Hát igen. Megint csak ott vagyunk, hogy felesleges ezzel foglalkozni.
Így is örülök, hogy ennyit elment. Ha a következő is így teljesít,
egy rossz szavam nem lehet.
Az 1400-es
- gyári RK lánca 24 ekm-t ment el.
- A második bolti lánc lánckerék (RK-ejsot?) 27 ekm-t.
- Most 40 e van bolti cuccba...30 ezer körül cseréltem egy első lánckereket, de a jelenség ami akkor mutatkozott nem oldódott meg vele, szóval még mehetett volna, de már nem cseréltem vissza.
A hátsó lánckerék meg szerintem teljesen irreleváns.
5-10 €-os cuccból nem csinálok elefántot. Rendes ápolással kenéssel ( nem térek ki most a különböző lehetőségekre) szerintem egyszerűen nem jön ki a különbség a gyári és bolti cuccok között, mert a felhasználási körülmények olyan drasztikus szélsőségeket is tudnak mutatni, hogy nem lehet párhuzamot vonni az szituációk között. Ès akkor még ott van, hogy egy mérés nem mérés...:))) Szóval nem vonnék le messzire menő következtetéseket olyan egyedi rendszerekből ahol nem tudjuk az inputokat, output-okat.
Az egyszerűen nem lehet, hogy a különbség valójában a gyári lánckerekekben van mégis ?
Hallottuk itt, hogy a gyári első lánckerék elmegy ~40-et.
Nekem a JT egyik motoromon sem ment el ennyit, de meg lehet cáfolni.
Mivel a lánckerekek és a lánc kopása közt van összefüggés, így egyszerű
gondolat, hogy a gyorsabban kopó (kopottabb) lánckerék jobban igénybe veszi a láncot.
És hát nem mindenki cseréli ki a lánckereket, nem mindenkinek van
műszaki érzéke, hajtja ameddig meg nem nyúlik a lánc.
Mikor 20 ezerrel ezelőtt lecseréltem az első surikent, azt a hangja miatt
cseréltem le. Ropogott miközben toltam a motort. Megnéztem, elkopott,
kicseréltem és lám még 20-at elment a lánc.
Ha nem cserélem le, vajon akkor is elmegy ennyit ? Szerintem nem.
Hogy mi?
Azt akarod mondani, hogy külön gépsoron gyártanak külön szerszámokkal láncszem alkatrészeket?
Vagy csak tűréshatár szélere esett eltérésről beszélsz, amit mondjuk motorkerékpár gyár minőségügyi rendszere már nem vesz át, ezért kerül "azt megkerülve" az egy szinttel lejjebb levő kereskedésekhez, amiknek ugye nincs már ilyen minőségbiztosítási, és követelmény rendszerük mint amit egy automotív gyártás támaszt.
Viszont szerintem azt a "méretkülönbséget" nem kéne annyira túldramatizálni. Viszont bennem felvetődik az a kérdés is, főleg azok kapcsán akik a gyári alkatrészeket favorizálják a kereskedésekből, hogy azok vajon átmennek -e azon szigorú minőség ellenőrzési teszteken, mint azok amiket a gyártósoron beépítenek?
Épp egy láncot racsniztam fel egy Varára, mikor mondja a srác, hogy majdnem lemondta a láncot...mondom miért, ez tök kuka. Hát mert talált 3000-rel olcsóbban. Mondom: WTF? adtam 15% kedvezményt dehát így megy ez :D
Én most cseréltem láncszettet.Nekem még a gyári ,gumírozott első lánckerék volt fent.A mostani sima.Semmi különbséget nem hallok.
Én a motoralkatrész.eu oldalról rendeltem.Gyorsak,és olcsóbb mint máshol.
Hát, lehet igazatok van... felesleges ezzel foglalkozni.
Tizenikszezerből pont veszek egy garnitúra JT fogaskereket.
Eddig is az volt fenn, csak most felkeltette az érdeklődésem a gumírozás,
de ennyit tényleg nem biztos hogy ér. Inkább ráköltöm a többi alkatrészre azt a pénzt.
DID vagy RK nekem mindegy. Most DID volt fenn, 42-őt elment, az pont elég.
Igen tényleg ez forog közszájon, de mert az új gépeket vagy 6-7 éve gyárilag RK-val árulják azért már kezdik keresni csak még a nagy forgalmazók nem haraptak rá és hát ugye mindenkinek van legalább egy haverja akinek van valamelyiknél nagy kedvezménye így a többség azt veszi amit olcsón kap.
Aha értem...bár én inkább úgy hallottam, hogy a DID jobb minőség, vagyis hogy ez van a közhiedelemben...
Most már itt is az lesz, mert behozták helyette a Afam gyártmányt.
Így is örülök, hogy ennyit elment. Ha a következő is így teljesít,
egy rossz szavam nem lehet.