Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

a Hornet is és a tdm is észrevette a Transalpina magasságát
Mentel mar ilyesmi geppel? Bsa vagy a negyutemu simson?
Más rendszerű karbi, hosszú löket megy ilyenek, de nyilván ott már hörögnek rendesen, nem véletlen, hogy a magasságban dolgozó gépeken hamar kitalálták a kompresszort és az injektort, volt az már 80 éve is csak drága a közútra.
Felmennek oda 50cm3-vel meg Vespakkal is,de attol meg mint jelenseg az erovesztes tapasztalhato.
Olyan 5000m kornyekere a Himalajara felcsorognak Royal Enfieldekkel,kivancsi lennek azok,hogy reagalnak?
Ahol a 650 2 személlyel fölmegy probléma nélkül, ott a nagyokkal sincs miért aggódni. Azt a macskaköves szart amúgy sem a döntögetésre találtáki, csak hogy a speedmotoros is felmászhasson fotózkodni a vassal!
Mondjuk a Nockaln-on már többször vissza kellett váltani.
Neha hipererzekeny vagyok......tegnap picit teliesitettem a banditot,elinditom,jobb oldalrol vmi furcsa,kifujt picit az osszekoto bilincsnel,pedig messze nem tokeletes a hallasom.
No igen, talán ez a legérzékletesebb leírása a dolognak eddig.
Ha 150 -bol elmegy legelni 20 paci azt nem veszed eszre,de 110-bol ha eleve 15 kehes,20 legel es a maradek is csak akkor huz ha nagyon utik az hamar leallashoz vezet mondjuk az edelweis alatti utolso kanyarnal es gyalog setalsz fel.
En ebbol eszre nem vettem semmit. Az 1000es fzr is szepen indult.
Az injektoros Varan 2800-2900 meter koruli magassagban alapjaraton teljesen maskepp jart mar a motor. Huzni meg nem huztuk neki, mert havazott.

2000 meter felett talan kicsivel gyengebbnek erezni, de altalaban ezeken a helyeken ugyis nezelodosben megy az ember (en egyebkent is), sokszor meredekebb az ut is, meg van annyi ero benne, hogy tok mindegy nekem 10% ide vagy oda.
Hosszu az a hatso lengovilla,szuk forduloknal nem jonne jol,de puding probaja az eves......
Seta uzemmodban nem feltuno,ha tepni kezded akkor jon elo inkabb,meg az alapjaraton is erezni.
Voltam olyan túrán ahol a sportgép már nem ment fel a csúcsokra, megállt, lejjebb meg megint elindult, a hosszú löketű túragépek jobban tolerálják, de azért lekókadnak azok is. Az injektorosnál alig venni észre a különbséget ami persze abból is fakad, hogy jó magasan kevés hosszú egyenes van így nincs hova tépni neki a lassabb meneteknél pedig nem venni észre.
nemtudom nem igazán vettem észre idén a Transzalpinán igaz 2200-2300 méternél nem voltunk magasabban pedig vittem a barátném is ... majd még kell ezt a magassági mesét tesztelni
A porlasztós motorok "duplán" kínlódnak a magasabb területeken. Az egyik, maga ritkább levegö, így ugyan azon fojtószelepállásnál vagy teljesen nyitottnál nem jut be ugyan annyi oxigén, így henger töltése sem lesz az a maximális ami tengerszint közelében elérhető lenne. És esetleg a "elkalibrálódik" a keverék aránya is, mert a porlasztó nem tudja figyelembe venni a kisebb nyomást, és hőmérsékletet.
Az injektoros motorok ugyan úgy kell hogy szenvedjenek a kisebb töltés miatt, hiszen azok sem tudnak több levegőt bejuttatni, csak a benzin mennyiségét tudják "megfelelően" hozzáilleszteni. Viszont azonos gázállásokon itt is rosszabb lesz a hengerek töltése, a tengerszinthez képes, de mivel nagy teljesítményű motoról van , szó talán itt jön elő, hogy igen sokáig kompenzálható a nagyobb fojtószelep nyitással. Magyarán jobban kell húzni a gázt ugyanakkor a teljesítmény kinyeréséhez, de nyitott fojtószelepnél itt is kell hogy legyen teljesítmény csúcs különbség a tengerszinthez viszonyítva. Addig viszont még nem "csutkagázon" motorozunk kanyartól kanyarig ez "kevésbé" észrevehető, mint egy kisebb teljesítményű gépen.
A klippen sem véletlenül szereltek fel turbót, hiszen ahogy ott is elmondták , ezzel már lehet kompenzálni, hogy feljebb haladva is elegendő oxigén jusson a hengerekbe, csak gondolom azzal küzdöttek, hogy annak is lesz vesztesége, és töltőnyomás azon is később fog megjönni felfele haladva...
Tévedés joga fenntartva...
Ezzel kiallnek ellened :-)
Az 1250 szinte észre sem vette a 2000 méteres magasságot ,de komolyan.
Persze akkor keztek gyartani gyorben a fastrat.
nem titok csak utána kell olvasni ........... ezekbe az öreg szarokba hagytak tartalékot .... hogy kell ezt érteni ... nem számitogép tervezte ... a probákat ténylegesen végezték nem analizátorok .. mi lett az eredmény ?, ........ kb 30 % teljesitmény marat a blocban turbó és kütyük nélkül .... a mai napig a hayabusa melett a suzuki mestermüve .........
https://www.youtube.com/watch?...

egy sufniba .. az uj kawa sem tud töbet ... pedig ez 25 éves !

ugy mint a mercedesnek .. a w 140 es

https://www.youtube.com/watch?...

nincs miről beszélni a 90 évek a gépjármü gyártás csucsa
Jellemző a banditra is,hogy 2000 méter felett jelentős a teljesítményvesztés,csak forog de nem tol.
Gondolom az 1,4-es-nél azért nem észrevehető,meg az injektor rászabályoz ha jól sejtem?
Azt a leborult szivarvégit,ezzel üvöltetnék egy kört valami érdes aszfalton!
tudnak jó vázakat gyártani , elméletileg ezt is az a cég gyártotta
Nem tudom, nincs róla részletes cikkszám kivonatom.

Talán az jelent valamit, hogy egy 85-89 között kifejlesztett blokk felfúrva 1300 ccm-re, turbóval ellátva még ilyen eredményekre képes, annak ellenére, hogy másik videókon végig panaszkodik, hogy a magasabb elfogy a motor annál jobban mint amire számított (kb mínusz 30%-ot említenek a 4000 méteres magasságban). Meg az is említésre méltó, hogy egy ilyen sokat-próbált TT versenyző, és tart tőle.
A váz elvileg egy gsxr 1100 váz alapokból építkező műalkotás, amit említ is, hogy a gyönyörű varratokba szeretett bele, azért vette meg.
ebben vajon mi maradt meg eredeti állapotában ? szerintem még az oldaldeklik is utángyártottak....