Maximális tisztelettel, de le kell írjam hogy szavaidból és a gondolatok mögött vélt érzelmekből úgy tűnik, mintha elfogult lennél a japán gépekkel kapcsolatban és innentől kezdve nem lehet relevánsan értelmezni amit írsz, mégha van megalapozott valóság tartama is.
Szerintem nagyon fontos a motorkerékpár gyártásban (és minden gyártásban természetesen) hogy a vevői igények felmérése elég alapos legyen és a "célközönségnek" megfeleljen gyártás és értékesítés után.
Európában nem véletlen alakult ki egy másfajta értékrend. Ehhez az értékrendhez (ill.változáshoz) az európai gyártók sokkal könnyebben alkalmazkodnak, mint a távol-keletiek akik egy sokkal szélesebb körben próbálják a piacot teríteni.
Láttam már jópár európai és Japán motorkerékpár gyárat (ezt nem nagyképűségből mondom. a lehetőség adott mindenkinek),szervízeket. A Japán kultúra ismerete alapján megmondom őszintén, jó nekem itt Európában az európai termékekkel együtt.
Nem mellesleg az "Európa identitás zavara" erőteljesen körvonalózodik jelenünkben, anélkül is hogy nem a "saját" termékeinket erősítenénk.
nálam nem ugy tünt ..... de persze mivel mokoltam folyamatosan igy végül is egyszersem hagyot ott ,, de rengeteg hibája volt ...
nem fikázom .. de az a nagy ötlet a bmw -nél hogy ha nem tudunk olyan jot csinálni mint a japok .. akkor a sikeres autó sor hatos motor keté vágjuk és bele vágjuk egy vas vázba .., söt ha gyengének minösül .. csaK KÉT HENGERT csapunk le a sor hatból ... szoval ez elég hülye ötlet volt és nem is müködöt .. csak erölteték mint a boxert ,, de végül is ki vérzet .. és utolag be is valota a bmw .. hogy holt vágány volt .. igazábol a nagy át törést 1998 ban történt amikor már épkézlább ötlete nem volt a gyárnak ... minden tipusa kudarcot valot a japok elen .. egyedül a világ járo gs sorozat maradt életben .... a csőd szélén állt a propereles motor márka ...
klöne müller jöt a nagy ütletel ... ha nem tudunk jobbat mint a japok ..... csináljunk mi is olyat mint ök .. hagyni kell a gs sorozatott a többit számüzni kell a gyártásból ...
k 75 a leg meg bizhatobb bmw ? .. te cimbora .. be veted a gyogyszert amit fel irt neked multkor az agyuntus ?
melyik bmw es ducati hullik szet rendszerint? ilyenkor mindig elfelejted hogy a suzukinak is voltak szeria hibai amit utolag javitott, visszahivas kereten...
Igaza van itt nagyrészt mindenkinek, de egy dolgot ne felejtsünk el. Nevezetesen azt, hogy a gyártók - mindegyik - a vásárlók kegyeit keresik, miközben szeretnének megélni, fejleszteni, hasznot termelni a befektetőknek. Ezt egy módon tehetik, mégpedig úgy, hogy olyan vasakat gyártanak, amilyenek mi - vevők - elvárunk tőlük. Nem azért hoznak ki egy blokkból 200+ lóerőt, mert azt szeretnék, hanem azért, mert mi ezt várjuk el tőlük. És ha lehet ingyé` vagy még olcsóbban. Ezeknek az elvárásoknak csak kompromisszumok vállalásával lehet eleget tenni, de mi - vevők - ezt a kompromisszumot nem akarjuk felvállalni/megfizetni. Nos, ennek a helyzetnek az eredménye, hogy olyan motorokat veszünk, amilyeneket. Az elvárásokra a gyártóknak ez a válaszuk, ennyit tudnak kihozni ennyiből. Ki itt, ki ott csal kicsit az anyagminőségből, a vezérlő szoftverből, ebből-abból, csak hogy nekünk is tetsszen, de meg is fizessük az árát és az ő "szarjukat" vegyük. Ennyi. A piacgazdaság ilyen. Amiért fizetsz, azt kapod. Ha kevesebbért "látszólag" többet vársz, akkor azt is megkapod. De a végén valaki fizetni fog, mert mindennek megvan az ára.
Szerintem a súly-lóerő arány hajszolása közben elérték a gyártók azt a határt, amikor még gazdaságos nyersanyaghasználattal le lehet gyártani valami használhatót. Egyre többször lépnek túl ezen a határon a megbízhatóság kárára. És szerintem elég baj az ha ezt lassan normálisnak fogadtatják el velünk. Oké hogy fogyasztói társadalomban élünk, de azért legyenek már épeszű határok.
Hogy kérdésre is válaszoljak: Nem baj a visszahívás, sőt üdvözlendő ha belátják a hibát, és ingyen orvosolják. Inkább ott a baj, hogy gyártótól függetlenül manapság csak olyan hibáknál van többnyire visszahívás amiből konkrétan balesetek (és emiatt perek) származhatnak. A szóban forgó modellnél is azért hívták vissza a blokk hibája miatt a motorokat, mert a hiba miatt a blokkból kifolyó olaj a hátsó kerék elé jutott és így balesetveszélyes volt.
Csak a korhűség kedvéért a K75 a világ egyik legtartósabb motorja. Min 3x túlél egy suzkát
Tedd a szívedre a kezed és úgy mond, 60k környékén márkától függetlenül egy mai csúcskategóriás sportgépnél amit feltehetőleg keményen hajtanak is, az hogy leszakad egy szelep az nem egy sosem hallott történet
te tudod a leg jobban a bmw 60 évig kötöte az ebet a karohoz egyszerüen nem tudod szakitani a lég/olajos boxerel
ezel a tipusal nincs is baj ha nincs meg kendácsolva .. teszi a dolgát de semijen tulajdonságával nem közeliti meg a japokat ...
de te mondtad ki a varázs szot kampim .... szará könyitett .. hülyére hegyezett .. és a gyártásnál a cél nem az hogy jó motort gyártsanak hanem gyorsabb erösebb legyen a többinél ......
érdekes pl a Hondának amikor brilirozott és 15- 20 loval erösebb vasakat dobot piacra .. nem voltak ilyen hibáji .. de ne menjünk toovább mikor a yamaha az 1000 motorjának tengelyét el fokolta és be zuhant a 600 fordulat számvilágába .. nem estek szét ugy mint ma a ducatik és a bmw -ék .
szoval én azt mondom esznek a galambok maguktól is .. NEM KELL ÖKET ETETNI !
nem enyit tud most a bmw .. csak azok a gazdik akik be szopják nem verik nagy dobra ... mert csak 6 misi volt és ÉN meg tehetem .. JÓ POFÁT VÁGOK AKKOR IS HA MINDEN SZERVIZ 3 szor drágább mint más márkánál ...... söt gari után szét esik ....
nem mondok semmit .. egy biztos ugy a ducati és a bmw .. de sorolhatnám ....
egyszerüen szart csinál DIREKT .... nem birják a japán teknikai nyomást csak ugy hogy valoban a verseny teknikát épitik az utcai motorba ..
.. igy meg szét esik ........
az a hülyeség semm kell hogy ez verseny motor .. mitt akkarsz töle
nem nem ez nem verseny motor .... utcai motorként adja a bmw ... kurva drágán és meg kell mondjam kibaszot szar .....
csak ép evvel a motoral lehet most villantani .. hisz ez viszi a primet .. ez a ÁSZ
de ne fejejcsük el a 90 éveket ammikor a japok simán hoztak 1000 ccm ből 130-160 lovat és nem volt vele tele a média .. HOGY ESIK SZÉT ... ugyan akkor a bmw a fektetet 3 hengeresel operált amit beton keveröbe se tenék mert olyan szar .. csak a gs volt ami élet képes volt ..
Tényleg kevertelek, igazad van Csak a stílust néztem, az meg megtévesztően hasonlított
A feltett kérdéseimre válaszolhatnál, mert komolyan érdekel a véleményed
Szerintem keversz valakivel Anno nem En kezdtem a temat. Alapvetoen nem erdekel ki mivel jar, vagy mire eskuszik. Megcsak marka buzi sem vagyok, jopar gyarto van aki gyart olyat ami tetszik. Pl a BMW 1250 GS is tetszik, csak keves hozza a penztarcam. Ezert probalok mindenben ar-ertek aranyt nezni, persze a sajat szempontrendszerem szerint. Es nem faj ha neha nincs igazam.
Az miért baj, ha észlelnek egy hibát és visszahívás keretében javítják?
Amúgy a tüzet Te csináltad csak annyian locsolták vízzel, hogy megértem az igyekezetedet, hogy életben akarod tartani
Feri leírta a lényeget. Egy közel 200lovas sportmotornál közel öt év és 60k futás után sajnos ez benne van a pakliban. Melyik márkánál van előírva kötelező szerviznél, hogy hengerfej le, szelepek ki és röntgenes vizsgálat? Ebből megítélni egy szakszervíz munkáját botorság.
Egy 200 lovas mai szarrá könnyített sportmotornak márkától függetlenül szerinted meddig kéne bírnia és hány év garit kell rá adni?
Amúgy minden tulajt sajnálok akit szopat a technika
Hogy tényleg típushiba-e azt persze Én sem tudhatom, ezért írtam, hogy dobok egy hasábot a tűzre . Mondjuk történt már blokkhiba miatti tömeges visszahívás a típusnál: link
Val`szeg de. Szerintem ez anyaghiba lehet. Normálisan karbantartott motornál egy szelep nem eshet be a motorba.. Aztán hogy ez mennyire széria probléma, arról fogalmam sincs
Abból gondolom hogy nem lehet egyedi a probléma mert az illető nyíltan beleírta a hirdetésbe hogy több hasonlóról is tud, és várja még továbbiak jelentkezését akik így jártak. Az hogy a márkaszerviz erről hallani sem akar az más tészta. Egyébként ez egy széria utcai motor nem? Ha nem üzemórás akkor azért illene többet bírnia ennél, főleg hogy állítólag márkaszervizben szervizeltette ahol mindent precízen gyári előírások szerint csinálnak (vagy nem?).
erre mit lehet mondani ? versenymotor ha üzemszerűen használta és azért használta elég jól bírta ! nemtudom mit kell ezen meglepődni komolyabb versenyeken minden futam után újraépítik a gépet itt meg 5 év és 60000 km után kellene ? jaj jaj mindjárt sííííírok
Szerintem célszerű párban cserélni, bár az is igaz, hogy én se cseréltem mindig párban.
Ha nem nagyon low budget gumit veszel, akkor szárazon mind nagyon hasonlóan jól, vagy megfelelően fognak viselkedni, az éles különbség gumi és gumi között nedves körülmények között lesz.
Szóval én biztos olyan gumit vennék, ami jó nedves körülmények között is, mert sok tapasztalattal se olyan nagyon jó az esőben csúszkálni, amikor ezer más baja is lehet az embernek, hát még a kellő rutin nélkül...
Szóval én szerintem Michelin PR2, 3 vagy 4 közül választanék.
Maximális tisztelettel, de le kell írjam hogy szavaidból és a gondolatok mögött vélt érzelmekből úgy tűnik, mintha elfogult lennél a japán gépekkel kapcsolatban és innentől kezdve nem lehet relevánsan értelmezni amit írsz, mégha van megalapozott valóság tartama is.
Szerintem nagyon fontos a motorkerékpár gyártásban (és minden gyártásban természetesen) hogy a vevői igények felmérése elég alapos legyen és a "célközönségnek" megfeleljen gyártás és értékesítés után.
Európában nem véletlen alakult ki egy másfajta értékrend. Ehhez az értékrendhez (ill.változáshoz) az európai gyártók sokkal könnyebben alkalmazkodnak, mint a távol-keletiek akik egy sokkal szélesebb körben próbálják a piacot teríteni.
Láttam már jópár európai és Japán motorkerékpár gyárat (ezt nem nagyképűségből mondom. a lehetőség adott mindenkinek),szervízeket. A Japán kultúra ismerete alapján megmondom őszintén, jó nekem itt Európában az európai termékekkel együtt.
Nem mellesleg az "Európa identitás zavara" erőteljesen körvonalózodik jelenünkben, anélkül is hogy nem a "saját" termékeinket erősítenénk.