nagyon jokat montok evvel a kanyarba én über fasza vagyok és stb ..
ha pl okául két tök ugyan olyan motoral megy a megy ki jönn egyböl ki a bátrabb a kanyarba .. nem kell ezt tul misztikálni . egy közuton ennek mindig az ut minösége szabb határt .. egy fel gumizot pályán egy közép szerü bátorságal már peremtöl peremig lehet kanyarogni .. de nem igy van ez a köz uton ott kanyarol kanyara változik a tapadás .. és csak a bátorság és a rutin tud gyorsabbá tenni ...........
de itt most nem eröl pofázunk két oldalon keresztül
egyszer van egy erös és egy sokal erösebb motor és ne abbol induljatok ki hogy menyi a loerő .. a utemes haladáshozz forgato nyomaték kell és a motorhozz igazitott átételek
hiába dobálod könyeben a kis banditott annak is van egy tapadási maximum kanyar sebesége akárhogy gépészkedsz vegyed elen kormányal a kanyart a fizikával nem tudsz mitt csinálni ...
és pityu mutat rá a frankora ...... lehet a sulya miatt a nagyobb lasabb a kanyar iven . de mihelyt egyenesedik a motor felfele már a kisebb nyomatéku motor .. vesztet is ... aztán jönn az egyenes és a nyomaték görbe megint agyon veri a kisebb köbcentit . tételezük fel 15 km -ert és 12 kanyart kis ivü nagy ivü a nagy ivüben elee verve van a kisebb gép .. viszont a kis ivben szerzet elönyt az első egyenesben 3 * kapja vissza ..
a fiamal rengeteget rugoztunk ezzen a 185 kg / 87 loerös motoral .. pl mindig körbe motorozot engem .... de ha arrol volt szó hogy csapasunk ..... már a harmadik kanyar után le maradt és a feltételezett 15 km 12 kanyar .. fél perceket kapot
szoval ezzért hülyeség szerintem ez .. ARROL NEM IS BESZÉLVE HOGY mi minden mulik a gyorsuláson .. és hát a 650 mindent tud csak gyorsulni nem ..... de még a 1250 bandit is kurva szarul gyorsul ... és nem 140 -ig kell ezt nézni ..
mi van egy 5 km egyenesben mire fel kapaszkodik a nagy bandit 200 ra egy busa 300 elhagyta .. szoval ezzért hold felesleges össze hasolitani két külömbözö forgato nyomatéku és erejü vasat
Próbálta már valaki? 1200-esen felcsarod az alajáratot plusz max szivató=-alapjárti fordulat 4500 körül...aztán kimenekülés peströl ...föuton meg ne nagyon essen 5000 alá a fordulat egyik sebességben sem...NAGYON ÀLLAT!
Hagy hát. Egy ronda szót nem szóltam, csak cáfolni akarom a hazugságokat, amiket egyesek terjesztenek. Mint hogy a nagy dupla olyan teljesítményű mint a kicsi, meg még kevesebbet is fogyaszt. ha ezek az érvek, akkor nem lehet elmenni mellette szó nélkül...
Ja és egy spanomé a gép, soha nem pögette még 3500 fölé, mert azt mondta felsleges a 18000 ennél az erőműnél, így akkor bele merjek vágni. Na meg még egy pozitít dolog van a mocin, egy hiiiijtek pneumant diagonál gumi, csak pályán használta!
:)
Kösz a választ Yoss, akkor rohanok a tacsoba, most pont akciós az extraszűz pénztáros is hozzá!
Jó napot kivánok! Nekem egy öreg 1984-es 750-es Honda van amit magam tartok rendben, és ezért bármikor el merek vele indulni . És a 80-90 ló ami van benne , bőven elég ahhoz, hogy ha ott ahol mehetne 110-el az autós mégis 75-el ballag, akkor 4 másodperc alatt otthagyom, hadd sétáljon. Vagy mint a 4-es úton két traktor ballag egymás mögött, 40-el, még annyi eszük sem volt, hogy 10 perc különbséggel induljanak el! Ott van szükség a teljesítményre, hogy ne percekig tartson egy előzés! Vannak sokszor dühítő forgalmi esetek, de soha senki NE DÜHÖNGJÖN! El kell fogadni hogy van aki lassan , és van aki gyorsabban megy.
Csak senki ne haljon meg! Az út nem arra van!
Ugyanez a "gépészkedés" annyival más a 650-nél, hogy ott kötelező, ha nem akarsz lemaradni. Visszaváltasz 4-be, vagy 5-be, (valóban) pörgeted kb. 7-9000 között és GO.
Javítsatok ki, ha tévedek (és tényleg minden cinizmust nélkülözve), ha a nyomaték, vagy teljesítménycsúcs jóval a tiltás alatt van, akkor miért ne használhatnám ebben a tartományban akár tartósan a gépet, ha a kanyarok száma úgy adja? Nem ennek megfelelően tervezték a mérnök Urak?
Értem, hogy nagyobb fordulat = nagyobb kopás, de nincs ez már kitalálva a rajzasztalon?
nem szégyen egyenesbe húzni jó az néha ... csak azok az emberek idegesítőek akik nyomják a vakert hogy egyenesbe hogy elhúztak .....mert speciel a gépük 13 lóval erősebb aztán kis előzgetés jött vagy pár kanyar és mindjárt 80 nal kell menni 5 km-en keresztül hogy utolérjen...... a kanyaros meglátás elég jó csak nálam a kanyarvétel nem 0 G szokott lenni , előtte jobban fékezel de nem a biztonságos sebességre hanem fölé és a kanyarban finoman korrigálsz fékezel gázolsz és ha éppen van elég hely váltol is aztán gyorsítás hangulattól függően ....
Különben míért vált mára szégyenné "egyenesben" húzni a gázt?
Nem jóesö érzés 160-nál még facsarni egyet a markolaton és széles vigyorral konstatálni, most Indult el csak a 3-as, 4-es henger?!? :)))
Egy jó kanyartempónál zéró a negatív, vagy pozitív gyorsulás, minden tapadási erö az ívenmaradást szolgálja, különben vagy túl lassan vagy túl gyorsan megyünk a kanyarban... Ekkor lehet ök mindegy kb milyen gépen ülsz, mert annál tempónál azon az íven azzal a sebességgel mindenkire ugyan annyi tehetelenségi erö hat, viszont a bejárat elött a jobb fékkel kapsz egy kellemes negyatív gyorsulást, és adrenalint, meg a kijáratnál lehet dobni egy lapáttal a tábortüzre, és körüményektöl függöen nyélen vagy picit visszafogottaban betámadni a következö szakaszt a következö bejára elötti fékezésig...Nekem a pont ez a "pulzálás" adja az ízt, meg a tórnaórát...Èn szeretem azonos faktorral élvezni az út minden méterét, függetlenül a görbületi sugarától, hogy az a végtelenhez konvergal, vagy a nullához...csak mára már "szégyen" egyenesben kenni neki...
Néhai faterem szerint egy 250-es mindenre elég és nem kell nagyobb, ha közlekedni kellene nem érdekelne hogy néz ki , nem akarnék hőbörögni néha , csak munkábajárásra használná az ember pusztán közlekedési eszközként igazat is adnék neki , na meg a nem lehet kihasználni ... még egy 500 lovas is gyengének fog tűnni egy elég hosszú egyenesben egy minimális tudással rendelkező motorosnak is .... mentem már több 130-150-170 lovas géppel de nem mondanám hogy összefostam a bokám bármeiktől ... érződik hogy több a kraft de kb ennyi túl nagy különbség a nagybandittól nincs és nem igazán kapott el a birtoklási vágy
Nekem egy öreg motoros azt mondta...Fiam ennek a motornak még az 50%-át sem motorozod ki. Akkor mit mondott volna egy 1250-esre. Persze nincs mit ezen vitatkozni, hogy jobb egy 1250-es. De aki nem kétszemélyes nagy túrákban gondolkozik annak a 650-is elég idehaza. Ebben én vagyok a furcsa kivétel de megígérem, ha elérem a 200-ezeret jövőre kicserélem nagybanditra.
Viszonylag sok fórumot olvasgatok és eléggé általános az, hogy akik nem engedhetnek meg maguknak drágább motort, vagy csak sajnálják rá a pénz, azok később ideológiát gyártanak hozzá, hogy miért is vették a kisebbet/olcsóbbat. Aztán kezdik győzködni a többieket, hogy ez így a jó, miért kéne nekik másképp gondolkodni. Szerintem azért mert nem vagyunk egyformák, nem egyforma méretű a pénztárcánk, stb. Az lenne a legjobb, ha az ilyen viták esetében a "száraz" tények dominálnának. Nem kell állítani, hogy a kisebb, olcsóbb jobb, a nagyobb meg szarabb, mert nem így van. Ha így lenne, akkor senki sem venné a drágábbat. Én pl. pont azért vettem a nagyobbat, mert nem akartam hogy pörgetni kelljen a gépet, hosszú túrán sztem fárasztó. A teljesítmény nem igazán volt szempont, mert a kicsivel is lehet rendesen csapatni, pláne utas nélkül. De azért annak van egy fílingje, ahogy a nagy bandit majdnem alapjáratról 6-ban elkezd tolni
További jó szórakozást, már akit szórakoztat pl ez a diszlexiás majom...