Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tisztaban vagyok a kavitacioval, de en ugytudom hogy nem a gazolaj hanem a benne kicsapodo viz kavital el es ez eszi meg a lapatot, aztan lehet hogy igazad van, nem vitatom
Nem a víz hanem általában a folyadék nyomásvesztése miatt válik gőzneművé ami a kavitációt okozza: link

....ezért kell hűteni a visszafolyó gázolajat, hogy minél kevésbé tudjon gázneművé válni.
En ugytudom a gazolaj nem kavital ilyen korulmenyek kozott, de ennyit tudtam arrol a motorrol. Vegulis mindegy, a lebyeg hogy tele kell legyen a tankja minden ilyen delphi rendszeres dizelnek
Hozzunk fel minden tipusrol ilyen peldat ? Nezdeg a loganokat pl amelyiket ilyen motorral szereltek, a roman nem vigyaz ra megis megy, keveset eszik mondhatni igenytelen es kedvezo a fogyasztasa. Ha nekem kene venni "szaladgalos" autot az a duster lenne,ilyen motorral.
Na ja kéthónapja ismerős szólt hogy merre van itt gödöllőn renyó szervíz mert bagnál a pályán a megannak beállt a blokkja.
Jókis cucc.
Nem a pára miatt....hanem mert a meleg folyadék okozza a kavitációt. Ez a DCI-nek nagy átka, kamionoknál is, alig mennek 800000-1milla km-t és tönkremennek. Az enyémben most van 800000, bármikor bekövetkezhet. Az a baj. hogy talán már késő hűtést rakni bele bár ha jövő nyáron még indul akkor talán még érdemes.
De raknak, es jo az a motor. Kis kasztniban... megy mint a raketa es a megannal pestre palyan 3,4es fogyasztasunk volt 4szemellyel csomagokkal 130tempomat... nem szabad vele ureshez kozeli tankkal jarni mert nincs a visszemeno agon gazolaj hutoje es kepes.lecsapodni a para a tankban ami ugye viz lesz es az a magasnyomasu lapatjat szepen elkavitalja ami atmegy a motoron...
Manapság már raknak akkus trolimotortól a turbós watburggblokkig mindent.
Nem csodálkoznék semmin.
olyan kis csiribiri szirszart nem raknak volvóba
Ra kene jonni hogy melyik a kiszemelt.
A francia azota fura nekek miota mondtak hogy cseres a fotengelycsapagy x km enkent.
Mert beallhat.
Igaz az 1,5 dci.
annyira sose mélyültem bele és különösebben nem is érdekel , tágas, kényelmes, megy , nem eszik sokat , nem szokott baja lenni kb ennyi
Vegyesen, most is van rono motorosuk
asszem 98 ig rönyó motor utána ford
Amugy csak annyi volt a lenyeg hogy nem csak megvetel a sok penz hanem a fenntartasa is.
Ha belefer hajra.

Volvo nem valami francia dizelt rak ezekbe?
gyárilag 14 -es és van 3 gyári alufelnim szintén 14es kár hogy csak 3
én az ellentuning híve vagyok .....vagy 185-öst rakhatok vagy 175 öst és én a vékonyabbra szavazok a kocsi nem versenyautó és a fogyasztás jobban érdekel mint a dizájn
14-es felni Volvora?....anno csapágy helyett tettünk ilyet ha nem volt minőségi csapágyunk a deszka gokartra....
A lopottgumim is nagyobb ketszammal ennel a nokiannal.
most hasonlíts már négy lopott használtgumit felnivel négy új gumihoz ami akkora átmérő hogy hullahoppolni lehet vele nekem 2 új nokian gumesz volt valami 28000 a volvomra 175 széles 14 es átmérőbe , különben én nem vettem észre különösebben drágább lenne volvóhoz az alkatrész ... bontóba nincs szinte semmi alkatrészekből nincs annyi utángyártott mint a vw-hez vagy opelhez de rönyó a motor úgyhogy nem annyira vészes egy vezérlésszett valami 30000 ez vízpumpa 3000 fékbetét ugyanannyi mint akármihez, teleszkópok szintén zenész
2Autot kell tartani, egy munkasat meg egy kenyelmeset
Huhh,ja.
Ha élvezkedni akarok jók a nagyótók.
De mivel a használat naggyából a meló be-ki meg a gyömöszöljünk bele minnél több konyhaelemet-ben merül ki inkább igásló mint proccos vagizó járgány.

Bár a V70-be elég sok fenyő bútort rakott bele egy emberke..........mire felvonyítottam hogy ne nyomja már reccsent a tetőkárpit 10 centin.
Spórolt 5 rugó tehertaxit.
Na jo de egy astraban nem is azt erzed mint egy volvoban. Hiaba olcsobb az astrakhoz az alkatresz de a passatunkat semmiert nem cserelnem le egy hastrara, egyszeruen fapados silany... gumi meg olyan hogy 17es kereknel nagyobbat nem szabad rarakni es nem lesz horror a gumi ara. 16 osokat 30ert kapsz markas neves gumit...
Jah és linleltem egy nem olyan régi totalcar cikket a melyik motort kerüljük mint ördög a tömjénfüstöt kategóriából.
Ez nem volt köztük?
Minap voltam gumisnál.
Meséli hogy egy ismerős fogorvos betért me lekoptt a nagybömi gumigarntúrája.
Huhh rendeltek is neki de elfelejtették nyomatékosítani az árat.
3 kilót volt a négy.
Lehidalt és elsápadt az ipse.
Én meg vettem 4 contit alufelnivel együtt 13500./db-ért.
Az alkatrész árak természetesen bekalkulálva .A mostanihoz se sokkal olcsóbb.ha kell valami,esetleg kicsivel.