Mikor kamionokat nézegettem vásárlás céljából ugye amelyek sokáig álltak nem nagyon indultak illetve volt amelyikben akksi sem volt. Az egyik ilyen helyen elővettek egy kis akksit amit bikának vagy helyettesítőnek használtak, táska méretű volt és simán beindult róla és mentünk vele, a faszi mondta, hogy ilyenek vannak a műhelykocsikban is náluk és simán kibírnak több indítást is és volt, hogy külföldről jöttek haza ilyen cuccal.
Ha netán előfordul,hogy alkalmazni kell,csak van a közelben egy motoros v autós,mindenesetre könnyebb mint egy akkupakkot magaddal cipelni,ügyelve rá,hogy az is feltöltött legyen.........esetleg szerkeszthetsz rá berúgókart is!
én sem venném ennyiért, amikor kínából kb. 3k/db a cella. egy napelemmel meg usb csatival kész a mobil power bank, amiről még a motorod is elindul ha gond van asszem valaki járt már így benzinkúton, hogy tankolás után már nem indult a melltartója mert lerohadt az akksi
Majd 30 rugo ez a cucc postaval.
Ha tenyleg semmi nem kell pluszba hozza akkor sem ertem az anyagi olddalat.
Plane vesztartaleknak mikor egy kinai akku postaval tizrugo.
De bemesz egy motorboltba es nyolccert nalad.
De sokmindent el tudok kepzelni amire kolt az ember es lehetne racionalisabb.
Arról nem is beszélve, hogy ki tudja, jövőre, vagy két év múlva nem adom-e el, vagy veszek másik motort. Akkor meg kinek fektessek bele pénzt, mert ezt ugye nem fogják nekem megfizetni. Akkor már inkább ledesítek, vagy egyéb hasznosabb kiegészítőbe fektetem a pénzemet. Kinéztem pl. keréknyomás ellenőrző rendszert, amit el tudnék képzelni a mocin. Vagy ötlet gyanánt felmerült, hogy sátras buli esetén jó lenne alternatív elektromos energiaforrás, ami nem a motor elektromos rendszerét terheli. Pl. napelem a hátsó doboz tetején, és esetleg ott el tudnék képzelni Li akkut, ami tárolja az energiát éjszakára, nappal meg szépen feltöltődik. Lapos Li akku a doboz fedél belső oldalán. Helyet sem foglal, súlya sincs sok. Persze ez is csak elmélkedés szintjén...
Hát én tuti nem fogok ilyen hipermodern akkukkal meg egyéb plusz töltő vackokkal küszködni. :-) Valahogy nem érzem, hogy több kellene, mint az eddigi savas akku. Az indító árama is elég. Akinek nem, az nézzen szét a karbik körül. :-) Azt tudom, hogy ha a savas valamiért lemerül, de még van pár volt benne, a mocit még simán be lehet lökni. Na jó, nem olyan könnyen, de be lehet. A Li akku hány volt alatt fog lekapcsolni? Mert az ugye lefog, legalábbis a védelme a cellának, hogy ne lehessen túlmeríteni? A további problémám meg azzal van, hogy sokmindenre ráírnak annyi üzemórát, meg töltési ciklust, aztán valóságban a töredékét nem tudja. Célzok itt mobilra, notebookra, meg egyéb elektronikus kütyükre. Gyártótól függetlenül. Sajnos a mai fogyasztói társadalomban én azt tapasztalom, a legnevesebb gyártók esetén is, hogy ráírunk a cuccra lenyűgözó számokat, meg paramétereket, aztán direkt úgy csinálják, hogy azért egy-két év múlva lepadlózzon. Miért érné meg nekik, hogy tizenévig menjen valami? Aztán láttam már felpukkadt Li akkut, félelmetes. Nem szeretném, ha az a seggem alatt lenne. Meg nem szívesen nézném végig, hogy kiég miatta a motorom...
jozsi szerel hozzá ilyen áram stabilizálo kütyüt .floridába ahol .dolgozik az amcsinak nem számit a lové ,, vagy legoláb is ha azt hiszi valami nagyon faszát kap ... ad érte 3 * anyit is a hozzá értés zéró igy bármit el tudnak adni
Hát OK!
Nem akarok vitatkozni. Nem akarok senkit meggyőzni. Csak a tapasztalataimat írtam le.
És még egy pár:
A ciklus szám csak az általam írt feltételek esetén mérvadó. (sőt, senki ne dőljön be az ilyen 100C-s terhelő áramoknak... Blődli! A modellező LiPo-k nem véletlenül bírják csak a tizedét ciklusban egy munkaakkunak.) Ha kihagyod pl a balanszert, akkor egyből eldobtad a ciklusok ~80%-át.
Egy sima 4s1p pakkban is elmásznak a cellafeszek. Ez biztos! Az Li technológiát ne keverd az ólmossal, egész más világ. Ezek a cellák akár polaritást is tudnak váltani. (nem írom le hogyan, nehogy valaki kipróbálja ) A töltés / merités cellánként el fog térni, ennek oka az eltérő belső ellenállásuk. Kizárt, hogy 4 egyformát találj (6-8 tizedesjegyű számról beszélünk ohmban. Nem mérhető, csak kalkulálható) Emiatt kell a BMS és a balanszer. Persze enélkül is megy egy darabig, viszont jó eséllyel ez az idő rövidebb, mint egy ólmos élettartama.
A modellezésben a LiPo a menő, annak 3,7 V kapocsfeszültség mellett 4,2 V töltő fesz kell. (általában, mert kb 20 féle LiPo van)
A LiFePO4 3,2 V kapocshoz 3,65 V töltőt ér. Melyikből hány cella és hogyan is töltöd? Simán ráereszted a generátor áramát? Akkor mit fog kezdeni a generátor egy szakaszosan fellépő 80-100 A terheléssel? (csak a fesz felső határa és a cellák merültsége befolyásolja és biza ez a töltőáram is roncsolja az akkut is, így oda a ciklusszám)
DE: mindegyik túllőhető. Ha nagyobbat kap felveszi. Egy darabig. Utána robban... Ha elmásztak a cellafeszeid, akkor a legkisebb belső ellenállásút túllövöd, míg a legnagyobb ellenállásút nem tudod a teljes kapacitásáig használni. És ugye mindig a leggyengébb láncszem számít. Tényleg nem kell a BMS, meg a balanszer?
Szóval mint mondtam megoldható. De javaslom, hogy ne mendemondákból, meg prospektusokból építkezzetek, mert drága lesz.
És mint már mondtam: jelenleg a Lítium technológiát tartom a legjobbnak pl elektromos közlekedésre. Csak ismerni kell a határait. Az meg szimplán megismerhető fizika.
A GS is "Jelezte" így az akku halált
Változott a helyzet azóta és rendben van.És feleeenyiért yusaát vettem.
Ha tenyleg semmi nem kell pluszba hozza akkor sem ertem az anyagi olddalat.
Plane vesztartaleknak mikor egy kinai akku postaval tizrugo.
De bemesz egy motorboltba es nyolccert nalad.
De sokmindent el tudok kepzelni amire kolt az ember es lehetne racionalisabb.
Nem akarok vitatkozni. Nem akarok senkit meggyőzni. Csak a tapasztalataimat írtam le.
És még egy pár:
A ciklus szám csak az általam írt feltételek esetén mérvadó. (sőt, senki ne dőljön be az ilyen 100C-s terhelő áramoknak... Blődli! A modellező LiPo-k nem véletlenül bírják csak a tizedét ciklusban egy munkaakkunak.) Ha kihagyod pl a balanszert, akkor egyből eldobtad a ciklusok ~80%-át.
Egy sima 4s1p pakkban is elmásznak a cellafeszek. Ez biztos! Az Li technológiát ne keverd az ólmossal, egész más világ. Ezek a cellák akár polaritást is tudnak váltani. (nem írom le hogyan, nehogy valaki kipróbálja ) A töltés / merités cellánként el fog térni, ennek oka az eltérő belső ellenállásuk. Kizárt, hogy 4 egyformát találj (6-8 tizedesjegyű számról beszélünk ohmban. Nem mérhető, csak kalkulálható) Emiatt kell a BMS és a balanszer. Persze enélkül is megy egy darabig, viszont jó eséllyel ez az idő rövidebb, mint egy ólmos élettartama.
A modellezésben a LiPo a menő, annak 3,7 V kapocsfeszültség mellett 4,2 V töltő fesz kell. (általában, mert kb 20 féle LiPo van)
A LiFePO4 3,2 V kapocshoz 3,65 V töltőt ér. Melyikből hány cella és hogyan is töltöd? Simán ráereszted a generátor áramát? Akkor mit fog kezdeni a generátor egy szakaszosan fellépő 80-100 A terheléssel? (csak a fesz felső határa és a cellák merültsége befolyásolja és biza ez a töltőáram is roncsolja az akkut is, így oda a ciklusszám)
DE: mindegyik túllőhető. Ha nagyobbat kap felveszi. Egy darabig. Utána robban... Ha elmásztak a cellafeszeid, akkor a legkisebb belső ellenállásút túllövöd, míg a legnagyobb ellenállásút nem tudod a teljes kapacitásáig használni. És ugye mindig a leggyengébb láncszem számít. Tényleg nem kell a BMS, meg a balanszer?
Szóval mint mondtam megoldható. De javaslom, hogy ne mendemondákból, meg prospektusokból építkezzetek, mert drága lesz.
És mint már mondtam: jelenleg a Lítium technológiát tartom a legjobbnak pl elektromos közlekedésre. Csak ismerni kell a határait. Az meg szimplán megismerhető fizika.