Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Megjött :)
Mint emlitettem korabban, nem nyitok partalan vitakat laikusokkal, hogy ki mit kepzel, hisz, mirol van meggyozodve...én 6 eve foglalkozom professzionalisan a temaval, van sok 10 ezer km tapasztalatom elso kezbol, meg meg tobb masodkezbol...
Van olyan 86os motorom amin eredeti a lanc 30 ezer km-rel ès minden timotogyuru meg van rajta, pedig vagy 5-6 evet allt is...

282 oldaltol sok mindent leiram...ezek osszefoglalok is benne vannak abba tobb 100 oraba ...
Egyszer allat modra felmenten a Sustenpasson,megallok a teton,lila az osszes tarcsa,par perc mulva tovabb,es akkor lefele mar razott is,mentem kb 1000kmt onnan es egyszer csak abbahagyta,ujra teljesen siman fekezett....
Én is cseréltem már rajta...
A gyertyákat nyomatéka kell húzni. Én amit a szereplőnek adnék veszek belőle szerszámot.
testvirem ez semmi más .... csak akarat hozzáállás kérdése
ez az Ádám miLyen rendes gyerek ? nem ül hátal a moziba !
ez van ............... amugy a tárcsák már elég rég nem birnak ki 5 - 6 betétett ... jó ha 2-3 garniturát elmenek
Ha már szerelős:
Autómon volt két apró hiba. Csattogott a balos első ajtó, a jobb elsőn meg néha nem jött fel a központi zár bütyke. 3 autószerelőt megjártam. Nem hülyéket kérdeztem, nem alkudoztam, odavittem, hogy ez a bajom, nem értek hozzá, csináld meg. A válaszok:
- Nem javítunk ajtót.
- Hát nem tudom, lehet hogy drága lesz
- Ide kéne hozni, de valószínűleg nem tudjuk megcsinálni.

Ezután épp Lamb-nál volt dolgom, elsírtam neki, milyen cumiágon vagyok, hogy mondjon már valakit, aki pénzért megcsinálja, erre int, hogy álljak be, 35 perc alatt végzett, nem fogadott el semmit
Minden évben, ami 4-5000km-es intervallumot takar, elviszem a motorom motorszerelőhöz, olajcserére és műszakira, meg teljes átvizsgálásra. Hogy ők sem tudják, akarják tudni, csinálják, amit csinálni kell, az nem a felhasználó szégyene. Most én, aki nem ért hozzá, nem is szeretne szerelni, vegyek szerszámokat és én próbáljak motort karbantartani úgy hogy soha nem csináltam, mert a szerelőknek nincs kedvük, vagy tudásuk hozzá? Megpróbáltam már, a négy gyertya cseréje olajcserével és levegőszűrővel eltartott nekem 4-5 órát. És egy szezont azzal töltöttem, hogy hangokat kerestem, nem e fúj ki a gyertyánál, vajon jól meghúztam e. És akkor álljak neki féket babrálni...
Nem az én dolgom, nem vagyok motorszerelő és nincs benn a kezelési útmutatóba sem (még a service manuálban sem, ugyanis azt is vettem hozzá)
És mivel előfordulhat, talán bírnia is kellene a tárcsának. Nem hogy előbb csere érett mint a betétek...
Nem két fillér motorokra a féktárcsa, ennek meg kellene nyilvánulnia a tartósságban is.
Mccoihoz nem kell sok idő. Itt van a laptopomon a program hozzá, az előre beállított paramétereket feltolom bele aztán kész. Egyébként a gyári alapbeállítások teljesen jók, a hex kapcsolóval beállítod, hogy kb. 7-8km-ként toljon egy adag olajat és kész.
jol keresel ....

de nem a tárcsa szégyene ,, hanem a tied .. néha féktisztitoval át kéne mosni a szegecsket és utána át forgatni ... és akkor nem kéne tárcsát cserélni
kb igen 5 perc .. és használható ,, de egy nap allatt nagyon finoman be lehet állitani
..............
Ahhoz hogy a tárcsa felmelegedjen nem kell 200-al menni. A felcsapódó víz pedig egyetlen pillanat műve, bár a saját tárcsáját nem tudja összevizezni a motor, tehát oldalról kell kapnia, hogy tényleg komoly hűtést kapjon. Nem tűnik túl életszerűnek, de előfordulhat..
Nekem 6 évente tud jelen helyzetben egy szetet megspórolni, bár nem vagyok meggyőződve róla, hogy olajzóval sokkal többet bírt volna. (valamennyivel biztosan), mert öregedni akkor is öregszik az O-gyürü, ha a motor sokat áll.
Ez viszont elég szégyen a tárcsák minőségére nézve. Ugyanis ezt ne nevezzük már extrém szituációnak. Ha rendszeresen kellett volna 200-ról állóra fékeznem, maximális fékhatással, elfogadnám, hogy kentem neki, hát megunta. De így, hogy csak nyugodt tempójú kirándulásokra használom és előszeretettel fékezek motorfékkel, nem érzem úgy, hogy megoldhatatlan feladat elé állítottam volna a féket.
Csak köszönni tudom mindazokat a világos és közérthető írásaidat, mellyel az olajozó felé tereltél. Nekem van és nagyon örülök neki. Igaz nem drága, nem profi, de nagyon jól teszi a dolgát.
Állítólag öntés után sokáig állni kellene hagyni az anyagot, mielőtt megmunkálják, mert viszonylag sok idő kell neki, mire "megnyugszik" eléri a végső állapotát. Utána szabadna csak megmunkálni és akkor már nem változik tovább. A probléma ismert autó féktárcsáknál is, az olcsóbbaknál leginkább, ilyenkor az új tárcsa viszonylag rövid idő után elkezd ütni. Ezt követően használni kell még egy darabig, amíg nem romlik tovább, aztán felszabályozni. Utána jó lesz végig. Nem én találtam ki, szakember mondta.
Ez jó analógia lenne, a régen minden anyagból, meg olcsó volt a benzin és szőrös a XXXX, de...
nekem meg azt mondta egy általam tisztelt szerelő, hogy a motorféktárcsa attól el tud húzódni, hogy mondjuk ereszted lefele vadul egy szerpentinen, utána meg belehajtasz egy jó nagy tócsába. Vagy rádnyomja a vizet egy kamion. És a hőmérséklet különbség megteszi a hatását.
Nem rendelkezem mélyebb metallurgia és metallográfiai ismeretekkel, de nem hangzik ez sem hülyeségnek.
Meg hát nem is nagyon tud porladni, mert a láncfűrész olaj kurvára viszkózus, inkább nyúlik mint a rágógumi :)
nem raktam oda nagysebességű kamerát de szerintem azon a centin nincs ideje szétporladni meg azért ott szélárnyék van elméletileg na meg én is nagypapásan közlekedek ritkán megyek 200 fölött