legtöbbször romániába, elkezdi elözni a kamionsor 90-el.
Múlthéten voltam én is Nörlingenben egy munkapadért, ide 140 km, de majd 5 óra alatt jártam meg pedig ez a bömös nem 90 lovas...de 80.az 80...
Ha szólóban megyek meg azt hiszem kevesen tudnak panaszkodni, hogy feltartom öket.
Viszont ezen "minimális" eltérések miatt ami leginkább a szabályozáson múlik, szopik mindkét oldal, de rendesen. Pl nem értem, hogy egyes nagy föutakon, miért ne mehetne a vontató 90-el szintén, vagy legalább 80-al. Jóval kevesebb lenne 70-es sebsség miatt való "feltartásból" adodó kockázat a balesetekre, még akkor is, ha másik oldalon a vontató nagyobb sebessége növelné a baleseti kockázatot...
Mondjuk az egész ott van elbaszva, hazánkban biztos, hogy Volt tuti vasuti megoldás a nagytömegü áruszállításra...de jól szét lett barmolva a rendszer, most "minimális kényelem miatt" szopik, és fizet mindkét oldal úgy mint útdíj, fuvarozási díj, utak túlterheléséböl következö idöveszteségek...és akárhogy is csürik csavarják a költésgek nagy része, így vagy úgy át van hárítva a lánc végén ácsorgó vásárlóra.
De mikor így megpuffantom az olmozott csiga Lorenzo a H100 hoz képest.
Erről van szó, a Te munkaidődbe belefér a sétálgatás mert nem szorít semmi, de a sofőr bére attól függ, hogy időre odaér-e és azt az időt egy íróasztal mellett találja ki valaki aki csak összenézi a távot és, hogy mennyivel megy a jármű és legyen ott annyi idő alatt mert ha nem akkor bérlevonás, kötbér meg ilyenek és azzal nem foglalkozik, hogy vannak útviszonyok, baleset meg ilyenek no meg legfőképpen az AETR által szabályozott vezetési és munkaidő amit ha áthág a sofőr akkor itthon a legalja százezrekben mérhető a büntinek. Ezzel viszont a megrendelő nem foglalkozik, legyen ott oszt jónapot, hát ezért igyekszik mindenki a legrövidebb idő alatt odaérni és ha feltartják az nem csak idegesítő, hanem kárt is okoz.
Meg se mozdítaná.
És a pihenőidő miatt hajtanak veszettül,a másik fele meg a fogyasztás miatt és a büntetés miatt nem megy gyorsabban.
És a kettő közt nagyon kicsi a sebességkülönbség.
Ezért tart annyi ideig.
Szimpatikusabb a USA szabályzás.Ott mindenki megy 55 Mph-el a nagy kamiontól az 500 lóerős mustangig bezárólag.
Hugom volt most kinn és az meglepő hogy ha a kocsifolyam mondjuk 65-el megy és nem cikázol benne semennyit akkor nem büntet meg de ha a 65-ös jnagy folyamban béna kavicsként 55-el tartod fel a többit akkor simán hozzádvág némi extra költséget.
Bár náluk egy hangyányit nagyobbak a dugók ők jobban érzik ezt.
Viszont te mint szakmabeli mivel tudnád elfogadhatóvá tenni azt a szerintem arcátlanságot, amikor egy 2x2 pályás úton fél percig elözi az egyik vontató a másikat, közben talán még csengöhangot is cserélnek...Ilyenkor tényleg akkora veszteség lenne elvenni a lassabnak a gázt egy pillanatra...
Bár nekem egy cserélhető felépítmény platósra jobban tetszene.
120 körül kisimul a rázása is csórinak.
Igaz nem is mertem csak 40-el menni.Csak 400-ra van vizsgáztatva együttesen. Hülye öcsém berakatott mégegy rugót,szerintem attól pattog mint a kecskeszar.
Jöbban csípem a platóst,arra felfér 3 motor 10%-osan.
Igaz max 100 és deréktörős az ülés.200 Km-enként érdemes sofőrt váltani.
Múlthéten voltam én is Nörlingenben egy munkapadért, ide 140 km, de majd 5 óra alatt jártam meg pedig ez a bömös nem 90 lovas...de 80.az 80...